meer spier/minder vet tegenlijkertijd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by sf01 View Post
    Ik ben momenteel langzaam aan het verschuiven van focus op gains naar fatloss.

Maar jij raad dus eerder aan om later op de dag iets minder te doen qua carbs op rustdagen...en het verschil tussen train en rust iets groter maken?
    Recompen zit denk ik het meest op lijn met mijn huidige doelen. Het liefste blijf ik op hetzelfde gewicht, alleen raak ik vet kwijt en gain ik massa.

Ik zou natuurlijk ook nog voor de bulkvariant kunnen gaan en er meer bij gaan cardio'en.
    Heb jij een beetje een idee ervan tot hoe laag je in BF kan komen zonder echt heftig te cutten of dieten, puur door extra cardio?
    Ik zit momenteel dus op 16% en wil graag iig ergens juni 2011 op de 12 zitten. Ik heb dus geen haast ofzo.
    recompen gaat langzaam. je houd je kcal inname gemiddeld op onderhoud, dus je lichaamsgewicht zal stabiel blijven.

zelfs als je bulked, zal iemand die al een aantal jaar traint maar enkele kilos spiermassa per jaar pakken (3-5), en misschien iets meer als je pas 1-2 jaar traint. dit is natuurlijk ook afhankelijk van je training, voeding, genetische aanleg, etc.

we kennen vast wel mensen die op 58 kilo beginnen met trainen, en dan binnen een jaar naar de 72 ofzo gaan. ze gaan van ondergewicht, naar een normaal gewicht, en ze zijn beginners. dan zijn een 10-12 kilo spiermassa in 1 jaar erbij best normaal. maar als jij niet net begint, en al wat meer spiermassa hebt als een beginner, dan gaat het gewoon niet meer zo snel. dan kun je met iets meer als een pondje spiermassa per maand al tevreden zijn.

met recompen, zit je maar de helft van de tijd boven behoefte, en je zit ook een deel van de tijd onder behoefte. je zult dus iets langzamer gainen qua spiermassa, omdat je toch niet altijd de optimale hoeveelheid voeding tot je neemt om maximaal te groeien zoals bij een bulk.

ik denk best dat je in een half jaartje je lichaamsgewicht gelijk kan houden en een 2-2.5 kilo spiermassa erbij kan pakken, en eenzelfde hoeveelheid vet verliezen. (wat voor jou misschien neerkomt op 2.5-3% vet verlies.

klinkt misschien wat demotiverend en alsof recompen niet echt optimaal is. maar als je normaal bulked, zou je in dat half jaar bulken misschien 1-1.5 kilo meer spiermassa pakken. maar daarvoor ook misschien wel een 3 kilo extra vetmassa. terwijl je er nu 2-2.5 zou verliezen. een verschil van 5-5.5 kilo vetmassa.

als je dat eraf moet cutten. ben je ongeveer een week per 500g bezig. en dus zomaar een 12 weken (rekening houdend dat het ook wat langzamer gaat na een aantal weken). maar met recompen zou je die drie maanden gewoon verder kunnen gaan waar je mee bezig was, en dus netto evensnel het uiteindelijke doel bereiken.
    ---------------------------------

van 16% naar een 10% met gewichts behoud (en dus een 5 kilo spiermassa erbij, en een 5 kilo vetmassa eraf). kan wel een jaartje duren. tot de 12-13% tot juni met gewichtsbehoud is denk ik zeker te doen is.

wat ik zou doen is:
    tot april blijven recompen. dus gemiddelde kcal inname op onderhoud. met een verschil van 300 boven behoefte op traininsdagen. en een 300 onder behoefte op rustdagen. het verschil in kcal komt grotendeels uit koolhydraten.

in april kijk je waar je dan staat. je kan dan verder blijven cyclen. maar zowel op trainingsdagen als op rustdagen, de kcal inname met 300 verlagen. je eet dan op trainingsdagen precies je onderhoud, en op rustdagen zit je daar een 600 kcal onder. er blijft dus een evengroot verschil (600 kcal) in kcal inname op trainings en rustdagen. (1800 kcal per week onder onderhoud). + eventueel op rustdagen wat extra cardio (2x per week een half uurtje steady state cardio). (niet op trainingsdagen na de training). wat je totale calorie deficiet op een 2300 kcal brengt. per week.

je kan dan in april/mei je vet% verder verlagen, met een 2.5-3%. en vanwege het minimale caloriedeficiet (328 per dag gemiddeld), zul je geen spiermassa verliezen.

op die manier moet het te doen zijn, om tot juni een vet% van 10-11% te halen. en een 2-3 kilo spiermassa erbij te winnen
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Ik train nog maar een jaartje. En heb zeker geen 10kg massa gekweekt tot nu toe.
      Nu moet ik daarbij ook zeggen dat massa niet mijn hoogste doel is. Ik wil zelfs niet al te buff worden Sorry Marnop :P
      Voor mij staat momenteel kracht vooruit gaan voorop. Daarna BF afname en massa. Ik wil alleen functionele massa. Ben ook geen BB'er maar zou me eerder onder de PL groep scharen.

Ik heb ook niet het hele jaar even netjes op mijn eten gelet, een tijdje een 3 split gedaan, met elke spiergroep maar 1x per week... en dat werkte duidelijk (achteraf gezien) niet voor mij. Daar veels te weinig voortgang mee geboekt.

Ik ben waarschijnlijk gewoon te ongeduldig. Want ik ga de laatste 2 maanden wel echt lekker vooruit in kracht. Zie ook wel verschil in massa (vooral bij borst en armen) alleen nog niet echt in BF. Maar dat is zeker niet meer geworden.
      Maar doe momenteel niet echt veel cardio... dus eerst daar maar eens mee aan de slag. En ik ga dan denk ik inderdaad op 300 boven onderhoud op train, en iets van 200 onder op rust ofzo.

En dan maar kijken waar ik kom
      Fear is the mind killer

Comment

• ik heb dezelfde doelstellingen als jou. lekker sterk worden. BF zowieso laag houden. en als derde prio mag er ook wel wat masssa hier en daar erbij komen, maar tot nu toe gaat dit vanzelf ook al richt ik me meer op kracht.

3-4 dagen split werkt voor mij ook niet lekker. je doet oefeningen als squat, deadlift, en bankdrukken niet frequnt genoeg. het beste werkt voor mij een 4 dagen schema met 90% compounds en met hier en daar een isolatie. tot nu toe deed ik vooral ub/lb en ben daar erg tevreden over. een push en pull lijkt me ook fijn.

als je lekker gaat qua kracht en massa. maar je bodyfat blijft hetzelfde. dan ben je gewoon heel clean aan het bulken. enkele dagen boven onderhoud zorgt voor massa winst. de dagen onder je onderhoud elemineren alle vetgains, maar je calorie inname is nog te groot om bodyfat omlaag te krijgen. kcal inname moet dus gewoon wat lager, met eventueel wat extra cardio. dan zul je vanzelf meer vet verliezen, maar waarschijnlijk veel langzamer gainen in massa en ook iets langzamer in kracht.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• ben momenteel bezig met 2e fase van de 4split van Falstyr (3x3 op hoofdoefening). Hier nog steeds heel erg over te spreken.
          En merk inderdaad enorm verschil door alles 2x per week te trainen ipv slechts 1x.

Dus daar ga ik echt wel aan blijven. Zit zelfs te denken om begin volgend jaar weer een keer naar 3x fb te gaan. Met dan om en om tension en power training ofzo.
          Fear is the mind killer

Comment

• daar heb ik ook vaak over nagedacht. maar omdat ik tijdens ud2 (waar ik om de zoveel maanden toch elke keer weer met veel plezier aan begin), al fullbody train. wil ik wel de afwisseling erin houden.

Comment

• Originally posted by Brambo19 View Post
              @dynobet: bedankt man!

Ik heb er niet echt lang bij nagedacht wanneer ik dat schema maakte, was eigenlijk meer de bedoeling om even uit te testen en dan verder uit te bouwen. Maarja beter goed beginnen, ik ga dus jouw opzet gebruiken, ziet er veel beter uit.

De reden waarom ik nog zoveel vet zou eten op trainingsdagen is omdat ik op die dagen nog steeds IF wil blijven doen. Ben eraan gewend dusja. Enige nadeel aan IF is dat het lastig is om 4000kcal naar binnen te werken op 8u zonder al te veel vet... Maar wat ik dan ga doen is het window wat langer maken zodat het wat aangenamer wordt.

Ik ga me toch wel houden aan die 0kcal-dagen. Ik weet dat het raar klinkt maar volgens mij is het makkelijker om niets te eten dan om 500kcal te eten... Met IF heb ik soms ook dagen dat ik 24u niets eet (bv wanneer ik op een trainingsdag van 13u tot 20u eet en de dag erna pas om 20u30 thuis ben). Buiten een keer of 2 per dag 5min hongergevoel heb ik daar absoluut geen problemen mee. Ik denk dat daarom de overschakeling naar eat stop eat niet echt lastig zal worden.

Ik zal in ieder geval na enkele weken mijn ervaringen hier in dit topic posten.
              Zo, we zijn alweer 3 weken verder en het is tijd voor een update zoals beloofd.

cijfers:
              Gewicht 3 weken geleden: +-81kg gewicht nu: +-80kg
              Buikomtrek 3 weken geleden: +-82cm buikomtrek nu: +-79cm

Moet er wel bij vertellen dat gewicht en buikomtrek enorm schommelt, afhankelijk van wat ik de dag ervoor heb gegeten.
              Ben zeer blij met het resultaat, duidelijk droger, lifts gaan sneller omhoog dan tijdens een normale cut en misschien zelfs wat spiermassa gewonnen.

Of dat dit nu de heilige graal is van bodyrecomposition, neen. Waarschijnlijk is er ook helemaal geen heilige graal en komt het er gewoon op aan dingen uit te proberen en achteraf evalueren wat het beste voor jou werkt.

Ik vond het ook leuk om te doen. Het klinkt misschien raar maar ik ben wat verslaafd geraakt aan de "non fed state" . Ik ben dan alerter, heb meer energie, en het belangrijkste: je hoeft eens een dag niet aan voeding te denken. Honger was ook niet echt een probleem. Ik vaste 2 dagen per week en at dus ongeveer 2 keer 30u niet. Op die dagen had ik meestal 2 keer per dag honger maar na 10 minuutjes verdwijnt dit gevoel weer. Nog een leuk voordeel: terwijl je cut zijn er 2 dagen waarop je zeer veel mag eten, ook de rest van de dagen kom je niets tekort.

Ga ik het weer doen? Ja waarschijnlijk wel. Nu beginnen de examens dus ik stop er wel even mee. Iets kunnen eten is een leuke afleiding dus ik eet weer even normaal. Maar sowieso zal ik tijdens een volgende bulk minstens 1 dag per week vasten, en waarschijnlijk tijdens cutten weer 2 dagen per week.

Ik kan het dus aan iedereen aanraden, niet enkel omwille van de voordelen voor de algemene gezondheid en voordelen ivm krachtsport, maar ook omwille van de praktische voordelen (hoewel dit voor sommigen juist niet zo zal zijn). Ik raad wel aan dat je eerst begint met een minder extreme vorm van IF (16u vasten bv), en daarna eat stop eat.
              @ ketIF

Comment

• hey Bram, cool om te horen dat je zulke goede resultaten hebt geboekt en leuk dat je ons daarin laat delen.
                Sowieso altijd leuk als dit draadje weer ff gebumpt wordt, want het blijft toch een van de betere discussies hier van de laatste tijd.
                Fear is the mind killer

Comment

• Heb niet alle 16 pagina's gelezen:P
                  Maar is het ook een idee voor mij om if te doen MET carb cycle?
                  Wil dan 400/500 onder onderhoud gaan op rustdagen (4 dagen pw)
                  en 400/500 boven onderhoud op traindagen (3dagen pw)
                  Doel is dus uiteraard langzaamaan vet verliezen en langzaam aan massa opbouwen.

