Time to get Strong and Big - Fitnessecto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Protasius View Post
    Titel.aangepast succes met je nieuwe schema
    Super! Dankjewel!

Beginnen met het nieuwe schema is 1 dagje uitgesteld, ga maandag beginnen in plaats van morgen (zondag). Dit omdat ik morgen niet kan trainen.

Paar spiergroepen die ik door het overschakelen 1.5 week oid niet train, maar ik denk hier weinig negatieve gevolgen van te ondervinden. Heb er zin in!

Comment

• Vandaag Borst+Abs+Forearms.

Dag ego, gewichten drastisch moeten verlagen door de hoge intensiteit en korte rust. Zo begon ik de eerste set bankdrukken met 9x75 en eindigde ik met 10x45. Dit kostte me nog erg veel moeite. Daarna nog incline DB press en hi-lo cable flyes gedaan. Gesloopt.

Toen voor de abs wat cruches en leg raises en voor de forearms wrist curls en reverse BB curls.

Merk echt dat de gewichten nu niks meer zeggen, alleen de eerste set kan je eigenlijk op een redelijk gewicht doen, de tweede set gaat het al flink omlaag. Zal nu dus meer op de spiegel/spierpijn/weegschaal moeten focussen om de vooruitgang te zien, de gewichten zeggen niks meer. Misschien dat ik wen aan de minuut rust en binnenkort wat hoger kan. Tot die tijd mijn ego opzij en met lichtere gewichten trainen.

Comment

• Sta nog steeds op 10%, mijn vetpercentage lijkt niet omhoog te gaan en is zelfs weer gedaald. Nog meer gaan eten? (zit al op gemiddeld 3800 kcal per dag) met een gewicht van 76kg en 181 lengte.

Comment

• Squat:
          12x80
          10x80
          8x75
          11x65

Leg press (weet niet meer de precieze aantallen reps, allemaal rond de 10, paar wat hoger)
          10x260
          10x240
          10x230
          10x220

Leg extensions
          4x10

Adductor/abductor

Ben van plan de volgende keer als een droog wil worden het carbcyclen beschreven zoals door diem in het topic Cut na Bulk eens te proberen. Ik heb het idee dat dit beter voor mij kan werken, aangezien mijn lichaam zich redelijk snel aanpast en ik met onder onderhoud eten eigenlijk alleen de eerste weken afval.

Comment

• Originally posted by FitnessEcto View Post
            Sta nog steeds op 10%, mijn vetpercentage lijkt niet omhoog te gaan en is zelfs weer gedaald. Nog meer gaan eten? (zit al op gemiddeld 3800 kcal per dag) met een gewicht van 76kg en 181 lengte.
            Hoe meet jij je vet%? En hoeveel gewicht ben je nu aangekomen?

Die korte rust tussen sets hakt er in he. Dan zit je de laatste sets echt met gewichten te doen wat nergens over gaat, verzuring als een malle dan haha
            181 cm 85 kg 14%
            Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by Arend-jan View Post
              Hoe meet jij je vet%? En hoeveel gewicht ben je nu aangekomen?

Die korte rust tussen sets hakt er in he. Dan zit je de laatste sets echt met gewichten te doen wat nergens over gaat, verzuring als een malle dan haha
              Doe het met nek-taille methode. Vet zal misschien wat hoger zijn aangezien ik een smalle taille heb. Heb het ooit geprobeer met de 3-punts methode, maar kreeg de caliper niet op mijn been aangezien ik daar een dikke uit heb. Dit resulteerde in een kapot ding, dus geen succes.

Ben zo'n 1.7kg aangekomen in 7 weken ofzo, weet het niet precies aangezien ik alles kwijt ben sinds mijn computer is gecrasht. Gewicht verschilt per dag.

Korte rust hakt er zeker in. Elke set tot failure ook, damn. De squat 12x80 ging wel echt lekker, had zelfs nog meer ingezeten maar ik vond 12 reps wel genoeg.

Morgen rug+biceps (ik neem mijn rustdag op vrijdag ipv op woensdag aangezien ik vrijdag geen tijd heb om te trainen). Ik ben benieuwd hoe mijn rug gaat reageren op de verhoogde intensiteit, ik denk dat ik na mijn rugtraining echt BB bicep curls moet doen met alleen een lege barbell.

Comment

• Pullups 4x10 (beginnen met 5kg verzwaring, eindigen met contragewicht)
                BOR 52.5-45-42.5-40 kg 4x10
                DB row 22.5 - 20 - 17.5 - 15 4x10
                Lat pulldown 2x10
                Triangle pulldown 2x10

4x10xBB curl
                4x10xDB concentrated curl+dropset
                Daarna nog paar x cable curl

Gesloopt.

