Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vandaag weer serieus begonnen met een nieuwe 5x5 cyclus welk een week eindigd voor de NCC. En die week zal me rust week zijn dan. Nu was alleen de vraag of ik met 70 of 75% van me 1RM zou beginnen. Ook ga ik me trainingen qua aantal verhogen van 3 met soms 1 extra naar een standaard aantal van 4.

Het is maandag en dus de Press dag. We begonnen met de Bench Press en vanaf set 1 voelde het al niet goed. De gedurende alle sets en de gehele training voelde alles scheef aan en dat maakte het gevoelsmatig niet prettig en zwaarder dan normaal. Ik had overmoedig gekozen om te beginnen met de 75% als 5x5 en het was na de eerste werkset al duidelijk dat dit hem niet ging worden. Dus terug naar de 70% voor de overige sets en weer aan het werk.

Incl. Barbel Press ging ook wel aardig. Bij de Close Grip voelde ik op me bovenbuik pijn steken elke keer als de stang er op terecht kwam. Het was niet erg pijnlijk, maar mentaal wel storend. Dus toen me handdoek dubbel gevouwen en er op gelegd. En toen nog even door geknald.

We eindigden met de Militairy Presses. Mijn schouders voelden al behoorlijk zwaar aan, maar het ging nog best redelijk. Heb op de 80kg een volume PR van +1,5 rep gedaan hehe.

Gevoelsmatig was het geen prettige work-out. Maar als ik puur naar de cijfers kijk waren alle doelstellingen gewoon behaald en ben dus tevreden wat dat betreft.

Droge Cijfers
    Bench Press
    40kg x 6 (Full Stop)
    60kg x 5 (Full Stop)
    80kg x 5 (Full Stop)
    100kg x 5
    112,5kg x 5
    105kg 4x5

Incline Barbel Bench Press
    60kg x 7
    70kg x 6
    80kg x 6
    90kg x 3 (VPR +2)

Close Grip Bench Press
    60kg x 6
    80kg x 6
    100kg x 6

Militairy Press
    60kg x 6
    70kg x 6
    80kg x 2,5 (hehe...derde was gewoon fail natuurlijk)

Comment

• Wel opvallend dat je incline bench aanzienlijk minder sterk is dan flat.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
        Wel opvallend dat je incline bench aanzienlijk minder sterk is dan flat.
        Daar richt hij zich ook helemaal niet op.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
          alvast happy easter
          wtf het is pas over een halve maand pasen:P

Ik denk komend weekend ofzo.......
          nog geen vrije dag dus
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

• Originally posted by Shredmaster View Post
            wtf het is pas over een halve maand pasen:P

Ik denk komend weekend ofzo.......
            nog geen vrije dag dus
            Fallus kan gewoon niet wachten om uit zijn paashazenpak te scheuren en al die kinderen de stuipen op het lijf te jagen

Comment

• Originally posted by jordy View Post
              Wel opvallend dat je incline bench aanzienlijk minder sterk is dan flat.
              Zwakke schouders. Bij de rest heb ik hulp van de triceps en dat helpt enorm zoals je op de CGBP ziet. Want de 100x6 daar op was nog easy.

Comment

• Het laatste half jaar ongeveer heb ik de benen en rug wat op onderhoud gezet en me op Press oefeningen toegelegd. Hierdoor zijn me schouders stuk stugger geworden. Daarom dus regelmatig Rotator Cuff oefeningen zodat ik bij de squat niet de uiteinden van de barbel vastpak, maar me vingers gewoon op de ringen kan houden en dus meer spanning op de rug. Vandaag dus ook Rotator opwarm oefeningen gedaan met een handdoek...en dat kut ding trok ik uit elkaar halverwege

Toen maar begonnen met de squat. In tegenstelling tot de bench van gisteren besloot ik de 70% van me 1RM te pakken voor het begin van me nieuwe cyclus. De explosiviteit was vreemd genoeg ver te zoeken. Dit maakte het squaten zwaarder dan normaal het geval is. En ipv pauzes onderin the hole ging ik vandaag dus licht bouncen om momentum te creeeren. Na het squaten voelde me quads te zwaar aan en besloot overige quad oefeningen te annuleren voor vandaag.

Op naar de deadlift. Het ging aardig met het verhoogde gewicht. Ook de Stiff Legged ging weer met 20kg meer. De Pendlay Row kon ook met 100kg gedaan worden...en daarna kapte me grip er mee. Er zit dus weer vooruitgang in en ben er erg blij mee. Kan niet wachten tot ze weer opvolle oorlogssterkte zijn.

Droge Cijfers
                Squat
                60kg x 5
                82,5kg x 5
                105kg x 5
                125kg x 5
                147,5kg 5x5

Deadlift
                60kg x 5
                80kg x 5
                105kg 5x5

Stiff Legged Deadlift
                80kg x 6
                90kg x 6
                100kg x 6

Pendlay Row
                60kg x 6
                80kg x 6
                100kg x 5

Rack Pull Wide Grip
                100kg x 3
                120kg x 1
                the end van me handen voor vandaag.

Comment

• Vandaag weer dag van het bench gedoe. Had alles om 1 uur vanmiddag al klaar gezet en wilde toen al aan de slag. Maar ja ik moet op MichaelP wachten en die kon gelukkig eerder komen. Dus ipv 18:30 begonnen we rond 17:00.

Het benchen ging weer als vanouds. Ook de werk sets gingen best soepel en gecontroleerder dan de afgelopen maandag. Doel bereikt dus volgende week verhogen met 2,5kg.

De Incline Bench zit ik altijd beetje mee te kloten. Als het zwaar werd pakte ik de stang altijd smaller beet zodat er meer tricep assistentie was. Vandaag liet ik dit achterwege en bleef strikt vanuit de schouders duwen. Op de 90kg zette ik een volume PR met 2 reps, en de zesde had ik halverwege hulp van de spotter nodig. Maar wat stonden me schouders vanaf dat punt te fikken...niet normaal meer.

Dat maakte de Close Grip Bench Press niet makkelijker. Wilde namelijk de 110kg voor een set gaan ondernemen, maar alles stond zo op spanning dat ik er maar 1 rep als PR uit geperst heb en geen werk set mee gedaan helaas. De spanning en verzuring op de spieren werkte ook door op de Militairy Press. De 75kg ging zo moeizaam dat ik er maar mee stopte. Volgende keer maar weer.

Alle nodige doelstellingen zijn weer behaald. Op de Incline de 90kg geimproviseerd en een VPR opgezet wat een bonus is. Morgen weer squaten/deadliften en zo.

Droge Cijfers
                  Bench Press
                  40kg x 5 (Full Stop)
                  60kg x 5 (Full Stop)
                  80kg x 5 (Full Stop)
                  100kg x 5
                  105kg 5x5

Incline Bench Press
                  60kg x 6
                  80kg x 6
                  90kg x 6 (laatste rep spotter assist)
                  80kg x 6

Close Grip Bench Press
                  60kg x 6
                  80kg x 6
                  100kg x 6
                  110kg x 1

Militairy Press
                  60kg x 6
                  75kg x 6
                  -schouders waren op dus laatste 1-2 sets gelaten voor wat het was.

Comment

• Damn. Voel me behoorlijk gesloopt opeens. In plaats van triples op de squat besloot ik vandaag voor 5reppers te gaan. Heb een mooi VPR gezet op de 180kg. Toen ik de 200 wilde uit tillen ging dit nauwelijks. Terwijl ik aan het uitrusten was na de 180kg zat ik wel al te denken om de 212,5kg te pogen als nieuw PR. Maar helaas kwam dat er dus niet van.. Dus heb dat gewicht niet ondernomen vandaag. Hierna de rest afgewerkt en voel me rug aardig verzuurt doen.

Heb de hele week al zonder Super Charge getraint. Mis die drive wel

Droge Cijfers
                    Squat
                    60kg x 5
                    80kg x 5
                    100kg x 5
                    120kg x 5
                    140kg x 5
                    160kg x 5
                    180kg x 5 (VPR+2)

Deadlift
                    60kg x 5
                    80kg x 5
                    100kg x 5
                    120kg x 5
                    130kg x 3

Stiff Legged Deadlift
                    90kg x 6
                    90kg x 6
                    90kg x 6

Pendlay Row
                    60kg x 6
                    80kg x 6
                    100kg x 6
                    90kg x 6

DB Row
                    40kg x 6
                    45kg x 6
                    50kg x 6

Comment

• Ben overigens benieuwd wanneer ik die after-kuur dip moet gaan verwachten. 2 weken na de laatste injectie blijft me kracht en massa nog steeds toe nemen ook al is het gevoelsmatig wel zwaarder geworden. Heb nog lading HGH over die blijf ik gewoon zetten tot het op is en dat zal ongeveer aan het einde van me na-kuur zijn. Verders zijn alle lege potjes e.d. al weg gegooid.

Comment

• Wederom weer heftige beensessies!

Comment

• Zeker. die laatste 2 reps op de 180 voelde bijna net zo zwaar als de 200kg. Had misschien nog 1-2 reps in gezeten. Meer echt niet. Me quads en hams branden nu als een gek :P

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                            Zeker. die laatste 2 reps op de 180 voelde bijna net zo zwaar als de 200kg. Had misschien nog 1-2 reps in gezeten. Meer echt niet. Me quads en hams branden nu als een gek :P
                            Hoe is het de laatste tijd met je honger? Eet je nog veel of ben je nog steeds niet hongerig?

Comment

• hmmm tja ach...ik eet merendeels van de week strikt volgens schema. Heb soms wel honger en dat ik niet kan wachten op de volgende maaltijd, maar niks ernstigs.

Vandaag... uhm... Had me ochtend shake van 500ml melk, 100gr havermout en 25gr whey op. Om 12:00 naar de supermarkt en daar een half paasbrood gekocht. Volkoren brood met rozijnen er in en die droog opgegeten was lekker. Daarnaast nog een heel brood met choco pasta op elke snee. Die ging at ik meteen na het half paasbrood in 1x op. Straks eet ik nog een omelet van 6 eieren en vind het wel weer best voor vandaag.

Comment

• geen kwark voor je gaat pitten?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X