Snuff's ON-Topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kijk, ik probeer altijd vet-inname laag te houden. Niet omdat ik denk dat je er vet van word maar meer omdat wanneer je eiwitten en koolhydraten eet je automatisch al vetten binnenkrijgt. In de bulk loopt dit snel op kun je begrijpen. Verder neem ik dan wel omega 3,6,9 capsules.
    Eidooiers bevatten nu eenmaal een vrij grote hoeveelheid vet. De drie eidooiers die ik toevoeg zijn puur voor de smaak.
    Ei eiwitten zijn de puurste vorm proteinen die je maar kunt krijgen, met een aminoscore van 145. Geen vis, vlees of kip kan daar tegenop.
    Tevens bevat het geen vet of cholesterol. Ze zijn 100% bio-available, dat betekent dat geen enkele amino verloren gaat. Veel andere hoge kwaliteit proteinen dienen eerst afgebroken te worden voordat het lichaam het kan opnemen.
    Sommigen beweren trouwens dat eidooiers goede cholesterol bevatten. Dit is juist. Echter dien je het eigeel wel rauw te eten. Wanneer het goede cholesterol wordt verhit, dus bijvoorbeeld bakken of koken, zal 30% hiervan veranderen in oxycholesterol en 6% daarvan zal daadwerkelijk in je bloed worden opgenomen. Dit is niet echt verstandig daar oxycholesterol, althans die gevormt wordt door verhitting, niet echt gezond is, maw slechte cholesterol betreft.
    Oftewel: men heeft ons jarenlang bang gemaakt voor het eten (verse) rauwe eieren, en gezegd dat je deze vanwege het gevaar van bacteriën (waar het lichaam heel goed mee om kan gaan, mits er aan gewend) flink door moet koken of bakken, terwijl dat er nou juist voor zorgt dat er stoffen ontstaan die wel echt schadelijk zijn.
    Maar goed, de enige reden dat ik eieren voor het ontbijt heb is puur voor de zeer hoge kwaliteit proteinen.

Comment

• dus je klapt die eieren allemaal rauw naar binnen?

Comment

• Originally posted by Posseltje View Post
        dus je klapt die eieren allemaal rauw naar binnen?
        Nee, zoals ik al zei gaat het mij om de hoge kwaliteit proteinen.
        En ik wil zeker geen salmonella-vergiftiging.
        Dus ja, dan maar wat oxycholesterol binnen.
        Ik doe 7 eieren in een kom, haal daar 4 eidooiers uit en meng het dan. Hiervan bak ik een pannekoek.

Comment

• Klein updeetje.

Gisterenmorgen weer een meting verricht.
          Heb me keurig aan mijn voedingsschema gehouden en dat heeft vruchten afgeworpen.

Gewicht: 104,8kg
          Taille: 91,5cm
          Nek: 46cm
          BF: 10,4%

Lichaamsgewicht is stabiel gebleven. Taille is met een halve centimeter geslonken wat ik natuurlijk zeer appricieer.
          Hierdoor zakt mijn BF en sta ik met een massagain van bijna 8,5kg weer bijna op 10% BF. Ik mag zeer tevreden zijn. Nu nog vasthouden.
          Hierdoor zal ik mijn voeding weer aanpassen door het te gaan verhogen.
          Er zijn voor mij 2 mogelijkheden die ik beide ga invoegen. De eerste is een casein-shake die ik s'nachts zal innemen. Ik moet er toch altijd op z'n minst 4 keer uit om te piesen dus zal ik met de inname geen problemen ondervinden.
          De tweede toevoeging zijn 4 pannekoeken per dag. Heb al eerder geexperimenteert echter deed ik dat met havermout. De pannekoeken waren zeer te nassen alleen waren ze niet echt stevig en zacht van binnen waardoor opdraaien nogal moeilijk verliep. Ik heb gisteren volkoren meel gekocht en daarmee gaat het heel erg goed. De pannekoeken zijn ook heel erg lekker en hoef ik er niets op te doen. Ook is het beslag zoutloos.
          De reden voor de pannekoeken is omdat ik me een moment op de dag nogal hongerig voel. Het probleem is dat ik dan eigenlijk een snelle snack moet hebben omdat ik dan werkzaam ben, dus een maaltijd is uitgesloten. Had gedacht aan een shake, of bananen maar een shake neem ik al 2 keer per dag en bananen zitten vol met suiker. Daarom pannekoeken die ik gemakkelijk in mijn jas kwijt kan en naar binnen kan werken.
          De totale voedingsinname zal dan rond de 6000 kcal liggen.
          Zolang ik rond de 10% BF blijf zal ik door blijven bulken. Ik houd ontzettend van eten dus mij hoor je niet klagen. Maar als ik te hoog in BF kom ben ik dan ook wel weer zo dat er gewoon gecut gaat worden, geen probleem.

