Originally posted by de sterkste ophaler
View Post
Trainingslog voor iedereen
Collapse
X
-
Originally posted by bong bong View Postzal je niet echt helpen met je bp. als je elke keer 120 squat zal je je kracht verliezen in je benen die je eerst had lijkt mij.
Ik begrijp trouwens niet wat mijn squatstats met mijn benchpress te maken hebben?Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostDat boeit me niet zo heel erg. Ik hoef geen grote gespierde benen want dat vind ik echt gruwelijk lelijk. Zolang het normaal gespierde benen zijn en geen spillebeentjes ben ik allang tevreden. En als ik 80 tot 120 kg squat op de juiste manier en voldoende setjes maak, hou ik ze in goede conditie en vorm.
Ik begrijp trouwens niet wat mijn squatstats met mijn benchpress te maken hebben?
Comment
-
Originally posted by bong bong View Postsquatten en deadliften zullen jou met elke oef sterker maken. had jij toch wel moeten weten
Ik deadlift nu 150 kg, mijn military press is max 80 kg, mijn bench is 145 kg en mijn BOR doe ik gemiddeld met 100 kg. En ik heb nooit meer gesquat dan 130 kg en heb er ook niet de behoefte naar.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Hmm...snap het idee, maar anderzijds zie ik de logica niet. Je idee werkt alleen als je met meerdere squat sets niet tot vermoeiing gaat zullen je benen niet groeien. Als je wel tot vermoeiing blijft gaan met squat zie ik het verschil niet tussen paar zware sets of meerdere lichtere sets. In beiden gevallen geef je dezelfde groeiprikkel...alleen bij de 1 vergaar je meer kracht.
Enige overdracht die squaten naar bench heeft is de onderrug. Bij beiden heb je een sterke rug nodig om zwaar te gaan. Aangezien je ook zwaar BoR en Deads doet hoef je het daar niet voor te doen.
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostDat weet ik ook. Maar vind jij dat als je 120 kg squat dat je een slappe harry bent dan? Genoeg is genoeg kerel.
Ik deadlift nu 150 kg, mijn military press is max 80 kg, mijn bench is 145 kg en mijn BOR doe ik gemiddeld met 100 kg. En ik heb nooit meer gesquat dan 130 kg en heb er ook niet de behoefte naar.
Comment
-
Originally posted by bong bong View Posthet is nooit genoeg kerel. nee dat heb je mij niet horen zeggen, maar als je 200 kilo wilt drukken zal het je wel gemakkelijker maken. voor een naturel zal dat heel handig zijn.
Ik vind het een kutoefening, ik eet nog liever mijn rechtersok op.
Zo duidelijk genoeg?
NB: Ik doe voor benen liever de legpress en de stifflegged deadlift.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostHmm...snap het idee, maar anderzijds zie ik de logica niet. Je idee werkt alleen als je met meerdere squat sets niet tot vermoeiing gaat zullen je benen niet groeien. Als je wel tot vermoeiing blijft gaan met squat zie ik het verschil niet tussen paar zware sets of meerdere lichtere sets. In beiden gevallen geef je dezelfde groeiprikkel...alleen bij de 1 vergaar je meer kracht.
Enige overdracht die squaten naar bench heeft is de onderrug. Bij beiden heb je een sterke rug nodig om zwaar te gaan. Aangezien je ook zwaar BoR en Deads doet hoef je het daar niet voor te doen.
Dus daarmee kun je gewoon gaan vergelijken wat effectiever is, 1 set op 50%1rm*20 of 1 set op 85%1rm*5. Duidelijk de laatste.
Tel daarbij op dat je met hoge reps veel meer de sarcoplasmetische groei stimuleert dan de feitelijke hypertrofie (myofibrillaire groei) en de strijd is beslecht.
Let wel, heb het hier over gewone sets. Wellicht kan het veranderen als je rest-pause gaat doen of iets dergelijks, maar in straight sets weet ik zeker dat de laatste beter voor groei en kracht gaat zijn. (Tenzij je natuurlijk veel meer type 1 spiervezels hebt, maar ik geloof niet dat Mark in die groep thuishoort)."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostOk..ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweesd: Ik haat squatten.
Ik vind het een kutoefening, ik eet nog liever mijn rechtersok op.
Zo duidelijk genoeg?
NB: Ik doe voor benen liever de legpress en de stifflegged deadlift.
Comment
-
Goede kans dat je deze mensen hieronder niet kent, zijn ook van een ander board. Maar was ontzettend gaaf om eens met die pro's mee te lopen, en helemaal kapot te gaan. Enjoy.
Even een kort verslagje:
Ik had met Schurk(Remco) afgesproken om 1030 in Eindhoven, dus ik sta daar 1025, afgezet door mijn pa (ideaal, anders had ik op de terugweg nog een uur kunnen fietsen). Heb daar even gewacht en smste mijn positie door aan Remco zodat hij me snel kon vinden. "Ring ring". "Waar zit Garoeda?". Snelle uitleg verder en een blauwe Volkswagen station die de stoep op rijdt, en ik weet ook waar Schurk zich bevindt. Ingestapt en op wereldreis naar Tilburg gegaan.
