steun bij het afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by talalelh15 View Post
    Havermout is heerlijk hoor met wat pindakaas en melk/yoghurt en lekker fruit. Voel je je gelijk fit voor heel de dag. Daarna elke 3 uur weer wat. Ik weet dat je je best doet maar je kan nog beter, its all in your mind

yoghurt en fruit is goed,havemout vermijd ik,teveel vezels ivm met mijn darmen,ik ga opbouwen met vezels eten,morgen diner volkoren pasta,en tegen de morgend is het misschien al die opgeblazen gevoel etc weg

is honing goed?over de gezonde honing ,niet die van de supermarkten?want daar zitten veel enzymen in?en voor mijn darmen is het heel nuttig,
    in welke voeding zitten er allemaal enzymen in?

Comment

morgen ga ik echt boodschappen doen,en echt de juiste voeding nemen zoals van deze site

dit staat al op mijn lijst :

zalm
      kalkoen filet
      soja melk
      magere kwark
      magere yoghurt
      spinazie

weet iemand nog iets?hoe zit het met half volle kwark?in de meeste markten verkopen ze half volle?

Comment

Wat is er mis met vezels dan? Is toch alleen maar goed voor de stoelgang

Comment

fruit: banaan, appel, druiven, annanas, aardbeien, nectarine, perzik, peer.

Groenten: spinazie, courgette, aubergine, paprika, tomaten, spruiten, sla, mais, komkommer, uien, kool, peultjes.

Bonen/en dergelijke: kidneybonen, kikkererwten, linzen, bruine bonen.

Koolhydraat bronnen: zilvervlies rijst, zoete aardappel, volkoren pasta, volkoren brood, allison brood.

Vlees/vis: Kipfilet, kalkoenfilet, biefstuk, varkenshaas, zalm, kabeljouwfilet, tilapia, haring, makreel, lamsvlees.

zuivel: magere kwark, halfvolle/volle melk.
          -------------------------

vooral producten als kidneybonen, linzen en kikkererwten worden sterk onderschat. Ze hebben de meest complexe vorm van koolhydraten, vrij veel eiwitten (ook al is het plantaardig, nog steeds goed), en voldoende vezels.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Kijk aan, ik krijg de indruk dat je op de juiste weg bent en je best doet. Blijf zo doorgaan! Ook tofu en soja is een bron van eiwitten, volgens mij is dat nog niet genoemd. Probeer inderdaad die drang om te sporten te onderdrukken, of zoveel mogelijk te vermijden. Gaat dat echt niet, ga dan wandelen: dat verbruikt nog het minste energie (en kost lekker veel tijd).

Ik heb geen verstand van ana forums, maar op dit forum krijg je iedere dag wel een email notificatie van discussies die gaande zijn. Zeg die abonnementen op zodat je niet in de verleiding komt om op die links te klikken en alsnog dat forum gaat lezen. Vrijwel altijd heeft zo'n email onderaan een tekst als "Wil je je abonnement opzeggen, klik dan hier: ... ". Of je moet je profielpagina op dat forum bekijken. Daar vind je vast een optie om email berichten uit te zetten.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Hoe oud ben je dan? Je moet is na het sporten een lekker stuk chocola eten, doe ik soms ook, is echt heerlijk. Ik weet echter ook hoe moeilijk het is om meer te gaan eten, dus ik kan me er in ieder geval iets van voorstellen. Het enige wat ik moest doen om het te veranderen was steeds iets meer eten en vooral nooit nee tegen eten te zeggen, maakt niet uit wat het is. Wel grappig dat je dan wel weer groente en fruit eet en water drinkt, in ieder geval zal dat je lichaam iets goed doen.

Comment

Originally posted by Silk View Post
                Hoe oud ben je dan? Je moet is na het sporten een lekker stuk chocola eten, doe ik soms ook, is echt heerlijk. Ik weet echter ook hoe moeilijk het is om meer te gaan eten, dus ik kan me er in ieder geval iets van voorstellen. Het enige wat ik moest doen om het te veranderen was steeds iets meer eten en vooral nooit nee tegen eten te zeggen, maakt niet uit wat het is. Wel grappig dat je dan wel weer groente en fruit eet en water drinkt, in ieder geval zal dat je lichaam iets goed doen.
                ff off-topic: maar wat voor kat heb je daar? Lijkt sterk om mijn twee coons die hier rondhuppelen

Comment

hey,

bedankt voor jullie reacties,

niet hier : ik heb idd me uitgeschreven,staat ltijd onderaan als men een mail ontvangt,enige nadeel en wat ik enorm moeilijk vind is sporten en als ik extra dunne mensen zie,

silk :
                  dank je,idd een grote verandering,ben 22j,heb je ook een eetstoornis ?gehad?
                  stuk chocolade is voor me veels te moeilijk,ik probeer ook niet te weigeren,maar echte ongezonde dingen kan ik echt niet,oh jah gisteren had ik popcorn op,voelde me er echt slecht erna,en had als diner 100kcal op,ik kon niet,en had niets eens meer zin om te eten

vandaag gaat het beter,
                  dit is mijn schema van vandaag

o : stuk geroosterd brood met 2snede kalkoenfilet en 1eiwit en 1/4banaan koffie en brandnetelthee

tssdr :voor het sporten een banaan = ik heb 2j geen banaan gegeten,was moeilijk,maar ik moest,al die influisteringen moeten echt weg,bv van ,kijk ze is so dik,dat komt omdat ze vet veel eet,en daar vecht ik op tegen

lunch : 3snee bbh met 3snede kalkoen +150gr magere verse kaas= is ook toch kwark?bij ons in belgie noemen ze het opgeklopte kaas?

tssdr : 20druiven

diner : volkoren macaroni met paprika peterselie,

sport : 50min crossttrainer
                  25min KT lower body 2x15 sets X 2 ,zodat elk spier 5min rust heeft,is het juist?
                  120sit ups en 25min fietsen,

ik ben 2dagen niet gaan sporten,maar ik heb echt zitten huishouden,ik kon mezelf niet tegenhouden en vorige keer dat ik macaroni had gegeten ,woensdag heb erna 400x zitten springtouwen ,ik weet het teveel sporten is moeilijk,ik voel me echt vies als ik niet sport en mijn benen zien er altijd dan zo grauw uit,vandaag gaat het wat beter met mijn darmen =iemand vroeg vezels is goed voor de stoelgang ,ja idd ,maar ik heb pds ,ik heb soms hevig buikloop en of ja erge opgewollen buik dat ik niet kan gaan,en mijn darmen werken te snel,ze weten niet wat ze met die eten moeten,ik ben het niet gewend,ook al heb ik geen ondergewicht,maar ik heb me verdomd laten uithongeren dat alles naar de klote is,ik besef het nu,ook al is die drang enorm om niet te eten,maar ik bekijk de slechte kanten,en zit tegen mezelf te praten,tip van de psyo,die wel werkt

oh ja:bedankt voor die eetlijst
                  maar volle melk en volle producten durf ik echt niet,kan sojamelk ook in koffie of is dat vies?
                  wanneer drinken jullie die sojamelk?

Comment

BTW: deze site is echt top,dat je dun kan zijn met al die eten,wow
                    ik laat me echt niet meer doen door die influisteringen,

morgen voormiddag is yogales,is dat onzin of?want ik wil gaan,is het echt wel goed voor je spieren te verlengen etc?want ik weet niet wat te geloven,zoals al die troep noemen ze gezond,al die media is gewoon leugen,op de sticks vond ik het beetje echt grappig,van die cracker?haha en die vrouwen die op die toestellen bezig te zijn zonder te zweten?

ps : waar ligt tofu in de supermarkt?want ik heb het nog nooit gegeten,
                    maar wil het zeker proberen,ik heb al 3x gaan kijken ,maar weet het echt niet liggen,
                    Last edited by sunamila; 23-09-2011, 13:48.

Comment

Originally posted by sunamila View Post
                      BTW: deze site is echt top,dat je dun kan zijn met al die eten,wow
                      ik laat me echt niet meer doen door die influisteringen,

morgen voormiddag is yogales,is dat onzin of?want ik wil gaan,is het echt wel goed voor je spieren te verlengen etc?want ik weet niet wat te geloven,zoals al die troep noemen ze gezond,al die media is gewoon leugen,op de sticks vond ik het beetje echt grappig,van die cracker?haha en die vrouwen die op die toestellen bezig te zijn zonder te zweten?

ps : waar ligt tofu in de supermarkt?want ik heb het nog nooit gegeten,
                      maar wil het zeker proberen,ik heb al 3x gaan kijken ,maar weet het echt niet liggen,

Yoga kun je best doen, even goed rekken en strekken is nooit verkeerd. Ik zou alleen wel even goed opletten hoe je lichaam aanvoelt: als je bijvoorbeeld nog spierpijn hebt van de krachttraining kun je misschien beter minder lang doorgaan met de oefeningen aanhouden, of minder diep in de oefening gaan.

Tofu ligt meestal bij het vlees in de buurt in het vegetarische vak. Veel andere vegaproducten zijn minder geschikt in een krachtsportvoeding, er zit vaak verzadigd vet in. Daar is onlangs eens een topic over geweest.
                      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                        Yoga kun je best doen, even goed rekken en strekken is nooit verkeerd. Ik zou alleen wel even goed opletten hoe je lichaam aanvoelt: als je bijvoorbeeld nog spierpijn hebt van de krachttraining kun je misschien beter minder lang doorgaan met de oefeningen aanhouden, of minder diep in de oefening gaan.

Tofu ligt meestal bij het vlees in de buurt in het vegetarische vak. Veel andere vegaproducten zijn minder geschikt in een krachtsportvoeding, er zit vaak verzadigd vet in. Daar is onlangs eens een topic over geweest.

thnx,ik heb nu geen spierpijn,ik ben het sporten wel gewend,nou nu beetje bij mijn ene kuit,maar tegen morgen is het wel weg,
                        ik heb bij de vlees gekeken,vond niets,maar gaan vragen

thnx

Comment

ik heb nog een vraagje

ik heb net mijn kcal inname berekent,maar bij wie hoor ik nu
                          bij extremely active or very active?ik heb de very gekozen en mijn kcal inname is 2232kcal,maar wanneer hoor je bij veel of minder of extreem is mijn vraag?want ik ben nooit tevreden hoeveel ik ook beweeg,
                          vroeger sporte ik 'cardio' 22uren +10u huishouden en nog veel fietsen sschool werk etc,daarom dat mijn huid misschien nog goed zit,godzijdank
                          Last edited by sunamila; 23-09-2011, 16:22.

Comment

Hoe vaak sport je per week? Ik vind dit wel een handige calculator: Bereken Jouw Caloriebehoefte

De onderste formule op de site is het nauwkeurigst en de actviteitsfactoren staan halverwege.
                            Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

[quote=sunamila;871003]hey,

bedankt voor jullie reacties,

niet hier : ik heb idd me uitgeschreven,staat ltijd onderaan als men een mail ontvangt,enige nadeel en wat ik enorm moeilijk vind is sporten en als ik extra dunne mensen zie,

silk :
                              dank je,idd een grote verandering,ben 22j,heb je ook een eetstoornis ?gehad?
                              stuk chocolade is voor me veels te moeilijk,ik probeer ook niet te weigeren,maar echte ongezonde dingen kan ik echt niet,oh jah gisteren had ik popcorn op,voelde me er echt slecht erna,en had als diner 100kcal op,ik kon niet,en had niets eens meer zin om te eten

vandaag gaat het beter,
                              dit is mijn schema van vandaag

o : stuk geroosterd brood met 2snede kalkoenfilet en 1eiwit en 1/4banaan koffie en brandnetelthee

tssdr :voor het sporten een banaan = ik heb 2j geen banaan gegeten,was moeilijk,maar ik moest,al die influisteringen moeten echt weg,bv van ,kijk ze is so dik,dat komt omdat ze vet veel eet,en daar vecht ik op tegen

lunch : 3snee bbh met 3snede kalkoen +150gr magere verse kaas= is ook toch kwark?bij ons in belgie noemen ze het opgeklopte kaas?

tssdr : 20druiven +halve banaan

diner : volkoren macaroni met paprika peterselie,

sport : 50min crossttrainer
                              25min KT lower body 2x15 sets X 2 ,zodat elk spier 5min rust heeft,is het juist?
                              120sit ups en 25min fietsen,

ik ben 2dagen niet gaan sporten,maar ik heb echt zitten huishouden,ik kon mezelf niet tegenhouden en vorige keer dat ik macaroni had gegeten ,woensdag heb erna 400x zitten springtouwen ,ik weet het teveel sporten is moeilijk,ik voel me echt vies als ik niet sport en mijn benen zien er altijd dan zo grauw uit,vandaag gaat het wat beter met mijn darmen =iemand vroeg vezels is goed voor de stoelgang ,ja idd ,maar ik heb pds ,ik heb soms hevig buikloop en of ja erge opgewollen buik dat ik niet kan gaan,en mijn darmen werken te snel,ze weten niet wat ze met die eten moeten,ik ben het niet gewend,ook al heb ik geen ondergewicht,maar ik heb me verdomd laten uithongeren dat alles naar de klote is,ik besef het nu,ook al is die drang enorm om niet te eten,maar ik bekijk de slechte kanten,en zit tegen mezelf te praten,tip van de psyo,die wel werkt

oh ja:bedankt voor die eetlijst
                              maar volle melk en volle producten durf ik echt niet,kan sojamelk ook in koffie of is dat vies?
                              wanneer drinken jullie die sojamelk?

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                                Hoe vaak sport je per week? Ik vind dit wel een handige calculator: Bereken Jouw Caloriebehoefte

De onderste formule op de site is het nauwkeurigst en de actviteitsfactoren staan halverwege.

thnx ,zal het nu even bekijken

ik sport verschillend,
                                soms 1Ou per week soms 15u soms 8u ,meestal 8a10u in de sportschool,maar thuis etc en wandelen inclusief,goh 35U,dan niet zo rustig stofzuigen etc,echt hevig, 'schaam me wel dat ik zo geobsedeerd ben,

oh ja,wou even melden dat ik tssdr ook een halve banaan op had

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X