Hallo, ik ben nieuw hier! Meer over mij in het 'voorstel topic'
Aangezien ik me wat 'slapjes' voel wil ik toch meer gaan eten.. Ik zou volgens de berekeningen hier zo'n 1950 kcal mogen eten voor onderhoud, maar kcalorieën tellen en ik gaan niet zo goed samen (verleden) dus dat wil ik liever vermijden en gewoon meer aan mijn voedingsschema toevoegen.
Dit is wat ik ga eten op een rustdag
(ONTBIJT)
- 200 ml halfvolle melk
- 200 ml magere kwark
- 40 gr havermout
(Of andere verhoudingen van melk/kwark, zolang het maar totaal '400' is)
(TUSSENDOOR)
Eet ik alleen als ik een actieve start vd dag heb, en als mijn ontbijt vroeg is!)
- (e.v. tussendoor) iets van cottage cheese, feta o.i.d. met groenten
(LUNCH)
- 2x volkoren/roggebrood met beleg (pindakaas, kipfilet, groenten)
(of 1 boterham vervangen voor gekookt ei, dan gebakken kipfilet toevoegen voor vervanging brood2 beleg)
- salade: groenten naar keuze met olijfolie en azijn
(TUSSENDOOR)
- handje ongezouten noten met magere kwark
(of eventueel kipfilet/vis met noten, gaat hier om vetten+eiwitten)
(AVOND)
- wat de pot schaft (1. groenten 2. vlees 3. koolhydraten)
(TUSSENDOOR)
- 2x klein fruit (kiwi en mandarijn bijv)
Dit wil ik veranderen! Maar mijn inspiratie voor tussendoortjes is beetje weg, misschien een cracker met eiwitten (kaas?) of vetten (notenboters?) er op? Suggesties zijn welkom
(TUSSENDOOR/voor slapen)
- 200 ml magere kwark (eventueel met theelepel pindakaas/5notenpasta/amandelpasta)
Dit ga ik eten op een trainingsdag
(VOOR TRAINING)
- volkoren boterham met boter en appelstroop
(ONTBIJT NA TRAINING)
- 300 ml magere kwark
- 50 gr muesli (geen krokante dus maar de simpele )
(LUNCH)
- 2x volkorenboterham/roggebrood met beleg (kipfilet, notenpasta, pindakaas, groenten)
- salade: gevuld met groenten naar keuze met olijfolie en azijn + cottage cheese/feta/parmezaanse kaas
(TUSSENDOOR)
(of eventueel kipfilet/kalkoen/vis met noten, gaat hier om vetten+eiwitten)
(AVOND)
- wat de pot schaft (1. groenten 2. vlees/vis 3. koolhydraten (mag iets meer dan bij een 'rustdag')
(TUSSENDOOR)
- groot stuk fruit (appel, sinaasappel, peer, grapefruit..)
Ook dit zou ik willen vervangen (door suikers), tips zijn welkom dus, hoewel een appeltje me wel voldoening geeft (ander fruit dan weer nauwelijks..)
(TUSSENDOOR/voor slapen)
- 200 ml magere kwark met eventueel 1 theelepel notenpasta
Wat vinden jullie er van? Ik zit zelf dus nog een beetje met 'tussendoortjes', waar ik alternatieven voor zoek. Voor mij is om de 2 uur eten het beste (3 uur word ik al snel slap en voel ik me niet goed). Ik eet liever 6/7 keer per dag dan 4 eetmomenten.
Dusss..let me know
Aangezien ik me wat 'slapjes' voel wil ik toch meer gaan eten.. Ik zou volgens de berekeningen hier zo'n 1950 kcal mogen eten voor onderhoud, maar kcalorieën tellen en ik gaan niet zo goed samen (verleden) dus dat wil ik liever vermijden en gewoon meer aan mijn voedingsschema toevoegen.
Dit is wat ik ga eten op een rustdag
(ONTBIJT)
- 200 ml halfvolle melk
- 200 ml magere kwark
- 40 gr havermout
(Of andere verhoudingen van melk/kwark, zolang het maar totaal '400' is)
(TUSSENDOOR)
Eet ik alleen als ik een actieve start vd dag heb, en als mijn ontbijt vroeg is!)
- (e.v. tussendoor) iets van cottage cheese, feta o.i.d. met groenten
(LUNCH)
- 2x volkoren/roggebrood met beleg (pindakaas, kipfilet, groenten)
(of 1 boterham vervangen voor gekookt ei, dan gebakken kipfilet toevoegen voor vervanging brood2 beleg)
- salade: groenten naar keuze met olijfolie en azijn
(TUSSENDOOR)
(of eventueel kipfilet/vis met noten, gaat hier om vetten+eiwitten)
(AVOND)
- wat de pot schaft (1. groenten 2. vlees 3. koolhydraten)
(TUSSENDOOR)
- 2x klein fruit (kiwi en mandarijn bijv)
Dit wil ik veranderen! Maar mijn inspiratie voor tussendoortjes is beetje weg, misschien een cracker met eiwitten (kaas?) of vetten (notenboters?) er op? Suggesties zijn welkom
(TUSSENDOOR/voor slapen)
- 200 ml magere kwark (eventueel met theelepel pindakaas/5notenpasta/amandelpasta)
Dit ga ik eten op een trainingsdag
(VOOR TRAINING)
- volkoren boterham met boter en appelstroop
(ONTBIJT NA TRAINING)
- 300 ml magere kwark
- 50 gr muesli (geen krokante dus maar de simpele )
(LUNCH)
- 2x volkorenboterham/roggebrood met beleg (kipfilet, notenpasta, pindakaas, groenten)
- salade: gevuld met groenten naar keuze met olijfolie en azijn + cottage cheese/feta/parmezaanse kaas
(TUSSENDOOR)
(of eventueel kipfilet/kalkoen/vis met noten, gaat hier om vetten+eiwitten)
(AVOND)
- wat de pot schaft (1. groenten 2. vlees/vis 3. koolhydraten (mag iets meer dan bij een 'rustdag')
(TUSSENDOOR)
- groot stuk fruit (appel, sinaasappel, peer, grapefruit..)
Ook dit zou ik willen vervangen (door suikers), tips zijn welkom dus, hoewel een appeltje me wel voldoening geeft (ander fruit dan weer nauwelijks..)
(TUSSENDOOR/voor slapen)
- 200 ml magere kwark met eventueel 1 theelepel notenpasta
Wat vinden jullie er van? Ik zit zelf dus nog een beetje met 'tussendoortjes', waar ik alternatieven voor zoek. Voor mij is om de 2 uur eten het beste (3 uur word ik al snel slap en voel ik me niet goed). Ik eet liever 6/7 keer per dag dan 4 eetmomenten.
Dusss..let me know
Comment