Dank u!
LB/UB Massa Trainingsschema
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Goedeavond ten eerste,
Maar mijn vraag is, is dit schema geschikt voor een beginner? Ik sport nu ongeveer een maandje of 2 en ben dus nog wel een beginner, heb hier en op DBB al redelijk wat gelezen en heb sinds een weekje of 2 dus ook een voedingsschema op orde omdat ik gewoon te weinig at.. en wil er een goed trainingsschema bij. Ik ben een 110% ecto 19 jaar en net boven ondergewicht. Ik ga dus vooral voor de massa. Kan ik hier nu al mee beginnen of beter eerst wat anders?
Alvast bedankt
Comment
-
Originally posted by JanKlaasGroentela View PostIn overleg met m'n sportschool de side bends vervangen voor woodchoppers. Volgens hun doen side bends, en ik citeer hier, "geen klote voor de obliques".
Wat denken jullie hier van?
Comment
-
-
-
Ik ben nu in week 3 met dit schema (hiervoor 7 weken split gedaan, daarvoor jaren niks) en het gaat prima met de progressie. Ik ben van 91 naar 94kg gegaan en de volgende oefeningen verbeterd:
Benchpress van 60kg (8reps) naar 70kg (8reps)
Squat van 60kg naar 80 kg (8reps)
Romanian deadlift van 60 kg naar 85 kg (8reps)
De overige oefeningen ook allemaal minimaal +10kg behalve overhead mp.
Wel heb ik het idee dat de close grip benchpress mijn triceps niet zoveel pakt als met isolated oefeningen. Heb aardig filmpjes gekeken op internet maar vind het lastig om de juiste techniek te vinden (voor mijn gevoel).
Ook de front squat moet erg wennen en deze doe ik dan ook met beduidend minder gewicht dan overige oefeningen op lbdagen.
Chin ups doe ik 6x 3reps waarvan de eerste 2 sets goed lukken, de rest allemaal met cheaten (gebruik momentum). Mijn vraag is of dit wel doeltreffend is.
Verder dik tevredwn tot nu toe
Comment
-
Bij frontsquat is het logisch dat je minder gewicht oakt dan backsquat.
Cgbp kan inderdaad lastig zijn om je triceps juist te belasten; je kan het ook eens proberen met dumbells ipv barbell.
Hoe langer je chinups doet, hoe beter het gaat.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Kan iemand mij van advies voorzien? Ik heb helaas al meerdere malen een UB op maandag halverwege moeten opgeven door pijn in m'n linkerknie. Het lijkt een steek in de spier/pees onder m'n knieschijf. Dit gebeurt altijd tijdens of na de leg press, hierna zijn de leg ext. en de calve raises praktisch onmogelijk zonder pijn. Op donderdag heb ik nergens last van.
Wat is wijsheid? De leg press vervangen door front squats? De leg press lijkt er sowieso uit te moeten.
Overigens heb ik soms met traplopen dezelfde klachten.Last edited by JanKlaasGroentela; 09-02-2015, 23:26.
Comment
-
Hallo,
Ik ga dus beginnen met dit schema, wel moet ik enkele kleine wijzigingen aanbrengen, waarvan ik graag jullie feedback wil om te zien of ik er wel goed aan doe.
Romanian Deadlift - Ik heb moeite met de techniek. Dusdanig dat mijn onderrug pijn gaat doen. Ik maak me dus zorgen of ik de techniek we goed beheers en niet bezig ben mijn rug te verzieken. (Heb al video's bekeken, gelezen en ga maar eens aan een trainer/medesporter vragen of hij me kan adviseren/helpen)
Seated Calf Raise vervangen door de Rotary Calf Machine - Of is de Smith Machine Calf raise een betere optie?
Chin ups (bij gebrek aan een optrekstang) vervangen door een close grip pulldown
Rear Lateral Cable vervangen door Dumbell Lateral Raise
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...3 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment