Voedingsschema Reberry

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Reberry

Hallo, ik ben nieuw hier! Meer over mij in het 'voorstel topic'
    Aangezien ik me wat 'slapjes' voel wil ik toch meer gaan eten.. Ik zou volgens de berekeningen hier zo'n 1950 kcal mogen eten voor onderhoud, maar kcalorieën tellen en ik gaan niet zo goed samen (verleden) dus dat wil ik liever vermijden en gewoon meer aan mijn voedingsschema toevoegen.

Dit is wat ik ga eten op een rustdag

(ONTBIJT)
    - 200 ml halfvolle melk
    - 200 ml magere kwark
    - 40 gr havermout
    (Of andere verhoudingen van melk/kwark, zolang het maar totaal '400' is)

(TUSSENDOOR)
    Eet ik alleen als ik een actieve start vd dag heb, en als mijn ontbijt vroeg is!)
    - (e.v. tussendoor) iets van cottage cheese, feta o.i.d. met groenten

(LUNCH)
    - 2x volkoren/roggebrood met beleg (pindakaas, kipfilet, groenten)
    (of 1 boterham vervangen voor gekookt ei, dan gebakken kipfilet toevoegen voor vervanging brood2 beleg)
    - salade: groenten naar keuze met olijfolie en azijn

(TUSSENDOOR)
    - handje ongezouten noten met magere kwark
    (of eventueel kipfilet/vis met noten, gaat hier om vetten+eiwitten)

(AVOND)
    - wat de pot schaft (1. groenten 2. vlees 3. koolhydraten)

(TUSSENDOOR)
    - 2x klein fruit (kiwi en mandarijn bijv)
    Dit wil ik veranderen! Maar mijn inspiratie voor tussendoortjes is beetje weg, misschien een cracker met eiwitten (kaas?) of vetten (notenboters?) er op? Suggesties zijn welkom

(TUSSENDOOR/voor slapen)
    - 200 ml magere kwark (eventueel met theelepel pindakaas/5notenpasta/amandelpasta)

Dit ga ik eten op een trainingsdag

(VOOR TRAINING)
    - volkoren boterham met boter en appelstroop

(ONTBIJT NA TRAINING)
    - 300 ml magere kwark
    - 50 gr muesli (geen krokante dus maar de simpele )

(LUNCH)
    - 2x volkorenboterham/roggebrood met beleg (kipfilet, notenpasta, pindakaas, groenten)
    - salade: gevuld met groenten naar keuze met olijfolie en azijn + cottage cheese/feta/parmezaanse kaas

(TUSSENDOOR)
    - handje ongezouten noten met magere kwark
    (of eventueel kipfilet/kalkoen/vis met noten, gaat hier om vetten+eiwitten)

(AVOND)
    - wat de pot schaft (1. groenten 2. vlees/vis 3. koolhydraten (mag iets meer dan bij een 'rustdag')

(TUSSENDOOR)
    - groot stuk fruit (appel, sinaasappel, peer, grapefruit..)
    Ook dit zou ik willen vervangen (door suikers), tips zijn welkom dus, hoewel een appeltje me wel voldoening geeft (ander fruit dan weer nauwelijks..)

(TUSSENDOOR/voor slapen)
    - 200 ml magere kwark met eventueel 1 theelepel notenpasta

Wat vinden jullie er van? Ik zit zelf dus nog een beetje met 'tussendoortjes', waar ik alternatieven voor zoek. Voor mij is om de 2 uur eten het beste (3 uur word ik al snel slap en voel ik me niet goed). Ik eet liever 6/7 keer per dag dan 4 eetmomenten.

Dusss..let me know

je doet je KT in de ochtend? brrr... ik moet er niet aan denken. Maar ieder zijn ding.
    Ik zou in ieder geval proberen flink wat eiwitten binnen te krijgen voor je workout.

Fruit is inderdaad slim om een beetje te beperken. 2 stuks is prima. Dan het liefst bijv bij je ontbijt of na je workout.

Tja het is lastig om precies goed te eten als cal tellen een 'ding' voor je is.
    Verder is wat je allemaal heb neergezet best goed. Je hebt je er duidelijk al in verdiept.
    Het zal meer de truc worden om je hieraan te houden. Geen uitspattingen, niet dingen overslaan etc. En het zal even wat lastiger worden om structureel ongeveer hetzelfde binnen te krijgen en goed je onderhoud echt te vinden.

Heel veel succes ermee in ieder geval.
    Fear is the mind killer

Comment

ik heb even de kcal geteld. en het zijn er te weinig.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ja ik sport het liefst in de ochtend maar 's middags zou ook een optie kunnen zijn. Eet ik dan het beste na mijn lunch?

Heb een tijd veel minder gegeten dan dit.. en ik kan gewoon niet geloven (ja gewoon doen, niet zeuren I know ) dat ik 1900 kcal kan eten! Mijn krachttraining is natuurlijk niet zo zwaar als die van jullie..

Comment

Ik bedoel, 'train' ik dan het beste na mijn lunch?

Comment

Eh

1900 is heel erg weinig hoor.

Dat at ik zelfs niet in mijn vrij armzalige cut.

Comment

Dyno bedoelt vast dat hij het geteld heeft en er niet mee aan de 1950 komt. Oftewel... wij geloven het ook niet dat je 1950 kcals eet nu

Ik vind zelf eind van de middag/ begin van de avond fijn qua training.
              's ochtends kan wel hoor. Maar probeer dan in ieder geval ff flink wat eiwitten en eventueel wat snelle carbs binnen te krijgen vantevoren.

@Viranelly het is een vrouw hé. 1900 is niet extreem weinig voor een vrouw. Het is echter ook zeker niet veel. Zeker niet als je beetje massa wilt pakken en aardig wat sport.
              Fear is the mind killer

Comment

Als je inderdaad aan wilt komen, zou ik meer eten dan die 1950 kcal.
                Zeker als je intensief wilt gaan sporten.
                40 gram havermout is best weinig, volgens mij. Ik eet rond de 70 gram en een bak fruit in de ochtend.
                Als je nu een "skinny" type bent en wilt aankomen in spieren maar niet in vet, kun je best nog veel meer eten, als je maar goede dingen eet. En in principe doe je dat wel. Maar nog iets meer dan.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ja, en ben ook maar 1.62.. dus ook niet al te lang Ik geloof zelf ook niet dat het 1900 kcals zijn maar ben bang om aan te komen aangezien ik een tijd te weinig heb gegeten maar dit is alweer wat meer dan een tijd geleden, dus over een paar weken (4 ofzo?) nóg meer ophogen. Of is het verstandig gelijk op 1900 te gaan zitten en daar te blijven?

Comment

@Beaudien, ja ik wil wel aankomen (alleen dan in spier.. het bekende verhaal) want m'n lichaam werkt ook niet helemaal optimaal (doorbloeding in handen en voeten is niet goed, ongesteldheid blijft weg). Daarom is het wel verstandig om aan te komen..

Ben niet altijd skinny geweest, het begon in afvallen zegmaar. En nu wil ik ipv een skinny lichaam een mooi en gezond fit lichaam en daar horen spieren bij

Comment

Originally posted by Reberry View Post
                      Ja, en ben ook maar 1.62.. dus ook niet al te lang Ik geloof zelf ook niet dat het 1900 kcals zijn maar ben bang om aan te komen aangezien ik een tijd te weinig heb gegeten maar dit is alweer wat meer dan een tijd geleden, dus over een paar weken (4 ofzo?) nóg meer ophogen. Of is het verstandig gelijk op 1900 te gaan zitten en daar te blijven?
                      Nee 1900 is ook te weinig. Als je aan wilt komen moet meer eten dan je nodig hebt. Wat je wel kan doen is het ophogen rond zo'n 1900 a 2000 voor enkele weken zodat je lichaam er aan kan wennen. Daarna weer ophogen naar 2200 tot 25 kcal. Ligt er een beetje aan wat werkt voor jou.

Comment

Ik zelf vind het prettiger om eerst naar 1900/2000 te gaan en te zien dat ik niet aan kom. Als ik 1900/2000 kan eten zonder aan te komen wil ik gaan ophogen. Het heeft allemaal geen haast voor me, eerst doen wat ik moet doen met kleine stapjes.

Vind het lastig om eten om 'aan te komen' omdat afvallen altijd mijn 'doel' was, en het is zo tegenstrijdig omdat ik wel wil aankomen maar niet fatsig wil worden. Maar ik ga er aan werken, moet lukken!

Comment

dat je menstuaties uitblijven... zal niet verdwijnen door meer spiermassa lijkt me. Zal je toch echt gewoon beter voor moeten eten en mogelijk ook nog een beetje vet erbij.
                          Beetje vet is ook niet erg. Zeker als je ook wat meer spiermassa krijgt.
                          Dan blijf je er toch wel strak uit zien.

Ik snap dat dit qua gevoel anders ligt voor jou.
                          Verder klinkt het goed hoor om rustig aan meer te gaan eten.
                          Maar in je laatste post zeg je dat je eerst wil zien of je niet gaan aankomen... dat gaat dan weer niet samen met meer spiermassa krijgen. Verder zal je als je beter gaat eten en sporten... ook minder uitgedroogd raken. (meer vocht is ook meer gewicht) Net als dat als je meer gaat eten... er gewoon meer eten in proces in je lijf zit.
                          De weegschaal te veel in de gaten houden kan je zo helemaal gek maken joh.

Je wilt toch neem ik aan vooral voorkomen dat je gaat jojoen?
                          Zou dus voor een tijd... proberen om elke 2 weken er 200 kcals per dag bij te doen. Niet teveel schrikken als je na een verhoging iets omhoog gaat. Pas als je gedurende 2 weken structureel iets blijft stijgen zit je boven je onderhoud.
                          Fear is the mind killer

Comment

Hmm.. als ik natuurlijk de weegschaal niet ga gebruiken kan ik ook niet zien of ik ben aangekomen en moet ik maar eerlijk in de spiegel kijken Ik wil graag sterker worden en merk wel dat als ik te weinig binnen krijg dat ik dat natuurlijk niet wordt.

Nog ideeën voor een avond tussendoortje ipv fruit iemand?

Comment

kwark en wat nootjes. ongezouten.
                              gewoon je weet wel... hazelnoten, walnoten, pecan, paranoten etc.
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X