Trainingslog ProudPizza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    5 min ellips & 2:10 min (515m) roei
    Bench press 3x6 25 kg
    Squat 3x6 35-40-40 kg
    Dumbell lateral raise 3x12 4 kg
    Dumbell press 3x6 6 kg
    Skullcrushers 3x8 15 kg
    Calf raises 3x12 22.5 kg
    Net ook even lekker getraind. Merk de laatste dagen dat m'n buik ook (gelukkig) wat strakker begint te worden. Kon ook al merken dat m'n been- en rugspieren harder aanvoelen dan voorheen.
    Vanavond verjaardag van m'n zusje dus dat wordt een tikkeltje afzien van m'n voedingsschema :')
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

    Comment


    • #47
      Originally posted by TaraSmit View Post
      Vanavond verjaardag van m'n zusje dus dat wordt een tikkeltje afzien van m'n voedingsschema :')
      Dat is geen enkel probleem! Have fun

      Hoe kan het trouwens dat je minder deadlift dan rowt?
      Ik doe een gok

      Comment


      • #48
        Originally posted by Pren View Post
        Dat is geen enkel probleem! Have fun

        Hoe kan het trouwens dat je minder deadlift dan rowt?
        Dankjewel!
        Meestal zijn ze even zwaar, laatste training was DL lichter omdat ik letterlijk pijn had in hamstrings en lower back. Maar ik die DL is voor mij echt het grootste leerpunt sowieso... Een vraag daarover: als de barbell de grond moet raken ben ik bijna gedwongen om in squadhouding te staan of m'n rug op een niet goede manier te houden. Wat kan ik hier aan doen? Verhogingen aan de zijkant? Iets anders?
        Food is an important part of a balanced diet.
        ~Fran Lebowitz

        Comment


        • #49
          Je werkt nog niet met de grote schijven en daarom ligt je stang lager. Je zou die eventueel iets kunnen verhogen door bijv. twee schijven onder de zijkant te leggen.

          Als de deadlift dan nog steeds veel verbetering nodig heeft, zou je onderstaand filmpje ook eens kunnen bekijken. Vind dat hij het daar ook duidelijk uitlegt.

          https://www.youtube.com/watch?v=4AObAU-EcYE
          Ik doe een gok

          Comment


          • #50
            @Pren dit heeft me heel erg geholpen denk ik, bedankt! Heb vandaag een rustdag maar heb de beweging geoefend thuis, net zoals de beweging van de squat uit het andere filmpje van Mark Rippetoe.
            Food is an important part of a balanced diet.
            ~Fran Lebowitz

            Comment


            • #51
              Leuk dat je zo fanatiek bezig ben! Ga zo door, zou ik zeggen

              De Deadlift is erg lastig om in de goede houding te komen. Dit vereist aardig wat van je mobiliteit. Ben er zelf denk ik ook een jaar mee bezig geweest. Wat voor mij goed hielp is om elke dag te foamrollen. Weet niet of je dat fenomeen kent. In je lichaam zitten mogelijk diverse spierknopen. Die zorgen ervoor dat de lenigheid van je lichaam ernstig wordt verminderd. Door te foamrollen haal je die spierknopen er uit en wordt je veel mobieler. Verder goed kijken naar de hierboven geposte video's. Techniek is the key!

              Veel succes en ik ben In hier!
              181 cm 85 kg 14%
              Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

              Comment


              • #52
                Originally posted by Arend-jan View Post
                Leuk dat je zo fanatiek bezig ben! Ga zo door, zou ik zeggen

                De Deadlift is erg lastig om in de goede houding te komen. Dit vereist aardig wat van je mobiliteit. Ben er zelf denk ik ook een jaar mee bezig geweest. Wat voor mij goed hielp is om elke dag te foamrollen. Weet niet of je dat fenomeen kent. In je lichaam zitten mogelijk diverse spierknopen. Die zorgen ervoor dat de lenigheid van je lichaam ernstig wordt verminderd. Door te foamrollen haal je die spierknopen er uit en wordt je veel mobieler. Verder goed kijken naar de hierboven geposte video's. Techniek is the key!

