Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Gisteren voor het eerst getraind, alles voelde nog een beetje zwaar en dat kwam nou niet bepaald goed over voor de eerste week.. Nadat ik al laag in had gezet op de lifts. Ik denk dat het komt doordat ik op vrijdag voor dezelfde oefening speedsets had gedaan (8-10 sets/oefening). Vanaf deze week strict madcow.
Training van gister: Squat 5x5
topset 5x90 (bar voelde zwaar op mn rug, maar ik denk dat dit nog wat na effect is van de speedsets vrijdag)
Bench 5x5 topset 5x65, zelfde verhaal als squat (probeer wel zo goed aan mn techniek te werken met grip en arch, gaat redelijk, alleen die wijdte van de grip vind ik nog lastig i.v.m. mijn lange armen...)
Barbell rows 5x5 topset 5x65, voelde beter dan squat en bench, raar genoeg want ik had rows gedaan vrijdag. Techniek is even wennen, deed eerst echt soort van yates rows, maar nu dus echt barbell rows met de bar zover mogelijk richting borst.
Sit-up bankje was bezet dus ging ik maar even voor: Weighted hanging leg raises 3x10
Korte training maar vind ik niet zo erg, had toch niet zoveel tijd gister Hoop dat ik vrijdag wel verder hersteld ben voor squat/bench, want anders loopt ik wss vroeg vast. Had ik ze maar overgeslagen, die speedsets vrijdag -.-
Hier nog m'n dieetplan:
Zit momenteel nog even op onderhoud (2700), aangezien ik net uit de cut kom. Ik dacht dat ik op onderhoud de opbouwende weken wel zou moeten redden kwa kracht? Nadat ik in tunesië ben geweest gaat de bulk iig van start, zowel als de progressieweken.
"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."
Vandaag lekker ohp en deadlift Was een goede dag, had zin om te knallen!
Squat 4x5 met laag gewicht (hersteldag)
OHP 4x5 topset 5x46 -> ging easy, voelde makkelijk
Deadlift 4x5 topset 5x120 -> ook erg gemakkelijk alleen mn overhand grip liet me in de steek dus werd het een mixed grip
Windshield wipers (abs/obliques) 2x10
Ik was verrassend snel klaar vandaag, denk een minuutje of 30-35 en ik liep de gym alweer uit haha, maar zoals ik al zei; had echt veel zin om naar de gym te gaan vandaag Het is wel moeilijk mezelf in te houden kwa gewicht, maar het heeft een goed doel (PR's breken ah yeah!) Kan nu al niet wachten als ik lekker uitgerust terug kom van vakantie nog 1-2 weekjes en dan PR's verbreken als een malle! Zo niet, dan toch! Ik heb me al voorgenomen dat ik als ik stall en/of ik niet aankom ik eerst kijk hoe mn mindset is tijdens trainen, want dat moet gewoon verstand op nul worden met een instelling dat ik alle plates in de gym op de stang kan pleuren en gewoon PR's ga zetten!!! Stel ik stall alsnog, dan knal ik er meteen 200kcal bij per dag en kijken of dat wat oplevert (behalve fatgains ;p) en anders doen we gewoon weer een stappie terug. 2 stappen terug, 4 vooruit
Ben helemaal opgefokt om te knallen zeg haha sorry..!! Btw ik ben van plan een belt te kopen zodra ik terug kom van vakantie en m'n oog is gevallen op deze: Powerliftriem - Fitness Seller
Ik heb op verschillende fora al gelezen en deze zie ik best vaak voorbij komen, wat denken jullie? Ik zal het gaan gebruiken bij zwaardere sets met squatten, deadliften en eventueel bij barbell row.
Ook goed begonnen hier
Ja is altijd even lastig in het begin die lichtere gewichten, maar gewoon goed focussen op techniek etc en de zin neemt zo toe
En voor de rest knallen die gewichten!!!
I'm not special, but not the same as you. Because I do things you will never do.
SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)
Ook goed begonnen hier
Ja is altijd even lastig in het begin die lichtere gewichten, maar gewoon goed focussen op techniek etc en de zin neemt zo toe
En voor de rest knallen die gewichten!!!
So far so good haha, maar dat mag ook wel in week 1 :P Pff ja vertel mij wat, moet me echt inhouden om er stiekem wat sets bij te doen, maar ik ga hardcore dit keer. Geen poespas.
Het is inderdaad wel ideaal om aan je techniek te werken Squatten gaat me eigenlijk heel goed af kwa techniek, af en toe wel eens dat ik nog teveel naar voren hel door imbalans. Deadlift heb ik alleen een beetje struggle bij de lift-off, ik weet niet zo goed hoe ver ik door m'n benen moet zakken. Ik zie mensen met startpunt benen parallel aan de vloer, maar ook vaak iets boven parallel. Bench is altijd al lastig voor me geweest, m'n lichaam is er gewoon niet op gebouwd.. maarja ik moet het er maar mee doen. Vooral gripwijdte vind ik lastig en de positie van de ellebogen is nog niet 100%, maar dat komt dus vooral door die gripwijdte
Current status: Bulkin' and gainin'
Ik gebruik geen belt maar kan je doen, als je het gevoel hebt dat deze je lifts bevorderen waarom niet ? Langere trainingen komen wel bij zwaardere gewichten .
We zitten dan nog wel in week 1, maar dat maakt het niet minder leuk!
Profiteer ervan en wrijf die techniek er maar goed in.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Ik gebruik geen belt maar kan je doen, als je het gevoel hebt dat deze je lifts bevorderen waarom niet ? Langere trainingen komen wel bij zwaardere gewichten .
Ja, wil er iig een aanschaffen en er vast aan wennen. Misschien helpt het me wel door zwaardere sets later on Haha ja ik weet het, dan heb ik wel wat meer rust nodig tussendoor dan nu :P
Profiteer ervan en wrijf die techniek er maar goed in.
Geen twijfel, techniek met squatten gaat heel vlot. De andere oefeningen zijn het meer de kleine dingen waar ik nog een beetje mn draai moet vinden. Zou het wel eens willen filmen, maar ik train altijd alleen dus ach..
Geen twijfel, techniek met squatten gaat heel vlot. De andere oefeningen zijn het meer de kleine dingen waar ik nog een beetje mn draai moet vinden. Zou het wel eens willen filmen, maar ik train altijd alleen dus ach..
Je hebt toch een smartphone? Die zet je op de grond tegen een schijf aan, dan kun je prima opnames maken.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Je hebt toch een smartphone? Die zet je op de grond tegen een schijf aan, dan kun je prima opnames maken.
Ja voor deadlift zal dat prima gaan, maar bankdrukken? en squats? Dan krijg je wel een beetje een rare hoek?
Ja voor deadlift zal dat prima gaan, maar bankdrukken? en squats? Dan krijg je wel een beetje een rare hoek?
Gaat prima voor squats. Kijk maar in de log van Burnedice.
Gaat prima voor squats. Kijk maar in de log van Burnedice.
Even checken en dan zal ik een poging wagen vrijdag, maar hoe ik die bench ga doen? Daar moet ik nog eens iets voor verzinnen
Squat
5x45
5x56
5x67
5x79
3x92 -> Nog steeds wat last van vermoeide benen, gaat gelukkig wel steeds beter en dit ging dan ook gemakkelijk.
8x67
Bench
5x32
5x41
5x49
5x57
3x67 -> Ik weet niet wat het is, maar het voelde nog steeds niet helemaal zoals het moet zijn bij bench. Ik krijg de goede grip maar niet gevonden. Te smal is weer te killing voor triceps en dan wordt de ROM nog langer dan dat deze al is. En bij een bredere grip voel ik mn schouders verzuren, wat ook niet de bedoeling is.
8x49
Het zit me toch niet helemaal lekker, dit is nu de tweede keer dat ik madcow probeer en vorige keer ben ik ermee gekapt omdat ik meteen al stallde in week 5 of 6 geloof ik, maar het lijkt er niet veel beter uit te gaan zien. Ik heb het gevoel doordat ik 4 weken onder m'n gewicht bezig ben, ik kracht verlies. Als ik bijvoorbeeld eerst 5x130 deadlift en dan vervolgens begin met opbouw met 120 in week 1, dan merk ik in week 3 al dat ik veel meer moeite heb met 5x127 dan dat ik had met de 5x130 die ik voorheen deed.
Die aanloop van 4! weken fuckt echt met m'n hoofd en krachtstats, zo verlies ik dus motivatie.. Merken meer mensen dit? Het lijkt wel alsof die paar weken onder m'n niveau trainen, m'n kracht teruguit schopt i.p.v. vooruit.
Yup, heb dit zelf ook gehad met Madcow. Ik was alleen te vroeg begonnen met het programma dat het dubbel zo saai maakte. Daar zat je dan met:
5x30
5x40
5x50
5x60
(om maar even iets te zetten)
Schoot voor mij niet echt op en had er hetzelfde gevoel als jou bij, ik verlies juist kracht. Ik heb het programma uiteindelijk 3 weken (ongeveer) voor het eind van de cycle gestopt. Ik weet niet of ik dit programma ooit weer ga doen, maar echt leuk lijkt het me niet meer.
Het programma zal vast werken, bouw langzaam op en verleng je progressie, maar verliest inderdaad motivatie. Ik zou zeggen schouders eronder en kijken wat deze cycles je brengt. Misschien bevalt het later toch wel.
"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Comment