De Sportende Zwaffelaar: Road To 2011 and Beyond

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

[quote=Falstyr;737365]Denk je dat ik Whey in de ochtend neem omdat het zo snel opneembaar is en cortisol na de slaap snel de kop in kan drukken? Als dat is wat je dacht gaat die vlieger al niet op aangezien het gecombineerd wordt met melk. Melk is een casseine eiwit. In de maag worden de beide eiwitten een homogene substantie en neemt qua opneembaarheid het tempo van de casseine aan.

Enige reden dat ik whey in me ontbijt neem is omdat het voor wat smaak zorgt aan de ontbijt shake. En de extra eiwitten en aminozuren komen ook mooi van pas. Daarom is mijn whey niet echt een super whey en een Whey Delicious die meer op smaak gebaseerd is.

Als je het echt goed wilt doen neem je bij het wakker worden wat snelle suikers. Eventueel in de vorm van Blauwe bosbessen anders zou ik voor dextro gaan. 30mins later ofzo neem je een eiwit/vet ontbijt.

Waarom kies je dan niet voor wat casseinepoeder door je melk?

En jij zegt als je het echt goed wilt doen neem je eerst snelle suikers en dan een 30min later een eiwit/vet rijke maaltijd.
    Hoe zit het dan met de meervoudige suikers?
    Lijkt mij dat je dan een insu piek krijgt die dan snel weer weg is, dat je dan na 30 min gaat eten lijkt me goed maar mis dan toch die trage carbs.
    Face your demons...........

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Mensen zeggen dat endo, ecto, mesomorph lichaams samenstelling alleen op psychologisch vlak telt en niet fysiologisch. Ik zeg...bullshit. Ik ben merendeels endo en mijn metabolisme is daar ook naar. Dat jij veel kcal nodig hebt en een hoger metabolisme hebt betekend niet dat het bij mij hetzelfde is. Ik eet 2700kcal op sport dagen en rond de 2200-2300 op rustdagen en dat werkt de laatste maand of twee prima genoeg. Ik ga niet voor niks van 132kg bij 32% naar circa 123kg bij 22%. Rekenkundig moet ik 3800kcal eten als onderhoud. als ik nog vetter wil worden moet ik dat absoluut doen.

Ik ben zelf ook endo, ik hoef maar een maand niet letten op mijn voeding en ik word baggervet, de genen van mijn pa.

Als je het zo bekijkt hebben endo,s een trage stofwisseling dat merk ik zelf ook wel. Omdat je endo bent moet je 1250kcal onder behoefte gaan zitten, gaat er bij niet in
      Je moet verder zelf weten hoe jij het aanpakt, daar is iedereen vrij in. Maar je gaat 1250kcal onder behoefte zitten. Je adviseert om 500kcal onder behoefte te gaan zitten in een cut, waarom doe je dat zelf niet? Nogmaals ik ben zelf ook endo en 500 kcal onder behoefte werkt goed. totdat je bij een procent of 12-14 staat dan moet je andere dingen gaan doen Ik weet zeker als er een nieuw member zich meld die wat vragen heeft over voeding en die komt met hetzelfde verhaal als wat jij doet, is het eerste wat je zegt; je eet te weinig.

Vind het ook wel grappig dat je elke keer weer een weerwoord hebt en nooit iets aanneemt van een ander....en dat bedoel ik niet in de kwade zin.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
        Waarom kies je dan niet voor wat casseinepoeder door je melk?

En jij zegt als je het echt goed wilt doen neem je eerst snelle suikers en dan een 30min later een eiwit/vet rijke maaltijd.
        Hoe zit het dan met de meervoudige suikers?
        Lijkt mij dat je dan een insu piek krijgt die dan snel weer weg is, dat je dan na 30 min gaat eten lijkt me goed maar mis dan toch die trage carbs.
        Ik kies Whey Delicious omdat het lekkerder smaakt. Qua snelheid waarmee het opgenomen wordt maakt niks uit aangezien het gecombineerd wordt met de trage melk eiwitten. Ik koop al whey...waarom meer geld neer gaan tellen voor een extra pot casseine als het uiteindelijk geen verschil maakt?

Snelle suikers (glucose of dextrose) heb je na het ontwaken nodig om te zorgen dat het lichaam zo snel mogelijk weer in anabole staat komt. De insuline piek valt mee op dat moment. Als je normale insuline gevoeligheid in orde is zul je geen nadelen ondervinden. De enige mensen die geen snelle koolhydraten moeten nemen zijn mensen met een hoog vet% zoals ikzelf. De insuline gevoeligheid is van nature te laag met als gevolg dat je eerder nog vetter zal worden. Dan weegt het voordeel niet meer op tegen het na-deel.