Denk dat ik op deze manier het "cut"gedeelte makkelijker vol kan houden (minder honger) maar vooral ook psychisch. Want ik voel me nu vaak na een maand cutten al veel te "klein" terwijl ik nu nog op 17% sta en dus wel even zou moeten cutten, maar geef t dan steeds na een maand of 2 alweer op en begin weer stevig te bulken om voller te staan wat resulteert in wederom vetwinst en dus weer 2 maanden cutten de prullenbak in.

Heb dit artikel vandaag pas gevonden, maar zit wel veel logica in het verhaal, respect voor de duidelijke uitleg en je kennis erover trouwens!
                  -Train to be a motherfucker-

Comment

• Mijn mening is dat het gewoon kan maar het gaat dan minder langzaam dan dat je ook echt op één van de twee gaat richten. Verder is het ook moeilijk om dan de juiste voeding te gebruiken, je moet dan ook veel strikter zijn in je voeding vooral. Hoe meer ik met bodybuilder atleten spreek hoe minder ik in het bulken en cutten geloof tot een bepaald moment.

Comment

• Originally posted by Diced View Post
                      Heb niet alle 16 pagina's gelezen:P
                      Maar is het ook een idee voor mij om if te doen MET carb cycle?
                      Wil dan 400/500 onder onderhoud gaan op rustdagen (4 dagen pw)
                      en 400/500 boven onderhoud op traindagen (3dagen pw)
                      Doel is dus uiteraard langzaamaan vet verliezen en langzaam aan massa opbouwen.

Denk dat ik op deze manier het "cut"gedeelte makkelijker vol kan houden (minder honger) maar vooral ook psychisch. Want ik voel me nu vaak na een maand cutten al veel te "klein" terwijl ik nu nog op 17% sta en dus wel even zou moeten cutten, maar geef t dan steeds na een maand of 2 alweer op en begin weer stevig te bulken om voller te staan wat resulteert in wederom vetwinst en dus weer 2 maanden cutten de prullenbak in.

Heb dit artikel vandaag pas gevonden, maar zit wel veel logica in het verhaal, respect voor de duidelijke uitleg en je kennis erover trouwens!
                      Het probleem dat vele mensen hebben, is dat zij te snel resultaat willen en verwachten. Tijdens het cutten worden te snel en soms ook te sterk de kcal en/of koolhydraten beperkt. En/of er wordt teveel cardio gedaan, wat het uiteindelijke kcal deficiet te groot maakt, waardoor er te weinig kcal/energie overblijven voor herstel. Tevens houden sommigen eenzelfde trainingsvolume en frequentie vast tijdens een bulk en een cut. Terwijl de herstelcapciteit in een cut veel lager ligt omwille van het binnenkrijgen van minder kcal.

In een bulk vertonen deze zelfde mensen exact hetzelfde gedrag. Zij willen en verwachten snelle resultaten. Daardoor gaan zij veel meer kcal eten, dan nodig is voor herstel en groei. Je lichaam heeft een bepaalde extra hoeveelheid nodig om te herstellen en groeien, en eet je veel meer dan dit, dan wordt het overschot gewoon omgezet tot vet. Zij willen dus perse snel aankomen in gewicht, omdat dit een resultaat is wat eenvoudig te mete is. Het snel willen aankomen zorgt vooral voor een snellere toename van de vetmassa, en de spiermassa neemt niet veel sneller toe.

Het aanpassen van de voeding op de daadwerkelijke kcal verbranding op trainings en rustdagen is een goede keuze. ik doe dit zelf ook op dit moment. ikzelf zit 200 kcal boven behoefte op trainingsdagen, en 400 kcal onder behoefte op rustdagen. (wat ik hier benoem als behoefte, is een gemiddelde behoefte die berekend is op basis van een gemiddelde van de week. De daadwerkelijke behoefte op trainings en rustdagen ligt vrij dicht bij hetgeen men op deze manier eet en tot zich neemt).

Ik cycle ook mijn koolhydraten. op lage kcal dagen neem ik de helft van de carbs als op trainingsdagen.

