Hallo allemaal,
Een paar weken geleden had ik op advies een link gekregen naar het beginners trainingsschema van Akito. Door wat omstandigheden heb ik 3 weekjes niet kunnen sporten. Ook op advies ben ik dus afgelopen dag maar begonnen met het trainen met losse gewichten, in tegenstelling tot de bekende apparaten, waarop ik eerst "trainde". Ben ook overgestapt van sportschool omdat ik me bij m'n vorige sportschool niet op gemak voelde toen ik krachttraining wilde gaan doen als meisje.
Al met al... Ook al zal het in het begin voor sommigen niks voorstellen, zou ik hier graag een logje bij willen houden. Ben gewoon erg benieuwd naar tips en opmerkingen, maar vooral om mijn eigen progressie te kunnen zien.
Heb een voedingsschema van Pescatore:
- Maaltijd 1: 40gr bambix - 250ml halfvolle melk
- Maaltijd 2: 2 rijstwafels - 75gr kip/vlees/vis - 1 stuk fruit
- Maaltijd 3: 70gr bruin brood - 25gr pindakaas - 250gr magere (franse) kwark
- Maaltijd 4: 40gr basmatierijst/40gr pasta/175gr aardappelen - 200 gr verse groenten - 175gr kipfilet/witte vis/mager vlees/rundergehakt - 20ml olijfolie
- Maaltijd 5: 250gr magere (franse) kwark - 30 gr cashewnoten
Stats:
- Leeftijd: 17
- Lengte: 1.77
- Gewicht: bungelt rond de 68,5 kg (begin dit jaar nog 75,0 kg)
- Doel: strakker worden. Wil er niet uit zien als dit, maar gewoon zolang ik tevreden ben en ik m'n bf-percentage verlaagt heb ben ik helemaal tevreden
---
Vanmiddag dus allereerste keer ooit met losse gewichten zelf gesport, dus vooral alles een beetje ontdekt:
Heb voor dumbell shoulder press i.p.v. normale press gekozen, leek me iets gemakkelijker om mee te starten. Morgenavond ga ik met de andere oefeningen van start, ben benieuwd hoe die gaan! En zoals te zien is stelt dit vrijwel niks voor, maar ik hoop iets moois op te kunnen bouwen voor mezelf.
Een paar weken geleden had ik op advies een link gekregen naar het beginners trainingsschema van Akito. Door wat omstandigheden heb ik 3 weekjes niet kunnen sporten. Ook op advies ben ik dus afgelopen dag maar begonnen met het trainen met losse gewichten, in tegenstelling tot de bekende apparaten, waarop ik eerst "trainde". Ben ook overgestapt van sportschool omdat ik me bij m'n vorige sportschool niet op gemak voelde toen ik krachttraining wilde gaan doen als meisje.
Al met al... Ook al zal het in het begin voor sommigen niks voorstellen, zou ik hier graag een logje bij willen houden. Ben gewoon erg benieuwd naar tips en opmerkingen, maar vooral om mijn eigen progressie te kunnen zien.
Heb een voedingsschema van Pescatore:
- Maaltijd 1: 40gr bambix - 250ml halfvolle melk
- Maaltijd 2: 2 rijstwafels - 75gr kip/vlees/vis - 1 stuk fruit
- Maaltijd 3: 70gr bruin brood - 25gr pindakaas - 250gr magere (franse) kwark
- Maaltijd 4: 40gr basmatierijst/40gr pasta/175gr aardappelen - 200 gr verse groenten - 175gr kipfilet/witte vis/mager vlees/rundergehakt - 20ml olijfolie
- Maaltijd 5: 250gr magere (franse) kwark - 30 gr cashewnoten
Stats:
- Leeftijd: 17
- Lengte: 1.77
- Gewicht: bungelt rond de 68,5 kg (begin dit jaar nog 75,0 kg)
- Doel: strakker worden. Wil er niet uit zien als dit, maar gewoon zolang ik tevreden ben en ik m'n bf-percentage verlaagt heb ben ik helemaal tevreden
---
Vanmiddag dus allereerste keer ooit met losse gewichten zelf gesport, dus vooral alles een beetje ontdekt:
Dumbel lateral raise | 3x12 | 5 kg beiderzijds |
Calf raises | 3x12 | 5 kg |
Bench press | 3x6 | 10 kg |
Skullchrushers | 3x8 | 2,5 kg |
Squat | 3x6 | 10-15-15 kg |
Dumbell shoulder press | 3x6 | 6 kg beiderzijds |
Comment