meer spier/minder vet tegenlijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by dynobet View Post
    Wat je nu wil gaan doen is niet echt optimaal.
    Thnx voor je tijd en uitleg man!
    Ik ga ermee aan de slag en eens bekijken wat me echte caloriebehoefte is en van daar uit verder werken.
    -Train to be a motherfucker-

Comment

• Staan een paar erg mooie stukjes van je Dyno, topper!
      Ik kom steeds meer dingen tegen waarin we dezelfde mening/visie hebben......heel vervelend...straks worden we nog vrienden ook...gatver...hahaa

Maar serieus, goed bezig maatje!
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Ik snuffel al een tijdje rond op dit forum en met name de topics van Dynobet vind ik erg interessant. Ik vroeg me af he, zou de combinatie van IF en carb cycling een goed idee zijn? Dus dat je je feitelijk aan het carb cycling zou houden maar het dan binnen je window zou proppen. Benut je dan niet van beide methoden de voordelen? Of denk ik dan te simpel..?

Comment

• Originally posted by DonRaso View Post
          Ik snuffel al een tijdje rond op dit forum en met name de topics van Dynobet vind ik erg interessant. Ik vroeg me af he, zou de combinatie van IF en carb cycling een goed idee zijn? Dus dat je je feitelijk aan het carb cycling zou houden maar het dan binnen je window zou proppen. Benut je dan niet van beide methoden de voordelen? Of denk ik dan te simpel..?
          Ligt aan je doelen, maar dat is zeker voordelig. Op de leangains website wordt zelfs aanbevolen met je macronutrients te cyclen
          Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

• Originally posted by Wilcodemug View Post
            Ligt aan je doelen, maar dat is zeker voordelig. Op de leangains website wordt zelfs aanbevolen met je macronutrients te cyclen
            Mijn doel is om mijn spiermassa te verhogen en vetmassa óf gelijk te houden óf te verlagen. In beide gevallen zal het percentage zakken tov de spiermassa. Ik ben namelijk 25 kg afgevallen en ben van plan om mijn eet- en trainschema om te gooien maar ben nog aan het uitvogelen hoe ik dit het beste kan doen. Zou mooi zijn als ik van hieruit clean zou kunnen bulken. Althans, zo clean mogelijk. Ik ben behoorlijk aan het puzzelen want dit is allemaal vrij nieuw voor me. Ik ben nog van het 'ouderwetse' bulken en cutten, maar op macro niveai nooit geprobeerd. Niet eens aan gedacht zelfs, terwijl het eigenlijk heel logisch klinkt. En dat geldt ook voor IF. Vandaar dat ik het wil combineren. Nu eerst nog even verder puzzelen. Al die tegenstrijdige theorieën.. * zucht *

Comment

• super interessant topic!
              Deze methode spreekt me erg aan maar vraag me wel af of het geschikt voor mij.

Heb zelf 20,1% vet welke zich concentreerd op de buik
              (186cm/88kg/taille 99/nek 41)

Ik train voornamelijk rond 1900uur.
              3x p.w. KT FB en aansluitend 30min. hardlopen.

Is deze methode ook geschikt voor beginners zoals ik binnen de KT?
              Wanneer is het % vet te hoog zodat je eerst focust op vetverlies en daarna bijvoorbeeld deze methode?

Comment

• Originally posted by ricosoave View Post
                super interessant topic!
                Deze methode spreekt me erg aan maar vraag me wel af of het geschikt voor mij.

Heb zelf 20,1% vet welke zich concentreerd op de buik
                (186cm/88kg/taille 99/nek 41)

Ik train voornamelijk rond 1900uur.
                3x p.w. KT FB en aansluitend 30min. hardlopen.

Is deze methode ook geschikt voor beginners zoals ik binnen de KT?
                Wanneer is het % vet te hoog zodat je eerst focust op vetverlies en daarna bijvoorbeeld deze methode?
                Vet verliezen tot 15%, jezelf in de tussentijd verdiepen in UD2.0 en dit daarna gaan volgen is mijn advies

Comment

• 20 is veel te hoog vet%. cut eerst maar eens omlaag naar 14-15%. vanuit daar kun je met carb cyclen, ud2, of een andere recomp manier lager gaan in vet% terwijl je massa opbouwt.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Bedankt voor de adviesen aktito en Dyno, dit wilde ik even weten want begon te twijfellen wat nu het juiste was om te doen

Ik heb in ieder geval het UD2.0 boek hier vandaan gehaald als leesvoer, ik bewaar deze sticky voor later en ga me nu eerst verder inlezen en richten op verlagen vet %.

