Progressie van een complete noob :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hip shift niet helemaal correct gedefinieerd..."out of the hole mag de torso niet horizontaler komen dan hij in the hole al was" daar komt het eigenlijk op neer...
    Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

    Comment


    • Plank
      1' +5kg (1') - PR
      1' +5kg (2')

      Walking lunges
      12 stappen bwt (90")
      12 stappen bwt (7'30")

      Squat
      6x30 (90")
      6x35 (90")
      6x35 (2')
      6x35 (2') - ATG
      10x35 (5') - ATG - bij ATG klein kraakje in rechterknie...

      CGBP (schouderbreedte)
      6x30 (1')
      6x40 (90")
      6x50 (2')
      6x55 (2') - PR
      6x55 (2')
      6x55 (2')
      6x55 (5')

      Pendlay row (first time ever)
      10x40 (2')
      10x50 (3')
      8x55 (2'30")
      8x55 (4')
      8x55 (4'30")

      Bradford press
      10x20 (90") - lol, bijna een hele training zonder ohp-variant gedaan...

      "Bink" press
      6x30 (90")
      6x30 (2')
      5x30 (4')

      DB farmer's walk
      36's - 90 stappen (2') - PR
      36's - 65 stappen...

      Planks, amai pittig...Volgende keer setje extra, verhogen of langere sets doen?
      Voortaan toch Bradford presses doen alvorens te squatten, of iets anders om de schouders op te warmen en vooral los te maken...
      Eindelijk voor het eerst Pendlay rows geprobeerd beetje raar om geen controlled eccentrics te doen, wel een leuke oefening...oppassen voor kneuzingen aan het borstbeen lol...
      Farmer's walk, beast mode lol...ideale finisher...
      Bwt 73,90
      Amai da was weer n goeike
      Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

      Comment


      • Het was vandaag niet echt een topdag, maar er stond voor een keer eens echt goeie muziek op dus op zich was het nog wel een leuke training...
        Totdat iemand het nodig vond om de boel te komen verzieken...
        Een Oscar voor zelfbeheersing, maar mijn training en mijn humeur waren wel compleet naar de kloten...
        Wilde achteraf hierover een babbel doen met de trainer maar heb daarvan afgezien omdat de boosdoener zijn vriendin bleek te zijn...
        Nog één keer dergelijke fratsen en er komt sowieso dikken ambras van...

        Plank
        1' +5 (1')
        1' +10 (7'30") - PR

        OHP
        10x20 (30')
        6x30 (1')

        Push press
        6x30 (1')
        6x40 (4') - voortaan enkel triples ook voor de WU sets...
        3x50 (2')
        3x50 (2'30")
        3x50 (6') - niet super tevreden van, bij sommige reps moesten tri's en delts teveel werk verrichten tijdens de concentric...bovenin telkens lekker lange static holds en ultra slow motion eccentrics...maar het speciale geluidje dat de stang bij lift-off maakt als de reps écht goed zijn moest ik vandaag wel missen...

        Chin up (handschoentjes ivm gladde stang)
        8x +5 (4')
        8x +5 (3'30")
        6x +5 (4')

        RDL (poging tot)
        6x40 (90") - met snatch grip
        4x50 (2') - met snatch grip
        4x50 (3') - met normale gripwijdte
        4x60...en toen kwam iemand met zogezegd 20 jaar PL-wedstrijdervaring vragen wat ik aan het doen was..."ik ben Romanian deadlifts aan het leren"...na een hele hoop commando's (!!!) te hebben opgevolgd en argumenten te hebben aanhoord die bij mijn weten weinig steek houden stond ik dan 6x40 STIFF LEGGED DEADLIFTS te doen met MIXED GRIP...ik reageer al heel slecht op dominante figuren die mij willen commanderen, maar als ze dan ook nog met compleet foute informatie of "adviezen" komen aandraven ben ik pas écht "niet blij"...de laatste keer dat ik uit vriendelijkheid meega in een dergelijk verhaal...nu maar hopen dat mijn rug morgen niet naar de kloten is...hoeveel PL-ervaring kan je hebben als je het verschil tussen RDL en SLDL niet kent? - toen ik subtiel vroeg of er dan geen verschil was tussen beide oefeningen kreeg ik als antwoord "de naam doet er niet toe, zolang het maar de achterkant van de benen traint"...yeah right, fok da!

        ...om mij af te reageren dan maar...
        OHP
        6x30 (1')
        6x40 (2')
        4x50 (3')
        1x55...gezien de omstandigheden nog wel blij met deze ene rep...

        Nieuwe oefeningen uitproberen/leren zal ik voortaan wel doen als die "dame" er niet is...



        Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

        Comment


        • Omdat ik nog wat moet ventileren volgt hier een klein deeltje van de taferalen die zich hebben afgespeeld...
          Aangezien het mixed grip was had ik de stang een beetje assymetrisch vastgepakt zodat deze in evenwicht zou zijn...
          "Dat is verkeerd, je moet beide handen even ver op de knurling plaatsen"...
          Ik had intussen de stang niet meer vast dus ik ging voor haar staan met mijn armen neutraal langs mijn lichaam hangend (hammer grip)...ik draaide de ene hand in supinatie en de andere in pronatie om te laten zien dat de gesupineerde hand zich verder van het lichaam bevindt dan de geproneerde, wat een assymetrische grip zou moeten verantwoorden...
          "Nee je moet (vanuit de neutrale "hammer grip" houding en voor de gesupineerde hand) niet heel je arm draaien maar enkel de pols"...

          Je moet het maar eens proberen: het kan perfect om (met de armen los hangend naast het lichaam) je hand te supineren door enkel je pols te draaien - en dan moet je je upper back en lats eens aanspannen en kijken wat er met die hand gebeurt...gaat bij mij alleszins een flink stuk naar buiten dan, dat handje...

          Please tell me dat ik er compleet naast zit en dat die dame overschot van gelijk had...lol in dat geval kan ik net zo goed een andere hobby zoeken...

          Fucking DOH FTW verdomme, en anders hook grip...met ocharme 40 kg dan nog, wat een belediging om mij dan mixed grip te laten doen...
          Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

          Comment


          • Laatste voorbeeldje..."je mag je adem niet op slot doen, je moet inademen tijdens de eccentric en uitademen tijdens de concentric"...yeah right, want bracen daar doen we niet aan mee...(een beetje uitademen tijdens de concentric tot daar aan toe, maar inademen tijdens de eccentric????)
            Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

            Comment


            • Terug naar de gym gegaan, goede babbel gehad met de trainer en ook nog een beetje getraind...

              Plank
              90" +10 (8'30") - PR

              Face pull
              12x40 (1')

              Bradford press
              10x20 (2'30")

              Squat
              8x30 (2'30")
              8x40 (2'30")
              6x50 (3') -
              4x55 (3'30") -
              3x60 (3'30") - WTF?
              3x60 (4'30") - alle sets/reps veel dieper dan nodig, wel nog regelmatig met dat kleine kraakje in mijn rechterknie...de laatste set waren wel grindertjes met 1 keer een klein beetje hip shift...toen wist ik dat het tijd was om ermee te stoppen...

              OHP
              8x30 (2'30")
              8x40 (4') - jeuj, ik kan dus wél 8x40 pressen...
              6x45 (5'30")
              3x50 (3')
              2x50 (2')

              BTN press
              6x40 (2')
              6x40 (2'30")
              6x40 (5')

              Face pull
              15x40 (2')
              15x40 (2')

              Pull up
              6x bwt (4')
              4x +5 (3')
              4x +5 (3')
              4x +5 (3')
              6x bwt...

              Amai, alles eruit gehaald wat erin zat... #moemaartevreden lol...

              Wel niks om alle weken te doen, zo 2x trainen op 1 dag...



              Last edited by steffie268; 26-04-2017, 21:20.
              Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

              Comment


              • WTF?

                De hele dag op de pot gezeten...
                Met griepverschijnselen in mijn bedje liggen bibberen...
                Overal pijn en ellende, amper kunnen bewegen...

                Niks van dat dus, beetje soreness in hams (dus jeuj! de RDL's wérken), that's all...
                Zelfs nog wat lichte GPP gedaan deze namiddag...

                Dus volkomen terecht stel ik mij de vraag: WTF?

                Misschien hebben de DOMS wat vertraging en moet ik mijn "klop" nog krijgen, maar het lijkt er voorlopig dus op dat mijn lichaam de dolle fratsen van gisteren vrij goed heeft verteerd...

                Dus weer heel veel bijgeleerd over wat mijn lichaam kan en aankan...is goed voor het vertrouwen lol...

                Als ik ooit mijn trainingen écht serieus ga nemen weet ik dus dat het goed te doen is om 2x per dag te trainen...Idealiter 's morgens het explosieve c.q. low rep werk en 's avonds de assistance/hypertrophy gerichte oefeningen...véél beter dan de hele zwik telkens in 1 sessie te proppen... Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde, ik maak nog genoeg gains met lekker amuseren dus dat serieus doen hou ik wel voor als het nodig wordt...

                Toch wel heel benieuwd hoe ik mij morgenvroeg ga voelen, wie weet is het dan een heel ander verhaal lol...

                grtz
                Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                Comment


                • Dus toch een vorm van DOMS in mijn hammies...gelukkig wel véél minder pijnlijk en met véél minder impact op mijn functioneren dan het soort DOMS dat ik van mijn quadjes gewend ben...
                  Met DL op het menu stel ik de training dus een half of misschien een heel dagje uit...
                  Goed nieuws is wel dat ik er eindelijk achter ben gekomen wat de oorzaak is van het "bar drifting forward" syndroom waar ik soms last van heb... Heeft niks met mijn set-up te maken maar wel met het te vroeg openen van mijn "hip angle" maw ik moet langer wachten met mijn torso verticaler te laten komen... Straks of morgen enkele cue's uitproberen die daarbij moeten helpen... Als dat probleem opgelost geraakt én als mijn eccentrics "on point" zijn kan ik eindelijk nog eens proberen naar een DL PR te evolueren...
                  Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                  Comment


                  • Plank
                    1' +15 (2') - PR
                    1' +15 (2')
                    1' +15 (8'30") - VPR

                    DL (conv, doh, beltless)
                    ? x50 (3') - 6 à 8 reps
                    ? x70 (4') - 4 of 5 reps
                    ? x90 (7') - 4 of 5 reps
                    2x110 (8')
                    1x115 (13') - strikt genomen geen PR, maar toch een PR (zie commentaar)

                    Chin up
                    3x +5 (2')
                    3x +10 (3')
                    3x +15 (3'30")
                    3x +20 (3'30") - PR?
                    1x +25 (9'30") - PR?

                    DB farmer's walk
                    38's - 90 stappen (3') - PR
                    38's - 70 stappen (3')
                    38's - 70 stappen - VPR...

                    Commentaar:
                    -Planks, amai kapotgaan zoals altijd, de plaat trilde er bijna af...het voordeel van de planks is dat al de rest nadien dan "easy" is, harder sterven dan dit doe je toch nooit...
                    -DL, na lang te hebben gedacht dat het aan mijn set-up lag wist ik nu dus dat ik aan mijn "bewegingspatroon" moest werken...De eerste 3 sets niet echt de reps kunnen tellen omdat ik zo gefocust was op de reps correct én zo traag mogelijk uitvoeren...Het lukte ook om de stang op exact dezelfde plaats terug te leggen als waar ze vertrokken was...De 110 was zwaar maar ging vrij vlotjes en met nog steeds goede vorm...3x110 is mijn oude "bad form" PR en dat kwam nu wel in zicht maar ik wilde absoluut geen risico's nemen...first time ever 115 ging bijna even vlot en nog steeds met goede vorm en ook hier voor alle zekerheid nog iets in de tank gelaten, ik was al blij genoeg met die ene rep...zit dus zeker nog rek op, op een topdag denk ik dat 120-125 nog wel te doen moet zijn...wel spijtig dat ze niet gefilmd zijn, moet ik echt dringend eens werk van maken...
                    -Farmer's walk: echt een top full body oefening, snap echt niet waarom niet meer mensen deze doen...wie twijfelt aan het nut hiervan heeft ze volgens mij nog niet zwaar genoeg geprobeerd...

                    Bwt 73,90...

                    Echt super blij met de DL's, geen woorden voor...
                    Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                    Comment


                    • Plank
                      1' +20 (2'30") - PR
                      50" +20 (3')

                      Bradford press
                      10x20 (90")

                      Face pull
                      12x40 (2'30")

                      Squat
                      8x30 (2'30")
                      6x40 (2'30")
                      6x45 (2'30") - WG met 10 kg verhoogd, tegen mijn verjaardag hopelijk een mooi squat PR...
                      6x45 (2'30")
                      6x45 (3')
                      8x45 (3')

                      OHP (met een andere stang dan gewoonlijk omdat iemand anders wilde DL'en)
                      6x30 (90")
                      6x40 (2'30")
                      5x47,5 (3') - FAIL, moesten er 6 zijn...voor "straf" nog een 5x5 dan...
                      5x45 (4'30")
                      5x45 (3'30")
                      5x45 (3'30")
                      5x45 (3'30")
                      5x45 (7')

                      Chin up
                      8x +5 (3')
                      8x +5 (3'30")
                      8x +5 (4') - jeuj!
                      7x +5 (5') - VPR

                      DB farmer's walk
                      40's - 68 stappen (4')
                      40's - 20 stappen...

                      Geen topdag, "surrender to the grind" dus en focus op volume draaien (extra werksets op squats, ohp en chins)...
                      Grip was op na de chins, na de eerste set farmer's walk ontploften mijn voorarmen zowat, ik geraakte zelfs niet in de houding die nodig is om ze te stretchen... tijdens de 2e set had ik de rechter DB niet goed vast en moest vrij snel lossen...
                      Vandaag een heel klein beetje samen getraind met een andere kerel die ook squats en DL doet en tussen zijn sets alles in een schriftje noteert... Sterke kerel en zijn vorm is super goed, ook een autodidact en ooit ook uit mijn vorige gym vertrokken vanwege de mentaliteit van de trainer en sommige van zijn klanten... In onze pure BB gym zijn wij dus de twee buitenbeentjes, dat schept sowieso een band...
                      Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                      Comment


                      • Plank
                        1' +20 (2')
                        1' +20 (3') - VPR

                        Walking lunges
                        12 stappen bwt (90")
                        12 stappen bwt (2')

                        Face pull
                        12x40 (3')

                        Bradford press
                        10x20 (2')

                        Squat
                        8x30 (2')
                        6x40 (3')
                        6x50 (5')
                        6x50 (4')
                        6x50 (4')

                        BTN press
                        6x45 (2'30") - PR
                        5x45 (5')
                        5x45 (9')

                        DL
                        6x50 (4'30")
                        6x70 (5')
                        4x90 (8'30")
                        2x105 (3')
                        2x105 (15')

                        Chin up
                        8x +7,5 (3')
                        7x +7,5...

                        2 sets squats laten filmen, nog uitzoeken hoe ik ze online gezet krijg...
                        DL, niet blij mee, van de "openbaring" van vorige vrijdag was blijkbaar niet veel blijven hangen..."old habits are hard to break", naar verluidt zou het afleren van slechte gewoontes zo'n 1000 reps vergen...ok, dan weet ik in ieder geval wat me te doen staat: veel DL'en en voorlopig goed mijn kopke erbij houden en niet teveel op automatische piloot trekken...
                        Nog wel semi-blij met de BTN press en de chins, maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de slechte DL's...
                        Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                        Comment


                        • 6x50 squat: https://www.youtube.com/watch?v=5bV6bS0rNzI

                          6x50 squat 2e filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=JWcqVai735Q

                          "Bink press"
                          6x30 (2')
                          6x30 (3'30")

                          CGBP (schouderbreedte)
                          6x30 (1'))
                          6x40 (90")
                          6x50 (2')
                          6x57,5 (2'30") - PR
                          6x57,5 (3')
                          5x57,5 (3')

                          Pec deck
                          8x25 (1')
                          8x25 (1')
                          8x25 (5')

                          Pendlay row
                          6x50 (2')
                          6x60 (2'30") - PR
                          6x60 (3')
                          6x60 (3'30") VPR

                          Cable row (V-grip)
                          20x55 (4')

                          Cable row (neutral grip, schouderbreedte)
                          15x55...
                          Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                          Comment


                          • Originally posted by steffie268 View Post
                            Is het in die gym niet gebruikelijk om klemmen te gebruiken om te voorkomen dat schijven van de bar kunnen vallen?
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                            Comment


                            • Originally posted by niet_hier View Post
                              Is het in die gym niet gebruikelijk om klemmen te gebruiken om te voorkomen dat schijven van de bar kunnen vallen?
                              Jammer genoeg niet...
                              Ofwel passen ze niet (te groot) ofwel komen ze los bij de minste beweging van de stang...
                              Vooral bij DL en Pendlay row is dat "niet zo prettig" lol...
                              Qua stangen is het ook redelijk crisis om eerlijk te zijn...
                              Ik twijfel of het niet passen van de juiste klemmen aan die klemmen ligt of aan de diameter van de sleeves, vandaar is het wat lastig om mijn eigen klemmen te kopen (plus ik wacht tot de micro-plates die ik "nodig" heb weer op voorraad zijn want altijd per 2,5 verhogen zie ik niet op alle oefeningen zitten)...
                              Bij de eerstvolgende financiële meevaller denk ik dat ik een eigen stang ga kopen ook...
                              Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                              Comment


                              • Buiten de opmerking omtrent het ontbreken van sluitingen op de stang geen feedback over de squatfilmpjes?
                                Wat mezelf nog harder opvalt dan de poverty squats zelf zijn mijn poverty genetics lol - 10 kg bijgekomen én VP omlaag, maar nog altijd een pink breed en zo plat als een pannenkoek...
                                Niet getreurd echter, ik blijf trainen kei plezant vinden en ik zie toch vooruitgang in de spiegel, op de weegschaal én in mijn liftjes...
                                Niet blindstaren op de korte termijn maar rustig blijven en "stick to the plan", alles komt goed...
                                En jeuj! volgende week zijn mijn micro-plates terug in stock, vooral voor de presses zal het een hoop schelen als ik met kleinere stappen dan 2,5 kg kan verhogen...
                                Squat 8x62,5 - bench press 8x55 - deadlift 6x105 - overhead press 7x44

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X