Eerste logje Malinois: cut & strenght

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by niet_hier View Post
    Mooi nieuw powerrack?
    Over het filmpje: ik heb het idee dat de bar een beetje scheef ligt als je rechtop staat, maar dat de bar horizontaal is tijdens de squat beweging. Zou het kunnen zijn dat je je rechterbeen net iets verder naar buiten zet dan je linkerbeen? Als je in gedachten een verticale lijn denkt van je hoofd via je ruggengraat naar de vloer, dan lijkt je rechtervoet net iets verder weg van die lijn dan je linkervoet. En dat je daardoor iets scheef staat? Echter, omdat de bar horizontaal is tijdens de beweging zou ik me er niet erg veel zorgen om maken.
    Originally posted by ProudPizza View Post
    Dat de bar scheef ligt lijkt ook wel te verminderen naarmate de reps vorderen.
    Inderdaad, dit was de 3de set wel en hiervoor had ik al 20 min een degelijke opwarming gehad (zonder barbell of gewichten).

    Originally posted by Mushrambo View Post
    Sluit me aan bij hierboven. Daarnaast denk ik dat je veel te lang doet voor je begint met squatten. Na het unracken moet je eigenlijk meteen klaar staan. Zo'n bar op je rug met zwaardere gewichten kost meer energie en dat is zonde als je lang staat te wachten. De scheve bar, het lijkt alsof je misschien te weinig rug spanning hebt? Ondersteun je goed de bar met je armen? Ik ben van mening dat je je ellebogen wat meer naar je lichaam moet brengen, naar beneden dus. Persoonlijk breng ik ook meer mijn armen naar elkaar toe voor goeie spanning, maar dat is voor ieder anders. Heeft ook met flexibiliteit te maken.
    Het duurt inderdaad even voor de squat begint maar ik wou zeker zijn dat de voetpositie goed was. Op het filmpje is de rugspanning eigenlijk 'medium', als ik full spanning geef ligt de bar nog hoger... De bar ondersteun ik eigenlijk niet, die trek ik op mijn rug in als een soort lat pull down. Het gewicht is inderdaad niet zo zwaar dat niet alles hard aan het werk moet, dat had ik misschien mogelijk wel kunnen doen.

    Niemand die de shift op het linkerbeen opvalt onderaan de squat? Ik moet wel zeggen dat het hier minder goed te zien valt dan op een filmpje van vooraanzicht (voor privacy redenen zet ik die er niet op).
    The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

    Comment


    • Originally posted by Malinois View Post
      Niemand die de shift op het linkerbeen opvalt onderaan de squat? Ik moet wel zeggen dat het hier minder goed te zien valt dan op een filmpje van vooraanzicht (voor privacy redenen zet ik die er niet op).
      Shift? Wat bedoel je hiermee? Er is me niks bijzonders opgevallen.

      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

      Comment


      • Ik kan ook niks raars ontdekken mbt je linkerbeen. Leg uit

        Denk dat je nog wel veel winst kan behalen met waar je je handen en inderdaad ellebogen plaatst. Zoals niet_hier zegt is het voor iedereen persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld een maand lang elke sessie m'n handen 1 cm meer naar elkaar toegebracht, omdat ik niet in staat was om in 1x een smallere grip te pakken. Maar het heeft me aanzienlijk geholpen met rugstabilisatie.
        Food is an important part of a balanced diet.
        ~Fran Lebowitz

        Comment



        • Snap ik, maar het is wel van belang dat je dit redelijk snel doet. Snap het gevoel, ben zelf ook neurotisch als het gaat om stance: Als alles niet lekker aanvoelt squat je ook gewoon niet lekker Naar mijn idee moet je de stang goed vast op je rug leggen waarna je hem ondersteunt met je armen. Zet jezelf goed vast onder de bar. Dat voelt prettig en squat ook een stuk prettiger. De reden dat je inderdaad wat wiebelt is ook zeker doordat er geen gewicht aan de stang hangt. Misschien anders nog een filmpje met gewicht ? Overigens vond ik de rest van je squat er gewoon prima uitzien.