Eerste spanning rees toen Schurk niet meer zeker was of we Jantra en FitnessFonnie nou bij de Piusstraat of de Piusweg op moesten halen. De navigatie kende alleen de Piusstraat of de Piushaven, dus dat was helemaal een dolle boel. Eerste ingeving gevolgd, en Piusstraat werd het. Geen sportschool te bekennen. 1888 Gebeld, gevraagd of ze een sportschool op de Piusstraat op Piushaven kende. Mevrouw verbond ons door voordat we duidelijk konden maken dat we alleen het adres wilden. Ze had ons overigens ook de verkeerde sportschool gegeven, maar dat terzijde.
Uiteindelijk namen we de wilde gok en gingen richting Piushaven. Weg gevraagd aan de eerste Tilburgse die er normaal uit zag, en we waren weer op pad. Piushaven gevonden, nergens geen aanduiding of wat dan ook. Auto op de stoep, raam open, oude man proberen te contacteren. En toen gebeurde het: we hoorden een gefluit, onvoorstelbaar. Twee zwaaiende dames in de richting van waaruit het gefluit kwam, dus dat kon niet mis. Man bedankt en de laatste 100 meter afgelegd. Naar binnen gestapt, voorgesteld, naar buiten gestapt, ingestapt, weggereden: op naar de aalberg nog wat, te Hoogvliet.
Reis verliep voorspoedig, rustig gebabbel, lichte discussie her en der maar geen kleinschalige oorlogen.
Jantra en Fonnie beide hele aardige meiden, Jantra de wat rustigere en Fonnie duidelijk de wat fellere. Vulden elkaar mooi aan.
Te hoog vliet gestopt voor een groot gebouw (er staat groter "ZONNEBANKEN 70CT/MN" dan "staver gym"), maar dat was dus inderdaad de gym. We liepen binnen, en het eerste wat je ziet natuurlijk is de stralende Sibil om wie de rest heen staat, de prijsbekers rechts en de ingang naar de sportzaal na de beker"kast".
Even voorgesteld, en onmiddelijk heb je wel iets van "ik heb hier zoiezo niks te vertellen (en dat heb ik niet gauw), en een berusting erin ook nog (en dat heb ik helemaal bijna nooit)". Fantastisch en lief mens, Sibil. Echt heel leuk om die ook eens in het echt gezien te hebben.
Beetje de chitchat klaar, komt Chris K binnen, ANIMAL. Zijn vrouw er gezellig bij met dochtertje, en het idee wordt even doorgenomen. De dames gaan gewoon knallen met Chantal erbij(in het echt nog mooier dan op de foto's ook) onder leiding van Sibil, en Chris K zat met mij opgescheept.
Hele rustige, sympathieke gozer ook. We moesten even wachten omdat de kleine erbij was en zijn vrouw op de crosstrainer bezig was, maar ach, beetje gezellig gekletst en kunnen kijken hoe de dames gesloopt werden na het kikkeren met de lunges. Zag ze lopen met de dumbells en had toch iets van "dat moet ik beter kunnen". Had ik toch echt he-le-maal verkeerd in beeld. Echt volkomen.
Chris' vrouw was klaar, dus zijn dochtertje kwam onder haar hoede en we begonnen met kuiten. Meteen superset, niet te lullig gewoon gaan. Allejezus, afzien. En dat waren de eerste drie minuten met Chris.
Daarna lekker kikkeren, Chris een setje, ik een setje, en zo de setjes afgedraaid. Daarna een lullige negen(!) kilo gepakt en een rondje gelopen. Even pauze en nog eens. En nog eens. Geloof vier rondjes gelopen. Ik begon steeds tegelijk met Chris, ik denk ik blijf erbij. Kon je rustig vergeten. Zeker het laatste rondje, de vorm trok echt op niets meer. Op het einde zonder dumbells verder gegaan, en nog ging ik kapot. Onvoorstelbaar. En Chris liep daar nog redelijk kwiek vooruit in een moordend tempo. Wel heel gaaf om te zien.
Na de lunges nog wat stiff legged dumbell deadlifts geleerd, en dat ging nog net. Maar steeds dat plateautje op- en afstappen, dat was de moord. Paar wankele momenten gehad. Zwart voor de oogjes de hele mikmak. Maarja, ik was gekomen om te trainen dus dan doe je mee he. Topcoaching ook van Chris die me toch ook in de gaten hield, verbeterde waar nodig, en tussen al dat zorgen voor mij door ook nog een training heeft kunnen doen... Echt super.
"Laatste twee oefeningen" zei Chris. "Al?" grimaste ik. Maar het eind was dus in zicht. Leg extension in superset met lying leg curl. Klote was dat ik met links blijkbaar veel sterker was dan met rechts. Een na laatste set bood Chris me wat van zijn carbs aan. Nog nooit, echt nog nooit ben ik zo blij geweest wat suiker in mijn mik te krijgen.
Maargoed, die setjes ook nog afgewerkt, laatste herhalingen eruit geperst met de leg curl met wat hulp van Sibil en Chris, en klaar. Chris gaf me nog een complimentje over dat ik al aardige benen had, en dat ik nog niet had gekotst. *Glunder glunder, straal straal*.
Owja, en Remco die me van boven aanmoedigde om even met hem uit te lopen. Voor geen goud gabber, voor geen goud.
Even gerust, nog gekeken naar Big1 (Jos, en hij doet zijn naam ook echt eer aan, buffe kerel) die met Schurk op zijn rug Donkey calf raises zat te doen, en daarna Jantra en Fonnie die hem dat ook nog even nadeden... Ongelofelijk.
Vervolgens voelde ik ergens dat het niet goed zat, dus naar de wc gewaggeld, de wc streng aangekeken, en toen ging ik toch nog nat: toch moeten kotsen. Toen voelde ik me wel beter, en op zo'n moment ben je toch blij dat je aan IF doet. Anders heb je dat al je voeding door je neus naar buiten komt, nu was het alleen water.
Gekotst hebbende, nog een groepsfoto genomen, gezien hoe Sibil zich, zonder opwarming in een spagaat stortte (kon het niet geloven), laatste foto's geknipt, wat aan de bar gedronken. Heb gewoon naar Sibil geluisterd, dus vitargo en wei was het. Magere 2,5€ afgerekend (op mijn sportschool is het 2,2€ voor alleen een weishake) en de eerste bouwstoffen waren binnen. Paar foto's vanachter Jantra's schouder mee mogen bekijken, beetje nagekletst nog en toen weer huiswaarts. Had overigens nog proberen te betalen voor de les bij Sibil, maar dat was echt vloeken in de kerk. Daar verzin ik nog wel wat op, maar ontzettend lief dus.
In de auto nog een kleine() discussie gehad met Yvonne, die IF toch echt van de zotten vond, en absoluut niet vond dat ik het lef mocht hebben om in discussie te treden met mensen als Sibil totdat ik zelf wat had bereikt, en mijn visie dat er niks mis is met IF, en dat ik best in discussie mag treden.
Dames afgezet in Tilburg, op expeditie naar de Burger King voor de boardboef, en hij was toen ook nog zo vriendelijk me even thuis af te gooien, dus helemaal top ook.
Al met al een fantastische dag. Veel geleerd, hard getraind, leuke mensen ontmoet... Heb echt genoten.
Fantastisch dat ik die kans heb gekregen om eens met de echten mee te mogen trainen."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
@ GeneralIx
Dat lijkt me zeker een fantastische ervaring! Ik ken deze mensen idd niet omdat ik enkel op dit board actief ben.
@ Bong Bong
Nou ik boek nog steeds vooruitgang met de legpress en de deadlift hoor. Ik kan 260 kg legpressen en 150 kg deadliften. Maar ik hou idd niet van te grote benen. Ik wil nog wel in gewone spijkerbroeken passenGeniet, en drink met maten!
Comment
-
Training vrijdag 23 Januari 2009
(eerst opgewarmd met wat lichte cardio)
Schouders:
Zittend dumbell drukken:
2 sets 10 x 20 kg
2 sets 8 x 24 kg
2 sets 6 x 26 kg
2 sets 4 x 30 kg
Shrugs in de smithmachine:
2 sets 20 x 60 kg
2 sets 12 x 100 kg
2 sets 10 x 120 kg
1 set 4 x 140 kg
Uitstoten met Olympische stang:
4 sets uitstoten met 60 kg (1 set = 1 x uitstoten)
Daarna nog voor de fun wat deadlifts gedaan:
4 sets 10 x 100 kg
2 sets 8 x 120 kg
2 sets 4 x 140 kg
1 set 1 x 150 kg
Tussen alle sets zat 1 minuut rust. Behalve bij de deadlifts. Tussen die sets heb ik zo lang gerust als ik nodig geacht heb. Dat zat zo tussen de 2 en de 4 minuten.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostHoe ging je "atlas" Rows
De 'atlas rows" bewaar ik voor een rugtraining voor komende week.Geniet, en drink met maten!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
Kanaal: Algemeen
5 uur geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
22 uur geleden -
-
door arielwilsonAcademic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
-
3 dagen geleden -
-
door davidsoyIt is not always easy to write a dissertation, however with the right assistance, everything turns out fine. British dissertation help is useful to guidance...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 120kg 0x
- 60kg 5x (pin zercher squat)
Safety bar back extension:
- 30kg 8x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsingh<a href="https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/">https://yourhikes.com/forums/topic/unlock-your-intuition-a-comprehensive-guide-to-tarot-reading-courses/</a>...
-
Kanaal: Het Nieuws
1 day ago -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzSinds afgelopen woensdag ochtend wat last van m'n schouders (voorkant). Begon rechts, dacht gewoon verkeerd gelegen. Gewoon getraind, ging prima >...
-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment