Maizena hype

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dubbel
    Last edited by Xomgeek; 05-03-2011, 14:40. Reason: Dubbel

Comment

• geloof ook maar niet alles wat ze in zo'n filmpjes tonen activisten en dergelijke doen ook aan propaganda

mais is trouwens niet 'veel' suiker, meer als andere graansoorten, dat is waar idd, maar verschil is niet zo groot.. overigens... maizena = maisZETMEEL, met andere woorden => POLYSACHARIDE, geen suiker dus,
      maizena en meestal (bij mij thuis toch) zo'n 85gr zetmeel en de rest nog beetje vocht

heb het na het lezen van al de verhalen hier ook eens geprobeert, gisteren en vandaag voor het eerst, zal na 2weken ofzo mijn persoonlijke ervaring ook eens geven
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

• Er zat ook inderdaad corn statch in de ketchup die ik net op had...

Wel weer een interessante wending..

Comment

• Originally posted by 3XL View Post
          Alleen jammer dat de spiercellen na een KT sessie te beschadigd zijn om veel te kunnen doen met die hoge bloedsuikerspiegel en gepaard gaande insuline afgifte.

Betekend dus dat de meeste glucose via via naar je vetcellen gaan

En wat die glycogeenaanvulling aangaat, gemiddelde KT sessie leegt de glycogeen vooraad maar voor een klein deel. uur KT verminderd de hoeveelheid glycogeen met ca 100mmol/kg spier. Aanvulling gebeurd onder optimale omstandigheden met een maximale snelheid van 5 mmol/kg spier/uur (-Bergstrom et al-) wat betekend dat je lichaam 20uur een constante stroom van glucose nodig heeft om de verbruikte glycogeen weer aan te vullen.

Die 5mmol/kg spier/uur komt trouwens neer op 0,9gr/kg spier/uur
          Zou je deze beweringen voor mij kunnen onderbouwen?
          Voor zover ik weet word de gehele glycogeen-voorraad binnen 2 uur marathon-lopen, wat gezien wordt als gemiddelde intensiteit, al geleegt.
          Ik ben zeer benieuwd.

Comment

• De video heet king corn, ik weet niet of iemand ooit van deze documentatiere heeft gehoord maar het is een hoge aanraader!

Comment

• Originally posted by nibor76nl View Post
              Er zat ook inderdaad corn statch in de ketchup die ik net op had...

Wel weer een interessante wending..
              Idd, en daarom denk ik dus dat we onbewust veel mais binnenkrijgen.. meer dan we willen, net als de 'normale' americaan die aankomt voor redenen die hij niet kan achterhalen

Comment

• Originally posted by Triple Aces View Post
                geloof ook maar niet alles wat ze in zo'n filmpjes tonen activisten en dergelijke doen ook aan propaganda

mais is trouwens niet 'veel' suiker, meer als andere graansoorten, dat is waar idd, maar verschil is niet zo groot.. overigens... maizena = maisZETMEEL, met andere woorden => POLYSACHARIDE, geen suiker dus,
                maizena en meestal (bij mij thuis toch) zo'n 85gr zetmeel en de rest nog beetje vocht

heb het na het lezen van al de verhalen hier ook eens geprobeert, gisteren en vandaag voor het eerst, zal na 2weken ofzo mijn persoonlijke ervaring ook eens geven
                Polysacharide is wel een suiker.
                Polysacharides zijn complexe koolhydraten.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
                  Polysacharides zijn complexe koolhydraten.
                  idd, zover was ik zelf ook wel, vandaar m'n uitleg

suiker = mono & disachariden
                  zetmeel = polysachariden, lange keten kh, complexe kh, hoe je het wil noemen

Comment

• Originally posted by Xomgeek View Post
                    Okay, even voordat ik commentaar geef: " ik heb niet heel het topic gelezen alleen de topics starters post
                    2 ik ben zeker geen expair en ga uit van wat ik heb geleerd afgelopen 1.5 jaar

OT: het gebruiken van mais.. (corn) lijkt mij gevaarlijk.
                    Mij is uitgelegt waarom baby dik worden.. Mensen zeggen altijd het ligt aan eten en bewegen..
                    Hoe worden baby's dan dik? Dat moet aan het eten liggen dat we voorschotelen.. Is het eten veranderd, in basis nee.. Kcal eiwit kh en vet zijn ongeveer hetzelfde .. Ingredienten? Nee.. Groeten fruit beetje vlees en aardappels ofz..

Want hoe kan het dat mensen en (baby's) die bijna niks eten en hun eetpatroon aanhoudt.. ( in vergelijking) toch dikker worden met de tijd..? En dan bedoel ik dik als >23% ..

