Ik geef het op. Als je echt niet snapt dat een (overigens achterhaalde) standaardrichtlijn rücksichtlos volgen, zonder daarbij acht te slaan op alle factoren die invloed hebben op die behoefte, idioot is, krijgen we het je toch niet uitgelegd.
Te vaak pissen
Collapse
X
-
Originally posted by GeneralIx View PostIk geef het op. Als je echt niet snapt dat een (overigens achterhaalde) standaardrichtlijn rücksichtlos volgen, zonder daarbij acht te slaan op alle factoren die invloed hebben op die behoefte, idioot is, krijgen we het je toch niet uitgelegd.
Comment
-
In het begin van het topic loopt iedereen er maar op te hameren dat 3 a 4 liter water meer dan zat is en meer dan dat niet goed is.
Dan meng ik me er in en zeg dus dat meer water drinken juist goed is.
Ik kom dan op de proppen met stukken waarin factoren te lezen zijn waarom er meer gedronken dient te worden.
Kijk bijvoorbeeld maar naar onze voedsel-inname, hoeveelheid eiwitten, trainingsintensiteit, cardio met de nodige zweetdruppels en ga zo maar door.
Wij krachtsporters dienen juist meer te nemen, niet afgaan van standaard-protocollen.
Comment
-
Voor normale mensen is anderhalf tot twee liter al afdoende. No way dat je als sporter opeens altijd meer dan vier moet drinken. Als het buiten dertig graden is, en je gaat hard trainen, ja, dan heb je wellicht anderhalve liter extra nodig op een dag. Dan kom je dus op drieëneenhalve liter per dag onder de meest extreme toestanden voor ons in Nederland."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostVoor normale mensen is anderhalf tot twee liter al afdoende. No way dat je als sporter opeens altijd meer dan vier moet drinken. Als het buiten dertig graden is, en je gaat hard trainen, ja, dan heb je wellicht anderhalve liter extra nodig op een dag. Dan kom je dus op drieëneenhalve liter per dag onder de meest extreme toestanden voor ons in Nederland.
Iemand die er een BB voeding op nahoud, hoge inname van eiwitten met de nodige supplementatie van vitamines, mineralen, aminozuren, proteinen, boosters, etc etc, maakt zoveel meer afvalstoffen aan. Extra doorspoeling is zeker van groot belang. 5 a 6 liter alleen al aan water is voor een krachtsporter meer op z'n plaats.
Comment
-
Echt baarlijke nonsens. Als je meer eet, krijg je automatisch meer vocht binnen. Het eventuele tekort extra als je meer eet, behoeft geen extra vier liter water."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostEcht baarlijke nonsens. Als je meer eet, krijg je automatisch meer vocht binnen. Het eventuele tekort extra als je meer eet, behoeft geen extra vier liter water.
Maar zoveel meer afvalstoffen dan vocht.
Met vocht in je voeding spoel jij echt je wegen en blaas niet schoon, daar heb je water voor nodig, schoon helder water.
Comment
-
Als bodybuilder eet je misschien 50% meer dan 'normale' mensen. Normale mensen drinken iets van anderhalve liter water, en kunnen hier prima bij functioneren. Om in verhouding te blijven zou je 2,25L water moeten drinken. Pak het safe, en maak er 3 liter van (hier tel ik koffie en thee bij). Daar komt inderdaad nog vocht uit voeding bij, en eventueel het veelgebruikte melk. Imho dus meer dan voldoende aan vocht.
Maargoed, ook nog even een kleine side-note aan de generaal: je kent snuff waarschijnlijk al langer dan ik, en zelfs ik heb al door dat snuff alleen naar zichzelf luistert, dus ik zou erover ophouden. Het heeft nog meer zin om tegen een muur te praten.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
De discussie is ook niet zozeer aan snuff gericht, maar aan de gasten die onvoorwaardelijk naar snuff luisteren, opeens zes liter water wegtikken t.o.v. de twee glaasjes wat eerst en zichzelf een watervergiftiging cadeau doen. Met snuff zit je vaker in een debat dan een discussie, maar daar was ik ook al langer achter."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostEen blaas kan ongeveer 400 mL aan urine bevatten. Stel, we negeren even vochtverlies via andere wegen, dan komt dat neer op 10 keer plassen per dag als je 4 liter water drinkt. Als je vochtverliezen via adem, ontlasting en zweet meerekent zou dat dus minder moeten zijn.