                Veel succes en ik ben In hier!
                Dankjewel deadlift is inderdaad echt een puzzel, maar ga hem zometeen weer proberen. Had nog nooit gehoord van dat woord, even snel gegoogled en ziet er wel interessant uit. Met name omdat ik best wel wat knopen heb. Zat er ook aan te denken binnekort een keer naar de fysio te gaan (de praktijk zit naast m'n huis) en te kijken of hij iets kan met die knopen. Misschien zal foamrollen icm wat hij voor me kan betekenen al veel helpen. Thanks voor de tips!
                Food is an important part of a balanced diet.
                ~Fran Lebowitz

                Comment


                • #53
                  Training van dinsdag 1 september:
                  Roei 5.15 min - 1000m wu
                  Barbell bent over row 3x6 30-35-35 kg
                  DL 1x5
                  1x5
                  1x6
                  35 kg
                  35 kg
                  40 kg
                  Shrugs 2x8
                  1x12
                  25 kg
                  Barbell curl 1x8
                  2x7
                  1x4
                  15 kg
                  17.5 kg
                  17.5 kg
                  Reverse grip pulldown 1x12
                  1x10
                  1x8
                  25 kg
                  30 kg
                  35 kg
                  Rotary torso 1x12 per kant
                  1x12 per kant
                  15 kg
                  20 kg
                  Total abdominal 1x7
                  3x12
                  25 kg
                  35 kg
                  Opmerkingen
                  - barbell bent over row: betere techniek, dus dit was wel voldoende voor nu
                  - deadlift: ging al veel beter, volgende keer verhogen
                  - barbell curl: voel ook veel in m'n onderarmen, is dit normaal? Misschien volgende keer proberen op zo'n ondersteunend bankje voor je bovenarmen (geen idee hoe dit heet)
                  - reverse grip pulldown: besef me nu dat ik eerst altijd de wide grip pulldown heb gedaan, WHOEPS!

                  Training van woensdag 2 september:
                  4 min loopband 9.5 km/h wu
                  Dumbell press 3x6 7 kg
                  Dumbell lateral raise 3x12 4 kg
                  Skullcrushers 1x10
                  3x8
                  10 kg
                  15 kg
                  Squat 1x10
                  1x8
                  1x6
                  1x6
                  20 kg
                  30 kg
                  40 kg
                  42.5 kg
                  BP 1x10
                  1x6
                  2x6
                  10 kg
                  15 kg
                  20 kg
                  Calf raises 1x15
                  1x15
                  2x12
                  1x15
                  20 kg
                  25 kg
                  27.5 kg
                  27.5 kg
                  Buikspieren
                  Opmerkingen:
                  - dumbell lateral raise: laatste 2 reps vd laatste set lukte niet...
                  - squat: goed parallel of zelfs ner iets eronder, heb goed op m'n techniek gelet en voelde erg lekker
                  - calf raises: gingen top
                  - buikspieren: had ik nog wel zin in
                  Food is an important part of a balanced diet.
                  ~Fran Lebowitz

                  Comment


                  • #54
                    Als je naar een fysio gaat, zoek dan een sportfysio. Dat kan (zeker als die een beetje van krachttraining houdt) veel verschil maken

                    Is er een reden dat je shrugs doet? Ik zou die als eerste skippen, geen idee waarom je die als vrouw zou moeten doen. Net als zijkant buik, maar die doe je volgens mij niet toch?

                    Wat is je doel eigenlijk met je lijf? Want zo te zien train je nu dagelijks, toch? Je bent trouwens verdomd sterk voor iemand die net begint.
                    Passion is: pushing yourself when no one else is around

                    Comment


                    • #55
                      Weet niet of je het schema zelf heb gemaakt, maar vindt de volgorde van de oefeningen in je schema nogal apart. Bij de rugtraining vind ik de Deadlift toch echt horen voor de Barbell Row. En bij de laatste training zijn de Squat en de BP helemaal zon beetje achterin de training gestopt. Terwijl de grote oefeningen toch echt als eerste moeten.
                      181 cm 85 kg 14%
                      Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Arend-jan View Post
                        Weet niet of je het schema zelf heb gemaakt, maar vindt de volgorde van de oefeningen in je schema nogal apart. Bij de rugtraining vind ik de Deadlift toch echt horen voor de Barbell Row. En bij de laatste training zijn de Squat en de BP helemaal zon beetje achterin de training gestopt. Terwijl de grote oefeningen toch echt als eerste moeten.
                        Ja idd. Met die gedrevenheid zou ik het schema lekker op de schop nemen, zodat ze het maximale eruit kan halen
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Als je naar een fysio gaat, zoek dan een sportfysio. Dat kan (zeker als die een beetje van krachttraining houdt) veel verschil maken

                          Is er een reden dat je shrugs doet? Ik zou die als eerste skippen, geen idee waarom je die als vrouw zou moeten doen. Net als zijkant buik, maar die doe je volgens mij niet toch?

                          Wat is je doel eigenlijk met je lijf? Want zo te zien train je nu dagelijks, toch? Je bent trouwens verdomd sterk voor iemand die net begint.
                          Dankjewel voor de fysiotip! Ben deze week begonnen aan een 4-maandse fulltime stage, dus nu nog drui druk. Ga denk ik over 2 weekjes eens kijken, als ik een beetje gewend ben aan m'n dagindeling.

                          Reden voor shrugs heb ik niet. Volg het schema dat in m'n beginpost staat dus heb dat gewoon aangehouden, zonder zelf al te veel veranderingen toe te passen. Buikspieren schuin (rotary torso) doe ik soms als buikspieroefening. Bedoel je die? En waarom zou dat als vrouw niet hoeven?

                          Mijn doel is bf% verlagen waardoor ik een stuk meer definitie krijg. Heb ook een cut schema. Merk al veel verschil, bv. vrijwel geen muffintops meer maar wil het echt "strak" hebben om m'n spieren heen. En bedankt, leuk om te horen

                          Originally posted by Arend-jan View Post
                          Weet niet of je het schema zelf heb gemaakt, maar vindt de volgorde van de oefeningen in je schema nogal apart. Bij de rugtraining vind ik de Deadlift toch echt horen voor de Barbell Row. En bij de laatste training zijn de Squat en de BP helemaal zon beetje achterin de training gestopt. Terwijl de grote oefeningen toch echt als eerste moeten.
                          In mijn beginpost staat het schema dat ik volg. Ikhad niet door dat de volgorde van oefeningen zo belangrijk is, sus heb hier ook niet consequent op gelet. Gisteren was het squatrek bijna de hele avond bezet, dus ik dacht ach, ik ga lekker dit en dat doen. In het schema staan de oefeningen dna inderdaad ook in een andere, blijkbaar vaste, volgorde. En hoezo de DL voor barbell row als ik vragen mag?

                          Originally posted by Patriciaaa View Post
                          Ja idd. Met die gedrevenheid zou ik het schema lekker op de schop nemen, zodat ze het maximale eruit kan halen
                          Heb je misschien een idee, of ervaring, over een trainingsschema (of veranderingen aan m'n huidige schema) om zo goed mogelijk mijn doel te kunnen behalen. Ik hoef dus echt niet perse dikkere spieren, want ik weet dat ze onder m'n vetlaagje zitten, dit wil ik dus zichtbaar maken. Train trouwens 4x per week, 2 schema's
                          Food is an important part of a balanced diet.
                          ~Fran Lebowitz

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by TaraSmit View Post
                            Dankjewel voor de fysiotip! Ben deze week begonnen aan een 4-maandse fulltime stage, dus nu nog drui druk. Ga denk ik over 2 weekjes eens kijken, als ik een beetje gewend ben aan m'n dagindeling.

                            Reden voor shrugs heb ik niet. Volg het schema dat in m'n beginpost staat dus heb dat gewoon aangehouden, zonder zelf al te veel veranderingen toe te passen. Buikspieren schuin (rotary torso) doe ik soms als buikspieroefening. Bedoel je die? En waarom zou dat als vrouw niet hoeven?

                            Mijn doel is bf% verlagen waardoor ik een stuk meer definitie krijg. Heb ook een cut schema. Merk al veel verschil, bv. vrijwel geen muffintops meer maar wil het echt "strak" hebben om m'n spieren heen. En bedankt, leuk om te horen



                            In mijn beginpost staat het schema dat ik volg. Ikhad niet door dat de volgorde van oefeningen zo belangrijk is, sus heb hier ook niet consequent op gelet. Gisteren was het squatrek bijna de hele avond bezet, dus ik dacht ach, ik ga lekker dit en dat doen. In het schema staan de oefeningen dna inderdaad ook in een andere, blijkbaar vaste, volgorde. En hoezo de DL voor barbell row als ik vragen mag?



                            Heb je misschien een idee, of ervaring, over een trainingsschema (of veranderingen aan m'n huidige schema) om zo goed mogelijk mijn doel te kunnen behalen. Ik hoef dus echt niet perse dikkere spieren, want ik weet dat ze onder m'n vetlaagje zitten, dit wil ik dus zichtbaar maken. Train trouwens 4x per week, 2 schema's

                            De reden waarom men bench press, squat en deadlift altijd als eerste doen, is omdat dit 'compound' oefeningen zijn. Dit zin dus oefeningen waar veel spieren samenwerken om een gewicht te kunnen tillen. Je hebt hiervoor dus alle kracht nodig die je hebt om het gewicht te kunnen tillen en een goede techniek en stabiliteit te behouden. Deze oefeningen vormen dan ook de basis van ieder krachtschema. Het is dan minder verstandig om bijvoorbeeld als eerst je triceps te gaan uitputten en daarna te gaan bankdrukken. Als je normaal dan 10x80 bankdrukt, ga je dat nu niet redden.

                            Mocht het squatrek bezet zijn, kan je het beste even wachten. Deadlift zou je eventueel ook kunnen doen voor de squat.

                            Maak je vooral niet te druk over het gespierder worden, dat lukt niet met alleen trainen.

                            Succes!
                            Last edited by Mushrambo; 03-09-2015, 18:19.
                            All time PRs: 195/135/232,5
                            Meet PRs: 185/132,5/232,5

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Mushrambo View Post
                              De reden waarom men bench press, squat en deadlift altijd als eerste doen, is omdat dit 'compound' oefeningen zijn. Dit zin dus oefeningen waar veel spieren samenwerken om een gewicht te kunnen tillen. Je hebt hiervoor dus alle kracht nodig die je hebt om het gewicht te kunnen tillen en een goede techniek en stabiliteit te behouden. Deze oefeningen vormen dan ook de basis van ieder krachtschema. Het is dan minder verstandig om bijvoorbeeld als eerst je triceps te gaan uitputten en daarna te gaan bankdrukken. Als je normaal dan 10x80 bankdrukt, ga je dat nu niet redden.

                              Mocht het squatrek bezet zijn, kan je het beste even wachten. Deadlift zou je eventueel ook kunnen doen voor de squat.

                              Maak je vooral niet te druk over het gespierder worden, dat lukt niet met alleen trainen.

                              Succes!
                              Vandaar, ik snap het, duidelijk verhaal. Is er dan nog een specifieke reden waarom DL voor de row komt? Gebruik je meer spieren voor de DL? Squats doe ik trouwens op de dag dat ik BP doe, zou dit ook omgewisseld kunnen worden, mocht ik een keer erg lang moeten wachten?

                              En bedankt Hetgeen waar ik me nu het meeste irriteer is dat als ik sta m'n buik er in principe " prima" uit ziet, maar als ik zit dat de rollen duidelijk zichtbaar zijn, en niet bepaalt klein zegmaar. Denk dat het een kwestie is van tijd? Volgens mij is dit ook het gebied waar je lichaam bij een vrouw als laatste vet vandaan haalt, toch?

                              Dit is er trouwens wel van gekomen in de tussentijd (zelfs in de tijd dat ik op voeding cutten en bij een andere sportschool alleen apparaten deed qua "fitness"):
                              22-06-2015 | taille 77.5 | heupen 93.5
                              30-08-2015 | taille 72.0 | heupen 89.5
                              Ben op 19-08-2015 begonnen met krachttrainingsschema. Heupen meet ik trouwens bij breedste punt, ongeveer bij onderbroekrandje (geen idee of dit de officiele meetplek is, maar ik hou deze bij)
                              Last edited by ProudPizza; 03-09-2015, 20:22.
                              Food is an important part of a balanced diet.
                              ~Fran Lebowitz

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by TaraSmit View Post
                                Vandaar, ik snap het, duidelijk verhaal. Is er dan nog een specifieke reden waarom DL voor de row komt? Gebruik je meer spieren voor de DL? Squats doe ik trouwens op de dag dat ik BP doe, zou dit ook omgewisseld kunnen worden, mocht ik een keer erg lang moeten wachten?

                                En bedankt Hetgeen waar ik me nu het meeste irriteer is dat als ik sta m'n buik er in principe " prima" uit ziet, maar als ik zit dat de rollen duidelijk zichtbaar zijn, en niet bepaalt klein zegmaar. Denk dat het een kwestie is van tijd? Volgens mij is dit ook het gebied waar je lichaam bij een vrouw als laatste vet vandaan haalt, toch?

                                Dit is er trouwens wel van gekomen in de tussentijd (zelfs in de tijd dat ik op voeding cutten en bij een andere sportschool alleen apparaten deed qua "fitness"):
                                22-06-2015 | taille 77.5 | heupen 93.5
                                30-08-2015 | taille 72.0 | heupen 89.5
                                Ben op 19-08-2015 begonnen met krachttrainingsschema. Heupen meet ik trouwens bij breedste punt, ongeveer bij onderbroekrandje (geen idee of dit de officiele meetplek is, maar ik hou deze bij)

                                Deadlift is één van dè compounds waarbij je de meeste spieren nodig hebt. Kracht komt voornamelijk uit je benen en core, maar stel je voor dat als je de dag ervoor flink je schouders hebt getrained, je die wel voelt met deadliften Squat en BP zijn wel om te draaien. Deadlift en squat ook vind ik. Het is ook een beetje persoonlijke voorkeur. Maar altijd compounds voorop houden

                                Sowieso een kwestie van tijd, voeding en trainen. Vooral als je lager gaat wordt het gewoon lastiger en wordt geduld nog meer op de proef gesteld! Daarnaast is het ook vooral blijven testen en je patroon volgen
                                Dat het verdwijnen van vet op plaatsen, dat weet ik niet. Misschien dat iemand dat hier weet.

                                Volgens mij is dat prima meetpunt, not sure though, ik meet mn heupen nooit . Buik omtrek meten doe je wel om je navel.
                                All time PRs: 195/135/232,5
                                Meet PRs: 185/132,5/232,5

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X