steun bij het afvallen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gelukkig zijn we ook niet allemaal hetzelfde. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het hoe en waarom het niet wilt lukken, en de reactie van sunamilla.


    als ze dit nou eens zou willen toelichten. want ik kom er eigenlijk niet wijs uit.....

    wat klinkt voor ons zo makkelijk? en als dit voor ons zo makkelijk klinkt, maar in de werkelijkheid niet is. Wat maakt het dan zo moeilijk voor jou persoonlijk. met welke problemen heb je te maken, dat je het zo moeilijk vindt.

    antw : het ligt echt aan me,ik heb een slecht zelfbeeld.en denk altijd negatief,bv als men gewoon een grapje maakt over me.neem ik het heel serieus.en ik kan daardoor een hele dag depri van worden.

    Wanneer heb jij meer controle over jezelf? Als het je niet lukt voldoende te eten en je eigen lichaam te verzorgen met hetgeen het nodig heeft?

    antw : wanneer ik niet zoveel heb gegeten en veel heb gesport voel ik me goed.. ,dan heb ik echt controle,dan word ik niet depri etc.

    Wanneer heb jij het gevoel dat je meer controle hebt. En is dit gevoel wel realistisch als je het objectief bekijkt?

    antw : nou,hetzelfde antwoord als de vorige vraag.

    Wanneer ben je fitter? je zegt, ben zelfs nog veel fitter. Onder welke omstandigheden. lichamelijk fit? geestelijk fit? Is dit realiteit of is dit een gevoel? Vertel eens wat meer.

    toen ik hiermee begon,voelde ik me fit etc.nu is het heel veel verminderd.
    hoe meer ik eet des te meer ik me zwak voel.ik weet dat het ook psyh is .
    bv .voor ik ga sporten voel ik me een papzak erna merk ik precies op dat mijn benen slanker zijn.dit is echt gek he?ik wil van dit echt vanaf.durf amper bewegen in de sportschool ,het gevoel dat iedereen me bekijkt omdat ik zo dik ben etc.als ik me dik voel.wil ik ook niet sporten.maar als ik me dun voel heb ik ineens letterlijk zoveel energie?vreemd?Je vragen doen me echt denken.

    mensen beginnen je luierik te noemen? welke mensen doen dit? Waarom denk jij dat ze dit doen? zijn deze mensen goed voor jou en jouw persoonlijke ontwikkeling? hoe staan deze mensen zelf in het leven. zijn ze zelf gelukkig? wil jij net als deze mensen zijn en zo ja waarom. Is het realistisch om jou lui te noemen als je hard werkt aan een gezonder lichaam?

    antw : familieleden.men zus vraagt vaak kom je met me fietsen zo'n 4xPer week.als ik nee zeg dan noemt ze me een luie,voor mijn persoonlijke ontwikkeling zijn mijn famillieleden totaal niet goed.maar ze weten ook niets over mijn stoornis.ze weten dan ik problemen heb met voeding.soms spreken ze over anorexia etc.maar nooit echt bevestigd.maar een zus van me weet het wel.ze heeft er nooit met me over gesproken.maar eens vroeg ik haar iets of ze mee wilde eten.en toen schelde ze me uit van over boulimia en anorexia ,dat ik zover ga omdat ik enkel dun wil zijn etc.nog nooit heeft ze zich verontschuldigd noch erover gesproken.ik wil graag mijn famillie tevreden stellen.hoe ze ook zijn tegen me.

    terwijl je stiekem traint? waarom train je stiekem. Verder snap ik heel goed dat je moe wordt van het meer eten. Jij wil diep van binnen eigenlijk niet meer eten (psychisch), en je zit constant iets te proberen, waar je niet 100% achter staat (wellicht mede door de mensen in jouw omgeving die oa ook zeggen dat je lui bent en je dus niet ondersteunen, maar juist jouw persoonlijke zelfbeeld en persoonlijke ontwikkeling ondermijnen).

    antw : omdat mijn moeder dit nooit aanvaard.ze vind me te 'dun' ,en wil er geen commentaar over.niet veel weten dat ik sport.ik wil niet dat ze het weten.ze weten het niet.maar iedereen weet dat ik niet alles eet.maar dan maken ze echt vette dingen.vooral mijn moeder.mij inproppen gaat zeker niet lukken.nou ik moet het niet te serieus opnemen jegens mijn ouders;omdat ze zoiets niet kennen.ze zijn ongeschoold ,de tijd van vroeger.nou jah best begrijpelijk.

    natuurlijk wordt je daar moe van. Maar wat ik met 100% zekerheid kan zeggen, is dat het lichamelijk gezien, beter voor jouw lichaam is. Je realiseert je dit ook wel, maar er zijn teveel directe of indirecte factoren die jou tegenhouden in je persoonlijke ontwikkeling als mens zijnde.

    antw : het meeste wat me tgenhoudt is die zelfbeeld.ik vergelijk mezelf met vrouwen die echt enorm veel zwaarder zijn.en soms vind ik ze zelfs slanker dan me.en commentaar en opmerkingen van famillieleden


    Ik persoonlijk zou heel graag antwoorden zien op de bovenstaande vragen, en heb wel het geduld om te proberen om jou verder te helpen. Ik hoop op een antwoord vanuit jouw kant waarin je antwoordt geeft op bovenstaande vragen.

    groeten dynobet[/quote]



    heel erg bedankt voor je steun .ik waardeer dit enorm

    thnx
    Last edited by sunamila; 17-10-2011, 17:02. Reason: typfout

    Comment


    • Tjee Sunamila, je hebt echt een probleem. Je zegt het zelf al: je zelfbeeld. Weet je wat mij opvalt? Dat je iedereen maar te vriend wilt houden, ook al doen ze naar tegen jou. Ik zie je dat hier op het forum doen en kennelijk doe je dat thuis ook want je zegt "ik wil graag mijn familie tevreden stellen, hoe ze ook zijn tegen me".

      Heb jij nu wel of niet hulp van een psycholoog? Het lijkt me namelijk echt goed als jij regelmatig iemand spreekt die alleen jouw belang voor ogen heeft. En niet het belang van een moeder, zus etc. Kies voor jezelf. Het is jouw keuze, jouw leven, jouw lichaam.

      Comment


      • Ik heb niet heel dit topic door gelezen maar ik zag je foto's en ik weet niet waarom je zo graag wil afvallen. Ik kan wel ergens begrijpen dat als je strakke fitness modellen ziet dat je zou willen afvallen maar je bent helemaal niet dik. Van de paar posts die je hebt geplaatst hier, kom ik ook tot de conclusie zoals vele andere mensen dat je een laag zelfbeeld hebt, maar zie niet in waarom want je bent perfect normaal qua gewicht en qua "uitzicht" zeg maar.

        Een klein voorbeeldje dat misschien niet helemaal van toepassing is op jou maar je doet er zelf maar mee wat je wil. Als ik je tegen zou komen en ik zou je vragen "sunamila mag ik alsjeblieft please please please je vriendje zijn" hoe kom ik dan over? Hopeloos! Zelfde is met mensen die voor iedereen en alles klaar staan. Mensen die dit doen worden gewoon gebruikt en voor de rest worden ze links gehouden, want je weet toch dat als je iets vraagt ze voor u klaar staan. Dit is hetzelfde voor u. Je springt voor iedereen en staat altijd klaar, maar je doet niets voor jezelf. Je moet meer voor jezelf opkomen, assertiever zijn, je gaat jezelf veel beter voelen en je "beter" voelen dan andere waardoor je je minder gaat vergelijken met andere.

        Ik zeg hetzelfde als iedereen hier, werk aan je zelfbeeld maar dit kan je echt wel zelf doen door dingen te lezen en jezelf te veranderen. Hiervoor hoef je niet zoveel euro te betalen aan één of andere psycholoog die dan gewoon hetzelfde zal zeggen als iedereen hier alleen vraagt hij er geld voor.

        Dus lees boeken en artikels op het internet hoe je assertiever kan zijn, hoe je voor jezelf moet opkomen en dan zal je zien dat je helemaal niets moet doen aan je lichaam. Er zijn mensen die over de 100 kg wegen (vet weliswaar) en dit is bij jou helemaal niet het geval.

        Succes!
        Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

        Comment


        • aangezien jij greg plitt wat vind, zou ik maar heel gauw registreren en even een aantal videoblogs bekijken. Die zal je ff vertellen hoe je alles het best kan aanpakken en jou ook motiveren. Zeg maar als je het doet, dan zal ik je paar videos recommenden

          Comment


          • @taletc. en blueeye: Zelfhulp werkt niet altijd. Vooral niet omdat het éénrichtingsverkeer is. Als ik zie dat ze door vragen van dynobet aan het denken wordt gezet, blijf ik toch liever bij het advies iemand in de omgeving te vinden, real life, die haar helpt. Een psycholoog wordt vergoed via de ziektekostenverzekering (ligt misschien aan je polis en of je in Nederland woont). Als zelf aanmodderen niet werkt, dan moet je een andere stap nemen lijkt mij.

            Comment


            • Zelfhulp werkt niet altijd.
              Het wordt door sommige mensen inderdaad gezien als iets heel gemakkelijks. ´Ow, lees een paar zelfhulpboeken en je komt er bovenop!´ Was het maar zo makkelijk..

              Comment


              • Originally posted by Pallas View Post
                @taletc. en blueeye: Zelfhulp werkt niet altijd. Vooral niet omdat het éénrichtingsverkeer is. Als ik zie dat ze door vragen van dynobet aan het denken wordt gezet, blijf ik toch liever bij het advies iemand in de omgeving te vinden, real life, die haar helpt. Een psycholoog wordt vergoed via de ziektekostenverzekering (ligt misschien aan je polis en of je in Nederland woont). Als zelf aanmodderen niet werkt, dan moet je een andere stap nemen lijkt mij.
                Daar heb je wel gelijk in maar ik vind dat ze het eerst moet proberen als ze het nog niet gedaan heeft voor dat ze geld gaat uitgeven. Mijn tante is psychologe en ze zegt zelf dat ze samen met de "patiënt" naar een oplossing zoekt die ze zelf eigelijk al weten. De meeste mensen weten wat ze moeten doen maar zoeken gewoon bevestiging van een bepaalde persoon, in dit geval een psycholoog. Hier in dit geval weet ze dat ze niet dik is en niet moet vermageren, en mensen in haar omgeving zullen dit ook zeggen maar die gaat ze niet geloven omdat ze tegen zichzelf zegt, " die mensen zeggen het maar om mij goed te laten voelen". Dus als ze naar een psycholoog gaat en geld geeft en die zegt net hetzelfde dan gaat ze dit wel aan nemen na een tijdje.

                De mens zit heel raar ineen. Maar je hebt wel gelijk dat zelfhulp niet altijd werkt als de persoon zelf het niet wil aan nemen wat ze leest. Dan is een psycholoog beter.
                Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

                Comment


                • Originally posted by sunamila View Post
                  Beadien ; ik begrijp je en ik waardeerde je hulp enorm.

                  ik heb nog niet opgeven.
                  Ik heb net de post van Pallas gelezen en geef hem/haar in grote lijnen gelijk.
                  Waarom wil je dat iedereen je aardig vindt? Waarom wil je zo graag doen wat iedereen van je wil?
                  Je kunt ook van je afbijten en heel hard "NEE" schreeuwen, misschien moet je dat eens proberen. Wat zul je de eerste keer verbaasd zijn!
                  En schreeuw dan ook gelijk "NEE" tegen jezelf als je jezelf weer eens te dik vindt, of niet leuk genoeg, of waardeloos.
                  Je bent zo waardeloos als je jezelf maakt en voor jezelf vechten, geeft op den duur echt heel veel voldoening en vertrouwen in jezelf.
                  Makkelijk gezegd he, vanaf mijn zijlijn...........maar ik meen het echt.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

                  Comment


                  • hoi sunamilla,

                    Ik ben blij dat je niet ons mooie forum hebt verlaten. Wat ik zo jammer vindt, is dat een slanke jongedame als jou zoon slecht zelfbeeld heeft.
                    Hoe komt het dat je dit beeld van jezelf hebt? Heb je dit als klein kind al gehad? In de pubertijd? later?

                    Hoe jij jezelf ziet, hoe anderen jou zijn, en de wisselingen daarin wanneer je sport en dergelijke lijken me irrealistisch. Na het sporten ben je zeer zeker niet slanker, maar dat jij dit wel zo ervaart is een voorbeeld van het feit dat jij dingen anders ervaart als dat ze zijn.

                    Wat ik opmaak uit jouw verhaal, is dat je gebrek hebt aan controle in je eigen leven (niet voor jezelf opkomen, altijd maar doen wat anderen willen om het hen naar de zin te maken). Via weinig eten en sporten wil je jezelf laten zien dat je wel controle hebt. Het kost namelijk veel energie en moeite om je honger in bedwang te houden en controle over je lichaam te hebben wanneer je zoveel sport en weinig eet. Het geeft je energie, en een gevoel dat jij de controle hebt?


                    "voor ik ga sporten voel ik me een papzak"
                    "erna merk ik precies op dat mijn benen slanker zijn"
                    "het gevoel dat iedereen me bekijkt omdat ik zo dik ben"
                    Dit is niet realistisch. jouw waarneming komt niet overeen met de realiteit.

                    Wat me verder opvalt is dat je een vreemde band met je ouders hebt. Heb je ooit een goed gesprek gehad met hun over jouw eetstoornis?

                    zoals veel ouders zullen ook jouw ouders geen idee hebben wat een eetstoornis inhoud. Een eetstoornis als anorexia heeft natuurlijk deels met weinig eten en gewicht te maken. Maar er komt veel meer bij kijken (oa het willen hebben van controle). Heb je hun al een keer verteld wat jij hebt, hoe jij je daarbij voelt en misschien nog wel het belangrijkste: dat je hier iets aan wilt doen.

                    Het zal een verlichting zijn voor jouw ouders als ze weten dat je iets aan jouw eetstoornis wilt doen. licht hun in over hetgeen jij wil gaan doen om jouw eetstoornis aan te pakken.

                    Vertel hun dat je probeert om meer calorien te eten, maar dan wel uit gezonde voeding (dan zullen ze niet meer proberen om heel vet en ongezond voor je te koken om je zoveel mogelijk kcal te laten eten).

                    Vertel hun dat je niet wil sporten omdat je calorien wilt verbranden, of om je gewicht zo laag mogelijk te houden, maar dat je dit doet voor conditie en lichamelijke ontwikkeling. Maak hun duidelijk dat je niet overmatig veel wilt gaan sporten, maar dat je wel een gezonde dosis sport wilt gaan doen, wat bij een gezond leefpatroon hoort. En dat je dus op lange termijn probeert om een stuk meer te eten, en dat je naar een gezond lichaam streeft. En dat sport met mate binnen dat gezonde patroon naar een gezond lichaam past.

                    Probeer hen (en eventueel ook anderen) inzicht te geven in jouw wereld. hoe jij dingen ervaart, waarneemt en voelt. Enkel op deze manier zullen ze begrip krijgen voor jouw situatie. En jou op een gepaste manier kunnen helpen.

                    Je wilt graag je familie tevreden stellen. maar jouw familie heeft wellicht enkel het beste met je voor. ze zijn misschien enkel bezorgd om jou, maar weten niet hoe ze jou moeten helpen. Geef hun inzicht, communiceer met hen, en probeer samen een oplossing te vinden en maak eventueel afspraken voor zover daar behoefte aan is.
                    -----------------------------

                    Het zal heel zwaar worden om jezelf ertoe te krijgen, om verandering te brengen in je eigen situatie. De stap om de conversatie met je ouders aan te gaan is wellicht nog de grootste (vooral omdat deze hun hoofd in het zand steken).

                    Als je dit echt niet durft, zou je een brief aan je moeder (ouders) kunnen sturen, en hen een aantal dagen geven om dit te laten bezinken, voor je dit gesprek aangaat. dit kan de drempel voor jou verlagen, en zorgt dat zij minder impulsief zullen reageren.

                    Je zult moeten gaan werken aan je zelfbeeld, en de manier waarop jij jezelf ziet en vergelijkt met anderen. Hoe jij jezelf ziet is niet realistisch.

                    helaas kan ik je bij het nemen van die stappen niet helpen, en zul je dit zelf moeten doen. Als het je zelf niet lukt om je leven terug op orde te krijgen, schakel dan de hulp in van een expert.

                    ps. Praat jij met je psycholoog over ALLES, of verberg je ook dingen voor hem/haar (dingen waar je liever niet over praat met iemand? Weet hij/zij hoe jij jezelf ziet, hoe jij je voelt met betrekking tot sporten en eten? Weet hij/zij dat je ouders niet echt weten wat er met jou aan de hand is, of hoe ze ermee om moeten gaan? wat is zijn of haar advies om te doen?

                    ik ben overigens niet opgeleid tot het helpen van mensen met een eetstoornis, dus hoe goed of slecht mijn advies is, weet ik niet. Ik hoop iig wel dat je er iets aan hebt, en dat het je aan het denken gebracht heeft.

                    groeten dynobet
                    Last edited by dynobet; 18-10-2011, 21:52.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                    Comment


                    • sorry,voor mijn late reactie.ik moest er echt over na denken.
                      mijn psyo weet idd niet alles.over mijn jeugd etc.
                      mijn famillie neemt alles van zelfsprekend en erover spreken zal toch niet helpen.als mijn eigen zus het niet begrijpt die hier heeft gestudeert,laat staan ongeletterde ouders.een brief schrijven zal dus niet lukken.
                      mijn moeder kwetst me heel graag,het lijkt net een hobby voor haar.
                      vorige dagen zijn dus ook wat minder geweest en heb ook ongezond gegeten .
                      ik wil zeker verder vechten.ik heb vaker geprobeerd te veranderen.maar het is de zelfbeeld die me kapot maakt en mijn moeder.en ik probeer me constant te bewijzen om aardig over te komen.
                      en erge is .als ik iemand me uitscheld of vernederd etc.vind ik dat die persoon het recht ervoor heeft .dan begin ik aan mezelf te werken,te oordelen uit te schelden ,ik sloeg mezelf.nam pillen van mijn vader.zodat ik gwn pijn had en op niets kon concentreren.en dat geld ook bij niet eten.Het niet eten houdt mijn gedachten bezig met kcal tellen sporten planningen maken.om niet naar mijn problemen te denken.alles te vergeten.dat wel helpt.maar op den duur word ik nog kwetsbaarder.er ging geen enkele dag voorbij zonder zelfmoord neigingen en verafschuwing van mezelf.het lijkt net of alles mijn schuld is.
                      waarom ben ik zo dom dat ik mijn moeder constant vergeef?waarom doe ik altijd alsof alles ok is?
                      waarom voel ik me altijd schuldig?hier wil ik echt vanaf?
                      ik weet niet of ik op alle vragen heb geantwoord.Het word wat teveel voor me.

                      en btw bedankt voor jullie steun.

                      Comment


                      • Misschien kun je juist als je mentale toestand even niet lekker is, toch je lichaam blijven verbeteren. Mocht je dan weer iets gelukkiger worden dan heb je nog iets extras om trots op te zijn. Ik zie het vaak dat mensen zich blind storten op sporten om zo problemen te vergeten. Misschien werkt het voor jou ook een beetje zo, echter, probeer het op een juiste en gezonde manier invulling te geven.

                        Comment


                        • Originally posted by Silk View Post
                          Misschien kun je juist als je mentale toestand even niet lekker is, toch je lichaam blijven verbeteren. Mocht je dan weer iets gelukkiger worden dan heb je nog iets extras om trots op te zijn. Ik zie het vaak dat mensen zich blind storten op sporten om zo problemen te vergeten. Misschien werkt het voor jou ook een beetje zo, echter, probeer het op een juiste en gezonde manier invulling te geven.
                          Ja dat doe ik laatste tijd.ik train 5a6keer per week
                          ik voel me er goed bij.en elke dag doe ik andere spiergroep.en ben toch in kracht veel verbeterd.ik neem bv bij chest press 35kg van begin 15kg

                          ik waardeer jullie hulp enorm

                          dit is wat ik ongeveer in een dag eet :

                          ik probeer na lunch geen carbs meer te eten,enkel als ik sport neem ik blokje pure chocolade en of wat koffie

                          ontbijt neem ik 40gr havermout met melk,doe er lijnzaad bij en zelden koffielepel natuurlijke honing
                          of een omelet van 2a3eieren = als het 3eieren zijn doe ik 1eidooier weg = gebruik hem voor mijn gezicht

                          mijn tusssendoor is een probleem?ik kan zelden eten omdat ik geen tijd heb en geen honger

                          ik drink ook minimum 1,7l water
                          namiddag neem ik wat noten en kwark = in totaal eet ik 500gr kwark in een dag =voor slapen incl

                          bij de kwark van voor het slapen gaan eet ik wat noten
                          diner eet ik tonijn of makreelfilet en wat groenten,soms een ei erbij
                          lunch :volkoren pasta of zilvervliesrijst met gehakt en of kip,die ik zelf maak en meeneem .beter dan brood.

                          nu de goede nieuws : mijn armen zijn echt veel voller geworden
                          maar mijn schouders nog niet?die uiteinde van mijn sleutelbeen stoort me enorm.de rest van mijn lichaam is gwn heel strak geworden ,vooral mijn billen en bovenbenen.
                          ik weeg nu 52kg


                          ziet dit er goed uit?
                          Last edited by sunamila; 24-10-2011, 17:14.

                          Comment


                          • Sunamila, lichaam en geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, werk aan beide. Je post alleen de resultaten van je lichaam. Dat andere deel vereist ook inspanning om resultaat te verkrijgen.

                            Comment


                            • hey iedereen.

                              ik eet veel meer en beter.en ben verminderd met cardio
                              doe nu 3a4keer cardio.en doe aan splitschema.zodat ik zeker 47u rust heb voor elk spier.
                              en mijn armen zijn al wat gegroeid.ik plaats binnekort een foto.

                              Comment


                              • dit is mijn schema van nu


                                o : havermout met magere melk+koffie

                                tssdr : 2snede toast met 4snede kalkoenfilet +stuk fruit

                                lunch : volkorenrijst met groenten

                                tssdr : noten (pinda's walnoten cashewnoten grondnoten amandelen hazelnoten)elke keer is het anders
                                magere kwark

                                diner : salade (paprika sla komkommer tonijn kip erwtjes brocolli 2ei) telkens verschillend.zelfgemaakte soep.

                                ik voeg bij mijn eten altijd olijfolie bij .lijnzaad .en geen zout meer.

                                sport : doe nu aan een 4dagensplit

                                1x per week wil ik nu gaan hardlopen (buiten frisse lucht snuiven)
                                doe nu ook met dumbells (6kg) begon met 3kg


                                heb enkele vraagjes :
                                merk dat mijn bovenkant van mijn bovenbenen heel erg groeien ?vind het totaal niet mooi.dus ben ik verminderd met sqauts .

                                ik weeg nu 52,5kg
                                ik ben veel strakker (echt enorm strakker wow) thank god
                                mijn kuiten zijn veel droger geworden.
                                alleen stoort me de uiteinde van mijn sleutelbeen en mijn ribbenkast?

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X