Sjoerd's Total Destruction

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Romanian deadlift is waar je hem niet op de grond zet he? Maar niet dat je je benen gestrekt houdt want dat is stiff-legged, toch?
    Laissez Faire

Comment

• Originally posted by Yawa77 View Post
      Romanian deadlift is waar je hem niet op de grond zet he? Maar niet dat je je benen gestrekt houdt want dat is stiff-legged, toch?
      Nee.

RDL is kleine knik in knieen. en dan helemaal omlaag, zover als je kan.
      SLDL = volledig gestrekte benen. en dan helemaal omlaag. zover als je kan.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Dus wel op de grond neerzetten?
        Laissez Faire

Comment

• Originally posted by Yawa77 View Post
          Dus wel op de grond neerzetten?
          Bij alle deadlift varianten leg je de bar terug op de grond (of tik je de grond aan). Mits je de juiste houding aan kan houden als je zo diep gaat. (als dus je flexibiliteit het toelaat).

Je moet zo ver zakken als jij kan, met correcte houding/uitvoering.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Oke thanks, ik zie soms mensen hem niet neerzetten, dat is toch wat zwaarder
            Ik doe nu gewoon convential dus dan is hij altijd wel neer te zetten :P
            Laissez Faire

Comment

• Romanian deadlift is met volledig rechte rug en nagenoeg rechte benen een beweging uit je heupen, tot waar je hamstring mobiliteit het houdt zonder je rug te bollen. Meestal raak je hierbij niet de grond.

SLDL is met volledig recht benen zakken tot de grond of verder (vanaf een deficit) waarbij je expres je rug bolt.
              Groeten

Comment

• Ben weer terug van vakantie. Zal vnv een LB traininkje doen om ook de squatschoenen even uit te testen. Vanaf morgen recompen en hier zal ik nog een aparte log voor openen. Ga gewoon hetzelfde doen als dynobet.
                Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Kutkutkut. Net even gaan pompen in de gym. LB traininkje om de gewichthefschoenen ook even te testen. Begon met squatten:
                  lege bar
                  8x40
                  6x60
                  5x70 --> Ging allemaal lekker, makkelijk, rechte rug, goede diepte. Voelde top vooral met de schoenen aan, vorm was gewoon veel beter
                  Toen:
                  8x80
                  7x80
                  En tijdens de derde set bij de 6de rep ging het mis. Ik voelde een knak in mijn linkerknie. Het gevolg was dat ik zo goed en kwaad als het kon de barbell terug moest leggen. Ben ook gestopt met de rest van de training. Buigen doet zeer, en volledig buigen lukt niet. Zit nu even met ijs erop. Het is denk ik een combinatie van de schoenen en dus een andere betere vorm waar mijn lichaam nog niet volledig aan gewend is en wat pech misschien. Hoop dat het snel over is. En hoop vooral dat het niks ernstigs is. Is iig een goeie zure. Ga morgen wel gewoon van start met recompen. Morgen rustdag en donderdag UB training. Vrijdag even kijken. Rug en benen wordt of gewoon rug trainen en kuiten. Als het meezit calf raises erbij en als het goed gaat licht en ik herhaal licht leg pressen en heel misschien licht squatten, maar denk dat ik beter kan leg pressen even. We moeten de problemen niet opzoeken. Iemand een idee wat het kan zijn? Verdraaing van de knie? Ik wil het iig 3 dagen aankijken, indien het in het weekend niet beter is, wil ik even een fysio raadplegen.

Comment

• mooi sjit man hoop niks ernstigs. ws idd overbelasting door dat je nu dieper gaat. logischerwijs heb je nu meer spanning en stress op pezen, spieren en natuurlijk je knieën omdat je dieper gaat.

zou zoizo wachten tot het weg is en ivv goed stretchen, maar misschien doe je dat al.
                    focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

• Originally posted by Teddek View Post
                      mooi sjit man hoop niks ernstigs. ws idd overbelasting door dat je nu dieper gaat. logischerwijs heb je nu meer spanning en stress op pezen, spieren en natuurlijk je knieën omdat je dieper gaat.

zou zoizo wachten tot het weg is en ivv goed stretchen, maar misschien doe je dat al.
                      Ja, nu is stretchen denk ik niet zon goed idee. De knie strekken gaat prima, Zelfs beetje overstrekken, is geheel pijnloos. De pijn komt er wanneer ik de knie moet buigen/met lopen etc. Even in de gaten houden. Dacht misschien zijn er leden die ook al zoiets hebben meegemaakt. Gescheurde meniscus is het iig niet, dan zou je de knie niet moeten kunnen strekken. Dus dat zou of overbelastig of verdraaing betekenen zover als mijn kennis rijkt (google)

Comment

• Zou het gewoon een paar dagen aankijken.
                        Succes met recompen alvast.

Je gaat Dyno's schema doen he?
                        Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

• Originally posted by laurann View Post
                          Zou het gewoon een paar dagen aankijken.
                          Succes met recompen alvast.

Je gaat Dyno's schema doen he?
                          Yess. De maaltijden voor morgen heb ik al bereid Lekkere tonijnsalade op het werk Zal morgen wel eens een nieuwe log aanmaken.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                            Ja, nu is stretchen denk ik niet zon goed idee.
                            nee nu zoizo niet strechen, maar ivv voor dat je gaat squaten ff die knietjes op rekken.
                            hoop igg dat niets ernstigs is en dan zal het snel weg trekken.

Comment

• Originally posted by Teddek View Post
                              nee nu zoizo niet strechen, maar ivv voor dat je gaat squaten ff die knietjes op rekken.
                              hoop igg dat niets ernstigs is en dan zal het snel weg trekken.
                              Thanks brah! Hoop het ook! Zodra het beter is gaat de squat wel grondig omlaag. Rustig opbouwen weer. Vooral omdat het nu echte fullsquats zijn met goede techniek. (Revius approved). Alleen nog lichte buttwink als ik echt diep ga, maargoed, daar lig ik niet wakker van. Kan je die gewichthefschoenen echt aanraden teddek! Zelfs nu het bij de derde set fataal ging:P

Comment

• heb er al over na gedacht, welk merk/type heb je en waar heb je ze gekocht?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X