De Sportende Zwaffelaar: Road To 2011 and Beyond

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tja waarom meer eten. Wordt er alleen maar vetter van. En zolang er geen stagnatie in progressie is dan heeft meer eten ook geen meerwaarde. Pas als alles stil valt dan gooi ik me kcal weer beetje omhoog.

Probeer rond de 3-4gr eiwit per 1kg vet vrije massa te eten. 60-70gr vet. en dan 150-250gr koolhydraten afhankelijk of het rust of sportdag is. Werkt goed genoeg.

Comment

• Hmm ik heb vandaag mijn extreme junkdag gehad.

Patat Stoofvlees, Frikandel speciaal, lange lummel(extra grote frikandel, bal gehakt, 2 broodjes bapao.

En net als afsluiter een pizza van minstens 1200 kcal.

Voel me nu verzadigd moe vies en heb last van mijn maag hahahaha!
      Morgen maar weer braaf kwark en pastas eten..
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

• Klinkt lekker. Ik heb me junk maaltijd gehad door wat bij de Kantonees te bestellen. Bak bami en een bak met beetje van dat ei en beetje babi pangang. Rest gewoon strikt volgens schema as usual. Heb helemaal geen trek in veel junken de laatste tijd. Eet eerder te weinig dan wat anders.

Vorige 4-6 weken heb ik rond de 1500-2000kcal geleefd per dag en at alleen als ik honger had. Dus moet het nu weer aanscherpen door wel genoeg te gaan eten.

Comment

• Vanaf vandaag dus weer volgens schema vreten. Is meer dan de afgelopen weken waarbij ik weinig tot niks at.
          4 sportdagen in de week vanaf nu: 2700kcal, 300EW, 220kh/60vet
          3 rustdagen in de week: 2200kcal, 282EW/150kh/60vet
          en dan 1x in de week wat lekkers als ik er zin in heb.

Vanochtend zag ik een barbel met 140kg in me rack leggen. Uit nieuwsgierigheid getilt en voelde aan alsof het maar 60-80kg was. Ben toen met 20kg verhogingen door gegaan. Uiteindelijk 240kg Rack Pull 1 rep net onder de knie qua hoogte. Stond er versteld van :O Heb nu wel beetje last van me rechterhand op moment, maar kan ook door de kou zijn.

Rest van de dag beetje zitten dubben... 5x5 110kg doen en op techniek focussen...of 5x5 115kg pogen. Tot aan het moment dat het gewicht aan de barbel werd gedaan wist ik het zelf niet eens wat ik ging doen. Ook qua strikte overhead presses kon ik niet kiezen tussen log of barbel tot het moment daar was.

Droge Cijfers: "medium" press dag
          Bench Press
          60kg x 5
          80kg x 5
          100kg x 5
          115kg x 5 (lag te ver omhoog, stang raakte 2x de haken aan wat energie kostte)
          115kg x 5
          115kg x 5
          115kg x 4 (5e rep moest ik van me afrollen)
          -loop beetje voor op schema. zou nu eigenlijk pas de 105kg 5x5 moeten doen hehe. Denk dat ik deze kans benut om de komende 1 a 2 weken op de 115kg te focussen en dan me voorste schouderkoppen wat ga verbeteren. Alle verhogingen op de 5x5 gaan vanaf dit punt overigens VPR's worden. Verder dan een 5x5 115 en 3x3 op de 120kg ben ik nog nooit gekomen.

Militairy Press
          60kg x 3
          75kg x 3
          75kg x 3
          75kg x 3
          75kg x 3
          75kg x 3
          75kg x 3

Close Grip Bench Press
          60kg x 5
          75kg x 8
          80kg x 8
          80kg x 7

Low Incline Bench Press
          80kg x 8
          80kg x 8
          80kg x 5

Comment

• is 60 gram vet niet wat weinig?

Comment

• 60 is gewoon het minimale.
              als ik meer neem kom ik niet uit met me kh en kcal.

Comment

• zie dat ik 1 set van 5x5 115kg vergeten ben te vermelden. 5 reps voor de set met een fail dus.

Comment

• Even een vraagje on the side. Ben bezig met voor mezelf een wsb template op te stellen, uiteraard voor de leuk. Ben hobbyist die het leuk vind om niet alleen wat kilootjes te pakken, maar ook beetje gewicht te bewegen.
                  Wat betekenen precies volume en intensiteit?
                  High intensity/low volume, betekent dat zoiets als weinig reps, weinig sets, hoog gewicht?

en Low intensity/high volume betekent dat veel sets, veel reps, laag gewicht?

Comment

• Originally posted by frederik47 View Post
                    Wat betekenen precies volume en intensiteit?
                    High intensity/low volume, betekent dat zoiets als weinig reps, weinig sets, hoog gewicht?

en Low intensity/high volume betekent dat veel sets, veel reps, laag gewicht?
                    Volume is de hoeveelheid reps en sets die gedaan worden
                    high intensity in dit geval betekend veel gewicht. maar met deze aanduiding van intensiteit ben ik het niet eens.
                    in de toekomst ga je ook nog zoiets als densiteit tegen komen. Dat betekend hoeveel werk je verzet in een bepaalde tijd.

High Intensity/Low Volume wordt dus mee bedoeld veel gewicht, weinig reps
                    low intensity/high volume is minder gewicht en meer reps/sets
                    densiteit verhogen betekend meer werk verzetten in dezelfde tijd.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                      Volume is de hoeveelheid reps en sets die gedaan worden
                      high intensity in dit geval betekend veel gewicht. maar met deze aanduiding van intensiteit ben ik het niet eens.
                      in de toekomst ga je ook nog zoiets als densiteit tegen komen. Dat betekend hoeveel werk je verzet in een bepaalde tijd.

High Intensity/Low Volume wordt dus mee bedoeld veel gewicht, weinig reps
                      low intensity/high volume is minder gewicht en meer reps/sets
                      densiteit verhogen betekend meer werk verzetten in dezelfde tijd.
                      Bedankt. Maar betekent high intensity/low volume ook weinig sets?

Comment

• Originally posted by frederik47 View Post
                        Bedankt. Maar betekent high intensity/low volume ook weinig sets?
                        veel sets weinig reps
                        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

• Hmmz jij failt op 115 5x5 ik op 95 grrrrrrr haha netjes ouwe!
                          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                          Squat 230 kilo
                          Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

• ja zat beetje te kutten met arch en heb te veel kracht verspilt. volgende week gewoon even goed doen

Comment

• Hehe my idea, vond het niet eens erg dat de 5e rep van de 5e set een fail was, mag ik em nog een x doen loop nu straks toch tegen een muur..
                              Als die lukt ga ik pas denken aan 3x5 bv.. Om door de muur te gaan..
                              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                              Squat 230 kilo
                              Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

• Vond het zelf ook niet erg. Loop 10kg voor op schema. Dus dan doe ik nog 1 a 2 weken de 115kg en spendeer daarna tijd om de militairy press te verbeteren. Elke week verkort ik de rust tussen de 6 sets ipv gewicht verhogen hehe.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X