Te vaak pissen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vind ik ook snuff san.
    Ik heb niet het idee dat hij drinkt om het drinken maar meer omdat hij het lekker vind. Misschien ligt het er ook aan hoeveel je zweet e.d., ik zweet zelf nogal veel, als ik m'n water, thee en koffie bij elkaar optel kom ik waarschijnlijk gemakkelijk aan de 8l., ik drink alleen al 4l op m'n werk (8 uur) en moet echt niet om de paar min. naar de plee. Ik moet ongeveer 1x per uur pissen. Ik vind dat niet veel, sommige misschien wel. Ik kan ook wel om de 2 uur pissen, maar vind het relaxter om om het uur te pissen. Als ik 's ochtends wakker wordt kan ik wel 2 min. achter elkaar door zeiken, dit zonder er 's nachts uit te moeten. Ik denk het dus ook puur gewenning is..
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ik ook, drink 4 a 5 liter water per dag, dan nog 3 shakes die zijn aangemaakt met water, een liter tijdens mijn training, en het water uit m'n voedsel.
      Ik ben dat gewoon, ik denk dat dat een stukje van de levensstijl is.
      Moet dan wel vaak plassen maar ik bent dat gewent en ik vind mijn schone pies wel wat hebben als ik soms naar kleurtjes zeik moet kijken van anderen die niet hebben doorgetrokken.

Comment

inderdaad ik vind water lekker en ik drink soms wel meer dan 6liter als ik me shakes er bij reken .
        maar tog mijn pis is zo licht van kleur dat als ik in water pis dat de kleur amper verandert haha
        Lost all i got

Comment

Het eerste dat zeg ik, gezien de implicatie van dit soort posts zegt dat meer beter is:
          Originally posted by Snuff-Sann View Post
          Goed hoor kerel, laat het maar lekker schoonspoelen van binnen, afvalstoffen verdwijnen zo veel sneller uit je lichaam.
          Versnelt ook je metabolisme enorm.
          Overigens is de versnelling van je metabolisme echt de moeite niet. Als je één keer een trap op loopt heb je hetzelfde effect.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Even een kleine bijdrage:

Laten we dit voorop stellen; donkere urine is een indicatie dat er te weinig water gedronken wordt.
            Zoek maar op en elke site vertelt je exact hetzelfde.
            Meer water drinken versnelt en versoepelt het ontlastingsproces, het helpt de doorstroming.
            Meer water drinken verbetert niet alleen onze algehele gezondheid maar kan ook onze stofwisseling boosten. Door de lichaamscellen goed gehydrateerd te houden zullen deze optimaal funtioneren en zal daardoor het metabolisme verhoogd gehouden worden. Plus als we te weinig drinken, uitdrogen, raken de spiercellen in een catabole toestand, wat betekent dat ze beginnen af te breken. En als we aan spiercellen moeten gaan prijsgeven leidt dit tot vertraging van de stofwisseling. Daarom is het zeer belangrijk om veel water te drinken. In ieder geval ervoor zorgdragen dat de urine helder en licht van kleur is.
            Ijskoud water drinken schroeft je metabolisme helemaal op omdat er energie gebruikt zal worden om het op te warmen. Je lichaam zal calorieen verbranden om het water op lichaamstemperatuur te krijgen. Versnel je stofwissling dus door het drinken van meer water. Een gezond, goed gehydrateerd lichaam is belangrijk om toxische afvalstoffen uit te spoelen en helpt ook bij het metaboliseren van vetten.

Intoxicatie

Intoxicaties zijn niet onschuldig. Veel mensen onderschatten de vele vormen van intoxicatie en hebben niet geleerd om er op een veilige manier mee om te springen. Meestal wordt er zelfs nauwelijks rekening mee gehouden omdat deze ongeziene vergiftiging niet onmiddellijk slachtoffers maakt, of omdat het gezien wordt als een noodzakelijk of onvermijdelijk kwaad.

