Progressie van een complete noob :)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by niet_hier View Post
    steffie268 Je bent weer ellenlange verhalen aan het schrijven. Ik denk niet dat velen daar op zullen reageren.
    Oeps...thx om mij daar even op te wijzen...

Bij deze dan ook zo kort mogelijk mijn meest dringende probleem:
    -hoe kan ik de progressie op de push press het best benaderen in verhouding tot mijn strict press-cijfers,
    -doe ik de push press best op squat, DL of op aparte dagen, indien gecombineerd met squat of DL welke oefening doe ik dan best eerst? (lange uitleg staat in vetjes enkele posts geleden)

Originally posted by niet_hier View Post
    Maar naar mijn mening ben je met veel te lage gewichten aan het spelen. Het wordt hoog tijd dat je weer eens wat PRs gaat zetten op bijvoorbeeld een set van 3 reps of een set van 5 reps.
    3-5 RMs betekent minimaal 85% eRM... Daar wil ik op jaarbasis 25% van de tijd mee bezig zijn en 75% van de tijd aan 65-85% "werken"...
    Bovendien zijn het merendeel van mijn huidige lifts nog relatief nieuw voor me, wat die oefeningen betreft zijn er dus meerdere argumenten om niet meteen naar 3-5 RM's te streven...
    En vooral: zo zonder creatine scheelt echt wel een grote slok op de borrel - een krachtverlies van 10-15% goedmaken in 2 weken is niet voor mij weggelegd...(spijtig genoeg)...
    Maar maak je geen zorgen: ik ben heus wel gains aan het maken hoor nieuwe PR's komen vanzelf als de tijd er rijp voor is...

grtz

Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

Comment

• Eens... heb niet alles zitten lezen maar je maakt je zorgen om alles en niks. Doe gewoon wat je leuk vindt en maak helder wat je doelen zijn voor jezelf. Is een stuk makkelijk voor jezelf. Op die manier kan je veel beter zelf je prioriteiten bepalen voor welke lifts belangrijk zijn voor jou. Een regel voor mezelf is, als je liever powerlift-gericht traint, compounds eerst. In dit geval sq bp en dl.
      All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

• Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

Comment

• Als ik dat misgeinterpeteerd heb volgens jou, dan bij deze mijn excuses.
          All time PRs: 195/135/232,5
          Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

• Originally posted by steffie268 View Post
            3-5 RMs betekent minimaal 85% eRM... Daar wil ik op jaarbasis 25% van de tijd mee bezig zijn en 75% van de tijd aan 65-85% "werken"...
            Het is dit uitgangspunt wat in mijn ogen er voor zorgt dat je niet zo veel progressie boekt qua kracht. Maar wel veel tijd aan het spenderen bent, wat ik zonde vind. Klaarblijkelijk ben jij hier tevreden mee. In dat geval moet het niet gaan veranderen.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Originally posted by niet_hier View Post
              Het is dit uitgangspunt wat in mijn ogen er voor zorgt dat je niet zo veel progressie boekt qua kracht. Maar wel veel tijd aan het spenderen bent, wat ik zonde vind. Klaarblijkelijk ben jij hier tevreden mee. In dat geval moet het niet gaan veranderen.

Comment

Comment

• Oeps...ergens moet er een brain fart hebben plaatsgevonden...de oefening die ik al een tijdje Klokov press noem blijkt geen Klokov press te zijn...Klokov blijkt immers enkel een snatch grip btn press te zijn, en dat is maar gedeeltelijk wat ik doe...
                  Zoals ik hem doe zou je het een snatch grip Bradford press kunnen noemen, maar dan wel 2x per rep tot lockout pressen, volgens sommige bronnen is de Bradford press niet tot lockout maar tot net boven het hoofd (ik doe mijn Bradford presses alleszins niet tot lockout)...
                  Dus, moest iemand de correcte benaming van die lift kennen, please let me know... Voor alle duidelijkheid, het is dus een snatch grip strict press tot lockout, dan de stang in de nek laten zakken, weer tot lockout pressen en dan laten zakken naar de beginpositie - dat is dan 1 rep...

Comment

• Squats: skip vanwege nog altijd DOMS in mijn dijen...

Chin up
                    8x +5 (2'30")
                    7x +5 (5') - moest naar de wc...
                    7x +5 (3')
                    5x +5 (2'30")

Bradford press
                    10x20 (2')

BTN press
                    8x 37,5 (2')
                    6x 37,5 (2'30")
                    6x 37,5 (2'30")
                    6x 37,5 (4')

Face pull
                    10x45 (90")
                    15x40 (90")
                    15x40 (90")

Pec deck
                    6x35 (2') - deze machine is duidelijk zwaarder dan het model in mijn vorige gym, en een pak meer stretch - de "oude" blokkeerde op een heel veilige positie terwijl de "nieuwe" zo ver naar achter gaat dat zowel de kans op gains als de kans op blessures aanzienlijk vergroot...
                    8x30 (2')
                    8x25 (2')
                    8x25 (4')

DB farmer's walk (zo wordt het toch nog een "full body" workout lol)
                    36's - 70 stappen (3'30")
                    36's - 70 stappen (3'30")
                    26's - 90 stappen (2'30")
                    26's - 95 stappen (3')
                    26's - 60 stappen...

Comment

• Gisteren voor het eerst naar een massagesalon geweest...
                      Vrij harde en pijnlijke maar wel deugddoende "rug"massage gehad - niet alleen rug maar de hele achterkant: ook glutes, hams, kuiten, delts (behalve front), tri's en polsflexors kwamen aan bod... Alleszins zijn er een aantal knopen uit mijn upper back gehaald waar ik met de foamroller zelf niet aankan...en het onderste deel van mijn erectors, vooral aan de rechterkant, amaaai...
                      Later op de avond een paar kleine pijntjes waargenomen...
                      Vanochtend waren die er niet veel beter op geworden...
                      Training dan maar geskipt om alles wat extra rust/herstel te geven...

Comment

• I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

Comment

• Ik ben het met inferno_0666 eens. Ik heb een tijd creatine gebruikt en daarna ermee gestopt. Vervolgens gekeken wat het effect was op m'n kracht. Ik merkte geen verschil, dus ik ben het niet meer gaan gebruiken. Het enige merkbare verschil was m'n gewicht: tijdens creatine gebruik was ik ongeveer 2 kg zwaarder dan in de periode ervoor en periode erna.
                            Een goede hoeveel eiwitten per dag, samengesteld uit een verscheidenheid aan bronnen (vlees, vis, ei, etc.) is veel belangrijker.
                            Last edited by niet_hier; 19-04-2017, 08:52.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Comment

• https://www.youtube.com/watch?v=B5fkhcYDBWE&t=6478s

Comment

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X