Mij is verteld dat dit komt door ons gerommel met natuur producten.
                    Maakt niet uit wat voor product het is, zolang het uit verschillende ingredienten bestaat wordt er "maiszetmeel" aan toe gevoegt.
                    Veel wetenschapper denken dat dit een van de oorzaken is voor overgewicht.
                    Vooral in america zit (corn statch) in bijna alle producten (denk aan brood, beleg, vlees alles)
                    Dit komt omdat na de tweede wereld oorlog, de overheid zich ging bemoeien met de voedsel industry die moest namelijk weer opgebouwd worden, dit deden ze door subsidies te geven aan verschillende productgroepen en producenten. De producenten van mais gingen daardoor ongeloofelijk veel mais verbouwen voor het geld.

De hoeveelheid geld was zo enorm dat de regering na de wederopbouw van de voedselindustrie de subsidies niet ineens meer konden stil zetten i.v.m stakingen etc..
                    Dus wordt mais verbouwen nog altijd gesubsidieerd, en omdat de boer het geld "moet" hebben, verkoop hij mais al alle groothandels die ze het willen hebben.
                    Zo is mais in al ons voedsel gekomen.

Mais maakt dik is een theorie die gebasseerd is op dieren
                    Als een boer zijn dieren "snel" wil laten groeien (vetmesten) voedt hij ze mais..
                    En alleen maar mais. Zo kan een kip na 9 weken van leven al klaar zijn voor de slacht..

Daarom probeer ik maiszetmeel te vermijden,
                    Waar mais uit bestaat weet ik Niet maar het zal veel suiker zijn,

Goed voor na de training dat klopt (in de bulk dan) maar ik denk dat mais na de training veel meer problemen kan veroorzaken voor je lichaam dan je alleen uit de catabole toestand halen.

Nou ja mijn mening, en hopelijk zijn jullie weer wat kennis rijker..

Ik raad om op youtube te zoeken naar de insdustry of corn.. Dan kom je misschien op het filmpje wat ik 1 jaar geleden heb gezien.

Grzz
                    EDIT KING CORN HEET DE DOCUMENTAIRE HOGE AANRADER

even voor de duidlijkheid en meer vieuws van dit verhaal

Comment

• Originally posted by 3XL View Post
                      Alleen jammer dat de spiercellen na een KT sessie te beschadigd zijn om veel te kunnen doen met die hoge bloedsuikerspiegel en gepaard gaande insuline afgifte.

Betekend dus dat de meeste glucose via via naar je vetcellen gaan

En wat die glycogeenaanvulling aangaat, gemiddelde KT sessie leegt de glycogeen vooraad maar voor een klein deel. uur KT verminderd de hoeveelheid glycogeen met ca 100mmol/kg spier. Aanvulling gebeurd onder optimale omstandigheden met een maximale snelheid van 5 mmol/kg spier/uur (-Bergstrom et al-) wat betekend dat je lichaam 20uur een constante stroom van glucose nodig heeft om de verbruikte glycogeen weer aan te vullen.

Die 5mmol/kg spier/uur komt trouwens neer op 0,9gr/kg spier/uur

Muscle Glycogen Recovery

Muscle glycogen recovery is the process through which the muscles of the body are replenished with carbohydrate sources that have been depleted through the energy expended in exercise. The muscles that are the target of this recovery to an optimal glycogen level are the skeletal muscles, those structures that are actually engaged in the movement of the body; the other muscle groups, the smooth muscles of the internal organs and the cardiac muscles do not possess a capacity for glycogen storage or conversion to fuel in the muscle.
                      Glycogen is the form in which the carbohydrate glucose is stored within the body; the skeletal muscles typically contain two-thirds of the body's supply of glycogen at any time, or a quantity measuring approximately 2% of skeletal muscle weight. Most of the remaining glycogen in stored in the liver, where it is released into the bloodstream for transport to cells for energy production.
                      Exercise by its nature places demands on the body to provide energy to power the muscles in movement. When the energy sources, particularly glycogen, are constant at the commencement of the activity, these supplies will steadily diminish, and if not replaced to any degree during the activity, the glycogen must be recovered and the supplies restored at the conclusion of the activity. Most glycogen is entirely consumed from muscle stores within 15 minutes to 30 minutes from the commencement of the exercise; in disciplines such as sprinting, where the fast-twitch muscle fibers are the components of each muscle that are of primary importance, the athlete may exhaust all of the stored glycogen reserves with 10 minutes of muscle effort. Weight-lifters and other power sport competitors place similar demands on their muscle glycogen supply.
                      Of the glucose that is initially stored as glycogen and then converted for use in the energy-producing processes, 75% is directed to the brain and the functions of the related central nervous system; it is from the approximate 25% remainder that red blood cell production, skeletal muscle, and heart muscle functions are ultimately fueled.
                      Skeletal muscle glycogen depletion is a natural result of physical movement, which depletions are especially pronounced in athletic activity. Such depletion, if not corrected, carries with it risks to the structure and the function of the body. The primary danger associated with this depletion is damage to cells and muscle structures. When the body is unable to access muscle glycogen, it may trigger the breakdown of cell structures to create an alternative energy supply. Muscle glycogen depletion also places significant stress on the overall function of the immune system.
                      Muscle glycogen depletion is most effectively counteracted through diet; athletes who understand the demands placed on their muscle glycogen stores will plan how they shall achieve glycogen recovery through the foods ingested before, during, and after their workouts and their competitive events. There are a number of techniques employed by athletes to bolster their muscle glycogen levels, with each approach specific to the nature of the glycogen-depleting physical activity.
                      In sports where explosive, fast-twitch muscle movement is essential, the muscle glycogen is best restored through a post-activity meal that is rich in carbohydrates. This meal can be consumed within 30 minutes of the conclusion of the activity, as the body is most receptive to the recovery process at that time; the body's ability to ingest and synthesize carbohydrates into useful glycogen declines in the hours following the physical activity that depleted those reserves. Ideal muscle glycogen recovery will be performed through a series of small meals, as opposed to a single large meal that the body will not able to digest and process as readily. When the meals include a measure of protein replacement (the explosive muscle power activities that tax the glycogen stores often will require restoration of protein levels as well), a dual benefit is achieved.
                      A well-established method of ensuring that an endurance athlete has sufficient muscle glycogen is the process known as "carbo loading," when the athlete deliberately reduces carbohydrate consumption in the diet while continuing the training and energy expenditures. The athlete then loads carbohydrate-rich foods into the system, which tends to flood the muscles with glycogen. This technique, or a variation, is used after an endurance event such as a marathon race to restore muscle glycogen levels.
                      The development of specific sports fluid replacement products that contain carbohydrates (as well as useful electrolytes and water) has permitted athletes to more readily ingest carbohydrates during a workout or a competition. As a very general guideline, the body will process such carbohydrate sources most efficiently when the amount of carbohydrate in the fluid is between 6% and 12% by volume. This technique is effective in events that approach two hours or more in length, depending on the intensity of the athletic effort in question. For most athletes competing in events such as the Hawaii Ironman, such mid-race carbohydrate ingestion is essential.

Muscle Glycogen Recovery - training, exercise - World of Sports Science

Comment

• Originally posted by Triple Aces View Post
                        idd, zover was ik zelf ook wel, vandaar m'n uitleg

suiker = mono & disachariden
                        zetmeel = polysachariden, lange keten kh, complexe kh, hoe je het wil noemen
                        Jij zei dat polysacharides geen suikers zijn....
                        ALLE koolhydraten zijn suikers, simpele en complexe, maakt niet uit.

Comment

• Suikers zien de meeste mensen eerder als mono-sacchariden, wat uiteindelijk logisch is.
                          Gebruik liever de termen sacchariden of koolhydraten om misverstanden te vermijden.

Ik ga dit topic ook wel eens volledig doorspitten.
                          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

• Interessant topic! Ik ben blij dat je met andere onderzoeken aankomt Snuff, ik had al meteen mijn bedenkingen toen ik het verkooppraatje las. Zo heeft mijn geschiedenis opleiding me nog is geholpen bij het sporten

Maar ik denk dat ik dan wel het ga gebruiken net voor de training. Klinkt als een goede combo. Ik drink nu altijd chocomel na de training, maar dat ga ik dan toch maar inwisselen voor dextrose.

Comment

• Originally posted by gleke View Post
                              Suikers zien de meeste mensen eerder als mono-sacchariden, wat uiteindelijk logisch is.
                              Gebruik liever de termen sacchariden of koolhydraten om misverstanden te vermijden.

Ik ga dit topic ook wel eens volledig doorspitten.
                              Het eindigt allen als glucose, hoe je het wend of keert.
                              Glucose is een suiker.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
                                Het eindigt allen als glucose, hoe je het wend of keert.
                                Glucose is een suiker.
                                en hoe je het wend of keert, zetmeel is en noem je geen suiker, ja het bestaat uit suikerS en het word ook afgebroken tot suikerS, moet je mij niet uitleggen, zover was ik ook al.

oja vandaar dat er (wettelijk verplicht!) op verpakkingen van voedingsmiddelen zo'n tabbeletje staat met onder koolhydraten nog eens extra 'waarvan suikers'...

nutteloos he, want het is allemaal suiker..

ging hier echt niet op ingaan, wat een nutteloos afdwalen, maar aangezien jij het zo een belangrijke nuance vindt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X