Originally posted by marnop
View Post
advies cutschema
Collapse
X
-
Ben vandaag naar een maand weer gemeten en was echt zwaar belabbert
3juni stats 103kg 26% vet
3juli stats 101.8 26.5% vet
Snap er geen de ballen niet van , heb veel gesport en heel erg gezond gegeten
maandag kracht
dinsdag cardio
woensdag kracht
donderdag kracht
vrijdag cardio
zaterdag kracht
zondag cardio
eet schema zal ik bijvoegen hoop dat jullie duidelijkheid kunnen geven(zou het kunnen dat de excel sheet de kcal verkeerd berekent?)
p.s bij me eetschema zit ik expres 100gram KH onder me behoefte want , ivm dat ik gelezen had dat kh je dik maak?
er gaat iets fout maar watAttached Files
Comment
-
Originally posted by Zelus View PostIk zou de verhouding van eiwit-koolhydraat-vet die je aan wilt houden doortrekken naar de losse maaltijden, nu wisselen deze heel erg in samenstelling.
Dus 6 maaltijden die allen de 30% eiwit, 45% koolhydraat en 25% vet verhouding benaderen!
das wel lastig da moet je elke maaltijd het zelfde doen wat lastig word ivm ik bv 9uur en half 1 langere pauze heb dan om 11uur en half 3
Comment
-
Ik zou nog helemaal geen cardio toevoegen en waarom niet?Je weet nu niet of je lichaam goed reageert op de krachttraining en je dieet, het dieet moet het werk doen en cardio is pas iets van latere zorg, als je nu alleen onnodig met cardio verbruikt wat je teveel eet kun je beter je dieet aanpassen tot je goed zit en dan pas cardio toevoegen wanneer je dat beetje extra wilt.
Verhoudingen zijn nu nog niet aan de orde, eet voldoende eiwitten en pas je carb inname aan op de juiste momenten rondom je training, of dat er nou 300 zijn of 500 als je ze nodig hebt voor een optimale krachttraining en spieropbouw dan doe je dat, je kan van een dubbel aantal aan carbs uitgaan als je van 2 gram eiwit per kg/bw uitgaat, maar dat zou ik om de 2 bekijken en aanpassen.
Je training bepaald hoeveel je ervan nodig hebt."You are what you eat..."
That's strange I don't think I've eaten any sexy beasts today...
Comment
-
Originally posted by Motormuis View Postdas wel lastig da moet je elke maaltijd het zelfde doen wat lastig word ivm ik bv 9uur en half 1 langere pauze heb dan om 11uur en half 3
Comment
-
Hoi motermuis.
Aangezien je me gevraagd had je te helpen, heb ik je voeding en dergelijke doorgenomen.
Om jouw onderhoud te bepalen, heb ik gebruik gemaakt van de katch McArdle methode. Deze is bij een hoog vet% veel betrouwbaarder als de harris benedict methode.
Volgens de katch mcardle ligt jouw onderhoud rond de 3100 kcal (uitgaande van de hoeveelheid sport die jij beschrijft). Om te cutten, zullen we daar een 10-20% onder moeten gaan zitten. Als iemand vet% laag is, zou ik eerder kiezen voor een klien kcal verschil en dus die 10% eronder gaan zitten. Aangezien jouw vet% vrij hoog is, kun je toch zeker die 20% pakken.
Dan komen we uit op de 2400 kcal voor het verlagen van je vet% (gezien jouw vetvrije massa, lijkt me dit ruim voldoende in een cut).
-----------------------------------
Uitgaande van jouw vetvrije massa, zouden jouw eiwitten op grofweg een 225g gezet moeten worden. een 30% van die kcal gaan we als vetten invullen. de rest koolhydraten.
Dit komt neer op een:
e225, k200, v77
je totale kcal zijn opzich niet verkeerd, alleen de indeling van koolhydraten, eiwitten en vetten kunnen beter. En ook wanneer je wat eet kan beter.
Begin met het verlagen van je koolhydraten naar de 200g, en verhoog je eiwitten een stuk.
--------------------------
Bij je ontbijt wil je een mix van whey + langzame eiwitten. een 20-25g whey is ruim voldoende. de langzame eiwitten kun je halen uit kwark, yoghurt, ei, tonijn, etc.
maak eens een nieuw schema waarmee je aan de juiste waarden komt. dan kijk ik dan verder hoe we je voeding kunnen optmaliseren.
----------------------
Staar je ook niet blind op vet% metingen of dergelijke. Jij bent als je goed hebt getraind en normaal hebt gegeten echt niet twee kilo pure spiermassa verloren en helemaal geen vetmasa. dat gebeurt simpelweg niet.
Als jouw trainingen gewoon lekker blijven gaan, en je kan je sets/reps met dezelfde gewichten blijven maken, en je gewicht daalt. dan verlies je vet.
Alle soorten vetmetingen hebben voor en nadelen, en hebben afwijkingen. Geen enkele is super betrouwbaar, en de meeste zijn helemaal niet betrouwbaar.
succesMore knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
wow bedankt voor de snelle reactie , ga er zo snel mogenlijk mee aan de slag!,
denk jij dat de beweging factor goed ingevult is(werk op scheepswerf ) en loop vrij veel
kwa kracht training gewoon alleen kracht training blijven doen en voorlopig geen cardio zoals robbie zei?
Dag dat ik al aardig wat wist maar valt dus vies tegen
Comment
-
Originally posted by dynobet View PostHoi motermuis.
Aangezien je me gevraagd had je te helpen, heb ik je voeding en dergelijke doorgenomen.
Om jouw onderhoud te bepalen, heb ik gebruik gemaakt van de katch McArdle methode. Deze is bij een hoog vet% veel betrouwbaarder als de harris benedict methode.
Volgens de katch mcardle ligt jouw onderhoud rond de 3100 kcal (uitgaande van de hoeveelheid sport die jij beschrijft). Om te cutten, zullen we daar een 10-20% onder moeten gaan zitten. Als iemand vet% laag is, zou ik eerder kiezen voor een klien kcal verschil en dus die 10% eronder gaan zitten. Aangezien jouw vet% vrij hoog is, kun je toch zeker die 20% pakken.
Dan komen we uit op de 2400 kcal voor het verlagen van je vet% (gezien jouw vetvrije massa, lijkt me dit ruim voldoende in een cut).
-----------------------------------
Uitgaande van jouw vetvrije massa, zouden jouw eiwitten op grofweg een 225g gezet moeten worden. een 30% van die kcal gaan we als vetten invullen. de rest koolhydraten.
Dit komt neer op een:
e225, k200, v77
je totale kcal zijn opzich niet verkeerd, alleen de indeling van koolhydraten, eiwitten en vetten kunnen beter. En ook wanneer je wat eet kan beter.
Begin met het verlagen van je koolhydraten naar de 200g, en verhoog je eiwitten een stuk.
--------------------------
Bij je ontbijt wil je een mix van whey + langzame eiwitten. een 20-25g whey is ruim voldoende. de langzame eiwitten kun je halen uit kwark, yoghurt, ei, tonijn, etc.
maak eens een nieuw schema waarmee je aan de juiste waarden komt. dan kijk ik dan verder hoe we je voeding kunnen optmaliseren.
----------------------
Staar je ook niet blind op vet% metingen of dergelijke. Jij bent als je goed hebt getraind en normaal hebt gegeten echt niet twee kilo pure spiermassa verloren en helemaal geen vetmasa. dat gebeurt simpelweg niet.
Als jouw trainingen gewoon lekker blijven gaan, en je kan je sets/reps met dezelfde gewichten blijven maken, en je gewicht daalt. dan verlies je vet.
Alle soorten vetmetingen hebben voor en nadelen, en hebben afwijkingen. Geen enkele is super betrouwbaar, en de meeste zijn helemaal niet betrouwbaar.
succes
ten eerste nogmaals bedankt voor je uitleg!
Heb met jouw uitleg me schema aangepast hoop dat dit veel beter is(al weet ik niet zo goed als je ontbijt goed is,)
Onbijt en groente zijn hekel punt maar daar zijn we mee aant werk!(heb 16 jaar alleen maar vette zooi gegeten dus moet wennen aan groente)Attached Files
Comment
-
Wat je zou moeten doen is in dat spreadsheet in cel C9 "2400" invullen in plaats van "3000". Dan zie je meteen wat Dyno bedoelt met de dagelijkse targets, zoals weergegeven in regels 10 t/m 12.
Vervolgens kan je het dagresultaat op regel 101 vergelijken met deze targets.
Dan zie je tevens dat e nu behoorlijk dicht in de buurt komt. Ga dit een tijd proberen (een week of zes) en hou in de gaten wat voor uitwerking het op je heeft.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostWat je zou moeten doen is in dat spreadsheet in cel C9 "2400" invullen in plaats van "3000". Dan zie je meteen wat Dyno bedoelt met de dagelijkse targets, zoals weergegeven in regels 10 t/m 12.
Vervolgens kan je het dagresultaat op regel 101 vergelijken met deze targets.
Dan zie je tevens dat e nu behoorlijk dicht in de buurt komt. Ga dit een tijd proberen (een week of zes) en hou in de gaten wat voor uitwerking het op je heeft.
denk je dat dit schema gaat werken?
Moet wel zeggen dat ik al 3.5 kilo kwijt ben en me schouder bladen al 18mm droger zijn maar tis wel vaag want me vet percentage is nog niet echt gezakt maar misschien moet me lichaam wennen aan deze manier van eten ?
Comment
-
Originally posted by Motormuis View PostNu herstellen ze te weing denk je? Ik dag juist van 2 dsgen verschillende spiergroepen juist voor de rust? Moet zowieso ff kijken naar lb/ub schema van dyno misschien is dat beter?
dag 1: Rug/Schouders/Biceps
dag 1: Borst/Benen/Triceps
Jij zegt ze zo zwaar mogelijk te willen trainen?
Dan zit je met als je dag 1 schouders hebt getraint, dag 2 weer met schouders te klooien (voor borst). En daar je met schouders ook je triceps nodig hebt, heb je dag 2 weer de triceps .
En nee, zo hebben ze niet voldoende rust.
Vandaar dat ik dagen wisselde als voorbeeld. En ze zo wel voldoende rust krijgen.
Comment
-
Originally posted by Knulletje View PostIk zei dat omdat:
dag 1: Rug/Schouders/Biceps
dag 1: Borst/Benen/Triceps
Jij zegt ze zo zwaar mogelijk te willen trainen?
Dan zit je met als je dag 1 schouders hebt getraint, dag 2 weer met schouders te klooien (voor borst). En daar je met schouders ook je triceps nodig hebt, heb je dag 2 weer de triceps .
En nee, zo hebben ze niet voldoende rust.
Vandaar dat ik dagen wisselde als voorbeeld. En ze zo wel voldoende rust krijgen.
tevens heb ik gelijk nog een vraag, heb je echt supplementen (behalve whey) nodig om te te cutten ?
Comment
-
Ik heb niet gezegd dat je elke keer cardio ertussen moet doen!
Ik had alleen je schema omgegooid, voor betere rust van de getrainde spiergroep.
En nee, om te cutten heb je geen sups nodig.
Je hebt pas sups nodig als je het met je voeding niet meer voldoende binnen kunt krijgen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door Robertyhurier@@ Mehmet Oz CBD Gummies This now not handiest guarantees that you acquire the real product but also affords the introduced protection of a 90-day cash-returned...
-
Kanaal: Algemeen
19 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 70kg 4x
- 70kg 6x
Safety bar back extension:
- 40kg 3x
- 22.5kg 10x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door AndrewGichols@@Sam Malone CBD Gummies Combining these blessings makes Sam Malone CBD Gummies an attractive preference for everyone looking to shed excess kilos accurately...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...4 dagen geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
6 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
1 week geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment