maak je eigen proteinereep!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik heb ze gisteren gemaakt en ze zijn gestoord lekker.
    DL:160kg BP:110kg SQ:180kg

Comment

• patricia ziet er echt lekker uit joh,je kan zeker goed koken en bakken

Comment

• ik heb receptje net gemaakt en was echt tevreden

ik kan niet de precieze hoeveelheid noteren,maar je kan het zelfs opmerken,en of je het graag dik of lopend wilt

kwark = naturel
        spinazie bladen
        peer
        en magere melk
        zo mixen met de staafmixer of blender,ik gebruik liever de staaf,veel handiger en minder afwas
        en dan nog pijnboompitten en lijnzaad =niet mixen
        het smaakte echt lekker

smakkelijk

Comment

• Originally posted by Posseltje View Post
          ga weer paar nieuwe maken, prima maaltijd voor om 3 uur =) 300 kcal clean + de melk die ik erbij drink
          ik vind ze ideaal voor op school. een bar + halve liter melk, en je hebt een goede vervanging voor een maaltijd.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Net twee uurtjes lang bars gemaakt.

1 kilo whey
            1200g havermout
            800g pindakaas
            400ml water

heb 50 bars eruit gemaakt.
            geen chocolaag erover.

In het begin had ik er veel zin in,
            maar na een uurtje kreeg ik de pest erin.
            ben blij dat ze eindelijk klaar zijn.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
              Net twee uurtjes lang bars gemaakt.

1 kilo whey
              1200g havermout
              800g pindakaas
              400ml water

heb 50 bars eruit gemaakt.
              geen chocolaag erover.

In het begin had ik er veel zin in,
              maar na een uurtje kreeg ik de pest erin.
              ben blij dat ze eindelijk klaar zijn.
              wauw..verslaafd aan die repen? foto's van resultaat?
              ik vindt havermout niet te eten, kan ik er ook brinta doorheen roeren? wil er morgen mee beginnen.
              BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

• gaat hem niet worden met brinta. door de verhouding whey, pindakaas en havermouth smaken de bars niet echt naar havermout.

foto van resultaat:
                dit is 1/3de van de bars.

heb voor de gein ook een twix variant gemaakt
                Attached Files

Comment

• Ga ze ook maar eens proberen te maken volgens jou recept Dyno.

Comment

• Harden die dingen eigenlijk op de een of andere manier ook uit? Of blijft het een zachte flexibele reep? Even handig om te weten heb een pot choco whey staan die ik op wil maken aan repen
                    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

• @dyno
                      prima, ik zal morgen even bij de supermarkt spul halen hiervoor, als het goed is komt mijn 4.5kg pot whey ook binnen morgen )
                      dus samengevat:
                      je maakt de repen
                      in aluminiumfolie in vriezer
                      als ik morgenochtend/middag 1 wil dan haal ik em de avond ervoor uit en leg in koeling in plastic zakje ofzo
                      hoe houden jullie ze vers? of blijven ze aardig vers
                      BP: 90/DL:130/SQ:125

Comment

• Heb ze pas gemaakt. na het bereiden in de ijskast gezet en zijn nu goed hard. blijft tijdens het eten wel veel aan mn tanden plakken . Iemand tips om dit te voorkomen of hoort het erbij? Niet dat ik er veel last van heb maar het eet wat moeilijk.
                        "No matter how hard your day's may seem there are better day's coming. So stick your chest out, keep your head up and stay strong. "

Comment

• Ik vind ze het lekkerste als ze uit de vriezer komen en 1-5 minuutjes gelegen hebben. dus nog vrij hard maar wel net nog te kauwen. na een uurtje zijn ze meestal al wat zachter, dat is ook goed te doen. je kan ze verder gerust een hele dag uit de diepvries bewaren.

Comment

• Zag het recept hier, en leek me een goede snack/maaltijd vervanger (en goedkoop, op internet eiwitrepen kopen is 12 voor 20 euro ofzo, nu heb ik er 10 voor 2,50 ofzo?)

Ik heb gedaan:

200 gram pindakaas
                            200 gram havermout erbij gegooid
                            250 gram eiwitpoeder (smaak: icecoffee, heb ook nog banaan en kokos hier liggen voor eventuele latere versies, heb geen choco helaas)
                            200 ml melk
                            50 gram honing

in die volgorde heb ik het gedaan

goed gekneed, 10 repen van gemaakt, zitten nu in de koelkast om op te stijven.
                            Had er klein beetje van geproefd (al zijn ze natuurlijk nog niet erg opgestijft) en het smaakt niet slecht, beetje naar iet wat taaie cake met absurd veel koffie er door heen, ook best lekker zoet (door de honing) misschien was de smaak banaan beter geschikt ipv koffie maar ze lijken goed gelukt voor 1e poging al is de vorm niet prachtig van de repen. meesten van jullie bewaren ze gewoon in de vriezer? ga ik ze daar straks ingooien, top.

voedingswaarde van mijn repen:

200 gram havermout: 22 gram eiwit, 130 gram KH, 4 gram vet
                            200 gram pindakaas: 52 gram eiwit, 24 gram kh, 104 gram vet
                            50 gram honing: 38 g kh
                            200 gram halfvolle melk: 7 gram eiwit, 10 gram KH, 3 gram vet
                            250 gram eiwitpoeder: 195 gram eiwit, 12,5 gram vet, 22,5 g KH

TOTAAL: 276 g eiwit, 186,5 g KH, 123,5 g vet

(/10 per reep = 27,6 g eiwit, 18,6 g KH, 12,3 g vet)

Comment

• Ben al een tijdje aan het meelezen hier op het forum, allereerst steek je er veel van op en veel bruikbare tips, hiervoor alvast dank.

Dan zie ik hier veel de vraag voorbij komen of de repen in de oven moeten of niet, stelregel geen bloem, zelfrijzend bakmeel of meel dan niet bakken, lekker invriezen.

Ook de vraag over welke suiker wel of niet gezond is, danwel te gebruiken, is misschien druivensuiker een goede vervanging??

Ook zie ik de vraag waarom blijven de repen zacht, dit komt doordat fabrikanten dit weer oplossen door oa. suiker toe te voegen, nu is er bij bepaalde tokos ook een soort geharde honing te verkrijgen (weet hier de naam niet van) ziet er een beetje uit als glas, smelten, ingredienten mengen, afkoelen en voila harde reep.
                              Is het te hard ga je als het afgekoeld is en nog niet geheel uitgehard het een beetje "brosser" maken met druivensuiker. Heel lekker maar ik mag hetzelf helaas niet, ivm honingallergie.

Voor de recepten met stroop heb ik nog geen oplossing.

Voor degene die geen choco whey hebben, naar smaak een aantal lepels Nutella erbij ipv pindakaas, ook heel lekker. (idee van fitnesskeuken.nl)

Comment

• O en nog even een vraag, jullie willen graag eiwiteen en lekker.
                                Is dan misschien meringues een idee, alleen maar eiwitten en poedersuiker en maizena, de poedersuiker kan weer worden vervangen door druivensuiker.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X