advies cutschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Motormuis View Post
    Ik leefde op vetpan en worstebroodjes maar heb ook aan crash dieeten gedaan dus ben bang dat me verbranding misschien niet goed is maar weet niet hoe je dat merk , ga wel vrij vaak naar de wc
    je merkt dat je stofwisseling niet goed werkt, als je bijvoorbeeld consequent rond de 2000 kcal eet, maar maanden lang niet afvalt op die 2000 kcal. (terwijl men ervan uit mag gaan dat men met jouw VVM en beweegpatroon wel zou moeten afvallen op zoon lage inname).

Jij eet nu niet te weinig (2400 kcal) + je valt rustig aan af. no worries dus.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
      Maak je niet zo druk. je stofwisseling werkt gewoon in orde (je viel op een 2400 kcal gewoon af de laatste weken).

Houd je strikt aan je schema + train 3-4x per week hard, en je wordt vanzelf beloond. Niet in een week of twee weken, want dat is vaak een proces van een half jaar of langer.

Maak me inderdaad te druk maar dat komt doordat ik telang in dit vette lichaam gezete heb en het nu echt strak wil aanpakken en een maatje zei dat ik allee vocht verloor en teveel boterhammen eet

Ben beetje bang dat ik het verkeerd aanpak

Tog bedankt voor je snelle reactie!

Comment

je merkt dat je stofwisseling niet goed werkt, als je bijvoorbeeld consequent rond de 2000 kcal eet, maar maanden lang niet afvalt op die 2000 kcal. (terwijl men ervan uit mag gaan dat men met jouw VVM en beweegpatroon wel zou moeten afvallen op zoon lage inname).

Jij eet nu niet te weinig (2400 kcal) + je valt rustig aan af. no worries dus.
        Ivm ik hiervoor wel tijdje crash dieet he gedaan(
        1400 a 1500 kcal) ben ik gewoon bang dat ik in spaarstand staat haha maar zal wel tussen me oren zitten

Comment

Zoals Dyno al zegt: zolang je nog aan het afvallen bent kan je concluderen dat je niet in de "spaarstand" zit, dat je niet je metabolisme om zeep hebt gebracht. Pas als het afvallen stokt zou je je zorgen kunnen gaan maken over je metabolisme. Ik probeer dit laatste voorzichtig op te schrijven want er zou ook wat anders aan de hand kunnen zijn. Dat is van geval tot geval verschillend.
          Het enige waar ik je voor wilde waarschuwen was om niet in de valkuil te stappen die "crashdieet" heet. Maar het geduld en toewijding op te brengen om jezelf geleidelijk aan tot een gezond en gewenst gewicht te brengen.
          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Iemand tips wat een beter onbijt is dan 2x eiwitshake?
            Klopt het dat je niet meer dan 5 weken mag cutten en daarna weer je omhoog met je kcal om te zorgen dat je lichaam niet went aan het cutten?
            Hoelang zou ik dan meer moeten eten en , alleen meer boterhammen ga niet werken zeker want dan worden me koolydrhaten weer teveel, goed afvallen is wel lastig zeg

Comment

Iemand tips wat een beter onbijt is dan 2x eiwitshake?
              Klopt het dat je niet meer dan 5 weken mag cutten en daarna weer je omhoog met je kcal om te zorgen dat je lichaam niet went aan het cutten?
              Hoelang zou ik dan meer moeten eten en , alleen meer boterhammen ga niet werken zeker want dan worden me koolydrhaten weer teveel, goed afvallen is wel lastig zeg
              dit (alle drie):
              - een stuk fruit (appel/nectarine/perzik ofzo)
              - 250g magere biogarde kwark (van de ah)
              - 1 gekookt ei
              -----------------

blijf voorlopig nou eerst eens +-10 weken die 2400 kcal eten. daarna leg ik je wel uit hoe en wat je kan doen om je stofwisseling een oppepper te geven. ga nou eerst maar eens een tijdje je heel strikt aan je voeding houden.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

dit (alle drie):
                - een stuk fruit (appel/nectarine/perzik ofzo)
                - 250g magere biogarde kwark (van de ah)
                - 1 gekookt ei
                -----------------

blijf voorlopig nou eerst eens +-10 weken die 2400 kcal eten. daarna leg ik je wel uit hoe en wat je kan doen om je stofwisseling een oppepper te geven. ga nou eerst maar eens een tijdje je heel strikt aan je voeding houden.

hey dyno, ik ben echt heel strikt met me schema bezig, me lichaam begint ook langzaam aan al beetje te vormen.
                Probeer gewoon vast informatie te verzamelen ivm ik meer wil leren kwa voeding/oefeningen zeg maar, zodat ik andere mensen ook zo goed kan helpen zoals jullie bij mij doen!

Comment

Maak je maar geen zorgen: de politie komt je niet oppakken als je langer dan vijf weken cut. Je kunt zolang doorgaan tot je merkt dat het niet meer werkt. Tegen die tijd heb je een "oppepper" nodig.
                  Wat Dyno schrijft is correct. Ga nou eerst maar eens beginnen. Tegen de tijd dat je merkt dat het effect wegebt weet je inmiddels voldoende om te bepalen hoe je het beste verder kunt gaan.

Comment

UPDATW :Vanochtend weer gemeten, en was weer een domper , 1% vet er bij gekomen heel raar aangezien ik heel strak voeding/training schema hanteert.

motivatie is wel gezakt ben er zelfs misselijk van maar we gaan gewoon door

Comment

ben opzoek naar motivatie want voel me echt slecht , doe gewoon iets fout maar weet niet wat, en sorry als sommige mensen me een zeikerd vinden

Comment

Motormuis, ik zie dat je me ook een PM gestuurd hebt over datgene wat in deze discussie staat.
                        Je zegt dat je al vijf weken een strak voedingsschema volgt. Dat snap ik niet, want als ik deze discussie zie zie ik op z'n minst vier verschillende voedingsschema's. Omdat je dat schema zo vaak wijzigt kan je niet oordelen wat wel werkt en wat niet werkt. Ook heb ik het idee uit de discussie dat je constant je trainingen aan het wijzigen bent: dan weer wel cardio, dan weer niet cardio, dan viermaal krachttraining per week, dan acht dagen achtereenvolgend krachttraining. Ook hierdoor kan je niet zeggen of je voedingsschema correct is of niet. Je bent gewoon veel te veel dingen te vaak aan het veranderen.
                        Je zou eens zes weken lang hetzelfde trainingsschema moeten volgen en hetzelfde voedingsschema moeten volgen. Niks wijzigen gedurende die periode. En vaak jezelf meerdere malen per week opmeten: gewicht, buikomtrek, andere maten en eventueel vet%. Het beste doe je deze metingen iedere keer op hetzelfde tijdstip op de dag; vlak na het opstaan is een goede gewoonte. Pas dan kan je oordelen of je op de juiste weg zit.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                          Motormuis, ik zie dat je me ook een PM gestuurd hebt over datgene wat in deze discussie staat.
                          Je zegt dat je al vijf weken een strak voedingsschema volgt. Dat snap ik niet, want als ik deze discussie zie zie ik op z'n minst vier verschillende voedingsschema's. Omdat je dat schema zo vaak wijzigt kan je niet oordelen wat wel werkt en wat niet werkt. Ook heb ik het idee uit de discussie dat je constant je trainingen aan het wijzigen bent: dan weer wel cardio, dan weer niet cardio, dan viermaal krachttraining per week, dan acht dagen achtereenvolgend krachttraining. Ook hierdoor kan je niet zeggen of je voedingsschema correct is of niet. Je bent gewoon veel te veel dingen te vaak aan het veranderen.
                          Je zou eens zes weken lang hetzelfde trainingsschema moeten volgen en hetzelfde voedingsschema moeten volgen. Niks wijzigen gedurende die periode. En vaak jezelf meerdere malen per week opmeten: gewicht, buikomtrek, andere maten en eventueel vet%. Het beste doe je deze metingen iedere keer op hetzelfde tijdstip op de dag; vlak na het opstaan is een goede gewoonte. Pas dan kan je oordelen of je op de juiste weg zit.
                          ik probeer eigenlijk elke keer me.schema te verbteren maar das dus fout?

kan toch geen kwaad als ik ene keer wel cardio doe andere keer nie?

eet schema ben ik nu wel.echt strak aan doen hoor , als ik hier eetschema post betekent niet dat ik die gebruik tenzei hij is goed gekeurt door jullie zoals me.laaste.schema

Comment

ik probeer eigenlijk elke keer me.schema te verbteren maar das dus fout?
                            Je kunt niet van "verbeteren" spreken zolang je nog niet weet wat "goed" en wat "fout" is. Dat inzicht in goed en fout lijkt er bij jou nog niet te zijn.
                            kan toch geen kwaad als ik ene keer wel cardio doe andere keer nie?
                            Jawel, dat kan wel kwaad. Door steeds de hoeveelheid cardio te wijzigen verander je je energiebehoefte. Door de cardio verander je je onderhoudsniveau. Dit zou je moeten compenseren in je voedingsschema. En dus kan je niet zeggen of je voedingsschema juist of onjuist is, want je wijzigt voortdurend je onderhoudsniveau.
                            eet schema ben ik nu wel.echt strak aan doen hoor , als ik hier eetschema post betekent niet dat ik die gebruik tenzei hij is goed gekeurt door jullie zoals me.laaste.schema
                            Een schema "goedkeuren" zal hier niet gebeuren, je zult hoogstens adviezen krijgen. Een beslissing nemen over welk schema je volgt doe je zelf.

Comment

Overigens is het een tangmeting en deze kan bij mensen met jou BF flink afwijken.. (het kan in werkelijkheid een stuk hoger liggen wel te verstaan)

Comment

dag juist dat die meting de enige was die nouwkeurig is?

ik doe eigenlijk 4x pw dyno zijn schema en 2x pw hardlopen( dan moet ik me activiteit op 1.75 inplaats van 1.55 zetten zeker) maar dat is dan teveel?
                                nog 1 vraag en.dan zal ik nie meer "zeiken" is muesli gecombineert met magere yoghurt of magere kwark een goed onbijt?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X