Back to Basic Traininglog Ramon 3.0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gisteren een gruwelijke beentraining gehad waarin ik voluit ben gegaan, thuis ben gekomen en eerst een half uur heb moeten zitten alvorens ik me kon douchen.
    Mijn benen trillen er nu nog van.

Enige tijd geleden heb ik aangegeven pijn in mijn rug te hebben, waarvan ik dacht dat het door de RDL kwam. Nu ben ik er waarschijnlijk achter waardoor het komt en dat is de Backsquat.

Helaas train ik vooralsnog in een veredeld Healthcenter, waar ze geen powerrek hebben, dus ik moet creatief zijn met bepaalde oefeningen.
    De sqaut moet ik namelijk vanaf de incline benchpress bankje doen.
    Hierdoor is denk ik mijn houding, met de stang eruit te halen niet goed en aangezien ik 130kg squat is dit niet goed. Gisteren namelijk enomre pijn gehad in mijn rug rond mijn rechterschouder.

Ik ga dus vanaf nu even geen squats meer doen, om te kijken of de pijn ook daadwerkelijk daar vandaan komt.
    I'm in transformation mode!!!!

Comment

• Je kan natuurlijk ook andere opties gebruiken.
      Smith squat, Zercher squat, of front squat als je de barbell dan ergens omhoog kan krijgen. Voor de Zercher squat kan je de barbel bij een gewone bench oppakken. Of je laat 2 man even de barbell vasthouden voor je.

Andere optie is de barbell hack squat.:
      Hack Squat with Barbell (www.trainatp.com) - YouTube
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Mits je de techniek van het cleanen beheerst: Gewicht omhoog cleanen + front squats.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
          Mits je de techniek van het cleanen beheerst: Gewicht omhoog cleanen + front squats.
          Die techniek beheers nog niet zo goed.

Comment

• Originally posted by marnop View Post
            Je kan natuurlijk ook andere opties gebruiken.
            Smith squat, Zercher squat, of front squat als je de barbell dan ergens omhoog kan krijgen. Voor de Zercher squat kan je de barbel bij een gewone bench oppakken. Of je laat 2 man even de barbell vasthouden voor je.

Andere optie is de barbell hack squat.:
            Hack Squat with Barbell (www.trainatp.com) - YouTube
            Smith machine is ook geen optie, want die hebben ze niet (kut healthcenter), maar de Zercher Squat of Barbell Hack Squat, zijn twee goed alernatieven.
            het zal qua gewicht wat minder zijn, maar als ik maar geen blessures krijg, vind ik dat zeker niet erg.

Comment

• Originally posted by Ramon1983 View Post
              Smith machine is ook geen optie, want die hebben ze niet (kut healthcenter), maar de Zercher Squat of Barbell Hack Squat, zijn twee goed alernatieven.
              het zal qua gewicht wat minder zijn, maar als ik maar geen blessures krijg, vind ik dat zeker niet erg.

Tja health centre..... kan idd bagger zijn.
              Succes met improviseren kerel. Komt goed. Zercher en hack squat zijn goed te doen.

Clean met 130kilo is ZWAAAAAARRRR. Respect als je het voor elkaar krijgt.

2011 CrossFit Games Champ, Rich Froning squat cleans 275 - YouTube
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                Tja health centre..... kan idd bagger zijn.
                Succes met improviseren kerel. Komt goed. Zercher en hack squat zijn goed te doen.

Clean met 130kilo is ZWAAAAAARRRR. Respect als je het voor elkaar krijgt.

Ik heb een nieuw huis gekocht met mijn vriendin, dus ik ga op korte termijn kijken naar een andere sportschool, maar hier in Maastricht hebben we geen echte krachthokken, allemaal die spinning en zumba scholen waar je dan ook wel met gewichten kan trainen. Wordt nog een moeilijke zoektocht.

Ik ga eens wat video's bekijken om de technique onder de knie te krijgen en dan eens kijken welke oefening ik het prettigst vindt.
                In ieder geval bedankt voor de adviezen.

Comment

• Dinsdag heb ik de Zercher Squat gedaan en op zich een prettige oefening, maar ben uiteraard niet zwaar gegaan.
                  Het is redelijk belastend voor je armen als je met deze oefening te zwaar gaat.

Mijn vooruitgang wat betreft het cutten gaat langzaam vooruit, maar mijn kracht is enorm hard aan het gaan.
                  Ik merk het vooral in de borst en rug dat ik elke week weer flinke stappen maakt. Natuurlijk is dit niet mijn hoofddoel op het moment, maar het geeft wel aan dat ik weinig tot geen spierverlies lijdt.

Comment

• Enige tijd niets gepost, omdat het allemaal erg stabiel is in mijn trainingen en daardoor eigenlijk niet veel te posten heb.

Ik ben langzaamaan aan het afvallen, dus alles gaat goed.

Het enige wat ik ff kwijt wil, is iets dat ik gisteren heb ontvangen.
                    Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht en daar uiteraard een hypotheek voor afgesloten met een levensverzekering erbij. We zijn beide harstikke gezond, want we sporten veel roken allebei niet (ik 1 keer in het weekend een jointje) en drinken allebei niet.

Vorige week hebben we beide een formulier moeten invullen voor die verzekering, waar ze onder andere op vragen wat je lengte is en hoeveel je weegt.
                    Nu krijg ik van die maatschappij een brief waarin staat, dat ik een onderzoek moet laten plegen tegen overgewicht.
                    Aan de ene kant moet ik hierom lachen, maar aan de andere kant maakt me dit zo ontzettend pissig. Ik sport verdomme 4 a 5 keer per week. Ik eet enorm gezond, snoep niet drink niet.

Ik moest het ff kwijt.

Comment

Enige tijd niets gepost, omdat het allemaal erg stabiel is in mijn trainingen en daardoor eigenlijk niet veel te posten heb.

Ik ben langzaamaan aan het afvallen, dus alles gaat goed.

Het enige wat ik ff kwijt wil, is iets dat ik gisteren heb ontvangen.
                      Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht en daar uiteraard een hypotheek voor afgesloten met een levensverzekering erbij. We zijn beide harstikke gezond, want we sporten veel roken allebei niet (ik 1 keer in het weekend een jointje) en drinken allebei niet.

Vorige week hebben we beide een formulier moeten invullen voor die verzekering, waar ze onder andere op vragen wat je lengte is en hoeveel je weegt.
                      Nu krijg ik van die maatschappij een brief waarin staat, dat ik een onderzoek moet laten plegen tegen overgewicht.
                      Aan de ene kant moet ik hierom lachen, maar aan de andere kant maakt me dit zo ontzettend pissig. Ik sport verdomme 4 a 5 keer per week. Ik eet enorm gezond, snoep niet drink niet.

Ik moest het ff kwijt.
                      waarschijnlijk je BMI te hoog
                      en dan ben je een "risico geval"
                      ik had hetzelfde

Comment

• [quote=Ramon1983;1002224]
                        ......
                        Ik sport verdomme 4 a 5 keer per week. Ik eet enorm gezond, snoep niet drink niet.
                        quote]

Het boeit hun geen ruk hoeveel uur jij in de sportschool zit of wat je eet, het gaat om statistische risico's vermenigvuldigd met de kans van optreden.
                        Zie het van de positieve kant, je krijgt een gratis medische check (toch?)

Toen ik jaren geleden mij eerste lening afsloot moesten we 10 euro per maand meer betalen omdat ik nog rookte....lachend stak ik er nog 1 op toen we vertrokken bij de bank...

Comment

• Moeten ze je vetpercentage meten. Die zal echt niet boven de 30 zijn, en dus geen obesitas.
                          Lid van de 200 club

Comment

Ik heb een nieuw huis gekocht met mijn vriendin, dus ik ga op korte termijn kijken naar een andere sportschool, maar hier in Maastricht hebben we geen echte krachthokken, allemaal die spinning en zumba scholen waar je dan ook wel met gewichten kan trainen. Wordt nog een moeilijke zoektocht.

Ik ga eens wat video's bekijken om de technique onder de knie te krijgen en dan eens kijken welke oefening ik het prettigst vindt.
                            In ieder geval bedankt voor de adviezen.
                            Bij de Pelikaan heb je alles, is wel wat prijzig maar zit van alles bij. Je hebt wel álles dat je nodig hebt. Het is geen juicer/testosteron sfeertje maar ik denk dat de kwaliteit van het materiaal meer waard is toch?
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                              Bij de Pelikaan heb je alles, is wel wat prijzig maar zit van alles bij. Je hebt wel álles dat je nodig hebt. Het is geen juicer/testosteron sfeertje maar ik denk dat de kwaliteit van het materiaal meer waard is toch?

Ik ben ooit een keer gaan kijken bij de pelikaan, maar dit is voor mij geen optie.
                              Het is en blijft een healthcenter en aangezien Il Fiore aan het verbouwen is, wacht ik ff af wat hier gaat gebeuren. Misschien krijgen we nieuwe machines waardoor ik niet weg hoef.

Comment

• [quote=zwoelie;1002358]
                                Originally posted by Ramon1983 View Post
                                ......
                                Ik sport verdomme 4 a 5 keer per week. Ik eet enorm gezond, snoep niet drink niet.
                                quote]

Het boeit hun geen ruk hoeveel uur jij in de sportschool zit of wat je eet, het gaat om statistische risico's vermenigvuldigd met de kans van optreden.
                                Zie het van de positieve kant, je krijgt een gratis medische check (toch?)

Toen ik jaren geleden mij eerste lening afsloot moesten we 10 euro per maand meer betalen omdat ik nog rookte....lachend stak ik er nog 1 op toen we vertrokken bij de bank...
                                Het zal hun zeker geen ruk boeien, maar het komt bij mij wel hard aan moet ik zeggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X