meer spier/minder vet tegenlijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    @Dyno... heb het hele topic 2x gelezen. Snap niet waar je op doelt met het missen van het grote plaatje en teveel in zwart/wit denken.
    Ik probeer gewoon meer de onderliggende gedachte te pakken.

In dat artikel wat je linkt gaat hij uit van 1 tot 1,5 gram eiwit per kilo...?
    En ook in dat artikel wordt niet ingegaan op de staat van je lijf, anabool, katabool, cortisol, glycogeen, etc.
    Het is wel verduidelijkend... maar niet een compleet plaatje.

Ik wil zeg maar gewoon niet alleen snappen wat het inhoud... maar ook hoe het werkt en waarom. Vandaar dat ik misschien wat doorhamer over details

SF01,

Je was op de goede weg enkele reply's geleden. Probeer niet teveel te willen doorgronden, dan raak je het plaatje weer kwijt, je gaat alleen maar dieper en dieper. Dat is voor medici wel van belang, maar voor ons is globaal feitelijk effect van belang.

Probeer het voorlopig te beperken door je lichaam als een fabriekje te zien die een constante aanvoer van energie en onderhoudsmiddelen nodig heeft.
    Op de momenten dat de fabriek grote en extra machines gaat aanzetten om topproductie te draaien heb je meer energie nodig en na de grote productie heb je gericht onderhoud nodig, maar niet zo zeer extra energie.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
      Er is al eerder in dit draadje gezegd dat het topic een goede toegevoegde waarde is.

Maar ik sluit me daar bij deze bij aan.
      Mijn respect voor dynobet schommelt vaak op en neer, haha, maar voor dit topic, Grote Klasse !
      Respect is weer wat gegroeid.
      Ow gelukkig. Ik weet zeker dat Dyno op jou respect zit te wachten ook.

@SF01: De andere bijbel. http://www.spiritualmagus.nl/Fitnes/...Diet%202.0.pdf
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
        Download for free - FileSonic, fast and easy file sharing. Venuto - Holy Grail Body Transformation

held!. u made my day
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@okidoki helemaal top. thanks

Originally posted by marnop View Post
          SF01,

Je was op de goede weg enkele reply's geleden. Probeer niet teveel te willen doorgronden, dan raak je het plaatje weer kwijt, je gaat alleen maar dieper en dieper. Dat is voor medici wel van belang, maar voor ons is globaal feitelijk effect van belang.
          @Marnop. Tja is een tik van mij. Ik MOET het dan gewoon echt helemaal snappen en uitpluizen

@Kevster Jaloers? :P
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            @Kevster Jaloers? :P
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Ennuh... jij ook nog hartstikke bedankt voor deze link. Kan weer even vooruit met mijn leesvoer
              Fear is the mind killer

Comment

heb net het boek the holy grail of body transformation uitgelezen, en ben een beetje teleurgesteld. Ik ben leesvoer van lyle mcdonald gewend, en deze gaat toch vele malen dieper in op het hoe, wat en waarom als tom venuto.

wat ik sterk vind aan het boek is hoe hij het concept within day calorie balance uitlegd (dat je binnen een dag boven en onder behoefte kunt eten, en door dit op de juiste manier te doen, je je resultaten kunt maximaliseren).

Verder vind ik het onderscheid tussen meso en micro cyclussen goed duidelijk gemaakt. Dus op meso niveau dat je op dagen dat je traint meer eet dan op rustdagen, en zo dus binnen een week je calorie en carb inname beter afstemt op verbruik. En op micro niveau het verdelen van je voeding binnen de dag zelf (daily nutrient timing, calorie partitioning, pre en post workout nutrition). de quick checklist voor het checken van je trainingsroutine vind ik ook erg sterk.

de rest vind ik een beetje mager. ik had graag wat meer info gelezen over targeted high carb days/ floating high carb days. Hij zegt daarover dat het de moeite waard is om uit te proberen, en dat hij denkt dat dit goed zal werken. maar maakt geen specifieke aanbevelingen.

al met al wel een leuk boek als inleiding tot het fenomeen body recomposition. voor mensen die alleen weten van cutten en bulken, en verder niets, is dit een leuke inleiding.

ikzelf heb er niet heel veel uit geelerd. maar toch wel een paar handige dingen uit kunnen halen. vooral de manier waarop hij onderscheid maakt in cyclussen op macro meso en micro niveau is voor mij erg handig.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@Dynobet: Agreed.

Net allebei de ebooks gelezen...McDonald gaat veel dieper op de stof in. Ook veel meer wetenschappelijke benadering. Ook wel plezierige schrijfstijl.

Holy Grail begint zeker heel interessant en wel wat interessant punten. Het onderscheid tussen de verschillende vormen van cycling heel duidelijk. Maar dan zakt het een beetje in. Gaat het steeds minder diep op onderwerpen in. Lijkt een beetje vluchtig. zijn ebook is ook een stuk korter. 2e helft is schema;s etc.

Boek van McDonald binnenkort nog maar een keer wat grondiger doorlezen. Vind zijn boek echt goed/degelijk.

Venuto lijkt ook nog een beetje achter te lopen qua andere ideeen en opvattingen, waar McDonald meer uptodate voelt.

Al met al vond ik ook het boek ultimate diet 2.0 stukker leerzamer. Maar beiden zeer interesant
                  Fear is the mind killer

Comment

daar kan ik me 100% in vinden

Comment

Wat ik me eigenlijk afvroeg is het volgende. Als ik op KT dagen ruim boven onderhoud eet en de volgende dag gewoon hoog in eiwitten zit en gemiddeld in vet en wat lager in KH om hopelijk wat vet te verbranden die dag. Is het dan wel mogelijk om spiermassa aan te zetten die dag of zou dat niet mogelijk zijn, aangezien er een tekort ontstaat van laten we zeggen 100kcals tov onderhoud?

Ik heb dit voor mijzelf namelijk nog niet helemaal helder. Eiwitten, vetten zijn belangrijk bij herstel hetzelfde geldt voor het aanvullen van KH, maar kan je nog wel spiermassa aankomen op een dag dat je bijv minder KH nuttigt om wat vet te verbranden of kan je eigenlijk alleen spiermassa aankomen op de KT dag met dat overschot?
                      "Straight outta gym"

Comment

je moet het niet zo zwart wit zien. op de 3-4 krachttrainingsdagen waar je een 500-600 kcal boven behoefte eet, is er een bepaalde hoeveelheid eiwitsynthese, en een bepaalde hoeveelheid afbraak.

laten we zeggen dat op een trainingsdag de opbouw 10 is. er is veel eiwitsynthese welke getriggerd is door de training, en mits voldoende eiwitten genuttigd worden, zal er een bepaalde hoeveelheid eiwitsynthese plaatsvinden.

de afbraak aan spiermassa op zoon dag is laag. oa de hogere kcal en koolhydraatinname inhibiteert de eiwitafbraak (heeft te maken met insuline en bloedglucose etc). laten we zeggen de eiwitafbraak is 2 op deze dag.
                        --------------------------------------

Op een rustdag is er minder eiwitsynthese. deze is na de training het hoogst en neemt af met de tijd. dus ondanks een evenhoge eiwitinname, zal er toch een stuk minder eiwitsynthese plaatsvinden. laten we zeggen dat dit 6 is.

de afbraak op een rustdag zal hoger zijn, naarmate je minder kcal tot je neemt. als je op een rustdag ook bulked, dan zal de afbraak misschien 2 zijn, terwijl als je precies op behoefte eet, dan zal de afbraak op zoon dag wellicht 5 zijn. en als je een 400 kcal ofzo onder behoefte eet op een rustdag, dan is de afbraak wellicht 8. (dit is puur speculatie)
                        -----------------------------------------------

als de opbouw groter is als de afbraak, dan treed er een netto winst op. op de trainingsdagen is er de grootste winst mogelijk.

als jij alle dagen van een week bulked (en je traint vier keer per week). dan zou in dit voorbeeld je netto winst 44 zijn. (maar je zult ook een aardige hoeveelheid vet gainen)

als je de 4 dagen bulked, en de rustdagen op onderhoud eet. dan is je netto winst bijvoorbeeld 35. (dat is een beetje minder spiermassa winst, maar je zult bijna geen vet erbij winnen. en wellicht zelfs gewoon droge spiermassa winnen).

als je 4 dagen bulked, en de rustdagen 500 kcal onder onderhoud eet, dan in je netto winst bijvoorbeeld 26 zijn. (dat is significant minder spiermassa, maar daarvoor zul je naast je toch wel aardige winst, ook nog vetmassa verliezen).
                        ----------------------------------

winst maken qua spiermassa, doe je door meer op te bouwen als er afgebroken wordt. en je voeding + training + rust hebben daar invloed op.
                        natuurlijk is dit voorbeeld heel raar, en zit het in het echt veel complexer in elkaar, en hebben nog tientallen andere factoren een rol.

ga dus geen rare vragen stellen over mijn vage manier om dit uit te leggen.

Comment

Ik ben eigenlijk van menng dat je ook op trainingsdagen spiermassa kunt winnen terwijl je onder onderhoud zit, mits je hoog genoeg in je eiwitten zit. Dit is iig wel wat ik bij mezelf merk, terwijl ik toch wel een gevordeder ben qua bodybuilding, zo'n anderhalf jaar. Ik merk dat ik droger word maar toch ook heel lichtjes massa pak, natuurlijk zal dit deels ook wel zo lijken,
                          omdat mn bf omlaag gaat maar toch.
                          I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

ik denk dat dit enkel zo lijkt, omdat je bf dropt. als je spiermassa toeneemt, dan neemt je kracht vrijwel altijd ook toe. (meer spieren hebben het potentieel om meer kracht te genereren. en als jij op een manier traint waar je tot je grenszen gaat, dan zal je deze verleggen met meer spiermassa).

als je 1rm op deadlift en bankdrukken in je cut zijn gestegen, dan geloof ik dat je ook wel massa wint.

Comment

Deadlift ja, maar mn bench niet. Maar ik verlies iig geen massa of kracht, misschien toch onbedoelt bezig met een ud2.0. Maar ik zie iig mooie resultaten bij mnzelf ook al zijn ze minimaal, ik zit zelfs op mn trainingdagen erg laag in kcal, soms zels ruim onder de 100.
                              I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

ruim onder de 100kcal? Ik kan me niet voorstellen dat je bedoelt dat je niet eet hoor.
                                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X