Dieet log Dave

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rainman View Post
    'Afkicken' van suiker kan inderdaad hoofdpijn veroorzaken,het zijn eigenlijk ontgiftigingsverschijnselen.
    oke dankje, want het is echt irritant, zit heel de dag op kantoor achter een pc'tje. maar heb echt last van drukkende koppijn. als ik effe heb geslapen of rustig heb gelegen gaat het wel weer. Hopen dat het snel over is.

Comment

Originally posted by Dave17 View Post
      Goedemorgen allemaal, vandaag op de weegschaal gestaan, en woog het zelfde als gister 105.7. nou was ik nog niet naar de wc geweest dus weet neit of het hier aan ligt. Maarja lekker door blijven gaan!

Alleen nog steeds last van drukkende hoofdpijn. misschien dat het aan me suikers licht die ik nu drastisch vermindert heb denk ik zo. Nouja nog maar even afwachten en doorzette :>

Goeie dag iedereen!
      Ik zou niet elke dag wegen word je toch gek van je moet natuurlijk niet verwachte dat er elke dag een halve kilo af is gewoon wekelijks of maandelijks wegen dan zie je de progressie veel beter!

Comment

Vind het niet zo erg, heb de opdracht gekregen om elke dag me gewicht op te meten. zodat dyno kan kijken hoe of wat.

Comment

Goedemorgen allemaal, vandaag op de weegschaal gestaan, en woog het zelfde als gister 105.7. nou was ik nog niet naar de wc geweest dus weet neit of het hier aan ligt. Maarja lekker door blijven gaan!

Alleen nog steeds last van drukkende hoofdpijn. misschien dat het aan me suikers licht die ik nu drastisch vermindert heb denk ik zo. Nouja nog maar even afwachten en doorzette :>

Goeie dag iedereen!
          Als je gewend was om veel suikers binnen te krijgen kan het idd daar aan liggen. Toen ik vorig jaar gestopt was met ranja, cola en andere dingen met suiker had ik ook een tijdje last van koppijn. Zoals rainman al zegt zal het een soort ontwenningsverschijnselen zijn. Bij mij heeft het een aantal weken geduurd en is toen vanzelf over gegaan. Wat mij veel heeft geholpen is heel erg veel water drinken volgens mij zat ik wel op zon 3 liter per dag ofzo.

Comment

Originally posted by tik_tok View Post
            Als je gewend was om veel suikers binnen te krijgen kan het idd daar aan liggen. Toen ik vorig jaar gestopt was met ranja, cola en andere dingen met suiker had ik ook een tijdje last van koppijn. Zoals rainman al zegt zal het een soort ontwenningsverschijnselen zijn. Bij mij heeft het een aantal weken geduurd en is toen vanzelf over gegaan. Wat mij veel heeft geholpen is heel erg veel water drinken volgens mij zat ik wel op zon 3 liter per dag ofzo.
            Ja ik probeer ook zoveel mogelijk wat te drinken. denk dat ik ook rond de 2.5 - 3 liter per dag zit!

Comment

Originally posted by Assie321 View Post
              Ik zou niet elke dag wegen word je toch gek van je moet natuurlijk niet verwachte dat er elke dag een halve kilo af is gewoon wekelijks of maandelijks wegen dan zie je de progressie veel beter!
              Ik begeleid Dave en heb hem wel de opdracht gegeven dagelijks te wegen. Hij moet niet verwachten dagelijks af te vallen (gewichtsverlies gebeurt meestal niet lineair) en hoeft ook geen conclusie's te verbinden aan de metingen. Het gaat er puur om dat ik een beeld krijg van wat de huidige voeding met hem doet. En met meer meetgegevens kan ik dit nou eenmaal sneller en beter zien.
              --------------

@Dave: Je hoofdpijn wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de combinatie van wat lager in koolhydraten en veel minder suikers (vrijwel geen). Om de klachten die je ervaart (ontwenning) te verminderen kun je: Ruim op tijd naar bed gaan en voldoende slapen. Ruim voldoende water drinken (2-3 liter).

Als noodoplossing (als de hoofdpijn heel erg wordt of je moet volledige focus hebben) kan het helpen om een klein glas cola zero te drinken (de zoete smaak alleen al is vaak genoeg. Icm een kleine hoeveelheid cafeïne werkt dit bijzonder effectief). Ga dit niet veelvuldig toepassen (en beperkt het tot 1 glas per dag), omdat ontwenning van grotere hoeveelheden caffeine ook vaak hoofdpijn veroorzaakt.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                Ik begeleid Dave en heb hem wel de opdracht gegeven dagelijks te wegen. Hij moet niet verwachten dagelijks af te vallen (gewichtsverlies gebeurt meestal niet lineair) en hoeft ook geen conclusie's te verbinden aan de metingen. Het gaat er puur om dat ik een beeld krijg van wat de huidige voeding met hem doet. En met meer meetgegevens kan ik dit nou eenmaal sneller en beter zien.
                --------------

@Dave: Je hoofdpijn wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de combinatie van wat lager in koolhydraten en veel minder suikers (vrijwel geen). Om de klachten die je ervaart (ontwenning) te verminderen kun je: Ruim op tijd naar bed gaan en voldoende slapen. Ruim voldoende water drinken (2-3 liter).

Als noodoplossing (als de hoofdpijn heel erg wordt of je moet volledige focus hebben) kan het helpen om een klein glas cola zero te drinken (de zoete smaak alleen al is vaak genoeg. Icm een kleine hoeveelheid cafeïne werkt dit bijzonder effectief). Ga dit niet veelvuldig toepassen (en beperkt het tot 1 glas per dag), omdat ontwenning van grotere hoeveelheden caffeine ook vaak hoofdpijn veroorzaakt.
                Oke dankje Dyno! Het is nog goed uit te houden alleen soms word het wel een beetje irritant! Maar wat jij al zij ik probeer inderdaad op tijd te gaan slapen, en laatste dagen pak ik toch per nacht 9 en half uur slaap mee. Ik ga nog niet aan de cola zero, probeer het gewoon vol te houden, maar als het echt niet gaat zal ik daar aan denken!

Comment

Vanochtend gewogen, en woog 105.3 dus al met al gaat het zeker niet verkeerd!. lekker de moed er in houden!

Goeiedag allemaal!

Comment

Hallo allemaal, Gister een beetje de fout ingegaan. Was op een feestje en heb 3 biertjes op. Vond het achteraf ook best wel jammer van mezelf. Maarja gewoon keihard doorgaan want het schema wat ik hem is supergoed vol te houden, soms is het zelfs wat te veel en weet ik niet waar ik het laten moet. Maarja dan maar proppen he! haha

Vanochtend gewogen nadat ik gister 3 biertjes op had. en woog 105.0 kg

Vandaag begonnen met me ontbijt maar ging skiën met me vriendin dus heb te weinig gegeten vandaag. heb uit eindelijk 1 maaltijd over geslagen. (Weet niet of dit erg is Dyno ?).

Morgen gaan we weer keihard door. Motivatie is perfect mede doordat het schema zo makkelijk vol te houden is wat ik hierboven al aangaf. Hoofdpijn is ook weg wat ik hiervoor aangaf althans, deze dagen geen last meer gehad!

Goeie avond allemaal!

Comment

Vanochtend gewogen, en woog 104.7 dus al met al blijf ik progressie maken. Vanavond weer lekker voetballen.

Comment

vanochtend gewogen, en weer 104.7. Even een vraagje: Ik deel mijn maaltijden op maandag zo op :

8:00 maaltijd 1
                        10:30 maaltijd 2
                        13:00 maaltijd 3
                        17:30 - 18:00 maaltijd 4
                        21:00 maaltijd 5

Maken die tijden nog uit, of is het gewoon zaak dat je je maaltijd maar binnen krijgt op de dag ?

Comment

Die verdeling is gewoon goed. Het komt niet zo nauw aan op exacte tijdstippen. Zolang het maar goed gespreid over de dag en voor jou praktisch ingedeeld is.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Hallo allemaal, Gister een beetje de fout ingegaan. Was op een feestje en heb 3 biertjes op. Vond het achteraf ook best wel jammer van mezelf. Maarja gewoon keihard doorgaan want het schema wat ik hem is supergoed vol te houden, soms is het zelfs wat te veel en weet ik niet waar ik het laten moet. Maarja dan maar proppen he! haha

Vanochtend gewogen nadat ik gister 3 biertjes op had. en woog 105.0 kg

Vandaag begonnen met me ontbijt maar ging skiën met me vriendin dus heb te weinig gegeten vandaag. heb uit eindelijk 1 maaltijd over geslagen. (Weet niet of dit erg is Dyno ?).

Morgen gaan we weer keihard door. Motivatie is perfect mede doordat het schema zo makkelijk vol te houden is wat ik hierboven al aangaf. Hoofdpijn is ook weg wat ik hiervoor aangaf althans, deze dagen geen last meer gehad!

Goeie avond allemaal!
                            3 biertjes, man gaat nergens over. Je had evt die Kc van de voeding kunnen inhouden.
                            Je hebt n prima begeleider nu, en het gaat lekker zie ik hier..
                            Hou vol he..

Comment

Thanks voor de reacties!. Dus na een week van 106.8 naar 104.7 kg gegaan. Dat betekend 2.1 kg kwijt. Gaat goed hoop er nog veel kwijt te raken!

Comment

Goeiemorgen allemaal, vanochtend gewogen en er stond 104.3 op de meter. weer 0.5 kg weg, Gaat lekker zo! goeiedag iedereen!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X