verslaafd aan bodybuilding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nee al tijden niet meer,
    Vroeger wel ik schoof zelfs mijn vriendinnen aan de kant als ze weer is begonnen te zeuren over dat ik alweer naar de sportschool ging of persé dat moest eten, nu niet meer er is meer dan alleen bodybuilding, maar dat neemt niet weg dat ik er geen plezier of zin in heb train zeker nog wel 4 keer in de week maar ben niet meer zo obsessief ermee bezig! Ben nu toevallig bezig met me weekje rust mocht ook wel weer vanaf July
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

ik heb er zelf geen last van, maar ik heb er wel moeite mee om sporten en prive gescheiden te houden als het gaat om eten, ik ga elke weekend uit en dan drink ik en ik eet dan altijd wel iets bij een snackbar of de turk.
      Work it, make it, do it,
      Makes us harder, better, faster, stronger!

Comment

Obsessief nee allang niet meer.
        Vaak moet ik mezelf dwingen om heen te gaan.

Als ik tijdje niet train raak ik gefrustreerd omdat ik krimp en kracht verlies maar niet omdat ik niet train.
        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
        Squat 230 kilo
        Bankdrukken 137.5 kilo
        Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
          Nee al tijden niet meer,
          Vroeger wel ik schoof zelfs mijn vriendinnen aan de kant als ze weer is begonnen te zeuren over dat ik alweer naar de sportschool ging of persé dat moest eten, nu niet meer er is meer dan alleen bodybuilding, maar dat neemt niet weg dat ik er geen plezier of zin in heb train zeker nog wel 4 keer in de week maar ben niet meer zo obsessief ermee bezig! Ben nu toevallig bezig met me weekje rust mocht ook wel weer vanaf July

Had je een harem ofzo?

Comment

het enigste wat met mij in me hoofd rond zweeft : zwaar trainen , goed eten , goed slapen & groeien .

Comment

Verslaafd, verslaafd....das een groot woord. Vindt gemotiveerd een beter woord.
              Ken wel periodes dat ik baalde als ik een rustdag had, maar weet inmiddels wel beter. Rust is goed.
              Daarnaast ben ik wel heel erg met mijn eten bezig. Uitrekenen, op tijd eten, wat eten we vanavond? Het scheelt dat mijn vrouw er ook erg mee bezig is (doet ook KT). Das wel prettig. Maar om nou elke avond weer die bruine rijst, kip en groente op tafel te zetten, gaat wat ver. Heb 2 kids (van 5 en 2) die ook wel eens wat anders lusten. Maar....tgaat goed. We houden allebei van lekker eten en koken graag, dus met een beetje fantasie en kennis over voeding(sstoffen) komen we een heel eind.
              Wanneer ik bijv 2 dagen rust heb gehad, of niet heb kunnen trainen ivm werk ofzo kijk ik wel rijkhalzend uit naar de volgende training.
              Uhhmm, ben best wel verslaafd dus. Whaha.
              Stats: 33 jaar, 78 kg, 1,76, bf: 14%.
              DL 120, SQ 110, BP 90.

Comment

als je verslaafd bent kun je niet zonder toch? nou eh om eerlijk te zijn ik kan echt niet zonder fitnessen... aleen eet en drinkgewoontes zijn niet echt top van mij ik vind dat ik te weinig eet enzo en ja bij uitgaan hoord natuurlijk het nodige bier. Een obsessie is het niet maar meer dan zomaar een hobby ofzo !!
                on the road to get huge

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
                  Je kunt best elke dag 1 uurtje trainen dat steld niets voor over 24 uur tijd.
                  Als je maar voldoende eet en rust (nacht) kun je gewoon groeien.
                  Dus als jij een 7 daagse split doet, waarbij je dus elke dag 1 uur traint, raakt menig mens niet overtraind?
                  Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                    Dus als jij een 7 daagse split doet, waarbij je dus elke dag 1 uur traint, raakt menig mens niet overtraind?
                    imo niet nee. Als jy de juiste spieren op de juiste dagen traint en op de goede wijze aanpakt.. zie ik het probleem ook niet. als je bijv. een dag biceps/rug een dag triceps / borst en een dag schouders / benen doet en dat herhaalt is al 6 dagen trainen en nog een dagje buik en de vergeten spiergroepen er bij knalt... raak je echt niet overtraint hoor. ( Ik zeg neit dat je het zo moet doen zoals ik hier typ maar gewoon snel even een voorbeeld ). Het gaat er toch om dat je spieren zo'n + - 48 uur rust geeft omdat dat het gemiddelde maximale is voordat een spier weer hersteld is... dat heb je dan wel gehad. Per persoon is het natuurlijk individueel wel verschillend hoe snel je hersteld maar opzich is het te doen.
                    on the road to get huge

Comment

Dus jij hebt ook geen cns wat je moet laten herstellen?

Als je van 7 dagen split harder gaat dan bijv. een 3-4 dagen split, waarom doet niemand hier op BN het dan? En kom niet met het argument van geen tijd, dat is bullshit.
                      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Ten eerste : chil ... ten tweede : Er is niet een schema dat voor iedereen werkt en ook geens schema die voor altijd werkt. Je spieren moeten prikkeling hebben niet gewenning. Anyways ik heb ook niemand horen zeggen dat je met 7dagen split harder zou moeten gaan ? Die kerel zij gewoon dat het geen kwaad kan als je elke dag een uurtje fitnesst en ik ben het er wel mee eens. Je kan op deze manier beter op je spieren concentreren en beter aanpakken dan datje een split gaat doen waarbij je 3/4 spiergroepen pakt op een dag.
                        on the road to get huge

Comment

Originally posted by hardcoremenneke View Post
                          Ten eerste : chil ... ten tweede : Er is niet een schema dat voor iedereen werkt en ook geens schema die voor altijd werkt. Je spieren moeten prikkeling hebben niet gewenning. Anyways ik heb ook niemand horen zeggen dat je met 7dagen split harder zou moeten gaan ? Die kerel zij gewoon dat het geen kwaad kan als je elke dag een uurtje fitnesst en ik ben het er wel mee eens. Je kan op deze manier beter op je spieren concentreren en beter aanpakken dan datje een split gaat doen waarbij je 3/4 spiergroepen pakt op een dag.
                          En je cns dan, zoals Leo al aangaf?
                          Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Basis is voor iedereen hetzelfde. Iedereen heeft een cns, iedereen moet herstellen voor groei. Je kan gewoon niet 7 dagen per week trainen dat het optimaal voor massa is (kracht is een ander verhaal).

En dat je je minder kan concentreren als je meer spiergroepen op een dag pakt??? Wat is dat nou weer voor gelul? Je doet toch een oefening enm dan focus je toch? Je hoeft niet elke spier keihard uit te putten bij elke training als je wil groeien. Ik doe zelf nou een fullbody en ik groei ook als kool en no way dat ik elke spier keihard uitgeput voel na een training. En bij een split kan je ook 1-2 spiergroepen per dag doen...
                            22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Heb ervaring met zes dagen per week trainen, kan zeggen dat dat voor geen meter voor groei werkt. Is gewoon overtrainen, zeker als je er niet genoeg bij eet. Menig kuurder traint niet eens zes dagen per week.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik ben niet verslaafd aan bodybuilden en ik voel me nooit kut als ik niet train, maar af en toe zijn er dagen dat de luiheid toeslaat en dat ik dan niet train en dan voel ik me wel kut, dat ik niet getraind heb soort van schuldig.
                                Work it, make it, do it,
                                Makes us harder, better, faster, stronger!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X