Groei gestagneerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GespierdeMug View Post
    Je hebt gelijk man, ik snap het wel dat niemand een zwart-wit antwoord kan geven, maar begrijp dan ook dat ik me geen raad meer weet Er is idd een flink grijs gebied en ja ik zal moeten gaan proberen, maar ik denk dan altijd zo: proberen = verloren tijd = minder massa.

Maarja als ik zo doorga dan is het dit: doorgaan = geen massa = verloren tijd + niks bereikt.

Zou je me misschien kunnen helpen met het PHAT schema? Hoe begin je bijvoorbeeld met je gewichten?
    Tuurlijk wil ik dat. Hoe zit het met je onderrug? Ik heb best een zwakke core, dus heb niet gelijk teveel volume gepakt. Aantal oefeningen weggehaal.

Gewichten is voornamelijk ff uitproberen, beter te laag beginnen. Je mindset tijdens een power dag is puur het gewicht om hoog krijgen. Tijdens Hypotrofie kan je iets meer ''pompe', Probeer ook alleen laatste 2 setjes tot fail te doen op een hypo dag. Fail is ook alleen maar tool.

Ik heb geen idee of het in 4 dagen kan, moet je wellicht wat oefeningen schrappen. Dan kan het wel.

Comment

Originally posted by progressive View Post
      Als de glygogeen is aangevuld wat doet dan glycogeen synthese er nog toe? Vol is vol lijkt me. Is gewoon een BS verhaal.
      Gebruik je geen of weinig energie en zijn de glycogeen voorraden aangevuld dan zal je alles omzetten in vet en hoe sneller de KH bron hoe sneller je vet zal aanzetten.

Als de glycogeen synthese zo geweldig is kan je dus gewoon rustig een kilo of meer per avond groeien in spiervolume? Want dan neem ik vanavond nog ff 300gram KH in. Heb nog wel een vol pak stroopwafels liggen.
      Come on guys.... get serious.
      Waarom denk je dat de glycogeensynthese snelheid hoger ligt? Omdat het deels is opgebruikt. Zodra de voorraden vol zitten zal de synthesesnelheid afnemen en dan zal de nadruk meer op vetoplsag liggen. Na de training en in de ochtend is de glycogeensynthesesnelheid daarom hoger.

Overigens zou je best een fatsoenlijkere toon kunnen aanslaan.
      Train hard or go hormone

Comment

Mug, heb je nou al eens nagedacht dat 3 kilo in 6 maanden helemaal niet slecht is? Volgens mij is er geen probleem als ik eerlijk ben. Ik kwam ook 8kg vvm aan in 6 maanden, maar nu zou ik blij zijn met 4kg per jaar als ik eerlijk ben.
        Train hard or go hormone

Comment

@Mug: Er is trouwens wel een ding wat je in gedachten moet houden wat training betreft:

But the challenge is not coming in everyday and trying something new, something different, something you saw on YouTube or heard your friend did in his local gym, or on Facebook. The challenge is setting goals, putting together a program, sticking to it and making proper adjustments as needed, and just showing up and doing the work. This consistency and methodical approach is how champions are built. Gymnasts, Track Athletes, Football players, Basketball players all have routines and consistently practice said routines.

bron: http://forum.bodynet.nl/algemeen/591...nsistency.html
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Tuurlijk wil ik dat. Hoe zit het met je onderrug? Ik heb best een zwakke core, dus heb niet gelijk teveel volume gepakt. Aantal oefeningen weggehaal.

Gewichten is voornamelijk ff uitproberen, beter te laag beginnen. Je mindset tijdens een power dag is puur het gewicht om hoog krijgen. Tijdens Hypotrofie kan je iets meer ''pompe', Probeer ook alleen laatste 2 setjes tot fail te doen op een hypo dag. Fail is ook alleen maar tool.

Ik heb geen idee of het in 4 dagen kan, moet je wellicht wat oefeningen schrappen. Dan kan het wel.
            Momenteel zit ik nog aan de roacuutane en heb doorgaans last van m'n onderrug, maar m'n core is redelijk sterk geloof ik. Oke, dus dan begin ik wat lager dan m'n max, maar in principe ga je bij elke oefeningen met je max gewicht aan de gang en dan stop je bijvoorbeeld 1/2 reps voor failure? Ik zie namelijk nergens %RM staan, alleen bij het speed work op de hypertrophy dagen.

Pompen als in, wat lager gewicht en rustiger aan? Of bedoel je dan eigenlijk dat de reps wat hoger liggen, maar tegelijkertijd je gewicht wel dusdanig hoog moet zijn dat je de reps er uit moet persen?

Originally posted by Toph View Post
            Mug, heb je nou al eens nagedacht dat 3 kilo in 6 maanden helemaal niet slecht is? Volgens mij is er geen probleem als ik eerlijk ben. Ik kwam ook 8kg vvm aan in 6 maanden, maar nu zou ik blij zijn met 4kg per jaar als ik eerlijk ben.
            Ja toen je het net zo zei dacht ik inderdaad wel wow, heb ik me dan vergist of heb ik het toch wel prima gedaan? Ik zie de gains namelijk niet en m'n kracht is ook niet toegenomen. Ik zou het alleen kunnen weten als ik weer zou cutten en kijken wat er overblijft. Sowieso geeft bulken wel een 'soft look' vind ik.

