Pursuing The Vision

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sluit me aan bij wat Resike zegt, denk dat het ook met de kou te maken heeft.

Denk dat je het beste door kunt gaan met rustig ophogen (200-300pw). Lijkt me heel sterk dat je spier aan het verliezen bent op die hoeveelheid kcal.

Zolang je zwaar blijft trainen en rustig ophogen zul je vanzelf die sweet spot tegenkomen.
    People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Originally posted by Siegfried Muller View Post
      Sluit me aan bij wat Resike zegt, denk dat het ook met de kou te maken heeft.

Denk dat je het beste door kunt gaan met rustig ophogen (200-300pw). Lijkt me heel sterk dat je spier aan het verliezen bent op die hoeveelheid kcal.

Zolang je zwaar blijft trainen en rustig ophogen zul je vanzelf die sweet spot tegenkomen.
      Mijn idee. Sluit ik me ook bij aan. Val straks wel in soort van zwart gat. Ga 2 weken op kerstvakantie. Zal wel afkicken worden en totaal ander ritme.
      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Nocerino View Post
        Waarom niet focussen op kracht? Daar valt toch nog te winnen? Of miss toch roiden, aangezien je natty al redelijk ver bent?
        Een raar argument: gewicht blijft droppen dus dan maar roiden?

@ IM: het zit je niet mee.. je eet aardig wat kcals weg en blijft maar zakken. Heb je misschien ergens een verkeerde berekening gemaakt waardoor je misschien minder kcals eet dan je denkt?

Comment

• Originally posted by generation_iron View Post
          Een raar argument: gewicht blijft droppen dus dan maar roiden?

@ IM: het zit je niet mee.. je eet aardig wat kcals weg en blijft maar zakken. Heb je misschien ergens een verkeerde berekening gemaakt waardoor je misschien minder kcals eet dan je denkt?
          Net mijn schema gecheckt of ik niet verkeerd optel, maar het totaal is toch echt goed. Individuele waarden die uiteindelijk in de totaal som terecht komen ook. Bedankt voor het meedenken, maar heb in principe niks over het hoofd gezien op dat gebied. Hooguit wat verschil tussen kcal en macro's, maar dat komt omdat ik gewoon de kcal uit vezels meereken. Maar dat ding ik al sinds dat ik ben begonnen met trainen. Dat is dus een variabele die al die tijd constant gebleven is in principe.

Thanks voor het meedenken iig, dubbel checken kan nooit kwaad.
          "Straight outta gym"

Comment

• Waar ga je heen op vakantie? Hebben ze daar geen gym?

Comment

• Lekker toch juist, 2 weken vakantie en lekker genieten.
              Af en toe kan het ook geen kwaad om je lichaam even rust te gunnen.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Damn IM. Je eet inderdaad behoorlijk wat kcal weg al.
                Die 500 kcal ophogen vind ik onzin. Kunt naar mijn mening blijven volhouden wat je nu doet. Dan heb je tenminste een juiste gevoel bij hetgeen hoe je lichaam erop reageert en kun je het minimaal overschot bereiken.

Bij 500 kcal up. blijft het nog steeds gokken waar je keerpunt zit.

Succes in ieder geval
                Stats: 74kg at 11%
                Vision: 85kg at 8%

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
                  Waar ga je heen op vakantie? Hebben ze daar geen gym?
                  Oostenrijk. Skivakantie, man. Jawel, maar dat is een stukje verderop. Denk alleen niet dat ik ga trainen. Laatste paar jaar ook niet gedaan tijdens de skivakantie. En komt misschien wel goed uit. Geef het niet graag toe, maar me lichaam voelt ook wat moe aan laatste week, dus 2 weken volledig herstel misstaat misschien niet.

Kwestie van kcal inname in de gaten houden, maar dat blijft gokwerk. Hele dag op de ski's en wat wandelen, maar ook geen krachttraining. Doe wel gewoon wat qua kcal inname proberen bij te houden. Vorig jaar ook geen gewicht kwijt geraakt, volgens mij

Originally posted by rain View Post
                  Lekker toch juist, 2 weken vakantie en lekker genieten.
                  Af en toe kan het ook geen kwaad om je lichaam even rust te gunnen.
                  Geniet ook prima hoor, is enkel afkicken de eerste paar dagen. Weet gewoon dat ik daarna weer 1 jaar aan het tillen ben.

Originally posted by gripmaster View Post
                  Damn IM. Je eet inderdaad behoorlijk wat kcal weg al.
                  Die 500 kcal ophogen vind ik onzin. Kunt naar mijn mening blijven volhouden wat je nu doet. Dan heb je tenminste een juiste gevoel bij hetgeen hoe je lichaam erop reageert en kun je het minimaal overschot bereiken.

Bij 500 kcal up. blijft het nog steeds gokken waar je keerpunt zit.

Succes in ieder geval
                  Jup, blijft gokwerk. +500kcal zo plotseling, zeker bij een dergelijk kcal inname vind ikzelf gewoon niet handig. Mijn kcal inname is al veel hoger dan je zou verwachten met mijn hoeveelheid VVM, activiteitsfactor etc.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Wat Resike aangeeft, ook ik ben van mening dat je lichaam aardig wat meer verband als het koud is....
                    In between obsessed periods

Comment

• dat je lichaam wat meer energie verbruikt om warm te blijven, Oké..
                      maar dit zal toch geen honderden kcals schelen?

Comment

dat je lichaam wat meer energie verbruikt om warm te blijven, Oké..
                        Soms zit ik in de werkplaats, en soms dagen buiten, ook met de -12 2 jaar terug.. Dan heb je echt bere honger vergeleken bij anders.... Ik kan dit verder niet onderbouwen dus zal IM hier zelf over moeten concluderen
                        In between obsessed periods

Comment

Dat wilde ik net zeggen!
                          Het is bekend dat je bij extreme temperaturen duizenden kcal extra nodig hebt voor dezelfde bezigheden bij normale temperaturen.
                          Maar zo'n groot verschil terwijl het niet eens koud is?

Mwa, dat geloof ik niet, al ben ik geen expert.
                          Als je gaat rillen omdat het koud is gebruik je aardig wat meer energie en dus kcal.
                          Maar het is bijna 10° notabene en geen -12 °!
                          Last edited by rain; 10-12-2014, 19:15.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by mdejonge View Post
                            Soms zit ik in de werkplaats, en soms dagen buiten, ook met de -12 2 jaar terug.. Dan heb je echt bere honger vergeleken bij anders.... Ik kan dit verder niet onderbouwen dus zal IM hier zelf over moeten concluderen
                            Hij geeft zelf aan dat hij het niet koud heeft. En het zonnetje scheen vandaag nog Heerlijk man!

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                              Hmm, nog niet eerder aan gedacht. Ik heb het eigenlijk nooit koud als ik in beweging ben gedurende de dag. Enkel als ik lang stil zit voor het studeren zit ik met shirt en hoodie aan. Denk niet dat het daar helemaal aan komt, maar misschien onderschat ik het wel. Ik neem het mee. Bedankt voor het meedenken.
                              Wat belangrijk is dat je het niet koud hebt idd. Of het nu -12 is of +5 maakt niet uit. Als je het koud krijgt ga je lichaam er wat aan doen. En aangezien het vorige week aardig fris was is het wel belangrijk dat je er tegen kleed.
                              Ik heb ooit ergens een keer gelezen dat een uur trillen je al snel 500kcal kan kosten. Dus zeer zeker iets om rekening mee te houden.
                              Last edited by resike; 10-12-2014, 21:50.
                              Mind is everything.

Comment

Met een zeeklimaat zie ik dit ook niet gauw gebeuren. Maar goed, als je het zelf als koud ervaart dan verbruik je in principe extra kcal.

Originally posted by mdejonge View Post
                                Ik heb het in principe nooit koud en als ik buiten loop, loop ik nu wel met een jas, maar anders eigenlijk ook nooit. Plus ik zit niet met -12 buiten hoor, maar merk wel dat als ik in Oostenrijk ben met vakantie dat ik echt honger heb, omdat ik het dan wel koud heb gedurende de dag. Dus dat scheelt ook wel.

Goed excuus om extra Apfelstrudel in mijn kop te proppen

Originally posted by rain View Post
                                Dat wilde ik net zeggen!
                                Het is bekend dat je bij extreme temperaturen duizenden kcal extra nodig hebt voor dezelfde bezigheden bij normale temperaturen.
                                Maar zo'n groot verschil terwijl het niet eens koud is?

Mwa, dat geloof ik niet, al ben ik geen expert.
                                Als je gaat rillen omdat het koud is gebruik je aardig wat meer energie en dus kcal.
                                Maar het is bijna 10° notabene en geen -12 °!
                                Klopt, Nederland is ook niet echt koud te noemen qua temperatuur. Maar qua luchtvochtigheid i.c.m. kou wel qua gevoelstemperatuur. Scheelt dat ik eigenlijk nooit ril van de kou in Nederland.

Originally posted by generation_iron View Post
                                Hij geeft zelf aan dat hij het niet koud heeft. En het zonnetje scheen vandaag nog Heerlijk man!
                                Top weer vandaag, behalve vanochtend. Lekker de grond in gerend op de fiets.

Originally posted by resike View Post
                                Wat belangrijk is dat je het niet koud hebt idd. Of het nu -12 is of +5 maakt niet uit. Als je het koud krijgt ga je lichaam er wat aan doen. En aangezien het vorige week aardig fris was is het wel belangrijk dat je er tegen kleed.
                                Ik heb ooit ergens een keer gelezen dat een uur trillen je al snel 500kcal kan kosten. Dus zeer zeker iets om rekening mee te houden.
                                Kan ik me goed in vinden, maar ik tril eigenlijk nooit en heb het nooit echt koud. Ik zal er rekening mee houden in ieder geval. Als ik ga trillen gauw wat aantrekken, maar probeer sowieso al wat warmer te kleden. Het begint nu toch wat frisjes te worden. Verder nog wel altijd in T-shirt vanwege de warmte. Binnen in openbare ruimtes is het meestal warm genoeg. In de trein, bus, studielokalen etc. Dus als ik dan te warm gekleed ben is het net een sauna voor me.

Bedankt allemaal voor het meedenken, boys. Zijn jullie dan ook allemaal aan het afvallen? Lijkt me stug dat ik de enige ben dan die nu blijft afvallen dan vanwege de kou? Denk ook niet dat dit de volledige oorzaak kan zijn van wat ik nu ervaar, maar het zal vast een rol kunnen spelen.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X