Comment

• Vanaf deze week met het nieuwe schema begonnen ze te zien? Als ik in grunn ben kunnen we miss wel is samen trainen als het uitkomt. Altijd leuk om mensen van het forum te leren kennen.
                  Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                    Vanaf deze week met het nieuwe schema begonnen ze te zien? Als ik in grunn ben kunnen we miss wel is samen trainen als het uitkomt. Altijd leuk om mensen van het forum te leren kennen.
                    Sounds like a plan! Doen we.

Ja, deze week echt met het nieuwe schema begonnen. Hele dagen spierpijn en heb veel slaap nodig deze eerste week.

Voel me tijdens de trainingen echt een pussy, minigewichten gebruiken en toch helemaal kapot gaan. Maar de ervaringen met het schema zijn tot nu toe goed dus!

Comment

• Top kerel! Ik woon waarschijnlijk binnen 1-2 maand in grunn dus dan is het helemaal makkelijk!

Ego opzij en gewoon je trainingen doen. Jij groeit straks veel sneller dan de mensen die trainen met hun ego. Ego is een bitch:P
                      Mijn trainingslog: http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/66382-emielos-the-road-to-the-enercup.html

Comment

• Hoe gaan de traingen in je nieuwe schema?
                        181 cm 85 kg 14%
                        Deadlift: 1*180 kg, Squat: 1*155 kg, Paused Bench: 1*110 kg, MP: 1*80 kg

Comment

• Originally posted by emielos View Post
                          Top kerel! Ik woon waarschijnlijk binnen 1-2 maand in grunn dus dan is het helemaal makkelijk!

Ego opzij en gewoon je trainingen doen. Jij groeit straks veel sneller dan de mensen die trainen met hun ego. Ego is een bitch:P
                          Super chill! Dan pm'en we tegen die tijd nog wel even. En ik hoop het! Ego is nog steeds aanwezig, maar het wordt steeds kleiner.

Originally posted by Arend-jan View Post
                          Hoe gaan de traingen in je nieuwe schema?
                          Trainingen gaan super! Gewichten precies loggen is er niet meer bij, ik heb in de 1 minuut rust niet echt zin om alles te noteren, ga liever even echt op adem komen.
                          Elke dag heel veel spierpijn, dus dat is ook wel goed. De trainingen zijn slopend en als ik nog kracht over heb op het eind doe ik er gewoon wat bij.

Morgen Borst+forearms+abs.
                          Ben van plan te beginnen met dumbell flys, daarna decline benchpress en de borst af te ronden met incline db press.
                          Hele onlogische volgorde, maar het idee achter dit schema is elke week met een andere oefening te beginnen om het lichaam te blijven schokken.
                          Forearms wil ik reverse bb curls en bb wrist curls doen en voor mijn buikspieren zullen er wat crunches of leg raises komen.

Heb er weer zin in hoor!

Comment

• Vandaag stond ik om 8 uur stipt in de gym. PWO op (wel op volle maag, had niet mijn ontbijt op). Heerlijke training gehad, weet nog wel wat gewichten. Week soms wat af van de 10 reps (ook als er 10 staat aangegeven), weet de precieze reps niet meer.

DB flyes:
                            12x15
                            10x17.5
                            12x15
                            10x15

Decline BP:
                            6x70 (Was te zwaar)
                            10x60
                            10x55
                            10x50

Incline DB BP:
                            10x20
                            10x17.5
                            10x15
                            10x12.5 (Dit doe ik normaliter met 30kg, geeft wel aan hoe gesloopt mijn spieren waren aan het eind van de training)

Dropsetje machine chest press.

Toen forarms heb 5 sets reverse bb curl BB wrist curls gedaan in supersets. Beide steeds ongeveer 10 reps.

Toen voor de buik, ook een soort van 3 supersets crunches en leg raises. Zat tussen de twee oefeningen wel ongeveer 20-30 seconden rust.

Afgesloten met nog 3 sets voor abs met zo'n machine waarvan 1 een dropset was.

Training klaar in 55 minuten. Prima training gehad en goed op mijn horloge gekeken dat de rust tussen sets rond de 60 seconden bleef.

Comment

• Quads+Thighs

Squat
                              9x85
                              10x75
                              10x65
                              12x60

Leg press:
                              12x260
                              10x260
                              10x240
                              10x220

Leg extensions 4x10

Toen supersets ab/adductor, beide 4x10.

Gesloopt, lekkere training!

Comment

• voedingsschema Trainingsdag.xls downloaden ---> Trainingsdag
                                voedingsschema niet-Trainingsdag.xls downloaden ---> Niet-Trainingsdag

Het aankomen wil niet echt goed lukken, ga mijn kcal dus weer wat omhoog komen. Dit is mijn nieuwe voedingsschema, kcal zijn ongeveer 150 hoger tov eerder. Gemiddeld 3900 kcal per dag.

De havermout in de avond is ultra fine oats, drinkt lekker makkelijk weg.

Ik hoop dat er nog mensen zijn die me wat tips kunnen geven!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X