Originally posted by inferno_0666 View Post
            @Mug: Er is trouwens wel een ding wat je in gedachten moet houden wat training betreft:
            Je hebt gelijk inferno. Ik geef eerlijk toe dat ik niet altijd even hard bezig was en dat ik vaak baalde dat het allemaal niet lukte etc. Je beland dan gewoon in een soort van vicieuze cirkel.. Ik ga deze tekst onthouden en ik moet het toch zelf gaan doen! Heb echt zin om te gaan knallen nu op een nieuw schema!!! Ik ga er volledig voor, blijf consistent en ga doelen stellen en ga ze halen ook!!
            Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by GespierdeMug View Post
              Je hebt gelijk inferno. Ik geef eerlijk toe dat ik niet altijd even hard bezig was en dat ik vaak baalde dat het allemaal niet lukte etc. Je beland dan gewoon in een soort van vicieuze cirkel.. Ik ga deze tekst onthouden en ik moet het toch zelf gaan doen! Heb echt zin om te gaan knallen nu op een nieuw schema!!! Ik ga er volledig voor, blijf consistent en ga doelen stellen en ga ze halen ook!!
              Dat ken ik kerel, op een gegeven moment gaat het ff niet goed, en dan is meteen alles kut etc en ben je eig best down. Tenminste dat had ik, maar gewoon door blijven zetten dan kom je er altijd!

Succes

Comment

@hierboven

Gewoon wat lager beginnen, wellicht op 75% van je 1 rm. En dan gewoon elke keer gewicht toevoegen. Op je hypo dagen pompen bedoeld ik dat de reps hoger liggen, dus wel gewoon met max gewicht alleen laatste 2 sets tot fail gaan.

Dus suc6!

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                  @hierboven

Gewoon wat lager beginnen, wellicht op 75% van je 1 rm. En dan gewoon elke keer gewicht toevoegen. Op je hypo dagen pompen bedoeld ik dat de reps hoger liggen, dus wel gewoon met max gewicht alleen laatste 2 sets tot fail gaan.

Dus suc6!
                  Oke dus niet meteen aan de grens gaan zitten, gesnopen. Laatste 2 setjes als in de allerlaatste van de hele dag?
                  Is het oke om wat oefeningen te veranderen? Bijvoorbeeld rack chins verwisselen met gewone chins oid? Sommige kan ik niet uitvoeren in mn gym.

Nu nog een manier vinden om het in 4dgn te fixen. Hoeveel kcal eet jij hierbij in een bulk?

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Originally posted by Dexie View Post
                    Dat ken ik kerel, op een gegeven moment gaat het ff niet goed, en dan is meteen alles kut etc en ben je eig best down. Tenminste dat had ik, maar gewoon door blijven zetten dan kom je er altijd!

Succes
                    Ja helemaal kut, probeer dat te mijden want het levert alleen maar stress op en dat is geen goeddoener voor spiermassa.

Comment

• Originally posted by GespierdeMug View Post
                      Oke dus niet meteen aan de grens gaan zitten, gesnopen. Laatste 2 setjes als in de allerlaatste van de hele dag?
                      Is het oke om wat oefeningen te veranderen? Bijvoorbeeld rack chins verwisselen met gewone chins oid? Sommige kan ik niet uitvoeren in mn gym.

Nu nog een manier vinden om het in 4dgn te fixen. Hoeveel kcal eet jij hierbij in een bulk?
                      Laatste 2 setjes van een oefening op de hypo dag. Behalve bench press natuurlijk.

ja je kan gewoon oefening veranderen, rack chins is lekkere oefening hoor. Vergis je daar niet in. Op je power dag doe ik bijvoorbeeld pull ups en op hypo dag, rack chins.

Comment

• Dit is de indeling van het PHAT programma:

Day 1: Upper Body Power
                        Day 2: Lower Body Power
                        Day 3: Rest
                        Day 4: Back and Shoulders Hypertrophy
                        Day 5: Lower Body Hypertrophy
                        Day 6: Chest and Arms Hypertrophy
                        Day 7: Rest

Als je het in 4 dagen wilt doen zou je moeten gaan sleutelen aan de opzet en ik zie 2 opties:
                        1. Van de 2 power dagen een enkele full body dag maken
                        2. De 3 hypertrofie dagen compprimeren in 2 dagen

Meer over PHAT: Mega Feature: Layne Norton Training Series + Full Power/Hypertrophy Routine (Updated 2011) | SimplyShredded.com
                        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                        - Dave Tate

Comment

• Dat zijn heel wat setjes tot fail dan Hmm tijd om te proberen dan die rack chins haha

Iedereen echt hartstikke bedankt voor alles, er is me weer een hoop duidelijk geworden uit dit topic en ga dit sowieso gebruiken in mn schema's. Tijd om eens te gaan knutselen!

Over een paar maanden maar weer eens kijken hoe het er dan voor staat!

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Dit is de indeling van het PHAT programma:

Day 1: Upper Body Power
                            Day 2: Lower Body Power
                            Day 3: Rest
                            Day 4: Back and Shoulders Hypertrophy
                            Day 5: Lower Body Hypertrophy
                            Day 6: Chest and Arms Hypertrophy
                            Day 7: Rest

Als je het in 4 dagen wilt doen zou je moeten gaan sleutelen aan de opzet en ik zie 2 opties:
                            1. Van de 2 power dagen een enkele full body dag maken
                            2. De 3 hypertrofie dagen compprimeren in 2 dagen

Meer over PHAT: Mega Feature: Layne Norton Training Series + Full Power/Hypertrophy Routine (Updated 2011) | SimplyShredded.com
                            Reuze bedankt inferno, had die link ook gevonden inderdaad en het één en ander opgezocht om het naar 4 dagen om te zetten en ik geloof dat zij ook idd de power day FB maakte of de hypertrophy dagen indeelde onder UB/LB.

Comment

• ik ga deze routine binnenkort ook beginnen maar doe de hypertrofie dagen met push/pull/benen zodat elke spiergroep wat meer hersteltijd heeft.
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X