          Hmm mij is ook niets geks opgevallen. Wat is het?
          All time PRs: 195/135/232,5
          Meet PRs: 185/132,5/232,5

          Comment


          • I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

            Comment


            • Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

              Comment


              • Originally posted by ProudPizza View Post
                Ik kan ook niks raars ontdekken mbt je linkerbeen. Leg uit

                Denk dat je nog wel veel winst kan behalen met waar je je handen en inderdaad ellebogen plaatst. Zoals niet_hier zegt is het voor iedereen persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld een maand lang elke sessie m'n handen 1 cm meer naar elkaar toegebracht, omdat ik niet in staat was om in 1x een smallere grip te pakken. Maar het heeft me aanzienlijk geholpen met rugstabilisatie.
                Vandaag geprobeerd en het filmpje ga ik zo meteen posten. Iets naar binnen zou ik nog kunnen, maar daarna gaat mijn rechterhand niet meer volledig meekunnen en heb ik de bar dan niet meer volledig vast.

                Originally posted by Mushrambo View Post


                Snap ik, maar het is wel van belang dat je dit redelijk snel doet. Snap het gevoel, ben zelf ook neurotisch als het gaat om stance: Als alles niet lekker aanvoelt squat je ook gewoon niet lekker Naar mijn idee moet je de stang goed vast op je rug leggen waarna je hem ondersteunt met je armen. Zet jezelf goed vast onder de bar. Dat voelt prettig en squat ook een stuk prettiger. De reden dat je inderdaad wat wiebelt is ook zeker doordat er geen gewicht aan de stang hangt. Misschien anders nog een filmpje met gewicht ? Overigens vond ik de rest van je squat er gewoon prima uitzien.

                Hmm mij is ook niets geks opgevallen. Wat is het?
                Neurotisch is het juiste woord, de set up bij de bench: die duurt pas lang . Het filmpje met hoger gewicht en ellebogen naar voren komt er zo aan!

                Die voeten bewegen voor onder de bar te geraken is om zo evenwichtig mogelijk te staan dat ik niet met een scheve torso een set up zou doen. Maar dat lukt precies niet zo goed xD.


                Er zijn zowat vele mogelijkheden... Chris Duffin heeft nog een andere manier voor de squat als Rip en Dave Tate...



                The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                Comment


                • Het filmpje waarbij the crazy leg/hip te zien is:

                  https://www.youtube.com/watch?v=wMy3...ature=youtu.be

                  Comments:
                  Wel nog wat neurotisch geweest met hand plaatsing en terwijl ging nam ik nog alle stappen in mijn hoofd door.
                  Voor het unracken even gechecked of de bar in het midden lag.
                  Rep 3 niet goed met de rug geduwd out of the hole.

                  The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                  Comment


                  • Originally posted by Malinois View Post
                    Het filmpje waarbij the crazy leg/hip te zien is:

                    https://www.youtube.com/watch?v=wMy3...ature=youtu.be
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                    Comment


                    • Heb even via m'n telefoon zojuist gekeken en ik kan niks raars ontdekken met je knie en/of heup.
                      Food is an important part of a balanced diet.
                      ~Fran Lebowitz

                      Comment


                      • De manier waarop je naar de stang loopt is alsof je nonchalant naar de bar loopt. Niet echt doelgericht en daar begint het al.

                        Het kan allemaal veel vlotter en doelgerichter, dat lange wachten is nergens voor nodig. Wanneer je voor de barbell staat moet je aftellen van 5 tot 0 voordat je met de set begint. Je neemt vanzelf wel een positie in die voor jou natuurlijk is, met de voeten naar buiten toe en op de juiste locatie.
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

                        Comment


                        • The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

                          Comment


                          • Volgens mij gebeurt een scheve stang op de rug iedereen weleens. Ik vermoed dat wanneer de stang scheef op je rug ligt je hem niet voldoende ondersteund met je armen of dat je hem scheef vast pakt.
                            PB of zet hem hier maar neer, dan kijken wij er uiteraard naar
                            All time PRs: 195/135/232,5
                            Meet PRs: 185/132,5/232,5

                            Comment


                            • Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                              Comment


                              • Bij mij hangt de bar ook niet kaarsrecht, linkerschouder ligt gewoon wat hoger. Kan zelfs lastiger op m'n linkerzij slapen dan m'n rechter.

                                Ik zou het filmpje wel willen zien
                                Food is an important part of a balanced diet.
                                ~Fran Lebowitz

                                Comment

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X