Thnx!

Comment

• Ik ben vrij nieuw op het gebied van fitness en ben 5 weken bezig met trainen. Nu was ik echter benieuwd naar mijn voeding of het wel een beetje klopt.

Ik volg wel een schema met een bepaalde aantal calorieën en train 3 keer per week. Ik ben zelf 1.85 en weeg 72 kilo. een vriend van mij die zelf met voeding en training bezig is heeft mij hiermee geholpen en eet nu gemiddeld 3200 calorieën per dag. Ik wilde dus gaan bulken en was benieuwd naar of ik het wel goed doe.

mijn dagelijkse innames zijn:

Maandag: (trainingsdag): 3800 kcl 450gr KH 240gr eiwit 90gr vet
                      Dinsdag: 3200 kcl 450gr KH 240gr eiwit 80gr vet
                      Woensdag: (trainingsdag): 3800 kcl 450gr KH 240gr eiwit 90gr vet
                      Donderdag:3200 kcl 450gr KH 240gr eiwit 80gr vet
                      Vrijdag: (trainingsdag): 3800 kcl 450gr KH 240gr eiwit 90gr vet
                      Zaterdag: 3200 kcl 450gr KH 240gr eiwit 80gr vet
                      Zondag:3200 kcl 450gr KH 240gr eiwit 80gr vet

Mijn training is voornamelijk
                      Maandag: Borst bicep tricep
                      Woensdag: Benen buik
                      Vrijdag: Schouders rug

Ik houd ook rekening met compound en isolatie oefeningen en doe meestal 4sets/ 6-8 reps.

Moet ik op mijn rustdagen ook zoveel KH binnenkrijgen en calorieën? Ik had in de 2e week pas gewogen en was 72.0, 3e week 71.1, 4e week 71.7 en de 5e week was ik 72.4. Ik weet dat het lastig is om body vet weg te krijgen, maar ik lees gewoon ook veel dat als ik te veel KH binnenkrijg dat het dan om word gezet naar vet. Zou ik die dan moeten verlagen op niet trainingsdagen? Ik probeer wel meer noten te eten om meer vetten binnen te krijgen, maar vergeet het gewoon vaak ><. Mijn maaltijden zijn wel verdeeld over 5/6 tijdstippen. De trainingsdagen zijn gewoon hoger qua calorieën, omdat ik dat gewoon aanvoelde.

Daarnaast doe ik bijna geen cardio. Mijn warming-up bestaat enkel uit 15min crosstrainer en daarna ga ik drukken. Is het dan ook beter om een extra dag voor cardio om je bodyfat omlaag te krijgen. Ik zit denk ik op 16/17%. Als ik nog een extra cardiodag doe, hoe zal mijn voeding dan moeten zijn? Ik houd mij deze 5 weken aan het schema en zie wel verschil in massa alleen heb ik het idee dat die vetjes er nog blijven. Dit is natuurlijk een lang process, maar als ik zo door ga zal het dan veranderen?

Ik weet dat er veel vragen in staan, maar was benieuwd hoe ik nu bezig ben.

Comment

• Zo, onderhand begin ik duizelig te worden van de eiwitten/carbs/vetten....
                        Maar als ik het een beetje begrijp is het idee erachter om op trainingsdagen je bulkbehoeftes te halen en op rustdagen je cut behoeftes...

Waar ik tegenaanloop is dat mijn trainingen varieren, maandag rond 17.00/18.00
                        woensdags rond 9.00/10.00
                        en vrijdags weer rond 17.00/18.00

Is het een idee om op de rust dagen het 16/8 systeem te doen, en mijn trainingsdagen een "normaal" eetpatroon te pakken?
                        En wanneer ik een voedingsschema samenstel kom ik vaak niet aan de benodigde hoeveelheden vet, maar makkelijk over de heoveelheid carbs. Is het een probleem als dit op trainingsdagen zo is, gezien je lichaam makkelijker carbs. verbrandt?

Nu maar slapen voordat ik nog duizeliger wordt hiervan!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X