Pursuing The Vision

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by east1977 View Post
    Je kan bv doordeweeks in de buurt trainen en in het weekend bij de grote gym dan heb je toch de tijd en kan je toch daarna nog lekker uitrusten.
    Dat is ook nog een idee inderdaad. Alleen wil toch graag liever bij een betere gym zitten ook door de weeks vooral en om nou 3-4x per week 10km enkele reis te fietsen en dan nog ook nog 5km naar Uni. Worden lange fietsritjes dan op dagelijkse basis.

Die gym in Maarssen is wel achterlijk relaxt hoor, maar ik moet ook gewoon rekening houden met dagelijkse reistijd. 1,5uur fietsen enkel naar de gym i.c.m. 1,5uur trainen en douchen maakt het toch te lastig om frequent zo'n afstand af te leggen in een druk programma.
    "Straight outta gym"

Comment

• Al wat meer zitten kijken en ben er nog niet uit, maar schiet al wat meer op.

Eerste keuzes zijn nu Newstyle abbo en dan sportscholen in de buurt van 100m tot 10km, 8 mogelijkheden qua gyms in Utrecht, varierend van matig tot erg goed qua gym, 365 dagen geopend, met een goedkoper abbo en maandelijks opzegbaar, gratis zonnebank vs. Gold's die 24/7 open is, 365 dagen, 5km afstand, duurder abbo en enkel keuze uit maandelijks abbo (50eu per maand in dat geval), half jaar of jaarlijks (30eu per maand in dat geval).

Zou dus ook bij drukkere periodes vaker bij die minder goede in mijn straat kunnen gaan en bij minder drukke periodes naar die ene op 10km afstand.

Lastig, lastig. Gym in Maarssen is wel achterlijk gaaf. Heeft mijn enthousiasme voor die Gold's wat weggevaagd. Alle andere gyms zoals Gym4All en Basic fit vallen in het niet bij de Gold's en Newstyle, Maarssen, dus ga daar ook niet eens meer kijken. Allemaal te weinig free weights of kracht gericht.
      Last edited by Iron Mind; 06-01-2015, 23:11.
      "Straight outta gym"

Comment

• Weer half dagje verder en ga ergens deze week of volgende week bij Newstyle gym binnen hobbelen direct in mijn buurt. En dan gewoon daar abbo nemen en kan ik bij nog 8 andere gyms trainen in Utrecht alle binnen 5km afstand en 1 hele goede dan op 9,5km.

Plan is dus om in te drukke periodes of om (extra) cardio te doen direct in de buurt binnen paar 100m afstand naar die gym te gaan en als ik minder druk ben of het mooi weer is om naar de gym in Maarssen te gaan.

Voordelen Newstyle abbo:
        - Oogt minder semi-hardcore
        - Meer gyms kunnen bezoeken
        - Gyms in de buurt van 100m tot 9,5km. Die 9,5km gym is met OV 40-50minuten te bereiken
        - Goedkoper qua abbo (volgens mij?)
        - 365 dagen geopend

Nadelen:
        - Niet elke gym heeft even goede apparatuur of ze hebben beperkter materiaal dan Gold's
        - Niet elke gym is semi-hardcore zoals bij Gold's, enige echt betere is 4,5km verder enkele reis
        - De echte goede gym die ik beter vind dat de Gold's zit op 9,5km
        - 100 uur per week geopend t.o.v. 168 uur per week bij Gold's
        - Niet in elke gym mag je in halter/tanktop trainen

Voordelen Gold's:
        - semi-hardcore
        - Mooie en goede apparatuur, beter dan in meeste Newstyle gyms
        - afstand is prima te doen 5km met de fiets, met OV 30-40 minuten (ook in de avonduren)
        - 365 dagen geopend
        - 24/7 uur open

Nadelen Gold's:
        - minder flexibel abbo mogelijkheden (en anders een duur abbo)
        - Niet in halter/tanktop mogen trainen
        - Voor cardio moet ik altijd 5km fietsen of in de buurt, buiten gaan wandelen/hardlopen. Ook bij slecht weer, gladheid etc. Of met het OV naar de gym.
        - Geen mogelijkheid om in andere gyms te trainen met hetzelfde abbo

Tot zover mijn gedeelde brainstorm over welke gym te nemen. Volgens mij kan je bij beide een dagpas aanvragen en gebruiken, dus daar wil ik ook nog wel eerst gebruik van maken alvorens ik een abbo afsluit bij een van de 2.

Gister rustdag gehad en wat minder gegeten en ik woog vanochtend 79,5kg oid, iig onder een stukkie onder de 80kg. Dus vandaag mijn kcal gelijk weer op 4800kcal gezet en besloten om weer gestaag te gaan ophogen de komende weken. Massa bouwen nu met bodyfat control. Iets maar weer eens zien of ik nog kan aankomen. Deze week verder even aankijken hoe ik dat ga doen met rustdagen KEV, kcal etc.

Hier een pic van mijn shape vanochtend, op zich weinig verschil met voor de vakantie. Enkel op de lower abs zit er iets meer, maar dat valt niet zo op met 2D.
        Instagram

Nu even 20 rijstwafels opeten en vanavond trainen.
        "Straight outta gym"

Comment

• Gisteren delts, traps en hammies getraind.

Heb echt achterlijke spierpijn na maandag en af en toe rare hoestbuiten. Het kan niet zo zijn dat ik ziek word, hehe . Afkloppen, maar voel me verder wel goed op die fucked up spierpijn na.

Week 8
          Delts, traps, hammies
          Rust: 1-2 minuten

Squat rack was bezet, dus helaas geen overhead press kunnen doen.

Seated smith press

3 x 5-6 60kg aan schijven
          2 x ? 40kg aan schijven

Side cable raise
          3-4 x 5-10kg

Side db raise
          3-4 x 6-20 1-4kg ea

Face pull
          3-4 x 8-20

Incline db shrug
          3-4 x 12-20 20kg ea
          Holds, explosieve positieve reps, trage negatief

Lying leg curl
          4 x 8 10 gewichten
          3 x 10-12 8 gewichten
          1 dropset, holds, partials

Commentaar:
          Wel goede training, maar heb nog wel erge last van spierpijn, dus heb geprobeerd het niet te ver te pushen. En gewoon een normale prikkel te genereren i.p.v. het een over de top training te maken.

Lichaam moet weer even wennen aan het trainen, maar voel me wel goed. Eten gaat prima en eet weer lachend 4800kcal vandaag. Gewicht was vanochtend ook weer 80,5kg na gisteren geen cardio en toch 4800kcal gegeten te hebben.

Ophogen die hap, lang genoeg geen gewicht bijgekomen op mysterieuze wijze. Enkel wat vetgain gehad nu dan van de vakantie, maar bodyfat is nog erg prima voor deze tijd van het jaar en om verder te groeien.

Vanavond met iemand trainen die ik ken van mijn gym thuis in een andere gym. We gaan rug en triceps trainen, dus ben benieuwd hoe dat wordt. Is in een gym waar ik mogelijk kan gaan trainen in de toekomst, dus zal ook wel wat tijd besteden aan dingetjes of apparaten uitproberen om te kijken of het wat is.
          "Straight outta gym"

Comment

• Vandaag met een maat getraind. Het was een leuke training in andere gym. Is de Newstyle gym in Hoograven, maar dat vind ik maar niks. Had niet echt een prettige sfeer, ook al waren er maar 1-2 mensen in de gym samen met ons. Hangt geen motiverende sfeer. Verder te beperkte mogelijkheden en te klein om daar op dagelijkse basis te gaan trainen.

Morgen eens kijken of ik bij een andere gym in Utrecht kan gaan kijken. Een andere Newstyle die meer mogelijkheden zou hebben.

En anders vrees ik dat de enige echt "fatsoenlijke" in Maarssen zit en dan wordt het toch de Gold's gym op 5km afstand.

Mijn eisen qua gym zijn wel stukkie hoger geworden en de gym waar ik nu zit was in ieder geval beter dan diegene van vandaag.
            Last edited by Iron Mind; 08-01-2015, 19:33.
            "Straight outta gym"

Comment

• Vandaag niet getraind, rondje meubilair wezen kijken. Hopelijk morgen spulletjes overbrengen naar mijn kamer.
              Verwacht morgen bijna al het meubilair erin te hebben staan. Dan nog kwestie van wat dingen in elkaar zetten.

Kleding, boeken, elektronica, stekkerdozen overbrengen, etc.
              Wat losse borden, bestek, potten en pannetjes erheen.
              Rondje boodschappen en ik kan er leven, hoppa

Volgende week maandag even rondje bij Newstyle Oudwijk doen en daarna door naar de Gold's en dan bepaal ik of ik daar ga trainen of niet. Dikke kans dat het de Gold's wordt. 5km dagelijks is prima te doen. 10km wordt toch te enthousiast, zeker aangezien ik straks volle dagen moet maken en daarnaast ook nog dien te studeren.

En fiets liever 2km verder voor de Gold's waar ik erg tevreden mee zou zijn. Die gym in Maarssen zou fucking top zijn, maar ik kan niet alles hebben.
              "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                Nadelen Gold's:
                - Niet in halter/tanktop mogen trainen.
                Beetje ironisch dat elke andere gym vol loopt met Gold's tanktops

Comment

• Moest vroeger ook 10km heen en terug naar gym. Is wel te doen, maar echt niet ideaal. Het 'ff naar de gym'-gevoel is weg. Merkte pas toen ik veel dichter zat dat het gevoelsmatig toch een aangenaam verschil is. Iedereen die ik ken die bij Gold's zit is er wel tevreden over...

Was er maar een foxgym in elke stad.

Comment

• Als je echte determination had dan fietste je 2x per dag 20km op en neer naar de gym!
                    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Onderweg naar mijn gym fiets ik langs twee andere die veeel dichterbij zitten. Uiteindelijk moet je gym toch goed voelen niet dan, stukje fietsen is dan niet meer zo erg
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

• Originally posted by Theodore Rex View Post
                        Beetje ironisch dat elke andere gym vol loopt met Gold's tanktops
                        Echt he, precies mijn idee

Originally posted by Theodore Rex View Post
                        Moest vroeger ook 10km heen en terug naar gym. Is wel te doen, maar echt niet ideaal. Het 'ff naar de gym'-gevoel is weg. Merkte pas toen ik veel dichter zat dat het gevoelsmatig toch een aangenaam verschil is. Iedereen die ik ken die bij Gold's zit is er wel tevreden over...

Was er maar een foxgym in elke stad.
                        Ja, dat vind ik nou ook. 10km zou prima zijn er als niks beters in de buurt zit, maar als er een gym in de buurt zit die ook prima is, maar 5km verderop. Dan is de keuze snel gemaakt

Originally posted by FitnessBoer View Post
                        Onderweg naar mijn gym fiets ik langs twee andere die veeel dichterbij zitten. Uiteindelijk moet je gym toch goed voelen niet dan, stukje fietsen is dan niet meer zo erg
                        Klopt, gaat om een balans natuurlijk. Ik ga gewoon eerst 1 maandje uitproberen bij de een of ander. Wisselen kan altijd nog.
                        Last edited by Iron Mind; 11-01-2015, 08:33.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Voel me de laatste tijd wat minder geroepen om te loggen. Train ook wat meer op gevoel op hypertrofie dagen.

Dag ervoor borst getraind, dus wat hoger in reps gegaan op borst en minder zwaar.
                          Beetje spelen met repranges en aanpassen naar gelang het gaat.

Week 9 bulk
                          Full body
                          Rust: 2-3 minuten

Deadlift
                          5 x 1 180kg
                          1 x 2 160kg
                          1 x 6 140kg

Bench press
                          3 x 6-8 80kg
                          2 x 15 60kg

V-bar pull up
                          3 x 6 bw

Pull up
                          2 x 5-6 bw

Front squat
                          3 x 5 90kg

Commentaar:
                          Voelde me wat moe. Gewicht 80,5kg vanochtend, taille 78cm.
                          Dus weer op hetzelfde gewicht als na de vakantie.

Verwacht deze week een gewicht stijging te zien op 4800-5000kcal op trainingsdagen en 3700-4000kcal op rustdagen. Mag tijd worden dat ik weer eens ga aankomen . Kijken hoe de verhouding VVM vs. vetgain zal zijn.
                          "Straight outta gym"

Comment

• Vandaag bij andere gym geweest om uit te proberen, maar wordt hem ook niet.

Morgen waarschijnlijk kijkje nemen bij de Gold's en anders volgende week daar keertje trainen.
                            Rest gaat allemaal z'n gangetje.

Merk wel dat ik wat vet gegaind heb tijdens de vakantie vooral goed zichtbaar op de lower-abs. Is helaas niet anders. Gewicht momenteel 80,5kg, maar goed. Staat wel tegenover 2 weken mooie vakantie en op gevoel gegeten en vrij. Is ook wel nodig geweest

Kijken of ik begin februari 81kg kan wegen.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Week 10 bulk
                              Full body
                              Rust: 2-3 minuten

Deadlift
                              5 x 5 160

Bench press
                              3 x 4 90kg
                              2 x 5 85kg

Pull up
                              3 x 6 bw

V-bar pull up
                              2 x 5 bw

Commentaar:
                              Slecht geslapen gisternacht, wat moe en futloos, Wat hoger in reps gegaan, heb het idee dat mijn CZS wat overbelast is/raakt. Kracht gaat momenteel niet zo lekker meer. En zelfs na die 2 weken volledige rust van vakantie al gauw weer “slap” in de gym qua prestaties. Werkt niet echt mee aan de motivatie, maar uiteraard wel blijven trainen.

Dus verwacht dat het weer eens tijd wordt om wat hoger in reprange te gaan en daar kijken of ik wat sterker kan worden i.p.v. enkel de 1-3 reprange op de grote lifts. Of even een andere methode proberen i.p.v. die 10x3 methode. In het begin leek dat top te gaan, maar al gauw gingen mijn prestaties kelderen bij die opzet. Veel te hard eigenlijk. Mogelijk toch teveel een aanslag op mijn herstellend vermogen i.c.m. huidige trainingsopzet.

Plannetje dus weer beetje omgooien qua reprange, sets, volume etc. Kijken wat het doet. Weer zo’n typisch gevalletje van 1 stapje terugdoen om er hopelijk weer 2 vooruit te kunnen zetten.
                              Last edited by Iron Mind; 20-01-2015, 22:02.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Gaan alle trainingen kut?
                                Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X