Originally posted by marnop
View Post
meer spier/minder vet tegenlijkertijd
Collapse
X
-
"Straight outta gym"
-
Originally posted by sf01 View Post@Marnop.. thanks for the links.
Maar begrijp ik het goed dat je dan dus begint met een 'basis onderhoud' wat een wekelijks gemiddelde is.
Je stelt een eetschema samen waarbij je onder onderhoud gaat eten. En voegt daar op de traindagen een extra portie carbs toe?
Dat wat je dan boven je onderhoud zit op traindagen is dan niet eens perse boven je onderhoud voor die specifieke dag?
Het is dan niet een soort van mini bulk en cut in een week... maar gewoon op maat gemaakt verbruik per dag.
Dat klinkt dan wel weer logisch. Dan is eigenlijk het enige moment dat je vet verbrandt... tijdens de 2e helft van je KT, en de eventuele cardio erna. De rest van de tijd verkeert je lijf dan ongeveer continue in anabole staat (behalve eind van de nacht misschien).
Dan zou je nog net iets onder je verbruik inclusief inspanningen kunnen gaan zitten, omdat je wat extra energie tapt van je vetverbranding die je wilt meerekenen om in de balans op 0 te komen.
Of je laat dat juist extra zijn om net iets boven verbruik te zitten voor die surplus om maximaal te kunnen groeien.
heb je dan misschien nog een indicatie van percentages voor train en rustdagen?
gewoon 30-40-30 op train en dan 30-35-35 op rust ofzo?
Het is niet helemaal zoals Dynobet bedoelde, die gaat iets hoger en iets lager in de schommelingen(cycling) dan dat ik doe.
Maar het komt idd wel hier op neer.
De verhoudingen op de train of rustdagen,...zie verhaaltje eiwitten en vetten.....die bleven gelijk.
De verhoudingen verschuiven dus wel, maar daar moet je verder niet naar kijken.
Je ging carbcyclen, dus we gaan dan puur schommelen met de carbs inname.
Je neemt als basis de juiste gemiddelde of basis verhoudingen en pakt de totalen in cal. Dan tel je er een x% bij op voor carbs op de trainingsdagen en eventueel trek je er een X% van af voor de hersteldagen. De E en V blijven hetzelfde in totalen.
Op je trainingsdagen kan je 200 tot 300 cal extra nemen bijvoorbeeld aan carbs en op de herstel dagen ga je bijvoorbeeld 100/200 cal naar beneden met je carbs of je blijft op je behoefte zitten.
Ik ga er zelf altijd van uit dat iemand hard genoeg traint om daadwerkelijk ook vet te verbranden.
Ik ga daarmee wel vaak de mist in, ook de bladen gaan daar vaak de mist mee in en ook de pro's als ze adviezen geven.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Ik snap niet hoe jullie voeding en training zo los van elkaar kunnen zien. Je stelt dat het mogelijk is om tegelijk droog te trainen en geeft er een termijn van een maand aan. Waarom niet bijv. een termijn van 2 dagen of 6 maanden? Imo kan je beter je voeding afstemmen op training dan andersom, wat wel vaak gebeurt. Men laat zich leiden door hoeveel ze eten door vooraf een plan op te stellen. Ik snap de redenering wel, alleen hij is best krom als je bedenkt dat je lichaam niet lineair progressie maakt maar met stappen vooruit en terug. Progressie is geen vaste lijn. Als je je trainingen periodiseert is het veel gemakkelijker te bepalen wanneer je een bepaalde lijn doortrekt of niet: Afhankelijk van de progressie, lichaamssamenstelling en het doel binnen een bepaalde periode.
Kortom: Je laat toch niet je voeding bepalen hoe je progressie is?
Edit: Verkeerd voorbeeld.Last edited by adon1s; 11-10-2010, 16:19.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Originally posted by sf01 View Post@Marnop.. thanks for the links.
Maar begrijp ik het goed dat je dan dus begint met een 'basis onderhoud' wat een wekelijks gemiddelde is.
Je stelt een eetschema samen waarbij je onder onderhoud gaat eten. En voegt daar op de traindagen een extra portie carbs toe?
Dat wat je dan boven je onderhoud zit op traindagen is dan niet eens perse boven je onderhoud voor die specifieke dag?