If is een persoonlijke keuze. Het voordeel van IF ligt hem niet zozeer in beter vetverlies of het winnen van meer spiermassa. Het voordeel van if moet je zoeken in het hebben van meer vrijheid mbt voeding. If heeft ook een reeks met nadelen die het implementeren ervan voor sommigen zeer lastig maakt. Ikzelf doe geen IF.

als je nou met een concrete opzet komt waarin je precies uitstippelt hoe je trainingen eruitzien, op welke dagen je traint, en hoe jij denkt je voeding te moeten plannen op deze dagen (tijdstippen van innname van voeding, ekv van maaltijden en totalen), dan wil ik je vervolgens best advies geven over hoe jij je routine dan kunt verbeteren. (training en of voeding).

Comment

• Originally posted by Tankie View Post
                        Mijn mening is dat het gewoon kan maar het gaat dan minder langzaam dan dat je ook echt op één van de twee gaat richten. Verder is het ook moeilijk om dan de juiste voeding te gebruiken, je moet dan ook veel strikter zijn in je voeding vooral. Hoe meer ik met bodybuilder atleten spreek hoe minder ik in het bulken en cutten geloof tot een bepaald moment.
                        Je moet heel goed je voeding uitstippelen en afstemmen op daadwerkelijk verbruik. Je moet dan gewoon schoon eten, en je strict aan je voeding houden.

Cutten en bulken kan ook goed werken, mits men het juist aanpak.

Comment

• Ik zelf die het altijd zo.
                          Ik eet een poosje een bepaalde hoeveelheid cals uit schoon voedsel en kijk, weeg, meet, naar
                          mijn lichaam wat er gebeurd. Bevalt het niet dan pas ik het aan naar het juiste effect. Hier gaat wel veel tijd in zitten maar ik heb dan een beter schema als ik het met getalletjes en procenten ga doen en berekeningen ga doen, deze kloppen helaas nooit bij mij. In de meeste gevallen krijg ik altijd te veel binnen of te weinig ondanks dat de berekeningen goed zijn gemaakt. Ik doe het al een poos zo op aaraden en het werkt wel beter vind ik voor mij.

Comment

• Originally posted by Tankie View Post
                            Ik zelf die het altijd zo.
                            Ik eet een poosje een bepaalde hoeveelheid cals uit schoon voedsel en kijk, weeg, meet, naar
                            mijn lichaam wat er gebeurd. Bevalt het niet dan pas ik het aan naar het juiste effect. Hier gaat wel veel tijd in zitten maar ik heb dan een beter schema als ik het met getalletjes en procenten ga doen en berekeningen ga doen, deze kloppen helaas nooit bij mij. In de meeste gevallen krijg ik altijd te veel binnen of te weinig ondanks dat de berekeningen goed zijn gemaakt. Ik doe het al een poos zo op aaraden en het werkt wel beter vind ik voor mij.
                            Een berekening via een formule is dan ook enkel een uitgangspunt. vervolgens ga je daarmee aan de slag. Vervolgens doe je hetgeen jij hierboven beschrijft. dit is dan ook de beste handelswijze.

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
                              Het probleem dat vele mensen hebben, is dat zij te snel resultaat willen en verwachten. Tijdens het cutten worden te snel en soms ook te sterk de kcal en/of koolhydraten beperkt. En/of er wordt teveel cardio gedaan, wat het uiteindelijke kcal deficiet te groot maakt, waardoor er te weinig kcal/energie overblijven voor herstel. Tevens houden sommigen eenzelfde trainingsvolume en frequentie vast tijdens een bulk en een cut. Terwijl de herstelcapciteit in een cut veel lager ligt omwille van het binnenkrijgen van minder kcal.

In een bulk vertonen deze zelfde mensen exact hetzelfde gedrag. Zij willen en verwachten snelle resultaten. Daardoor gaan zij veel meer kcal eten, dan nodig is voor herstel en groei. Je lichaam heeft een bepaalde extra hoeveelheid nodig om te herstellen en groeien, en eet je veel meer dan dit, dan wordt het overschot gewoon omgezet tot vet. Zij willen dus perse snel aankomen in gewicht, omdat dit een resultaat is wat eenvoudig te mete is. Het snel willen aankomen zorgt vooral voor een snellere toename van de vetmassa, en de spiermassa neemt niet veel sneller toe.

Het aanpassen van de voeding op de daadwerkelijke kcal verbranding op trainings en rustdagen is een goede keuze. ik doe dit zelf ook op dit moment. ikzelf zit 200 kcal boven behoefte op trainingsdagen, en 400 kcal onder behoefte op rustdagen. (wat ik hier benoem als behoefte, is een gemiddelde behoefte die berekend is op basis van een gemiddelde van de week. De daadwerkelijke behoefte op trainings en rustdagen ligt vrij dicht bij hetgeen men op deze manier eet en tot zich neemt).

Ik cycle ook mijn koolhydraten. op lage kcal dagen neem ik de helft van de carbs als op trainingsdagen.

If is een persoonlijke keuze. Het voordeel van IF ligt hem niet zozeer in beter vetverlies of het winnen van meer spiermassa. Het voordeel van if moet je zoeken in het hebben van meer vrijheid mbt voeding. If heeft ook een reeks met nadelen die het implementeren ervan voor sommigen zeer lastig maakt. Ikzelf doe geen IF.

als je nou met een concrete opzet komt waarin je precies uitstippelt hoe je trainingen eruitzien, op welke dagen je traint, en hoe jij denkt je voeding te moeten plannen op deze dagen (tijdstippen van innname van voeding, ekv van maaltijden en totalen), dan wil ik je vervolgens best advies geven over hoe jij je routine dan kunt verbeteren. (training en of voeding).
                              Bedankt voor de feedback, if doe ik nu al, en inderdaad ook vooral met het oog op gemak qua maaltijdplanning / niet de gehele dag te hoeven denken aan eten enz.

Mijn training is momenteel vrij simpel: Wendler 531 3x per week op di vrij en zondag. Minus de squat want zit met een nare onderrugblessure dus doe qua benen momenteel alleen legpress bij de benchdag.
                              Tijden dat ik train varrieren op di en vrijdag ivm mijn werk.
                              Di. bench + assistance
                              vr. oh press + assistance
                              zo. deadlift (ivm tijdgebrek zit assistance er deze dag vaak niet in.

Alle 3 de trainingen gaan zwaar maar deadlift dag is relatief kort en ik train dan thuis di en vrijdag fiets ik wel naar de gym 15 min heen 15 min terug.
                              Dus factor 1,55 is net wat te hoog en 1,375 wat te laag denk ik.
                              Als ik dan een middenweg neem kom ik op een onderhoud van 3000 kcal.

Voeding wil ik als volgt doen: (kies simpele maaltijden ivm werk en drukte prive misschien niet meest ideaal maar 3x per dag rijst met vis vlees werkt in de praktijk gewoon niet voor mij qua bereiden en opwarmen enz enz.

(ik eet tussen 11:00 en 19:00 tijden per meal verschillen
                              rustdag:

40 gram whey 75 gram havermout 250 ml halfvolle melk 500 gram magere kwark

40 gram whey 75 gram havermout 250 ml halfvolle melk 45 gram cashewnoten

125 gram rijst 200 gram kip 100 gram groentes 500 gram magere kwark

Totaal 2570 kcal E:262 K:269 V:55

Traindag

30 gram whey 150 gram havermout 250 ml halfvolle melk 500 gram magere kwark

30 gram whey 150 gram havermout 250 ml halfvolle melk 45 gram cashewnoten 100 gram dextrojuice

125 gram rijst 200 gram kip* 100 gram groentes 500 gram magere kwark
                              1 cappuccino zonder suiker a 90 kcal

totaal: 3350 kcal E:265 K:390 V:60

*Uiteraard af en toe vervangen door bv biefstuk.

Hartelijk dank alvast voor de info.
                              -Train to be a motherfucker-

Comment

• Originally posted by Diced View Post
                                Bedankt voor de feedback, if doe ik nu al, en inderdaad ook vooral met het oog op gemak qua maaltijdplanning / niet de gehele dag te hoeven denken aan eten enz.

Ok, Om optimale resultaten met IF te behalen, zijn er wel bepaalde richtlijnen waar men zich aan dient te houden. 3x per dag eten wat je wilt, zal niet optimale resultaten opleveren.

Mijn training is momenteel vrij simpel: Wendler 531 3x per week op di vrij en zondag. Minus de squat want zit met een nare onderrugblessure dus doe qua benen momenteel alleen legpress bij de benchdag.
                                Tijden dat ik train varrieren op di en vrijdag ivm mijn werk.
                                Di. bench + assistance
                                vr. oh press + assistance
                                zo. deadlift (ivm tijdgebrek zit assistance er deze dag vaak niet in.

Jammer van de zondag, maar opzich is dit wel goed qua training.

Alle 3 de trainingen gaan zwaar maar deadlift dag is relatief kort en ik train dan thuis di en vrijdag fiets ik wel naar de gym 15 min heen 15 min terug.
                                Dus factor 1,55 is net wat te hoog en 1,375 wat te laag denk ik.
                                Als ik dan een middenweg neem kom ik op een onderhoud van 3000 kcal.

dit is uiteraard een berekening. Dit is een startpunt, en hoeft absoluut niet overeen te komen met de realiteit. Ik weet dat je graag zo snel mogelijk resultaat wilt, en dat je graag aan de slag wilt met carb en calorie cyclen. Maar wie zegt jou dat deze 3000 kcal wel daadwerkelijk jouw behoefte is, en dat de cycle systemen dus goed zijn afgestemd op jouw doelen?

Als je nou eerst gewoon een maand 3000 kcal per dag eet, met een degelijk voedingsschema. dan kun je na een maand evalueren wat er met jouw lichaamsgewicht is gebeurd. Je gewicht zal altijd schommelen, maar als je gewicht een stijgende tendens heeft, dan ligt je behoefte in werkelijkheid lager, en als je afvalt met deze hoeveelheid kcal, dan ligt je daadwerkelijke behoefte iets hoger. Je daadwerkelijke behoefte te weten komen is zeer handig, en maakt het werken naar een bepaald doel eenvoudiger. En die maand die je op behoefte eet, is heus niet voor niets. Je zult alsnog kracht en spiermassa ontwikkelen, en wat vetmassa verliezen.

Voeding wil ik als volgt doen: (kies simpele maaltijden ivm werk en drukte prive misschien niet meest ideaal maar 3x per dag rijst met vis vlees werkt in de praktijk gewoon niet voor mij qua bereiden en opwarmen enz enz.

(ik eet tussen 11:00 en 19:00 tijden per meal verschillen
                                rustdag:

40 gram whey 75 gram havermout 250 ml halfvolle melk 500 gram magere kwark

40 gram whey 75 gram havermout 250 ml halfvolle melk 45 gram cashewnoten

125 gram rijst 200 gram kip 100 gram groentes 500 gram magere kwark

Totaal 2570 kcal E:262 K:269 V:55

Te veel carbs en te weinig vetten voor een rustdag. whey tijdens tweede maaltijd is niet aan te raden om te gebruiken tijdens IF, omwille van de korte amino afgifte van whey. Omdat je vetten toch omhoog moeten, kun je hele eieren eten, of een gemiddeld vet stuk vlees/vis (lam, forel, zalm, rund). Je eet zeer weinig groenten. een 400-500g groenten zou ik je aanraden aangezien je geen fruit eet.

Traindag

30 gram whey 150 gram havermout 250 ml halfvolle melk 500 gram magere kwark

30 gram whey 150 gram havermout 250 ml halfvolle melk 45 gram cashewnoten 100 gram dextrojuice

125 gram rijst 200 gram kip* 100 gram groentes 500 gram magere kwark
                                1 cappuccino zonder suiker a 90 kcal

totaal: 3350 kcal E:265 K:390 V:60

*Uiteraard af en toe vervangen door bv biefstuk.

Bij deze dag vraag ik me af wanneer je traint? voor de eerste maaltijd? tussen maaltijd 1 en 2? De voeding op deze dag is ook niet echt je van het. maar dit is grotendeels ook afhankelijk van wanneer je traint. Omndat het plannen van de voeding rondom de trainingen van groot belang is bij IF.
                                Wat je nu wil gaan doen is niet echt optimaal.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X