Deadliften lijkt me inderdaad een keer leuk om te doen. Ik vraag me alleen af hoe je dat aanpakt als je geen of kleine schijven gebruikt. Meestal zie je mensen in filmpjes deadliften met grote schijven, zodat de stang vlak onder je knieën zit als deze op de grond ligt. Als ik echter zou gaan deadliften begin ik eerst met de stang en gewichtjes tot hooguit 5 kg. Hoe pak ik dat dan aan? Kan ik bijvoorbeeld een verhoginkje gebruiken om de barbell vast op hoogte te hebben? Wat is eigenlijk de juiste beginhoogte voor een barbell bij de deadlift?
Ellies log 2012
Collapse
X
-
De juiste beginhoogte, ehm vanaf de grond, het is deadlift en je mag je knie buigen. Ter onderscheid, je hebt ook stiff legged deadlift en dan is je ROM beperkt door de lenigheid van de hamstrings. Houd je rug goed recht en aangespannen (ook je bovenrug!) en je stuitje omhoog, voeten heupbreedte of iets breder, voeten recht naar voren. Met licht gewicht beginnen is niets mis, kun je goed je spieren aanvoelen die het werk moeten doen en ze proberen aan te spannen. Kijk maar eens wat filmpjes op you tube die leggen het visueel uit ik moet het maar met woorden doen...
Comment
-
Je kan ook Romanian Deadlift doen. Hier ga je met rechte rug, zo diep als je kan en leg je de barbell niet tegen de grond.
Romanian Deadlift Exercise Guide and Video
Last edited by Wasofski; 06-01-2012, 13:16.Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostDeadliften lijkt me inderdaad een keer leuk om te doen. Ik vraag me alleen af hoe je dat aanpakt als je geen of kleine schijven gebruikt. Meestal zie je mensen in filmpjes deadliften met grote schijven, zodat de stang vlak onder je knieën zit als deze op de grond ligt. Als ik echter zou gaan deadliften begin ik eerst met de stang en gewichtjes tot hooguit 5 kg. Hoe pak ik dat dan aan? Kan ik bijvoorbeeld een verhoginkje gebruiken om de barbell vast op hoogte te hebben? Wat is eigenlijk de juiste beginhoogte voor een barbell bij de deadlift?.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Het onderste deel van de deadlift beweging (als de barbell ruim onder je knieën is) is inderdaad moeilijk, met name voor je onderrug. Dat deel van de deadlift beweging waarbij je rechtop staat is een goede oefening voor het bovenste deel van je rug, als je de techniek netjes onder controle hebt.
Als de barbell inderdaad te laag voor je is als die op de grond ligt zou je kunnen proberen om verhogingkjes te gebruiken. Ofwel wat dikke blokken hout, of misschien wat omgekeerde kratjes (voldoende Grolsch bij jullie in de buurt....)Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Dorian Yates Stiff legged deadlift - YouTube
dit blijft een mooi vb
voor de rest zou ik me niet zo druk maken over precieze afstanden t.a.v de reguliere deadlift
ga lekker beginnen en slijt de techniek erin - daarna ga je eens verder kijken qua gripp/standen
Comment
-
Vandaag LB-training gedaan. Ik had qua stemming echt een klotedag, maar dit was toch wel een oppepper.
Vandaag stond op het menu:
Squat
Good mornings
Lunges
Stiff legged deadlift
(Calve raises zodra ze weer mogen van de fysio)
Buikspieroefeningen
Back extensions op een matje
Squats gingen redelijk, was na de 5e rep al helemaal leeg dus het is 3*5 geworden. Volgende keer beter, ik ging in ieder geval wel lekker diep en ik voel ze nu goed.
Voor de rest lekker getraind, in mijn hele onderlijf nu een dik en strak gevoel. Stemming is niet zo euforisch als normaliter na een training maar wel verbeterd.
Het gaat inmiddels weer wat beter met mijn schenen, de loophouding wordt volgens de fysio ook beter. Nog een paar behandelingen en dan is het weer rond. Ben inmiddels wel gestopt met de pijnstillers, het effect woog niet langer op tegen de bijwerkingen.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Zojuist UB getraind, heb nu echt "the happies" ^_^
Ging in eerste instantie lekker maar bij de laatste oefeningen was de fut er snel uit. Dat waren isolatieoefeningen voor de biceps en triceps, dus die heb ik niet al te zwaar gedaan. Gelukkig had ik de grote compounds er al op zitten.
Gisteren heb ik een soort halve junkdag gehad. Qua maaltijden vrij normaal gegeten maar tussendoor wel wat gesnoept en 's avonds een flesje bier. Ben benieuwd of dat nog invloed heeft gehad, zo ja moet ik mijn junkdagen toch even beter gaan plannen.Status: pakt het weer rustig aan op.
Comment
-
Originally posted by Ellie View PostZojuist UB getraind, heb nu echt "the happies" ^_^
Ging in eerste instantie lekker maar bij de laatste oefeningen was de fut er snel uit. Dat waren isolatieoefeningen voor de biceps en triceps, dus die heb ik niet al te zwaar gedaan. Gelukkig had ik de grote compounds er al op zitten.
Gisteren heb ik een soort halve junkdag gehad. Qua maaltijden vrij normaal gegeten maar tussendoor wel wat gesnoept en 's avonds een flesje bier. Ben benieuwd of dat nog invloed heeft gehad, zo ja moet ik mijn junkdagen toch even beter gaan plannen.
de dag dat ik een junk maaltijd nam ging me workout ook klote.
Dus wie weet.
Hoe dan ook leer ervan zoals je zelf al zegt, (junkdagen anders inplannan)
en gewoon lekker doorgaan.keep the focus going!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
3 dagen geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
4 dagen geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
1 week geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment