Te vaak pissen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Of je drinkt te veel of je hebt een blaas ontsteking. Ik heb een bio-medisch achtergrond en als ik jouw was zou ik naar de dokter gaan.

Comment

Originally posted by Swekie View Post
      Drink ook al jaren rond de 4 liter water per dag + 400 ml melk. Ik zorg gewoon dat bijna alles voor het avondeten drink, bij het avondeten nog 3/4 glazen en dan s'avonds nog 1. Had in het begin ook last van wakker worden om te plassen maar laatste half jaar niet meer, denk dat mijn lichaam er nu wel aan gewend is

Groeten Swekie
      ik zou niet zoveel drinken bij je maaltijd.
      drink alleen grote hoeveelheden 20 minuten voor of anderhalf uur erna,
      want anders verdun je je maagsapppen te veel en kan je eten veel minder goed en efficient afgebrokken worden, waardoor je veel voedingstoffe moeilijker opneemt. dit belast je spijsvertering veel meer en dat wil je niet.

je kunt wel wat drinken, (tot 1 glas) maar 4 is veel te veel drink dan een paar glazen half uur voor het eten.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

@Maar7en8

Oke, hier was ik niet van op de hoogte. Ik zal er op letten

Groeten Swekie

Comment

ik pis maar een keer of 5 per dag, is maar zelden helder, meestal felgeel of oranje. ja ik drink te weinig.

Comment

Eet je kwark voordat je gaat slapen?
            Want als ik dat een keer doe, moet ik ook altijd midden in de nacht pissen.

Comment

Vanuit ervaring even de volgende vraag aan jou, die je niet hoeft te beantwoorden : maar heb je overmatig last van dorst ? waardoor je meer drinkt ? is er iets veranderd tov eerder ?

Zo ja, dan zou ik als de sodemieter laten onderzoeken waarom
              Zo nee, dan beschouw je deze reactie als onverzonden !
              beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                Eet je kwark voordat je gaat slapen?
                Want als ik dat een keer doe, moet ik ook altijd midden in de nacht pissen.
                500gr of soms 2 potten van 500gr. ja ik moet iedere nacht 1 keer pissen.

Comment

zoiezo zou ik me ff laten onderzoeken op diabetes etc karwan, beter voor niks dan dat je er te laat achter zou komen.

Comment

Een blaas kan ongeveer 400 mL aan urine bevatten. Stel, we negeren even vochtverlies via andere wegen, dan komt dat neer op 10 keer plassen per dag als je 4 liter water drinkt. Als je vochtverliezen via adem, ontlasting en zweet meerekent zou dat dus minder moeten zijn.

Als je inderdaad rond de 20x per dag plast, zou je ook last kunnen hebben van een overactieve blaas. Bij dit blaasprobleem voelen mensen de aandrang te snel en gaan ze steeds vaker naar het toilet. Dit is echter wel te trainen door jezelf te dwingen minder vaak te gaan, dan heb je minder vaak last van onnodige aandrang.
                    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Slapen met melatonine; het helpt. Ik stond ook altijd 5x per nacht op om naar het toilet te gaan en lag daarna vaak tijdje wakker. Als ik nu naar het toilet moet 's nachts dan is het half slaapdronken en val ik daarna zo weer weg!

Comment

Tjemig de pemig, wat lees ik toch een hoop bullshit in dit topic.
                        Wordt tijd voor velen om eens wat meer te lezen en leren over urine, urineren en hoe het menselijk lichaam omgaat met afvalstoffen die vloeibaar afgescheiden worden.

Net record gevestigd. 3x plassen in een half uur. En nee, er is niets met mijn blaas,dit is gewoon hoe mijn lichaam reageert.

Comment

zeik in een 1,5 liter fles, cola bv, weet je hoe veel liter je per keer zeikt ik pies ook bizar veel, meet t soms en kom rond de 1 liter als t egt veel is. maar ik zie t probleem niet, niets lekkerder dan lekker zeiken XD tegen een boom, in een fles, van de brug, in de wasbak, terwijl je met zn allen op een rijtje staat, je kunt heel wat zeik-avonturen beleven:P (je kunt ook gewoon naar de plee gaan, maar das saai(A))
                          "is it not largely by the ecxercise of will-power that most things are achieved?" - Eugen Sandow

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                            Zucht. Die eiwitten, zijn gewoon te hoog. Al reken je 3 gram per lichaams gewicht (60kg) zit je op 180. Voor de lieve vreden zou 190 ook goed zijn. Deze man zit boven de 200. Het lichaam kan het niet verwerken, dus gaat alles netjes via urineweg eruit. Waarom teveel nemen als je er niets mee doet? naast overschot zijn er overigens ook nadelen aan teveel eiwitten. Vet worden/sloom/moe/hoog ureumgehalten etc
                            lading onzin in 1 post. niet normaal.
                            hij kan prima rond de 240gr eiwit op een dag eten als hij dat wilt.
                            Hij zit nog niet in de beurt dat het gevaarlijk voor hem wordt
                            en dat stuk over vet worden/sloom/en moe....ik weet niet eens waar te begonnen om die onzin uit te leggen.

In het begin moest ik ook op de klok nauwkeurig 1x per uur naar het toilet. Wordt vanzelf minder naar gelang je lichaam er aan went. Ik drink van 7 tot 12:00 een 1,5L water fles leeg. van 12:00 - 18:00 drink ik nog zo'n fles. in de avond hou ik het bij een halve fles. Zit zelf zo op de 3,5-4L water per dag exclusief melk en andere vocht via voeding.
                            Last edited by Falstyr; 17-05-2011, 10:57.

Comment

is de bijwerking van de dbol vergroot je prostaat... anders even langs de dokter gaan

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                                mijn gewicht is sinds pas 60 kg
                                waar ik trots op ben kom van 70 naar 50 en weer naar 60
                                Hi karwan,mi neem je veel te veel proteine,1.5 gr per kg lichaamsgewicht is genoeg,dus in jou geval 60 keer 1.5 gram = 90 gram is dus 3 keer 30 gram per dag.je lichaam heeft ongeveer 3 uur nodig om je protrine inname te transporteren naar de je spieren enz.Dus alles wat je teveel inneemt is dus verspilling,slechts een klein gedeelte van wat je teveel neemt wordt in je lever opgeslagen,verder is drie liter water voldoende,mischien drink je thee(wat ik veel doe)er bij dan kom je uit op meer dan 3 liter vocht.okay mischien kun je er iets mee..succes!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X