eerste cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eerste cutschema

He hallo

bij deze mn eerste bericht na een tijd te hebben rondgekeken op dit forum.
    Train wel 4 jaar, als je het zo kan noemen. Soms 4 maanden even gas geven, en dan weer 6 maanden niks. En goed op mn voeding letten zat er niet bij.

Ik ben nu 7 weken bezig met een cutschema.
    Ik ben 1.76m en ben van 73.5 nu naar 70.0 gegaan. Heb helaas aan het begin mn vetpercentage niet gemeten, maar kan in de spiegel zien dat er redelijk wat vet is verdwenen en droger bij mn borst en tricep, maar lovehandletjes bestaan nog.

Heb nu wel net mn vp gemeten en die is 15%. Nou is mijn uiteindelijke doel om rond de 74 te wegen met 10-11%.

trainingsschema:
    3 dagen KT (ma borst/biceps, wo rug/triceps, vrij been/schouder + elke dag beetje buik)
    2 dagen HIIT of hardlopen
    1 dag potje voetbal

Hier mn voedingsschema voor een KTdag.

onderhoud is 2350.(activiteitsfactor heb ik op 1.38, heb kantoorbaan en ben lui naast het trainen)

8:30
    15g whey protein shake 39 kcal

9:30
    75g brinta 275 kcal
    300ml magere melk 99 kcal

11:30
    30g volkoren brood 66 kcal
    30g kipfilet 46 kcal
    20g amandelen 116kcal

12:45
    1 appel 60 kcal

13:00 training

14:00
    1 appel 60 kcal
    15g BCAA 60 kcal

14:30
    60g volkoren brood 132 kcal
    70g kipfilet 108 kcal

17:00
    250g magere kwark 140 kcal
    35g hazelnoot 225 kcal

19:30
    160g kipfilet 180 kcal
    200g sperziebonen 49 kcal
    100g linzen 107 kcal
    100g woksaus achtig iets80 kcal

22:00
    250g magere kwark 140 kcal
    8g whey (voor smaak) 21 kcal
    2cap omega-3 22 kcal
    --------------------------------
    totaal 1839 kcal

tekort grammen e/k/v +6/-200/-42
    verhouding e/k/v % 40/40/20

Ik realiseer dat ik wel elke dag een overschot krijg aan eiwitten maar zou even niet weten hoe dat anders moet. Op dagen van HIIT of hardlopen eet ik wel pasta/rijst bij mn avondeten.

Ik wil vanaf 12-13% beginnen met clean-bulk, dus hopelijk nog 4-6 weken cut.
    wat vinden jullie ervan?

kan je de ekv waarde er even duidelijk bijzetten? bij de cut is het beter om meer groente te eten en minder fruit te eten, en ik neem aan dat een 'woksaus achtig iets' ook niet helemaal gezond is. ik zou dan mijn eten proberen lekker te maken met kruiden. en ik denk dat je best wel wat hoger met kcal kan zitten.

Comment

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Daar kan je alles invullen en kom je op de exacte voedingswaarden uit
      Just trying hard

Comment

thanks! 2 appeltjes per dag kan toch geen kwaad?

heb mn cardio beetje opgeschroeft.

Bij deze in een excelletje
        Attached Files

Comment

nu een goede excel..
          Attached Files

Comment

amandelen en hazelnoten naar je laatste maaltijd en visolie s'ochtends bij het wakker worden i.c.m. multivit (vetten in visolie zorgen voor betere opname vitaminen).
            Enige wat ik je verder kan aanraden is je whey s'ochtends op 40 gram zetten, magere melk op 500 ml, en dan je alpro soya melk om 12;00 schrappen- maar dit is dus echt procentenwerk.
            Verder wens ik je succes met cutten ,topschema waar je i.c.m. KT zeker prima resultaten mee gaat boeken.

Comment

Thanks voor de tips. Magere melk is voor bij de brinta en de soja melk is voor bij een koffie verkeerd. Eigenlijk te lekker om te schrappen.

Noten laat in de avond voor vertraagde opname van eiwitten? Dacht ik doe 'm vroeger omdat het anders vloekt met 'niet te veel kcal voor het slapen gaan'.

Comment

Originally posted by nohman View Post
                Thanks voor de tips. Magere melk is voor bij de brinta en de soja melk is voor bij een koffie verkeerd. Eigenlijk te lekker om te schrappen.

