Cardio training, 1:1 joggen / lopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Hermandad View Post
    Net terug van cardio, eerst begonnen met opwarmen 5 minuten. Ik merkte dat ik last had van mijn knieschijf aan mijn linker been, dit is tevens het been dat geopereerd is door een breuk. Na mijn 5 min opwarming begonnen met 30 seconden sprint, dit ging goed en voelde niets van mijn been. Vervolgens 30 seconden joggen dit ging ook goed. Vervolgens wilde ik 2e sprint doen van mijn 2e interval en dit ging niet goed, kreeg extreem steken. Ben toen over gegaan op plan B, 30 seconden sprint, 1 minuut lopen. Sprinten ging niet meer, kreeg namelijk weer pijn in mijn linker been.

Uiteindelijk het zelfde gedaan als wat ik gister heb gedaan, 1 minuut joggen en 1 minuut lopen. Dit is de enigste manier om een soort van interval training te doen. Het belangrijkste is het resultaat van deze methode ( 1 minuut : 1 minuut ) kan ik dit gewoon vol blijven houden om vet te verbranden?

( heb 1 min : 1 min gewoon 25 min vol gehouden met 5 minuten cooling down ) uit lopen dus.
    Ga nou lekker fietsen.Straks krijg je nog een vette blessure met dat geren of breekt je been af.Wat jij nu doet zet geen sode aan de dijk.Je hartslag moet door het dak en dat red je niet met een beetje joggen.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Of die cardio na je krachttraining. Ikzelf ervaar dit als zwaar, maar ik doe 20 minuten hardlopen op 12 of 13km/uur.. Misschien een idee voor je?
      Doe ik ook, is vrij pittig hoor, zweet me dan ook kapot.
      Building to a better me

Comment

Ik hoef niet persee hiit te doen, vind het belangijker dat ik een goede cardio sessie heb gemaakt. De manier die voor mij werkt is 1 minuut joggen 1 minuut lopen, hierbij is mijn hartslagnal soms 100% door het lopen zakt dit weer naar 80-90. Daarom zie ik dit wel als een soort hiit.

Oorzaak van de pijn in de knie is onvoldoende rust, 2-3 dagen achter elkaar joggen is nooit goed.

Comment

Waarom dan niet gewoon hiit na je training? En meer niet. Ik denk dat jij gwn moet gaan beginnen en minder moet piekeren over de kleine dinge

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Waarom dan niet gewoon hiit na je training? En meer niet. Ik denk dat jij gwn moet gaan beginnen en minder moet piekeren over de kleine dinge
            Bullshit, ben nu twee weken bezig met goed resultaat. Dus je loopt achter de feiten aan. Piekeren over de kleinen dingen? Het zijn normalen vragen die ik stel over belangrijke dingen. Hoe ik mijn cardio sessie het beste uit kan voeren voor optimaal resultaat is niet bepaad klein. Meer essentieel.

Betreft training: cardio en krachttraining zijn op verschillende dagen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X