Koolhydraten heb je bij een ontbijt dan overigens niet meer, of minder, nodig. Als je gedurende de dag voldoende neemt that is. Het lichaam doet er 3 dagen over eer je voorraad carbs echt op is. Dan maakt 1 ontbijt zonder complexe carbs echt geen verschil. Bij gebrek aan carbs zal het lichaam het vet om gaan zetten in bruikbare suikers en ga je vet verbranden. Een status waar de gemiddelde persoon niet snel in terecht zal komen alleen omdat ze in het onbijt geen carbs tot zich namen. Zie het probleem dan niet echt :P

Als je niet 30mins voor het eiwit/vet ontbijt suikers wilt nemen kun je ook rozijnen of iets dergelijks tijdens je eiwit/vet ontbijt nemen. Punani deed zoiets. Heb het toen van hem tijdje over genomen, maar vond het bij mijzelf niet zo'n succes.

Comment

@Ash
          Klinkt bekend. Maak van die maand niet strikt op voeding letten een jaar of twee en je ziet wat voor resultaat dat geeft :P
          In de periode dat ik mega resultaten qua massa en vet verlies had at ik op sportdagen zo'n 3000kcal en op rustdagen 2400kcal. Of iets in die trant. Ik probeer de laatste maand of twee weer in die vorm terug te komen. Daarom dat ik zoek in die regio naar hoe/wat mbt mijn lichaam.

Dat ik anderen adviseer -500 kcal te eten. Dat is maar een advies. Basis kennis en basis advies en niet op de persoon gespecificeerd. Verschaffing van een beginpunt waarna ze zelf verder moeten fine tunen. Zolang je eiwit inname in orde is kun je namelijk zakken tot -60% van je onderhoud zonder dat je metabolisme in stort. En nog meer van dat soort dingen pas ik toe bij mensen die 1 op 1 advies vragen en waar dus specifieker op hun lichaam in gegaan kan worden. Neem MichaelP als voorbeeld. Begonnen met een basis schema en naar gelang de maanden vorderde is hij overgestapt op een carb cycle die perfect voor hem werkte.

Ook bij Pro's is -500kcal maar een begin punt. Er zijn genoeg die dan wekelijks 10% in kcal blijven zakken tot ze in de voorbereiding echt mega weinig eten en eigenlijk alleen eiwitten/vetten tot zich nemen.

Daarnaast zit je ook met de tig verschillende reken methodes om te kijken wat je kcal onderhoud is. Heb uitkomsten gehad van 4800 t/m 2200kcal. En wat is nu waar? Op moment gebruik ik de methode die Dave Tate gebruikt en kom dan op 2530kcal uit. En dat werkt de afgelopen weken goed. Dus waarom zou ik dan weer gaan zitten kloten en koppig 3200kcal aan blijven houden? Misschien in de toekomst, maar nu niet. Moet ook vet% in rekening houden...hoe hoger het is hoe slechter je lichaam voeding kan verteren. Dus als ik lager geraak zal me intake vanzelf om hoog kunnen gaan.

Tja...onderbouwen...leuk...maar vermoeiend. Voor wie ben ik het nu aan het onderbouwen? wat voor nut heeft aangezien iedereen toch zijn eigen ding doet en zelden luistert. Gewoon lopen vloeken e.d. bereikt hetzelfde en kost minder inspanning :P
          Last edited by Falstyr; 12-09-2010, 17:01.

Comment

Het lijkt mij dat je juist wel een giga insuline piek bereikt als je smorgens met snelle carbs/suikers begint juist omdat je dan nuchter bent en de waarden dan een stukje lager liggen.
            Ik heb een meter dus ga het is proberen morgen ochtend.

Datzelfde geldt voor vet aanzetten, naar mijn mening zet je vet aan door insuline pieken, je moet je bloedsuiker juist zo constant mogelijk proberen te houden(vandaar vaak per dag eten) behalve na je training mag hij pieken om vervolgens lekker te gaan vreten.

Comment

4 pagina's en pas 1 training...kan niet 'ey. Dus bij deze de tweede.

De trainingen in het weekend doe ik voorlopig puur voor me rug. Begin met me rek en strek oefeningen. Daarna met me weerstandsbanden rek ik me benen, bekkens, heupen en rug wat op zover als mogelijk. Daarna doe ik bodyweight oefeningen zoals Pikeman Walk-outs, Bodyweight Squats, Bodyweight Lunges, Plank Holds e.d. Allen gericht voor doorbloeding van de pijnlijke streek en voor meer uithoudingsvermogen in me rug. Bij de dagelijkse activiteiten lijk ik weer voldoende kracht terug te hebben, maar kan het niet lang volhouden. Dus alles rustig aan houden.

Voer vandaag:
              9:30 wakker geworden en me ontbijt shake + 10:00 maaltijd tegelijk genomen.
              12:00 en 15:00 kwark met cashew noten
              18:00 300gr koolvis met 300gr bloemkool
              21:00 omelet met alle eieren die ik nog heb en op moeten.
              dus ook vandaag behoorlijk volgens schema gegeten.

Comment

Even iets anders.
                Ik las over al je blessures.
                Heb je wel is overwogen om supps. te gaan gebruiken die je blessures kunnen helpen verminderen?
                Die blessure van die squat zal wel een zenuw zijn die knel zit maar die andere.

Comment

zou niet weten welke sups me zouden kunnen helpen.

Comment

Dan zou ik eerst moeten weten welke blessures je allemaal hebt.
                    Je traint zo zwaar dat ik het idee heb dat je gewrichten wel wat voeding kunnen gebruiken iig.

Comment

Glucosamine....maar dat heb je al geprobeert toch?
                      Ik slik het zelf en ik heb er gelukkig wel baat bij.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Neem dan de combi van Chondoitine met Glucosamine b.v.

Comment

Natuurlijk krijg je insuline verhoging. Maar die verhoging is o.a. afhankelijk van je lichaams vet% die de insuline gevoeligheid beinvloed. En zo ook hoe consequent je bent met complexe koolhydraten te eten ipv suikers. En dan is het uiteindelijk een afweging of die insuline piek laag genoeg is om als acceptabel te bevinden tegenover het voordeel van zo snel mogelijk anabool te geraken na een goede nachtrust. Als de insuline piek te hoog is dan is eerder nadelig tegenover het voordeel en moet je het ook absoluut niet doen.

Glucosamine had ik tijdje geprobeerd. Geloof er niet zo in inderdaad. Waar ik nu mee zit is iets met de onderste paar ruggegraten. Wellicht ook iets met het SI-gewricht. Me bekkens... Voor de rest is er niks bijzonders aanwezig. Precieze info komt zodra ik de kans heb gezien om me huisarts te overtuigen me die MRI-Scan te geven. Op moment werkt die eikel niet mee. Alle kwaaltjes zijn acceptabel op moment en heb er merendeels van de tijd geen last van.

Comment

Er zijn vandaag de dag goede supps. op de markt die te maken hebben met het bewegingsapparaat.
                            Denk aan:
                            Glucosamine/chondroitine.Laatst genoemde stof bouwt je kraakbeen op Glucosamine smeert alleen maar en zorgt dan dus voor een vertraging van afbraak.Alle 2 is stukken beter en werkt natuurlijk niet meteen.

MSM:Zwavelhoudende stof. Het kan dienen als bouwsteen en beschermende stof van hardere delen in het lichaam, zoals kraakbeen en bindweefselstructuren. Zwavel is tevens de belangrijkste component van het belangrijke aminozuur cysteïne. In de praktijk wordt MSM ingezet ter ondersteuning van het bewegingsapparaat.

Celadrin enGlucosamine Complex is een mengsel van gecetyleerde vetzuren, gewonnen uit runderen, dat klinisch is onderzocht op zijn effectiviteit. Dit natuurlijke mengsel van gecetyleerde vetzuren bevat onder meer cetyl-myristoleaat, cetyl-myristaat, cetyl-palmitoleaat, cetyl-laureaat en cetyl-oleaat. Celadrin® wordt voornamelijk ingezet voor behoud van soepele spieren en gewrichten. Bevat glucosaminesulfaat; de belangrijkste grondstof voor kraakbeen, bindweefsel en gewrichten.

o.a.

Verder kan je heel veel doen met vetzuren als het om onstekingen gaat.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Denk je dat ik Whey in de ochtend neem omdat het zo snel opneembaar is en cortisol na de slaap snel de kop in kan drukken? Als dat is wat je dacht gaat die vlieger al niet op aangezien het gecombineerd wordt met melk. Melk is een casseine eiwit. In de maag worden de beide eiwitten een homogene substantie en neemt qua opneembaarheid het tempo van de casseine aan.

Enige reden dat ik whey in me ontbijt neem is omdat het voor wat smaak zorgt aan de ontbijt shake. En de extra eiwitten en aminozuren komen ook mooi van pas. Daarom is mijn whey niet echt een super whey en een Whey Delicious die meer op smaak gebaseerd is.

Als je het echt goed wilt doen neem je bij het wakker worden wat snelle suikers. Eventueel in de vorm van Blauwe bosbessen anders zou ik voor dextro gaan. 30mins later ofzo neem je een eiwit/vet ontbijt.

@Gleke
                              National Geographic en dieren kunnen me gestolen worden. Sommigen zijn leuk, maar na een korte periode hangen ze me de keel uit.
                              Ik had het over de vetjes.
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

ok. en waarom geen vetjes bij het ontbijt dan volgens jouw? Want ik kan geen enkele redenatie bedenken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X