Noten laat in de avond voor vertraagde opname van eiwitten? Dacht ik doe 'm vroeger omdat het anders vloekt met 'niet te veel kcal voor het slapen gaan'.
                De melk schrap je niet in mijn voorbeeld, alleen de alpro soya, magere melk uiteraard voor bij de brintha en je whey.
                Maar als je het te lekker vind om te schrappen het maakt misschien enkele procenten uit op je eindresultaat dus lekker laten staan, het is belangrijker dat jij het dieet vol kan houden.

Noten laat in de avond zou ik persoonlijk wel doen voor een sustainable energie-bron in de nacht naast je caseine eiwitten uit je kwark, (vetten worden extreem langzaam opgenomen), en het niet te veel kcal voor het slapen gaan is vrij achterhaald dus maak je daar egen druk om

Comment

Ik realiseer dat ik wel elke dag een overschot krijg aan eiwitten maar zou even niet weten hoe dat anders moet.
                  Schrappen? Vervangen?
                  Waarom zou je meer eiwitten eten dan je nodig hebt? Heeft eerder nadelen dan voordelen, en voegt verhoudingsgewijs ook maar weinig toe aan je energie
                  Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Als je naar mn excel kijkt zie je dat ik niet het totaal aan calorieen overschrijd aan eiwitten, maar wel het aantal grammen.. Misschien dat ik ergens iets verkeerd heb ingevuld?

Comment

Je hebt in cel C11 "aangepast" geselecteerd. Hierdoor worden niet de waarden in cellen E14~E16 genomen, maar de waarden in cellen M14~M16 voor de analyse onderaan (op regels 101 en 102).
                      Misschien dat dit voor verwarring zorgt?
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Na 2 weken met dit schema nieuwe meting gedaan.

gewicht: 70.3kg -> 69.7 kg
                        vp: 15% -> 13.5%
                        VVM: 59.7kg -> 60.3kg

gemeten met calliper. Erg blij mee

Heb mn cardio nog verder opgeschroefd want ik vind een dag niet sporten een gemis. activiteitsfactor 1.65 nu (3x kt en 3/4x cardio per week)

bijgevoegd mn aangepaste voedingsschema. Ik heb noten weggehaald bij mn 17u kwark en een broodje pindakaas toegevoegd (dik belegd). Is pindakaas van Calve streng verboden? Het is vast stuk slechter dan noten, maar wel een stuk lekkerder en vooral goedkoper. Is er anders een andere pindakaas die ik beter kan kopen?

Sinds 8 dagen ook gestopt met roken, was bang dat mn stofwisseling me zou nekken, maar volgens mij heeft die extra cardio me goed gedaan.

Attached Files

Comment

bijgevoegd mn aangepaste voedingsschema. Ik heb noten weggehaald bij mn 17u kwark en een broodje pindakaas toegevoegd (dik belegd). Is pindakaas van Calve streng verboden? Het is vast stuk slechter dan noten, maar wel een stuk lekkerder en vooral goedkoper. Is er anders een andere pindakaas die ik beter kan kopen?
                          Zo te zien past het goed in je voedingsschema; in dat geval is er niks op tegen.

Er gaat echter nog steeds iets mis in je voedingsschema met de berekeningen. Je zegt dat je je activiteitsfactor veranderd hebt. Echter, dit komt niet tot uiting in cel K13. Daar staat een vaste waarde genoemd die dus niet verandert als je je activiteitsfactor, of andere persoonlijke gegevens, verandert. Hierdoor kloppen de berekeningen op regels 102 en 103 ook niet.
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                            De melk schrap je niet in mijn voorbeeld, alleen de alpro soya, magere melk uiteraard voor bij de brintha en je whey.
                            Maar als je het te lekker vind om te schrappen het maakt misschien enkele procenten uit op je eindresultaat dus lekker laten staan, het is belangrijker dat jij het dieet vol
                            Misschien een paar procenten??Zo snel verlies je geen paar procenten.

Dieet pas je aan op je training, cutten is vanaf 10% vol gas met 12 weken max intensiteit, je doet wat je moet doen, al is dat 4 weken. op vis en groente leven.
                            "You are what you eat..."
                            That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...

Comment

Klopt, maar volgens mij moet je K13 sowieso zelf invullen? Want als ik mn activiteitenfactor verhoog gaat wel mn onderhoudsniveau omhoog bij H7, mn cut bij H8 enz. Op basis daarvan heb ik mn target handmatig aangepast naar H7-500kcal. En in de rijen 102, 103, 104 is er maar 1 cel die direct afhangt van K13 en dat is: E104, en die berekening is juist.

Heb van soja weer magere melk gemaakt.

Mag ik hier trouwens gewoon mn vorderingen blijven posten? onderwerp is dan minder relevant..

thanks voor de reacties!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X