WPB's Pumping Iron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewichtsupdate:

Inductiemeting
    Datum: 24-5-2013
    Gewicht: 80kg
    Bf%: 8,4%
    Vetmassa: 6,7kg
    VVM: 73,3kg
    Lichaamsvocht: 53,1kg

Datum: 6-5-2013
    Gewicht: 77,6kg
    Bf%: 5,7%
    Vetmassa: 4,4kg
    VVM: 73,2kg
    Lichaamsvocht: 53,6kg

Commentaar: dat is een flinke daling in vetmassa natuurlijk voor 2 weken tijd. Ik heb er geen verklaring voor, behalve dat me vetcellen zich volgezogen moeten hebben met vocht de afgelopen weken en dat ik al dat vocht nu plotseling weg is, waardoor ik zo’n drop in lichaamsgewicht heb. Me lichaamsvocht is overigens wel hetzelfde, dus me zoutinname is wel gelijk dan zou je zeggen, maar ik weet niet hoe “vocht in vetcellen” gemeten zou worden. Dit is puur een gedachtespinsel van me van een gegeven dat dus voor schijnt te komen bij mensen die vet proberen kwijt te raken. Waardoor het lijkt alsof ze de eerste weken bijv. geen vet kwijtraken in de zin van mm’s en plotseling ineens gigantisch gewicht verliezen, omdat die met vocht gevulde vetcellen zich legen.

Geen idee wat het is dus. Ik heb geen aanpassingen gemaakt in me schema, behalve dat ik de afgelopen carb-load de afgelopen 2 weken ongeveer met 400-700kcal me kcal inname heb verhoogd.

Huidplooimeting
    24-5-2013
    Gewicht: 80kg
    Bf%: 6,2% (4-punts, 17 mm)

6-5-2013
    Gewicht: 77,6kg
    Bf%: 3% (4-punts, 13 mm)

Commentaar: de instructeur zei dat hij me vet niet kon berekenen, omdat de tabel stopt bij 15mm, dus op internet heb ik even gezocht en daar kwam iets van 3% uit bij 13mm. Ik heb hier erg mijn twijfels bij, aangezien ik dus nu in wedstrijdshape zou moeten zijn, haha. No fucking way vriend. Het begint al wel ergens op te lijken me bf dat wel, maar ik heb nog lang geen strepen op me glutes en zelfs nog niet echt op me benen. Helaas doen ze geen 7 punts bij ons, dan zouden me benen er tenminste ook bij zitten.
    Ook geen verklaring voor die afname van 4mm in 2 weken tijd.
    De instructeur zei zelfs dat ik op moest gaan passen dat ik niet te laag kwam te zitten, want dit was al erg erg laag zei hij. Ikzelf moest me inhouden om niet keihard te glimlachen, omdat ik fucking blij was dat er überhaupt mm’s afwaren. Die bf% interesseren me namelijk de neuk.

Op een lang verhaal kort te maken, ik ga denk ik nog gewoon deze 3 weken door en sta dan echt lekker droog hopelijk. Daarna begin ik weer lekker met bulken en ga ik het PHAT schema volgen. De metingen laten nu een gunstig resultaat zien. Ze tonen in ieder geval een daling en dat is de bedoeling. Wat de uiteindelijke waarden zijn van de metingen, maakt me niet zoveel uit. Hetgeen wat ik in de spiegel zie bevalt me nog niet, dus we keep on lifting..

Gewichtsupdate (zelf gemeten elke ochtend met weegschaal):
    1 april: 81,5kg
    8 april: 81,3kg
    22 april: 79,6kg
    29 april: 78,8kg
    6 mei: 77,8kg

Hier nog gewichten van mezelf. Ik kan er enkel dat vocht gebeuren bij bedenken wat betreft de flinke daling in gewicht de afgelopen 3 weken, want me VVM is gelijk gebleven volgens die meting. In hoeverre dat klopt, geen idee. Maar me kracht is nog bijna hetzelfde als toen ik 81,5kg woog, dus van spiermassa afname is denk ik amper/geen sprake, maar zeker weet ik dit natuurlijk niet..

Morgen weer depleten, leuk…
    Last edited by Iron Mind; 06-05-2013, 18:45.
    "Straight outta gym"

Comment

• Vergis je niet hoor, ik stond op mijn wedstrijd volgens mij ook 13 mm laatste paar dagen voordat ik me vocht eraf haalde. Vocht scheelt echt een hoop. Dus zou best kunnen dat je zoveel staat.

Ik had ook eerst dat ik op 74 kg bleef hangen en laatste 2 weken ineens dropte naar 72/71. Dus dat is indd niet raar.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
        Vergis je niet hoor, ik stond op mijn wedstrijd volgens mij ook 13 mm laatste paar dagen voordat ik me vocht eraf haalde. Vocht scheelt echt een hoop. Dus zou best kunnen dat je zoveel staat.

Ik had ook eerst dat ik op 74 kg bleef hangen en laatste 2 weken ineens dropte naar 72/71. Dus dat is indd niet raar.
        Hmm okay. Hoe ging je met dat blijven "hangen" om. Mijn ervaring is gewoon door blijven gaan en niet teveel veranderen. Als je na die 3-4 weken nog steeds blijft hangen moet je wel veranderingen gaan maken voor een wedstrijd denk ik?

Hoe doe je bijv. vocht kwijt spelen. Ik eet al niet veel/amper zout. Hoe kan je extra vocht kwijtraken? Veel zweten, weinig drinken zeker?

Thanks voor je input, kerel. Altijd handig om een referentiekader van ander aan te horen .
        "Straight outta gym"

Comment

• Die strepen overal zijn kick he , betrap mezelf er toch vaak op na een setje een beetje aan te spannen haha
          Broomstick_bodybuilding op insta
          F#CK heavy weights

Comment

• Door weinig te drinken ga je juist vocht vasthouden, gewoon lekker veel water. Verder zijn er veel groentes die daarbij helpen, zoals broccoli, asperge, ect.
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

• Originally posted by Wessle View Post
              Die strepen overal zijn kick he , betrap mezelf er toch vaak op na een setje een beetje aan te spannen haha
              Haha, zekers. Maar ik wil nog meer strepen op me quads. Ja ik knal er ook af en toe wel wat poses doorheen als het rustig is en ik lekker opgepompt ben. Ik zie daar geen problemen in. En ik heb nog een hardnekkig stuk met vet rondom me navel zitten, (uiteraard op nog wel meer plekken, maar die dragen niet bij aan een six-pack, onderrug je weet wel) maar ik ben bang dat ik daar niet vanaf ga komen de laatste 3 weken van me UD2.0 haha.

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Door weinig te drinken ga je juist vocht vasthouden, gewoon lekker veel water. Verder zijn er veel groentes die daarbij helpen, zoals broccoli, asperge, ect.
              Okay, ja ik drink al debiel veel water. Ik drink per dag wel zo'n 4-5 liter water. Dus dat moet wel goed zitten. Thanks voor de tips.
              "Straight outta gym"

Comment

• Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage

Ik gebruik deze site altijd. Lijkt me best kunnen hoor dat je in 2 weken opeens keihard gaat. UD2.0 is af en toe onvoorspelbaar.

Ben weer benieuwd naar de fotootjes bro. En gelijk heb je, als de spiegel je amused maakt, is het all good. !
                Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                  Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage

Ik gebruik deze site altijd. Lijkt me best kunnen hoor dat je in 2 weken opeens keihard gaat. UD2.0 is af en toe onvoorspelbaar.

Ben weer benieuwd naar de fotootjes bro. En gelijk heb je, als de spiegel je amused maakt, is het all good. !
                  Ik weet alleen niet hoeveel mm ik per gedeelte heb voor de 4 punts enkel dat ik 13mm totaal had.

Ik zal over 2 weken weer pic's laten maken. Misschien drop ik tussendoor nog wel een foto met me phone in me handen..

Ja, op zich wel. Ik ben nog niet tevreden qua bf%, maar met de juiste licht inval beginnen de lijnen op me bovenbenen ook al zichtbaar te worden. Dus ik ben benieuwd wat ik de laatste weken kan bereiken.

Ik had in ieder geval nooit verwacht dat het cutten zo goed zou gaan. Had niet verwacht dat ik eigenlijk zo "relatief makkelijk" me vet zou kwijtraken als dat ik gedacht had van tevoren. Dus wat dat betreft ben ik al blij.
                  Last edited by Iron Mind; 06-05-2013, 20:17.
                  "Straight outta gym"

Comment

• Nice man!
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Ja zoals patricia indd al zegt, veel water drinken en als je een x fotoshoot wilt doen. Dan gewoon heel veel water 1-2 dagen ervoor drinken en dus goed spoelen. Groentes als asperges en broccoli, bleekselderij vreten en vervolgens langzaam afbouwen en jeneverbescapsules nemen. Maar zou jezelf niet vocht laten weghalen, zomaar uit het niets. Vocht heb je toch nodig om goed te trainen.

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                        Nice man!
                        Thanks, mede UD2.0 warrior.

Originally posted by talalelh15 View Post
                        Ja zoals patricia indd al zegt, veel water drinken en als je een x fotoshoot wilt doen. Dan gewoon heel veel water 1-2 dagen ervoor drinken en dus goed spoelen. Groentes als asperges en broccoli, bleekselderij vreten en vervolgens langzaam afbouwen en jeneverbescapsules nemen. Maar zou jezelf niet vocht laten weghalen, zomaar uit het niets. Vocht heb je toch nodig om goed te trainen.
                        Thanks voor je uitleg!

Haha, dat was ik ook niet van plan hoor, maar alvast wat kennis opdoen voor dat soort dingen voor fotoshoots kan nooit kwaad natuurlijk.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Week 6, UD2.0

Depletion training 1

Db chest press 6x15
                          Row machine 6x15-20
                          Db Lateral raise 6x15-20
                          Standing calf raise machine 6x15
                          Seated incline db curl 6x15
                          Rope pushdown 6x15-20
                          Leg press 6x15-20
                          Seated leg curl 6x15

Rust: 60 seconden op de grote oefeningen, 45 seconden bij de kuiten, biceps, triceps en hamstrings.
                          Tijd per werkset: 45-60 seconden.

Commentaar: was weer huilen geblazen zeg. Vooral de laatste reps zijn echt zo killing dat het gewoon bijna niet leuk meer is. Paar keer gewoon opgesprongen van de machine of van het bankje omdat me spieren zo verzuren en ik bijna niet wist waar ik het moest zoeken. Op dat moment is het kut, maar gelijk daarna loop ik altijd gelijk vol met een geluksgevoel. Een soort haat-liefde verhouding zeg maar. Ik zat helemaal in me eigen wereldje, oordoppen in. Amper oogcontact met mensen en gaan en proberen in die spiergroep te kruipen. Wat op zich niet heel lastig is bij deze trainingen, omdat me spieren schreeuwen dat ze gaan afscheuren. Zo voelt het en verder was het hard focussen om me tijd en reps vol te maken.

Wat een sport is dit zeg, i fucking love it.

Filmpje erbij kan ook nooit kwaad.

https://www.youtube.com/watch?v=BcvQHu3j9Gk
                          Last edited by Iron Mind; 07-05-2013, 18:13.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Ik heb dat tot nu toe niet als heel extreem ervaren wat verzuring betreft. Wel dat het meer moeite kost richting je max te gaan. Merk ook dat mijn spieren veel gevoeliger zijn ná de training en dat ik uitgebluster ben, stuk minder explosief. Daarnaast begin ik een beetje een vlakke/ongeconcentreerde vibe te krijgen... En dat allemaal vrijwillig
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

• Haha lekker ik mag zo ook weer, tot nu toe voel ik me top maar ik weet dat ik over een uur wel kan janken
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Originally posted by pescatore View Post
                                Ik heb dat tot nu toe niet als heel extreem ervaren wat verzuring betreft. Wel dat het meer moeite kost richting je max te gaan. Merk ook dat mijn spieren veel gevoeliger zijn ná de training en dat ik uitgebluster ben, stuk minder explosief. Daarnaast begin ik een beetje een vlakke/ongeconcentreerde vibe te krijgen... En dat allemaal vrijwillig
                                Ja, ik noem het nu maar verzuring. Maar zo voelt het ook weer niet echt. Het voelt raar. Het lijkt wel een combinatie van stekende pijn en een soort branden, maar het is ook niet zo dat het in de fik staat. Dat zeker niet, ik heb ook geen pomp ofzo, maar zit wel lekker vol met bloed..

Het is het allemaal net niet, lijkt het wel..

Haha, het is het allemaal waard man. Wacht maar af!

Originally posted by Guusd View Post
                                Haha lekker ik mag zo ook weer, tot nu toe voel ik me top maar ik weet dat ik over een uur wel kan janken
                                Hahaha, succes, pik. Lekker afsterven zoals in je onderschrift staat, haha.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X