Het is dan niet een soort van mini bulk en cut in een week... maar gewoon op maat gemaakt verbruik per dag.
Dat klinkt dan wel weer logisch. Dan is eigenlijk het enige moment dat je vet verbrandt... tijdens de 2e helft van je KT, en de eventuele cardio erna. De rest van de tijd verkeert je lijf dan ongeveer continue in anabole staat (behalve eind van de nacht misschien).
Dan zou je nog net iets onder je verbruik inclusief inspanningen kunnen gaan zitten, omdat je wat extra energie tapt van je vetverbranding die je wilt meerekenen om in de balans op 0 te komen.
Of je laat dat juist extra zijn om net iets boven verbruik te zitten voor die surplus om maximaal te kunnen groeien.
heb je dan misschien nog een indicatie van percentages voor train en rustdagen?
gewoon 30-40-30 op train en dan 30-35-35 op rust ofzo?
je kan carb cyclen met als doel om droge spiermassa te winnen, en minimale vetgains. Je kan carb cyclen met als doel om vetmassa te verliezen, en maximaal spiermassabehoud en soms zelfs nog iets van winst. Of je kan carb cyclen met als doel om zowel spiermassa te winnen en vetmassa te verliezen (je verliest dan iets minder snel vet, en wint iets minder snel massa, maar je overall vooruitgang is nog steeds gewoon goed).
je kcal inname op verschillende dagen, en hoeveel je boven of onderhoud zit op bepaalde dagen.
T NATION | Carb Cycling Codex
Dit is een artikel over carb cyling. Ze gebruiken een iets ander protocol en hebben op sommige gebieden een iets andere aanpak, maar is toch zeker de moeite waard om te lezen.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by adon1s View PostIk snap niet hoe jullie voeding en training zo los van elkaar kunnen zien. Je stelt dat het mogelijk is om tegelijk droog te trainen en geeft er een termijn van een maand aan. Waarom niet bijv. een termijn van 2 dagen of 6 maanden? Imo kan je beter je voeding afstemmen op training dan andersom, wat wel vaak gebeurt. Men laat zich leiden door hoeveel ze eten door vooraf een plan op te stellen. Ik snap de redenering wel, alleen hij is best krom als je bedenkt dat je lichaam niet lineair progressie maakt maar met stappen vooruit en terug. Progressie is geen vaste lijn. Als je je trainingen periodiseert is het veel gemakkelijker te bepalen wanneer je een bepaalde lijn doortrekt of niet: Afhankelijk van de progressie, lichaamssamenstelling en het doel binnen een bepaalde periode.
Kortom: Je laat toch niet je voeding bepalen hoe je progressie is?
Edit: Verkeerd voorbeeld.
en op rustdagen doe je het tegenovergestelde. dan eet je wat minder carbs en kcal, aangezien je ook minder verbrand en nodig hebt.
verder vind ik dat voeding op training afgestemd moet worden. en niet andersom. en carb cycling is een mogelijke manier om dat afstemmen efficient te doen.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Dat snap ik dynobet, ik ben er ook een voorstander van. Alleen wat ik bedoel is dat ik het zonde vind dat veel mensen hun voeding als ijkpunt nemen om de rest omheen te bouwen. Als jij net lekker gaat op een bepaalde routine, je bent niet significant vetter geworden maar je stats vliegen wel omhoog, dan is het toch zonde om je bijv. aan een ritme te houden waarbij je 2 weken cut en 2 weken bulkt? Wat ik hiervoor meldde was maar een voorbeeld. Ipv die 2 weken cutten/bulken aan te houden kan je ook kiezen om het af te laten hangen van je trainingen en herstel daarvan. Op wat manier je traint en voeding is imo onlosmakelijk met elkaar verbonden.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
@Dyno... heb het hele topic 2x gelezen. Snap niet waar je op doelt met het missen van het grote plaatje en teveel in zwart/wit denken.
Ik probeer gewoon meer de onderliggende gedachte te pakken.
In dat artikel wat je linkt gaat hij uit van 1 tot 1,5 gram eiwit per kilo...?
En ook in dat artikel wordt niet ingegaan op de staat van je lijf, anabool, katabool, cortisol, glycogeen, etc.
