Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb mijn halfslachtige PR's van "vroeger" allemaal weg gegooid en ben helemaal opnieuw begonnen met perfecte rom. Heb vorige week sinds een lange tijd op volume getrained te hebben weer eens een beetje voorzichtig lopen maxen.

Heb toevallig vandaag een perfecte 130kg benchpress gezet. Terwijl ik vorige week nog moeite had met de 120. Maar is meer een kwestie die zich afspeeld in mijn hoofd. Focus en angst en shit.

Mijn squat en dl zijn nog niet zo hoog. Durf de squat niet hoger te gaan dan de 130ish kilo. De dl trok ik vorige week wel 160kg omhoog na opbouwen met +10 vanaf 90kg met doubles. Dus denk dat er voor squat ook wel wat meer in zit. Gewoon kwestie van werken aan kilo's met de nieuwe (verbeterde) techniek.
    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Mentale spelletje komt nog meer om de hoek kijken bij overhead presses. Als ik niet genoeg vertrouwen heb om onder de stang te duiken gaat het niet goed. :P

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
        Mentale spelletje komt nog meer om de hoek kijken bij overhead presses. Als ik niet genoeg vertrouwen heb om onder de stang te duiken gaat het niet goed. :P
        Haha, ik heb vorige week ook eens lopen proberen met de pushpress. Moet ook eens gaan werken op mijn overhead presses. Daarmee bedoel je pushpress en military press toch?
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Maar even over die squat, waarom ga je van 200 naar 210. Als je eerst 205 doet heb je tĂłch een nieuwe pr

maargoed het is nu al geschied, grats
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

• Als de 200 ligt aan voelt ga ik geen tijd en energie verspillen met een 205

Comment

• Net mailtje ontvangen. Ik mag mee doen met de powerlift wedstrijd op 22 mei. Ben benieuwd. Vandaag niet al te veel lopen. Me benen doen meer auw dan normaal :O

Comment

Geen idee, boeit me niet wie het is
                Als hij lef had zou hij niet achter een internet alias verschuilen.
                Kortom in mijn boek is het gewoon een laffe hond waar ik geen tijd aan ga verspillen.
                Originally posted by Tommyy View Post
                Groot gelijk, best zielig om zo veilig achter je laptopje te reageren.
                Doet me denken aan nog zo'n andere idioot. Sfinx. Die kerel die een topic opende om mij zwart te maken.

Brute, sterke squat. Congrats met je PR.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

Als de 200 ligt aan voelt ga ik geen tijd en energie verspillen met een 205
                  Nee maar omdat je het erover had dat je al weken tegen de nieuwe pr aan het aanhikken was.
                  Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                  Go heavy or go home!

Comment

Net mailtje ontvangen. Ik mag mee doen met de powerlift wedstrijd op 22 mei. Ben benieuwd. Vandaag niet al te veel lopen. Me benen doen meer auw dan normaal :O
                    Ben benieuwd. Hoop dat je hand ook weer op topsterkte is tegen die tijd.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by Shredmaster View Post
                      Nee maar omdat je het erover had dat je al weken tegen de nieuwe pr aan het aanhikken was.
                      Zat er al langer tegen aan te hikken. Had al 3x op de 200 gefailed nadat ik hem als PR had neer gezet. Het is meer een mentaal iets. Had dit ook bij de 100kg. Als ik er eenmaal 10-20kg los van ben kan ik weer als een sneltrein richting het volgende 100-tal gaan. Mentaal zat alles goed gisteren en ook qua kracht dus dan meteen de 210 gedaan. Als de 220 over een tijdje gelukt is kan ik me gaan focussen op de 300kg squat

@Gen
                      We shall see. Voorzichtig wat meer rukken met links als voorbereiding en dan gaan met de deadlift

Is gewoon een wedstrijd om ervaring in op te doen. Ga niet voor een winst, want...tja...als dat op wilks punten gaat met lichaamsgewicht dan zijn me prestaties opeens stuk minder imposant hehe.

Comment

• Vandaag was een zeer snelle work-out. De rust intervals lagen onder de minuut en dat kon wel met deze lage gewichten.

Heb besloten toch weer te gaan deadliften. Het zal geen geweldig zwaar gewicht zijn de komende weken/maanden. Ik moet eerst weer in de "groove" zien te komen. Daarnaast ga ik het gewicht langzaam opvoeren om zo me linkerhand weer te kunnen laten wennen. Ben begonnen met 60kg 8x8 en dit was zo licht dat het meer speed reps werden. Ondanks het lichte gewicht staat mijn onderrug nu wel enorm opgeblazen en verzeurd te doen. Ook me onderarmen staan opgepompt en te trillen. Verder voelen me handen zelf nog goed. Damn dat ik zo'n terugslag heb gekregen van 3 maanden niet deadliften :S *zucht* gaat veel werk worden.

Toen naar de Pendlay Row gegaan. Had moeite met de 100kg en vervolgens met dat gewicht nog een setje Bent over Row gedaan.

Als laatste oefening de Seated DB Rear Delt Raise...wat een mond vol. Dan zou je toch verwachten dat het iets doet. Ik merkte er niks van. De enige rear delt oefening die ik echt voel is de Reverse Pec Deck. Bleh...en aangezien ik thuis train heb ik dat niet bij de hand.

Droge Cijfers
                        Speed Deadlift
                        60kg 8x8

Stiff Legged Deadlift
                        60kg 4x8

Pendlay Row
                        60kg x 6
                        80kg x 6
                        100kg x 3

Bent over Row
                        100kg x 8

Seated Rear Delt Raise
                        5,5kg per hand 5x10

Comment

• Zijn kroc rows niet goed voor de rear delts?
                          Groeten

Comment

• kroc rows zijn gewoon db rows in setjes van 20+ reps. dus zeg nooit meer kroc rows want dat slaat nergens op. en nee. als die db rows hielpen dan zou ik me tijd niet hoeven te verspillen met isolatie oefeningen

Na al die deads voel ik nu wel weer eens me hele rug. Dus nu door gaan tot ik 8x8 100kg doe. Dan 5x5 tot aan de 150kg. Dan 3x3 tot aan de 180-200. Dit zal nog wel een half jaar ofzo duren denk ik eer me deads weer zijn waar ze horen.

Comment

• Oh dan had ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat kroc rows dumbbell rows waren die je soort van horizontaal naar je borst trekt ipv je buik.
                              Maar nvm dan.
                              Groeten

Comment

• Ik heb wel 2 aanraders.

1. Ik weet niet hoe deze oefening officieel heet maar ik noem het altijd reversed flye's. De naam zegt het al, het is ook gewoon een omgekeerde flye. Je staat in een houding vergelijkbaar met bor, houdt de dumbells onder je lichaam en brengt ze als in een flye beweging omhoog. Terwijl je dat doet span je je achterkant schouders extra aan.
                                Deze kan je overigens ook uitvoeren op een bankje waar je dan met je buik tegen aan ligt.

2. Deze zal vast ook wel een naam hebben, maar dat is minder boeiend. Wederom sta je in een houding vergelijkbaar met die van bij de bor. Deze oefening lijkt ook veel op de bor. Je kan hem zowel met db's als met een barbell uitvoeren. In plaats van dat je nu zoals bij een bor samentrekt vanuit je rug, doe je dat nu puur en alleen vanuit je achterkant schouders. Lijkt wel een beetje op de shrug beweging waarbij je dat ook doet. Alleen nu ga je niet naar boven, zoals bij een shrug het geval is, maar naar achter.

Hoop dat het een beetje duidelijk is. :P Mocht je ze al kennen, dan is het jammer, maar toch leuk geprobeerd. Mocht je nog niet kennen, misschien dat je er wat aan hebt.

Edit: zie trouwens nu dat je die oefening die ik reversed flye noem al hebt. Maar goed je hem ook eens staand kunnen doen.
                                Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X