Als je inderdaad rond de 20x per dag plast, zou je ook last kunnen hebben van een overactieve blaas. Bij dit blaasprobleem voelen mensen de aandrang te snel en gaan ze steeds vaker naar het toilet. Dit is echter wel te trainen door jezelf te dwingen minder vaak te gaan, dan heb je minder vaak last van onnodige aandrang.
Heb zelf eens voor een onderzoek een dag lang in zo'n bokaal moeten plassen, plaste 1 keer meer dan een liter.'Half men, half animal, all dead!'
Comment
-
Na mijn prachtige niersteen hebben ze me ook de raad gegeven elke dag genoeg te drinken.
Vroeger vertelde mensen steeds: minstens 2 liter per dag...
Nu zeggen ze blijkbaar dat je minstens 2 liter per dag moet plassen....
Nu is dit niet gemakkelijk te meten, maar een indicatie hoeveel je lichaam blijkbaar nodig heef om zichzelf zuiver te houden...
Ik dronk zeer weinig voor mijn niersteen, nu drink ik tussen de 2 en 3 liter water per dag, ik wil zoiets niet echt meer meemakenMaart 2011 - Begin training
Comment
-
How much water should I drink as a bodybuilder?
More than you probably realise
As a bodybuilder, water is the most vital nutrient you take. Simple as that. Not even protein, or carbohydates are as important to your short and long term success as a bodybuilder as water is. If you're training hard you will need to drink roughly five litres a day or more, depending on various factors.
Why is water so important?
Without plenty of water your body cannot function as it wants. Even mild dehydration (less water than is optimum) can seriously impact your body's ability to function. Symptoms of dehydration include:- Mild to excessive thirst
- Fatigue
- Headache
- Dry mouth
- Little or no urination
- Muscle weakness
- Dizziness
- Lightheadedness
How to ensure you're properly hydrated
Unfortunately, thirst alone is not a good guide to tell if you are dehydrated or not. By the time you start to feel thirsty you will already be dehydrated. Far better to try and drink regularly throughout the day, and drink before, during and after exercise, especially weight-training. The longer you train the more you'll sweat so the more you will need to drink (approx 1 litre of water per hour, depending on how hard you are exercising).
You should aim to never feel thirsty, be urinating fairly freqently and not experiencing any of the above listed symptoms of dehydration. If you spend most of the day in a hot environment you will need to factor this in and consume more fuids than normal.
Try not to consume too many diruetics, such as coffee, tea and alcohol. These can tip you over into a dehydrated state and thus affect your growth rate.
Can you drink too much?
Though very rare it is possible to harm yourself by drinking too much water. If you exceed your kidney's abilities to excrete excess water then your blood becomes diluted, which can result in hyponatremia, where you have lower than normal sodium levels in the blood. This is potentially life-threatening. In reality you are highly unlikely to ever need to worry about how much you drink if you drink normally and not too excess (i.e. don't try and drink 50 litres of water in an hour!).
Other sources of water
Of course, you don't need to drink water exclusively to remain properly hydrated. Most food has some water in (indeed, things like cucumber and melon and virtually entirely water) and other things like fruit juice and milk also contain lots of water. This means that you can get quite a lot of your daily requirements though other things, reducing the amount of water you need to drink.
Conclusion
Don't let simple dehydration ruin your bodybuilding for you. As a bodybuilder you should be keenly aware that consuming lots of water is critical to your bodybuilding success. You should drink water regularly throughout the day, and before, during and after all exercise. Try to avoid feeling thirsty at all times. This will prevent your growth from being affected and result in you getting bigger, faster!
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostOnderbouwing ontbreekt volledig.
Ik ben al heel de morgen forums af aan het struisen, kijken wat nu precies in het echie gedronken wordt, nou, niet akelig weinig.
Allen drinken al gauw 4 a 5 liter op een dag, dus enkel het water maar, extra's uit voeding ed niet meegerekend.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
7 uur geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
13 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
2 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...2 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment