Forum records - naturel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Falstyr View Post
    Dat is net zoals bij de powerlift wedstrijden. Je hebt de optelling van de totale gewichten. Iemand die dan 800kg totaal over de 3 grote oefeningen verplaatst wint, maar dat betekend niet dat hij het sterkste is. Hij heeft alleen het meeste gewicht weten te verplaatsen en daarom wint hij. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van Wilks punten. Hierbij wordt je lichaamsgewicht mee genomen en degene met de hoogste Wilks score is de sterkste.

Iemand die 150kg weegt en 150kg bench press heeft is niet sterk. Zijn ratio is 1:1
    Iemand die 75kg weegt en 150kg bench press heeft is wel sterk. Zijn ratio is 1:2

Iemand die 150kg weegt en 300kg squat is niet echt sterk. Verplaatst maar 2x zijn lichaamsgewicht.
    Iemand die 100kg weegt en 300kg squat is erg sterk. Verplaatst 3x zijn lichaamsgewicht.
    Dan komt er nog iets bij kijken, namelijk de verschillende klassen.

Wanneer iemand met een topbeurt het meeste gewicht verplaatst heeft ie in principe de wedstrijd gewonnen. Maar als iemand die zelf minder zwaar is hetzelfde gewicht verplaatst heeft die persoon gewonnen.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

• Toch vind ik dat misterfit gelijk heeft dat het totale gewicht moet tellen, en het verhaal van ja als je zwaarder ben ben je sterker, gaat ook niet op in de rest daar is het ook gewoon wie het meest deadlift en niet je deadlift- BW en wie dan het hoogste overhoud wint..

Comment

• Originally posted by jarnie View Post
        Toch vind ik dat misterfit gelijk heeft dat het totale gewicht moet tellen, en het verhaal van ja als je zwaarder ben ben je sterker, gaat ook niet op in de rest daar is het ook gewoon wie het meest deadlift en niet je deadlift- BW en wie dan het hoogste overhoud wint..
        Voor mij is kracht ook gewoon dat wat je tilt. Als iemand 50 kg weegt en deadlift 100 kg en iemand anders die 100 kg weegt tilt 120 kg, dan is in mijn ogen die gene die meer tilt sterker.

Maar als je kijkt naar de verhouding massa - getilt gewicht, dan is die gene van 50 kg wel beter bezig. Iemand die 100 kg weegt (dan heb ik het niet over een moddervet iemand) moet makkelijk 120 kg kunnen tillen, gezien de hoeveelheid spieren hij heeft. Het is juist de kunst om met minder spieren, in verhouding meer te tillen. Denk dat ze daarom ook dat Wilksgedoetje hebben bedacht.

Comment

• Originally posted by Misterfit View Post
          gezien de hoeveelheid spieren hij heeft. Het is juist de kunst om met minder spieren, in verhouding meer te tillen..

Nooit geweten dat iemand die sterk is meer spieren heeft dan iemand die minder sterk is

@ Falstyr....volgens mij is mijn ratio 1:-1
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
            @ Falstyr....volgens mij is mijn ratio 1:-1
            Ach ik spot Michael ook met 1 hand. Dus dan kan ik jouw wel spotten met de andere hand. Komt wel goed zaterdag :P

Comment

Dat is net zoals bij de powerlift wedstrijden. Je hebt de optelling van de totale gewichten. Iemand die dan 800kg totaal over de 3 grote oefeningen verplaatst wint, maar dat betekend niet dat hij het sterkste is. Hij heeft alleen het meeste gewicht weten te verplaatsen en daarom wint hij. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van Wilks punten. Hierbij wordt je lichaamsgewicht mee genomen en degene met de hoogste Wilks score is de sterkste.

Iemand die 150kg weegt en 150kg bench press heeft is niet sterk. Zijn ratio is 1:1
              Iemand die 75kg weegt en 150kg bench press heeft is wel sterk. Zijn ratio is 1:2

Iemand die 150kg weegt en 300kg squat is niet echt sterk. Verplaatst maar 2x zijn lichaamsgewicht.
              Iemand die 100kg weegt en 300kg squat is erg sterk. Verplaatst 3x zijn lichaamsgewicht.
              Dus olifanten zijn volgens de Wilks punten niet eens zo heel sterk?
              Geniet, en drink met maten!

Comment

• Zijn ze ook niet als ze door miezerige mensjes verslagen kunnen worden :P

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                  Dus olifanten zijn volgens de Wilks punten niet eens zo heel sterk?
                  Denk ik ook niet, heb er nog nooit 1 in de gim zien squatten.. Zijn ook beachboys

Comment

Zijn ze ook niet als ze door miezerige mensjes verslagen kunnen worden :P
                    Nou ik wil een mens nog wel eens een olifant zien neerhalen met de blote vuist. Een trekker overhalen heeft niks met sterk te maken.

Comment

• Originally posted by Knulletje View Post
                      Denk ik ook niet, heb er nog nooit 1 in de gim zien squatten.. Zijn ook beachboys
                      Ze liggen de hele dag in de zon en in het zand. losers :P

Comment

• Even een bump:

deadlift 1x225kg, waren 7 getuigen bij maar geen film
                        conans wheel 200kg 720°, film elders op het forum te zien
                        Groeten

Comment

• Originally posted by Revius View Post
                          Even een bump:

deadlift 1x225kg, waren 7 getuigen bij maar geen film
                          conans wheel 200kg 720°, film elders op het forum te zien
                          Wrede deadlift baas!

OT: deze week een PR gescoord op de flat bench met dumbells.

3 x 50 kg
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

• Ik zie dat er nog wat records eigenlijk geupdate kunnen worden, van leo zelf ook die laatst volgens mij 5x110 heeft gefrontsquat?
                            Ik zelf 3x110 en parallel squat 1x150
                            Groeten

Comment

• Ik own jullie allemaal.
                              YouTube - World's Best Bench Press

Comment

• Originally posted by Breakmore View Post
                                Ik own jullie allemaal.
                                YouTube - World's Best Bench Press

Wat een prutser...

Comment

Sidebar top desktop