Zelfs al gaat het om miniem kleine dosissen, soms slechts uitgedrukt in enkele microgrammen, toch gaat het om een niet te onderschatten kwaad dat aan de basis van verzieking ligt.

De natuurlijke eliminatiekanalen van het lichaam zijn de darmen, nieren, lever, longen, de poriën van de huid en het lymfesysteem. Transpiratie is de actie van de zweetklieren van het naar buiten werken van toxines die schadelijk voor ons zijn als deze teruggehouden worden in het lichaam. De nieren scheiden de eindproducten van voedsel en lichaamstoffen via de lever uit. De darmen elimineren ook voedselafval en afvalstoffen in de vorm van gebruikte cellen en weefsels, die het resultaat zijn van onze fysieke en mentale activiteiten.

Als deze afvalstoffen niet afgevoerd worden zou dit een rotting van eiwitstoffen teweegbrengen die zou resulteren in toxemie en /of acidose/verzuring. Het terughouden van zulke lichaamsafvalstoffen heeft een vernietigender effect op onze gezondheid dan algemeen verwacht wordt, en de afvoer ervan is een van de eerste stappen naar zichtbare vooruitgang.

Teveel opgeslagen afvalstoffen kunnen ons op den duur ziek maken. Als wij onszelf teveel verontreinigd hebben, functioneren wij niet goed meer en geraken wij maar al te vaak in een vicieuze cirkel van ons slecht voelen en vervolgens ziek worden.

Door jezelf regelmatig te zuiveren van onnodige ballast, zorg je ervoor dat lichaam en geest goed blijven functioneren. Zo geef je jouw lichaam de kans om even tot de broodnodige rust te komen.

De stofwisseling wordt verbeterd wat op haar beurt weer zorgt voor een betere weerstand. Daardoor ontstaat er een verbetering van onze gezondheid en dus voelt men veel energieker, fitter en zal men ook geestelijk beter en alerter functioneren.

Hoe ontstaat Auto-Intoxicatie?

Ons lichaam wordt dagelijks geconfronteerd met afvalstoffen en toxines.
            Het verwerken ervan is voor een gezond lichaam geen echt probleem; hiervoor heeft het een eigen opruimdienst, met name de lever en nieren.
            Maar zelfs in optimale omstandigheden worden nooit alle afvalstoffen voldoende verwerkt en blijft er steeds een deel achter zodat wij met onnodige ballast blijven rondlopen. Deze concentraties van afvalstoffen, zogenaamde slakken of slakkendepots, zetten zich vast in ons vet- en bindweefsel.

Wanneer er teveel afvalstoffen in ons lichaam opgeslagen zijn, kunnen er in eerste fase allerlei ongemakken en blokkades ontstaan zoals vermoeidheid, lusteloosheid, veelvuldig wederkerende verkoudheden, menstruatieklachten, pijnlijke gewrichten en spieren. Men voelt zich futloos en de huid ziet er ongezond uit.
            Op de lange duur kunnen door deze slakkendepots ook ernstigere, chronische kwalen ontstaan.

Voor onze algemene gezondheid is het daarom van groot belang om de opgehoopte afvalstoffen uit het lichaam te verwijderen.

Ons metabolisme zorgt voor de omzetting van voedingsstoffen en zuurstof in de noodzakelijke energie voor onze levensfuncties. Naast energie worden hierbij ook diverse afvalstoffen geproduceerd, denk maar aan urine en ontlasting, melkzuur, urinezuur, vrije radicalen...

Echter, door verkeerde leef- en eetgewoonten wordt het lichaam steeds minder in staat om toxines uit het lichaam te verwijderen. De lever, gal en nieren worden overbelast, terwijl er in de darmflora zich rottingsbacteriën ontwikkelen wat leidt tot een minder efficiënte spijsvertering: voedingsstoffen worden minder goed opgenomen terwijl er meer afvalstoffen in het lichaam terecht komen, het begin van een lange vicieuze cirkel.

Oplossing

Een van de remedies om dit zoveel mogelijk tegen te gaan is om voldoende te drinken. (vooral water) Minstens 2 à 3 liter water per dag is echt noodzakelijk. Water is nodig om de toxines uit te drijven (door zweet, ontlasting of urine). Drink je niet genoeg, dan verwijder je niet voldoende de losgekomen afvalstoffen. Dit verergert naarmate je onvoldoende drinkt.

Aerobe oefeningen, fitness, groepslessen, powerplate, fietsen, wandelen, joggen..., maar ook zachte sporten en bewegingsleer zoals yoga, Pilates en tai chi zijn tevens ideaal om het lichaam te helpen ontgiften.

Door de fysieke inspanningen adem je automatisch wat dieper in en kunt zo meer zuurstof ‘tanken’. Meer zuurstof in je bloed helpt je veel sneller te ontgiften wat maakt dat je je sneller stukken beter gaat voelen. En regelmatig bewegen doet nog meer: het helpt te verhinderen dat het lichaam de proteinen van de spieren gaat consumeren. Sporten stimuleert namelijk vetverbranding als bron van energie. Daar toxines zich opslaan in ons vetweefsel, komen deze dan zo ook gemakkelijker vrij. Het zweten tijdens de inspanning verwijdert gelijk de losgekomen afvalstoffen.

I know you’ve heard this many times – “Drink more water!”. Yet, 99% of the people don’t heed this advice. Maybe if water was more expensive, people would pay more attention to consume enough of it on a daily basis. We are living in a dehydrated world of carbonated beverages, caffeine and alcohol.

I bet you don’t know how important is water for your health, figure and well-being. But drinking water is not just a trend, it’s essential! Everything your body does it does better with a healthy supply of water, every system in your body depends on water.

So here are 10 reasons why drinking water is good for you and why you should make drinking water part of your daily routine:

1. Get healthy skin.

Nothing will improve the appearance of your skin better than consuming enough water. It’s a pity women spend so much money on skin products, while neglecting the cheapest and most effective one – water. Water is the single most important element for cellular integrity. Drinking water moisturizes your skin from the inside out. Water is also essential to maintaining elasticity and suppleness and helps prevent dryness. The real fountain of youth can be found in a glass of water.

2. Flush toxins.

Water helps remove toxins from the body, in particular from the digestive tract. Our kidney system is unique in its filtering capabilities and totally dependent upon water in order for it to work. Daily fluid intake is essential to its efficient operation, particularly because there is some decrease in function with age. Water helps get rid of excess nitrogen, urea, and ketones, so it is particularly important when following a high protein diet. You need even more water to help your kidneys do their work if you’re eating big to gain weight.

3. Reduce your risk of heart attack.

Researchers at Loma Linda University in California studied more than 20,000 healthy men and women and found that people who drink more than five glasses of water a day were less likely to die from a heart attack or heart disease than those who drank fewer than two glasses a day.

4. Cushion and lube your joints and muscles.

Water makes up a large part of the fluid that lubricates and cushions your joints and muscles. And although not the only element associated with muscle cramps, athletes have long recognized that even mild dehydration can produce cramps. So drinking water before, during and after exercise can also help reduce muscle cramping and premature fatigue.

According to the American College of Sports Medicine, adequate fluid replacement helps to maintain hydration therefore optimizing and enhancing performance of those participating in regular exercise. They suggest flavored waters to promote hydration and to increase palatability. Products such as Gatorade’s Propel Fitness Water are, therefore, terrific substitutes for plain water to increase fluid intake and meet the optimum consumption of water per day, thus enhancing performance and lessening the possibility of dehydration.

5. Get energized and be alert.

On average, most adults lose about 10 cups of fluid a day through sweating, exhaling, urinating, and bowel movements. Even minor dehydration can cause impaired concentration, headaches, irritability and fatigue.

Water is also essential for proper circulation in the body. The levels of oxygen in the bloodstream are greater when the body is well hydrated. The more oxygen the body has readily available the more fat it will burn for energy without the presence of oxygen the body cannot utilize stored fat for energy efficiently. Not only will the body burn more fat when well hydrated but because there are increased oxygen levels you will also have more energy.

Drinking more water everyday will help your think more clearly. Research has repeatedly shown that staying hydrated is necessary for the human brain, which is 85 percent water, to function at optimal levels. That is why many school systems throughout the country now encourage students to keep a bottle of water at their desks and to drink it throughout the day.

6. Stay regular.

Water helps prevent constipation by adding fluid to the colon and bulk to stools. Something as simple as fluid plays a major role in preventing constipation. Not only does the liquid encourage bowel movement, but it also softens the stools.

Water is essential for proper digestion, nutrient absorption and chemical reactions. The carbohydrates and proteins that our bodies use as food are metabolized and transported by water in the bloodstream. But no less important is the ability of water to transport waste material out of our bodies.

7. Reduce your risk of disease and infection.

Consistent failure to drink enough water can lead to Chronic Cellular Dehydration. This condition where the body’s cell are never quite hydrated enough leave them in a weakened state, vulnerable to attack from disease. It weakens the body’s overall immune system and leads to chemical, nutritional and pH imbalances that can cause a host of diseases.

When you don’t have enough water in your body, your cells start to draw water from the bloodstream. Your heart has to work harder because your blood gets sludgy, and your body starts to redirect blood away from less vital areas. Dehydration can set in even before you start to feel thirsty. This is a great strain on the body because it impairs the kidneys in their vital function of purifying the blood and helping the body get rid of toxins.

Also Michaud and coworkers found that the incidence of cancer in the urinary bladder was reduced significantly by a high fluid intake in a ten-year study involving nearly 48,000 men. The top 20% of subjects who participated in the study drank 2500 ml per day or more, while the bottom 20% drank 1200 ml or less. The authors concluded that within this range, the risk of bladder cancer decreased by 7% for every 240 ml of fluid added.

8. Regulate your body temperature.

Water regulates the body’s cooling system. Sports drinks are useful when consumed after or during vigorous and prolonged exercise in high heat. But most experts agree that water works better than carbohydrates or sugared beverages for moderate exercise. For instance, if you drink 12 ounces of plain water, your body will absorb 8 ounces of it within 15 minutes. If you drink 12 ounces of a 10% sugar solution, less than 1 ounce will be absorbed in the same period. The typical soft drink is a 10 to 12% sugar solution.

Water is the nutrient your body needs the most. Between 55 and 75 percent of adult body weight is water, and it is critical in regulating all body organs and temperature.

9. Burn more fat and build more muscle.

It has been shown that dehydration decreases protein synthesis. Protein synthesis is what builds muscle. It is an energy costly process. When you suppress protein synthesis, fewer calories end up building proteins and more calories end up in your fat stores. It’s elementary: calories have two possible fates – they either get burned, or they get stored. When more of the calories you eat get burned, less will get stored.

Increased water consumption can help you control weight by preventing you from confusing hunger with thirst. Water will also keep your body systems, including metabolism and digestion, working properly and give you the energy (and hydration) necessary for exercise.

10. Get well.

The traditional prescription to drink plenty of fluids when you’re sick still holds strong. Water can help control a fever, replace lost fluids, and thin out mucus. Water plays a vital role in nearly every bodily function. Lack of water is the #1 trigger of daytime fatigue. A mere 2% drop in body water can trigger fuzzy short-term memory, trouble with basic math, and difficulty focusing on the computer screen or on a printed page.

Water is the substance of life. Life can not exist without water. We must constantly be adding fresh water to our body in order to keep it properly hydrated. Water can be a miracle cure for many common ailments such as headaches, fatigue, joint pain, and much more.

Be sure to drink even more fluid whenever you increase your physical activity, when eating a high fiber diet, during hot weather, at high altitudes, in low humidity locations, and when you’re sick, especially if you have a fever, vomiting, or diarrhea. The best way to figure out if you’re drinking enough water is to look at your urine. It should be a very light shade of yellow. Drink up if it’s darker. Let your thirst guide you, also. You might not need eight glasses to feel hydrated on a mild day. You could crave nine or 10 if it’s hot or you’re exercising. Bottom line? Your body is 90 percent water and needs it for digestion, healthy skin, blood circulation, temperature control and lots of other reasons.

It is important to know that the body can only absorb 4 ounces of water every 10 minutes, so like many things in life, it is important to be proactive with drinking water. Aim to drink one glass of pure water every hour you are awake. And make the process enjoyable. Many people complain that they don’t like the taste of water, or that it is boring to drink!

Comment

shit goed tekstje man even doorlezen
              Lost all i got

Comment

het grootste deel is niet bepaald wetenschappelijk te noemen - ik kan ook een dergelijk betoog schrijven. Er wordt enkel beweerd dat meer water beter is, maar hoeveel is meer?

Er wordt wel ergens een stukje genoemd dat in de range van 1200-2500ml de carciogene factor met 7% afneemt per 250ml, maar 2500ml is wel even iets anders dan 4000-6000ml.

En wat betreft het drinken van 'koud water' om de stofwisseling te versnellen: doe gewoon een korte ipv lange broek aan, en je bereikt hetzelfde.

Eigenlijk kan ik uit deze tekst alleen maar concluderen dat 'meer water beter is', er staat alleen nergens iets van concrete waarden, of onderbouwing dmv wetenschappelijk onderzoek, dus om deze tekst als bron aan te halen, terwijl er verder nergens iets van een oorsprong, of verdere onderbouwing staat, is imho gewoon een drogbetoog, vermomd in een wetenschappelijk jasje.

(Ik ga er even vanuit dat het doel van dit betoog is om hoeveelheden, groter dan 2500ml/dag te drinken, op dagen waarbij het lichaam bijna geen water verliest door middel van zweten.)
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post

En wat betreft het drinken van 'koud water' om de stofwisseling te versnellen: doe gewoon een korte ipv lange broek aan, en je bereikt hetzelfde.
                  Jezus man, wat een belachelijke vergelijkung. Ga jij lekker een korte broek in de winter dragen, drink ik wel koud water, ongelovelijk.

Comment

Sean, hulde.

@ Snuff
                    Donkere urine is een teken dat er weinig water wordt uitgescheiden, of veel afvalstoffen worden uitgescheiden. Niet per definitie dat er te weinig wordt gedronken. Je drinkt te weinig als niet alle afvalstoffen opgelost blijven/kunnen worden, en je kristalvorming krijgt of andere dehydratieverschijnselen krijgt.
                    Daarnaast is er, zoals Sean al aangeeft, een verschil tussen een daling in spierafbraak bij een verloop van subnormaal drinken tot optimaal drinken, en tussen optimaal drinken en nog veel meer drinken.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
                      Jezus man, wat een belachelijke vergelijkung. Ga jij lekker een korte broek in de winter dragen, drink ik wel koud water, ongelovelijk.
                      is een prima vergelijking. 1 liter ijskoud (7 graden) water opwarmen kost je 30kJ (7-8kcal) aan warmte. je lichaamstemperatuur zal dus ietsjes zakken. Vervolgens reageert het lichaam op precies dezelfde manier als wanneer je je iets te koud hebt gekleed, en de temperatuur onder de normwaarde van 37 graden dreigt te zakken.

Oftewel, wat is hier belachelijk aan? het is beide een stimulans van de energieproductie dmv het creeëren extra warmteverlies.

De korte broek is slechts een voorbeeldje om aan te geven dat 'koud water versnelt je metabolisme' een argument is dat onterecht als één van de voordelen van veel drinken wordt aangeschreven. Als je je energiebehoefte toch al wilt opschroeven, zijn er veel betere methodes. (Voor hogere warmteproductie om warmteverlies tegen te gaan zijn effectievere middelen) Overigens snap ik niet waarom je dat zou willen doen door middel van kou, of actief transport van ionen (speelt zich af in de nieren) aangezien dit toch maar minimale verschillen zijn, en een theelepeltje mayo op een dag minder hetzelfde effect heeft.

@General: tnx, jij kunt ook artikelen op hun waarde beoordelen.
                      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Donkere urine is een teken dat er niet genoeg water wordt gedronken want de concentratie aan afvalstoffen is te hoog en ongezond.
                        Afvalstoffen komen in de blaas terecht. De blaas wordt pas geleegt wanneer de druk op de een kringspier van de blaas te groot wordt. Hierdoor ontstaat dan het moeten plassen gevoel. Echter wanneer er niet voldoende watergedronken wordt zullen de afvalstoffen worden gehamstert, dit is overigens zeer ongezond voor de blaas. Afvalstoffen zullen ongestoord blijven aankomen zolang het plasgevoel nog niet verwekt is. De hoge concentratie maakt de urine donker. Donkere urine is geen gezonde urine.
                        Wanneer er veel water gedronken wordt zal er nimmer worden gehamstert, enkel maar s'nachts omdat je dan gewoon geen water drinkt. Iemand die veel water drinkt zal dit ook constateren als hij ziet dat z'n urine smorgens geel tot donkergeel is.
                        Veel water drinken zorgt voor meer plasmomenten en dus ook meer gelegenheden tot het ontlasten van de afvalstoffen. De blaas wordt voortdurend gereinigd, de kans dat afvalstoffen zich kunnengaan ophopen en voor complicaties zorgen wordt hierdoor geminimaliseerd.
                        Kortom, veel water drinken is gwoon supergezond.

Comment

• Lost all i got

Comment

• nou kheb er vandaag ook wel last van, wel mooi helder dus weer schoon van binnen. is gewoon bijna schoon water, is nix voor baer grylls

Comment

• Originally posted by seanl94 View Post
                              het grootste deel is niet bepaald wetenschappelijk te noemen - ik kan ook een dergelijk betoog schrijven. Er wordt enkel beweerd dat meer water beter is, maar hoeveel is meer?

Er wordt wel ergens een stukje genoemd dat in de range van 1200-2500ml de carciogene factor met 7% afneemt per 250ml, maar 2500ml is wel even iets anders dan 4000-6000ml.

Eigenlijk kan ik uit deze tekst alleen maar concluderen dat 'meer water beter is', er staat alleen nergens iets van concrete waarden, of onderbouwing dmv wetenschappelijk onderzoek, dus om deze tekst als bron aan te halen, terwijl er verder nergens iets van een oorsprong, of verdere onderbouwing staat, is imho gewoon een drogbetoog, vermomd in een wetenschappelijk jasje.

(Ik ga er even vanuit dat het doel van dit betoog is om hoeveelheden, groter dan 2500ml/dag te drinken, op dagen waarbij het lichaam bijna geen water verliest door middel van zweten.)
                              minstens 2 a 3 liter per dag staat erin
                              ''It's ok if you're scared. So am I. But we're scared for different reasons. I'm scared of what I won't become, and you're scared of what I could become. Look at me. I won't let myself end where I started. I won't let myself finish where I began..''

Comment

• Originally posted by Limit View Post
                                minstens 2 a 3 liter per dag staat erin
                                2 a 3 liter is de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor de gewone man.
                                Maar krachtsporters zijn een ras apart en voor hen gaat die vlieger niet op.
                                Plus dat er staat 'minstens', dus dat is het minimale dat je dient te nemen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X