Heb zojuist weer test/tren/deca gezet. De tren is nu op. Ik denk aanstaande woensdag nog 1x test/deca en dan is er ook geen deca meer. Vanaf dat moment zal ik voorlopig met test gaan bridgen.
          Zodra de proviron op is zal ik daar ook mee eindigen en zal dit ook niet meer terug komen. Ik ben namelijk benieuwd in hoeverre ik zelf de oestrogeen van enkel de test in bedwang kan houden.
          Het is mijn bedoeling om verder te kuren met enkel testosteron en heel misschien deca maar daar ben ik nog niet over uit. Tenslotte zijn alle roids aftreksels van test en is test de echte mass-builder. Tevens iets wat ook lichaamseigen is. Wel blijf ik met de HCG gewoon doorgaan.

Goed, woensdag zal mijn kuur dus zo goed als beindigen en met een gain van bijna 9 kilo met behoud van mijn BF mag ik niet mopperen.
          Laterzzzz.

Comment

• Collagen III is kut, I moet je hebben. Heb me daar een tijd terug redelijk in verdiept, III is heel broos, I is de normale. Deca is dus net zo slecht voor je aanhechtingen als de rest van de a.a.s.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
              Collagen III is kut, I moet je hebben. Heb me daar een tijd terug redelijk in verdiept, III is heel broos, I is de normale. Deca is dus net zo slecht voor je aanhechtingen als de rest van de a.a.s.
              Yep, doet geen reet heb ik ondervonden.
              Zit op 400mg/w, dat zou toch wel iets moeten gaan uithalen maar niet dus.
              Wat een hoop vergeten is dat wanneer ze met test kuren niet alleen de protein-synthese wordt opgekrikt maar ook dat de pezen en aanhechtingen onder flinke druk komen te staan.
              Je hebt dus eigenlijk spieren van een gorilla met pezen/aanhechtingen van een ouwe vent.
              Daarom voor mij ook het besluit nooit meer heel erg hoog in de test te gaan want het verneukt je pezen en aanhechtingen.

Comment

• Is met alle a.a.s. zo. Overigens is de het collegeensynthese verhaal alleen in vitro bewezen, in een kleinere studie (5 a.a.s. gebruikers vs. 5 niet a.a.s. gebruikers) was er geen verschil gemeten. Is overigens dus een veel te kleine studie om wat zinnigs te zeggen over de resultaten, maar wellicht is het dus niet zo'n verschrikkelijk verhaal dat je pezen meteen op verhoerd staan.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Hier de discussie over collageen.

sigpic

Comment

• goed resultaat snuff 9kilo vvm

Comment

• Snuff, zou je die pannekoeken het recept ervan kunnen schrijven bij recepten/voedings topic? Mvg Doménique

Comment

• Originally posted by Domenique View Post
                        Snuff, zou je die pannekoeken het recept ervan kunnen schrijven bij recepten/voedings topic? Mvg Doménique
                        Ik doe dat hier wel even:

Benodigdheden:
                        - 500 gram volkoren tarwebloem
                        - 1 liter magere melk
                        - 6 eieren
                        - 20 gram kaneel
                        - 4 milliliter olijf-olie spray

Uit het beslag kunnen ongeveer 17 medium pannekoeken gehaald worden.

Voedingswaarden per pannekoek:
                        - 136,25 kalorieen
                        - 6,93 gram eiwitten
                        - 19,58 gram koolhydraten
                        waarvan
                        - 2,15 gram suikers
                        - 3,38 gram vetten
                        waarvan
                        - 0,73 gram verzadigde vetten
                        - 2,65 gram vezels
                        - 0,05 gram zout

Elke pannekoek bestaat uit volwaardige proteinen met een complete amino-score. De proteinen uit het meel worden aangevult door die van de melk en de eieren.
                        Elke pannekoek is gemaakt met complexe koolhydraten. Gewoon een heerlijke tussendoortje met een lage GI.
                        Zo goed als geen suikers. De suikers die in de pannekoek verwerkt zitten komen voor het allergrootste gedeelte van lactose.
                        De vetten kunnen in principe nog omlaag of omhoog. Verlagen doe je door eidooiers uit het beslag te halen, deze bevatten veel vet. Verhogen doe je door olijf-olie toe te voegen of in te bereiden. Ikzelf gebruik altijd een 1 calorie olijf-olie of zonnebloem-olie spray.
                        En wat natuurlijk heel erg belangrijk is, de hoeveelheid zout in 1 pannekoek is zo goed als te verwaarlozen.
                        Door de grote hoeveelheid kaneel dat is toegevoegt geeft het de pannekoek een zeer lekkere smaak en hoef je in principe niets extra's op de pannekoek te smeren, wat over het algemeen toch altijd suikers zijn.
                        Tevens is kaneel natuurlijk hardstikke goed voor je.

Eet se!

Comment

• hey maat netjes man!!! ik heb anders ook nog een recept voor eierkoeken voor je

Comment

• Kleine update.

Stats vorige week zaterdag:

Gewicht: 104,8kg
                            BF: 10,4%

Stats gisterenochtend:

Gewicht: 103,9kg
                            BF: 10,8%

Heel erg vreemd. Stond op een woensdag, donderdag en vrijdag op een gewicht van 105,4kg en dan plotseling 1,5kg minder. Ik krijg het vermoeden dat de weegschaal van mijn vriendin een ander gewicht aangeeft dan mijn eigen weegschaal.
                            Maar goed, hierdoor een lichte verhoging in BF maar ondanks dat ben ik niet ontevreden.

Nog 1 week en dan is ook de toediening van de nandrolone ten einde. Ik zal dan gaan bridgen voor een weekje of 8-10 met 500mg test-e.
                            Vanaf morgen stop ik met de proviron inname. Ik zat op een toediening van 50mg die er nu uit gaat. Ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren.

Op dit moment kamp ik nog met mijn rechterschouder en een golf-arm. Ben dus van plan deze week een bezoekje aan mijn dokter te brengen en zien wat zij ervan vind. Ondanks de blessures kan ik toch nog steeds mijn trainingen volgen. Mijn schouder kan push-bewegingen gewoon aan, zoals de military press, en ook upright rows en oefeningen voor de achterkant vormen geen probleem. Het zijn meer de raises die pijnen geven, zoals de lateral side en de front raise.
                            Ben door de blessures even van de Max-OT afgestapt en train nu met een hoger volume, minder rust tussen de sets, meer oefeningen met een setje of 4 van 8-12 reps. Dit werkt op dit moment zeer goed, ben echt mijn spieren aan het shockeren en heb daarom ook voortdurend spierpijn.
                            Heb tijdens mijn benensessie de gewone squat vervangen voor de front, dit in verband met pijn die ontstaat in mijn ellebogen wanneer ik de stang vasthoud. Vind de front-squat een zeer goede oefening en zal deze er voorlopig even inhouden. Ook een andere oefening toegevoegt die echt heel erg goed de hamstrings onder handen neemt, de walking lunges. Ik pak een paar dumbbells en loop op en neer door de sportschool. Doe dan 4x10 en dat werkt echt zeer goed. Ben er nu wat meer aan gewend maar vorige week voelde ik me net een Charlie Chaplin,had me een enorme spierpijn.

Kon vorige week mijn nieuw voedingsschema niet posten omdat ik eerst moest uitvinden wat de voedingswaarden van 1 pannekoek nu precies was.
                            Daar ben ik nu uit.
                            Ik eet dus wanneer ik aan het werk ben 4 pannekoeken als snack. Dit is op een bepaald moment van de dag dat ik me hongerig voel, daarom ook de toevoeging van de pannekoeken. Hier nog even een overzicht van wat ik dagelijks naar binnen werk:

Ontbijt:
                            - Havermout
                            - Whey Casein
                            - Kaneel
                            - Olijf Olie Spray
                            - 7 ei eiwitten
                            - 3 eidooiers

Maaltijd 2:
                            - Volkoren Pasta
                            - Witvis
                            - Tonijn
                            - Kidney Beans
                            - Italiaanse Kruiden

Maaltijd 3:
                            - Whey Isolate
                            - Dextrose

Maaltijd 4:
                            - Volkoren Pasta
                            - Witvis
                            - Tonijn
                            - Kidney Beans
                            - Italiaanse Kruiden

Maaltijd 5:
                            - Aardappelen Met Schil
                            - Doperwten
                            - Jus
                            - Tonijn

Snack 1:
                            - 2 Pannekoeken

Maaltijd 6:
                            - Whey Casein

Snack 2:
                            - 2 Pannekoeken

Maaltijd 7:
                            - Bruine Rijst
                            - Broccoli
                            - Champignions
                            - Kip

Maaltijd 8:
                            - Bruine Rijst
                            - Broccoli
                            - Champignions
                            - Kip

Maaltijd 9:
                            - Witvis
                            - Tonijn

Dit maakt een totale kalorieen-intake van 6100 per dag.
                            Nog steeds ben ik van mening dat ik het dien op te voeren. De casein-shake s'nachts is zeker een slimme optie.
                            Echter dien ik mijn koolhydraten ook op te voeren.
                            Vorige week een enorme discussie gevoerd omtrent het nemen van waxy maize starch als post workout carbs en het was en is voor mij nog steeds kraakhelder dat dat niet werkt, althans niet doeltreffend genoeg is en dat met dextrose het veel beter kan.
                            Echter schrijf ik starch niet af en denk dat het wel degelijk nuttig gebruikt kan worden.
                            Starch is een poeder dat je kunt gebruiken als maaltijd-vervanger, net als proteine-poeder. Het heeft een medium GI. Het is perfekt om even snel wat extra complexe koolhydraten toe te voegen. Daarom zit ik te denken om eerst mijn maaltijd 6, de casein-shake, aan te vullen met een bepaalde hoeveelheid starch om ook deze maaltijd van koolhydraten te voorzien. Aangezien maaltijd 6 nog niet zo lang na mijn work-out genuttigt wordt werkt een koolhydraat met een medium GI natuurlijk uitstekend.
                            Deze extra koolhydraten zal ik vanaf volgend weekend gaan toevoegen.

Zolang ik niet boven de 12% BF kom zal ik gewoon verdergaan met bulken. Cutten is pas echt nodig wanneer mijn vetpercentage te hoog wordt.
                            Op dit moment gaat het qua BF goed alleen kom ik nog te langzaam aan en daarom weet ik dat ik mijn intake dien op te voeren.
                            Zo, jullie zijn weer op de hoogte.
                            Hier nog even mijn nieuw voedingsschema.
                            Laterzzzz.

Comment

• Originally posted by Yves View Post
                              hey maat netjes man!!! ik heb anders ook nog een recept voor eierkoeken voor je
                              Zolang de zout, suiker en vet maar geminimaliseert zijn of geheel ontbreken.

Comment

• Benodigdheden:
                                - 80 g Brinta of een andere koolhydraatbron zoals volkoren pannenkoekmix of havermout
                                - 12 ei-eiwitten (afhankelijk van je eigen behoefte)
                                - 2 eigeel
                                - 25 g whey proteine
                                - 1 thl bakpoeder
                                - Vloeibare zoetstof (naar eigen dosering)
                                - Oven en bakplaat
                                - Pamspray
                                - Eventueel wat aarbeien, banaan of ander vers fruit
                                - 1 eetl citroensap

Recept:
                                - Verwarm de oven voor op 175 graden
                                - Klop de ei-eiwitten, samen met zoetstof, stijf in een kom
                                - Meng in een andere schaal de droge ingrediënten door elkaar
                                - Pureer het verse fruit, ook eventueel met wat zoetstof, en voeg hier het citroensap aan toe
                                - Spatel de droge ingredienten door het opgelopte eiwit. Brokken mogen zichtbaar blijven
                                - Roer het gepureerde fruit door het mengsel
                                - Spray de bakplaat in met pamspray zodat het deeg niet gaat plakken
                                - Bak in 20 minuten gaar en bruin

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X