Eigen bijdrage per ligdag in het ziekenhuis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
    Dat is idd ook zo. De kosten rijzen de pan uit. Maar wat moet je tegen zulke mensen zeggen dan? U bent opgegeven? Leer er mee te leven en sterf waardig. Tot ziens.
    Beetje cru vind je niet?
    Maar qaar stopt het dan, stel iemand is zo ziek maar met 1000000000000 kunnen we zijn leven nog wel drie jaar rekken, heel nl failliet omdat niemand durft te zeggen dat het gewoon te gek wordt.

Mijn mening gaat nog veel verder dan die van gen maar die zal ik maar niet uiten, het is gewoon apart dat we in de westerse wereld alles wat geboren wordt kostte wat kost moeten redden, als je gehaald wordt met 5maanden dan miljoenen spendeert om het in leven te houden en dan de rest van je leven verzorgt moet worden.
    Dat is imo niet hoe moeder natuur het bedoelt had, survival of the fittest is om de evolutie naar een hoger punt te brengen, niet andersom.

Comment

Degeneratie is op dat gebied al dusdanig sterk, dat je in mijn ogen nog amper van een evolutie kan spreken...
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Echt, Fal, ik begrijp niet waarom jij nog niet ergens in een hutje in Noorwegen (of welk relatief rustig land dan ook). Dat je daar zorgt voor je eigen spullen, en eens in de zoveel tijd een vrouw neerknuppelt en meeneemt naar je hut.
        Klinkt mooi en leuk. Maar ben zo murw geslagen door het de overheid en het asociale bureaucratische gedoe dat ik niet de puf meer heb om veel energie te kunnen steken in het uitzoeken van allerlei zaken. Ik word aan allerlei kanten leeggezogen door parasieten en er is niks dat ik er tegen kan doen. Regels en wetten werken leuk op papier, maar in de praktijk zijn ze niet van toepassing voor de gemiddelde persoon. Dit is 1 vechtpartij die ik verloren heb. Ik loop niet voor niks sinds een paar weken bij een zielenknijper. Ik zie het leven steeds minder zitten als ik om me heen kijk. De wereld en maatschappij mag van mij in elkaar storten. Hopelijk zien mensen dan eindelijk in hoe losgeslagen zijn met hun illusie van zekerheden. Een eind er aan maken klinkt met de weken steeds aantrekkelijker wat dat betreft. Eerste wat ik ga doen is de relatie verbreken met me vriendin zodat ik haar er niet verder in mee trek mocht ik uiteindelijk de knoop doorhakken.

Comment

Tjonge jonge, is dit nou die schijt aan alles falstyr, denk je dat er niet.net als jou zat mensen in dezelfde situatie ziten.
          er.een einde aan maken, dat is pas zielig, wacht gewoon in je straat tot er een bus langsrijd, leg je poot op de weg en laat hem tot je heup.vermorzellen, kun je mooi op kosten van de staat(waar jij niet aan mee wilt betalen)
          De hele dag de beste zijn in fifa en quake.

De mooiste grap is nog dat nu uiteindelijk de rijkere meer gaan betalen en de armere minder, en nog lopen al die armere te zeiken.

En online met zelfmoord dreigen is echt megasuperubertriest, 50% kans dat je het toch niet doet.
          Echt fal ik gun je een mooi leven, je hebt niet zo lang toch??neem ontslag, beroof een apotheek en neem voor tien jaar antideppressivia mee, ga in een kraakpand wonen ofzo maar doe iets man, constant op bn zeiken wordt je niet gelukkiger van.

Comment

@ dso
            Is heel erg cru, zeker. Maar we moeten ergens een grens trekken. En dan is het gat tussen 80000/j/patient voor iets als chemo etc echt een ander hoofdstuk dan 400000. Nog los van de andere behandelingen die zullen volgen.
            Kijk, ergens zou ik het ook snappen als we de nr 1 voorgeschreven medicatie (omeprazol of een andere ppi) niet meer zouden vergoeden, en dat geld doorschuiven naar weesziekten. Anderzijds is de wereld dan weer te klein (NOG meer uit het basispakket!? reacties), en het is geen structurele oplossing. Want wat doen we de volgende ziekte? En hoe is dit dan voor al die andere chronisch zieken? Je verandert alleen de groep met het probleem, niet het probleem zelf. Daarom dat vooruitschuiven geen zin heeft, op termijn krijgen we het toch voor onze donder. Beter nu de harde beslissing nemen dan later dezelfde tegen veel meer kosten en nog meer onvrede (vroeger deden we dat wel, wat zijn we voor een land reacties).

@ Patricia
            Die trend is praktisch onomkeerbaar geworden. An sich is dat ook niet vreselijk. We moeten alleen wel echt ergens een grens trekken. Om daar nog maar een leuke bij te slepen: gehandicapten (verstandelijk) mogen wel of geen kinderen krijgen?
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als ze er niet voor kunnenzorgen, geen.
              Geld trouwens imo voor iedereen

Comment

@quibus
                heeft niks met dreigen te maken. heeft met stemmingswisselingen te maken voortkomend uit me depressie. ene moment kan ik het allemaal nog wel, met moeite, behappen. andere momenten sta ik serieus op het moment om er een eind aan te maken. En wat ik hier "klaag" is niks vergeleken met wat ik in vertrouwen deel met degene die me behandeld.

Daarnaast ga ik mezelf echt niet verminken om dat een leve vol ellende en pijn tegemoet te kunnen zien. Dat ervaar ik nu al regelmatig zonder verminking.

Een mooi leven. Zou mooi zijn. Maar deze wereld kan me dat echt nooit meer bieden. Daar is het te verrot voor. En dat is juist 1 van de redenen dat ik me steeds meer terug trek achter me pc'tje.

@gen
                Kan me er prima in vinden. Word er ook moe van de drang dat elk leven ten constante van alles in leven gehouden moet worden. Zelfs wanneer het totaal geen bestaansrecht meer heeft. Wet van de sterkste is allang niet meer actief. Nu kunnen de grootste idioten nog blijven bestaan. Het is niet meer zoals in de oudheid dat je de parasiet van de groep achter je liet tot het een keer door een wild dier werd vertrapt of opgevreten. Nu zit je met zulke individuen opgescheept.

Daarnaast heb ik geen probleem met meer dingen uit het basispakket van de zorg. Want wees nu eerlijk. Wat gebruik je nog van het basispakket dat je niet eerst zelf moet betalen via de eigen bijdrage? We betalen voor iets wat we niet eens kunnen gebruiken. We betalen driedubbel...geld dat veel beter besteed zou kunnen worden.
                Last edited by Falstyr; 30-10-2012, 17:33.

Comment

Ja alles is fucked up. Ik zit ook maar een beetje mijn tijd uit. Elke dag hopen dat er een keer wat positiefs gebeurd, maar it ain't gonna happen.
                  "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Emigreer lekker naar een ander land joh. Je had toch wat op met Schotten of Ieren? Ga daarheen. Is natuurlijk lastiger gezegd dan gedaan, maar beter dan wankelen rond zelfmoord.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Ps die zielenknijper betaal je ook niet zelf lijkt me, anti d als je dat krijgt ook niet, je ziet dus nu al geld terug van al die zuurbetaalde verplichte zorgverzekering..

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                        @quibus
                        heeft niks met dreigen te maken. heeft met stemmingswisselingen te maken voortkomend uit me depressie. ene moment kan ik het allemaal nog wel, met moeite, behappen. andere momenten sta ik serieus op het moment om er een eind aan te maken. En wat ik hier "klaag" is niks vergeleken met wat ik in vertrouwen deel met degene die me behandeld.

Daarnaast ga ik mezelf echt niet verminken om dat een leve vol ellende en pijn tegemoet te kunnen zien. Dat ervaar ik nu al regelmatig zonder verminking.

Een mooi leven. Zou mooi zijn. Maar deze wereld kan me dat echt nooit meer bieden. Daar is het te verrot voor. En dat is juist 1 van de redenen dat ik me steeds meer terug trek achter me pc'tje.

@gen
                        Kan me er prima in vinden. Word er ook moe van de drang dat elk leven ten constante van alles in leven gehouden moet worden. Zelfs wanneer het totaal geen bestaansrecht meer heeft. Wet van de sterkste is allang niet meer actief. Nu kunnen de grootste idioten nog blijven bestaan. Het is niet meer zoals in de oudheid dat je de parasiet van de groep achter je liet tot het een keer door een wild dier werd vertrapt of opgevreten. Nu zit je met zulke individuen opgescheept.

Daarnaast heb ik geen probleem met meer dingen uit het basispakket van de zorg. Want wees nu eerlijk. Wat gebruik je nog van het basispakket dat je niet eerst zelf moet betalen via de eigen bijdrage? We betalen voor iets wat we niet eens kunnen gebruiken. We betalen driedubbel...geld dat veel beter besteed zou kunnen worden.
                        U heeft een tijdmachine nodig die U per direct teleporteert naar een schots slagveld in de 13e eeuw.

@ Gen en Quibus

Ik snap jullie standpunt wel, maar ik kan me gewoon nie tover het menselijk leed heen zetten. Het doet me gewoon zeer mensen te moeten zien lijden.
                        Ik snap ook wel dat nutteloos rekken geen nut heeft, maar iemand te zien wegrotten is ook weer not done. Zeker omdat de regels omtrent euthenasie, zodat men waardiger en pijnloos kan gaan, nu nog te onmogelijk zijn in Nederland
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

• En.dat siert je ophaler.

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                            En.dat siert je ophaler.
                            Dat wel misschien, maar het is wel zo dat ik soms zou willen dat ik harder kon zijn. Ik ben een softie. Ik weet het..
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

• Siert zeker. Anderzijds zijn daarom ook de quibussen en de gens nodig om dan ergens in het midden uit te komen.

sigpic

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                                Ps die zielenknijper betaal je ook niet zelf lijkt me, anti d als je dat krijgt ook niet, je ziet dus nu al geld terug van al die zuurbetaalde verplichte zorgverzekering..
                                Weet je hoe het huidige zorgstelsel werkt? Wedden dat je het wel zelf betaald.

Basispakket is dat je max 5 behandelingen per jaar mag declareren. MAAR dankzij het eigen risico betaal je de eerste paar 100 euro altijd zelf. Of te wel elke behandeling moet ik zelf betalen. Gelukkig is me werkgever 1 van de weinige die zo sociaal is ingesteld dat ze het leeuwendeel voor hun rekening neemt.

Medicatie krijg ik op moment nog niet. Wedden dat ik die ook zelf zal moeten betalen.

Ik zie dus geen ene cent terug van de premies die ik betaal tot het moment dat ik ooit grotere kosten zal maken dan me eigen risico zal zijn. En een hoog eigen risico is juist verplicht wil je de maandelijkse premies nog enigzins draagbaar maken. Maar als je dan in de positie komt dat je daadwerkelijk gebruik van de zorg moet maken dan ben je gewoon genaaid.

Wat dat betreft was het beter in die paar jaar dat ik geen zorgverzekering had. Dan moest ik ook alles zelf betalen, maar zat niet opgescheept met die nutteloze maandelijks contributie waar je geen fuck aan hebt.
                                Last edited by Falstyr; 31-10-2012, 19:52.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X