Het is wel verduidelijkend... maar niet een compleet plaatje.
Ik wil zeg maar gewoon niet alleen snappen wat het inhoud... maar ook hoe het werkt en waarom. Vandaar dat ik misschien wat doorhamer over detailsFear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postof bij een lichte surplus... eerder bf aankomen dan vvm
Ik zit te tobben met dat eten, eigenlijk."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostIn dat artikel wat je linkt gaat hij uit van 1 tot 1,5 gram eiwit per kilo...?
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
@SF1: dit is hoe tom venuto in het kort het omschrijft. hij heeft een boek geschreven (holy grail of body transfortmation). waarin hij heel uitgebreid uitlegd hoe dit precies werkt, en wat er wanneer hoe en waarom etc gebeurd. (dit boek is 28 september uitgekomen).
"
There IS a way for the average person to gain muscle and lose fat at the same time. The Secret: You have to change your “temporal perspective!” Traditionally nutritionists and fitness pros have only looked at calorie balance in terms of 24 hour periods. At midnight, you could tally up the calories like a shopkeeper closing out his register, and if the balance were positive, you’d say you were in a surplus for the day. If the balance were negative, you’d say you were in a deficit for the day.
But it’s entirely possible that you might pass through periods of “within-day” surplus where you were in a highly anabolic state (for example, you eat the biggest, highest carb meal of the day after your workout), and you were in a deficit the rest of the day.
If you did intense weight training, and you timed your nutrient intake appropriately, Isn’t it possible that you could gain a small amount of muscle during those anabolic hours, while losing fat the rest of the day? Granted it might only be grams or ounces – but what if you kept that up for a week? A month? Three months?
As you pan out and look at the bigger picture, what if most days of the week you were in a deficit for the entire day, and on some days you were in a surplus? If so, then isn’t it possible that over the course of the week, you’d have a small net gain of muscle and loss of body fat a a result of the caloric fluctuation?
These within-day and within-week phases are called microcycles and mesocycles. If you also had a primary goal with a longer term focus of several months, say 12 weeks or 16 weeks, that would be a macrocycle.
What I’ve just described is nutritional periodization.
Some people call it cyclical dieting. it’s where you manipulate your calories (primarily by fluctuating carbohydrate intake, hence “carb cycling”) in order to intentionally zig zag your way through periods of surplus and deficit and create specific hormonal responses.
The end result: muscle gain and fat loss during the same time period!
I know that someone out there is having a hissy fit because I’ve only talked about calories: deficits and surpluses. Rightfully so. Calories matter but there’s more to it than calories – most importantly, hormones and “nutrient partitioning.”
If you’re in a calorie deficit you are going to pull energy from your body.The question is: From WHERE? If your hormones are out of whack and you’re eating crap, you could lose more muscle than fat in a deficit and gain almost pure fat, not muscle, in a surplus!
But WHAT IF you could manipulate within day energy balance, use nutritional periodization AND control your hormones with food and lifestyle strategies?"
dus als je echt wil weten hoe wat en waarom, dan kun je dit boek kopen. Ikzelf heb het boek nog niet in mijn bezit, maar heb wel interesse in het boek.
-------------------------
(lyle mc donald legt in zijn boek ultimate diet 2.0 exact uit waarom cyclische dieten de meest efficiente dieten zijn (met het oog op maximaal vetverlies met zo min mogelijk spierverlies). Hij legt zeer gedetailleerd uit hoe dit in zijn werk gaat, en wat erbij komt kijken).
deze boeken kan ik je dus allebei zeer aanradenLast edited by dynobet; 11-10-2010, 23:15.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View Postdeze boeken kan ik je dus allebei zeer aanraden"Straight outta gym"
Comment
-
Download for free - FileSonic, fast and easy file sharing. Venuto - Holy Grail Body Transformation.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Er is al eerder in dit draadje gezegd dat het topic een goede toegevoegde waarde is.
Maar ik sluit me daar bij deze bij aan.
Mijn respect voor dynobet schommelt vaak op en neer, haha, maar voor dit topic, Grote Klasse !
Respect is weer wat gegroeid.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
16 minutes ago -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
Kanaal: Algemeen
4 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...3 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat: