Bodybuilding, a way of life

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

BB Bench Press

6x60
    6x55

Ik weet het niet wat het is. Misschien een beetje vaag maar het is toch anders dan ik gewend ben en het ging niet helemaal soepel. Misschien komt het omdat dit met een andere stang is dan ik gewend ben. Thuis gebruik ik een korte van 1,65 geloof ik van 10kg en dit was gewoon een olympische van 20kg. Had hem ook niet helemaal goed in balans en dat ging natuurlijk van de drukkracht af. Na 2 setjes ben ik dan ook maar gekapt omdat het zo ruk ging.

BB Incline Bench Press

8x40

Ook deze ging kut ik heb 8x40 ingevuld want ik weet het niet precies maar volges mij kwam ik zover nog niet eens. Denk dat ik eerst maar eens ga oefenen met een lege stang en/of weinig gewicht om de oefening technisch goed door te krijgen zodat ik ook de stang in balans heb. Verder ook in de smith drukken zodat het niet ten koste van mijn borst training gaat.

DB Bench Press

12x24
    10x24
    8x24
    10x22

Dan maar met dumbells gedaan aangezien het met de barbell niet zo geslaagd ging.

DB Flyes

12x14 (per dumbell)
    10x14
    12x12
    9x12

Skullcrusher

10x20
    10x30
    8x30

Triceps cable pulldown (dropset)

12x50
    10x45
    8x40
    7x35
    7x30
    6x25

(Gewicht verzetten en meteen verder)

Rope pulldown

12x30
    12x25
    12x20

Ben ontevreden over de training het ging gewoon bagger, maar goed aan de andere kant het was ook pas mijn eerste echte officiele training in de sportschool. Het is nog ff zoeken en wennen. Voelde me echt zo'n rookie echt een beginner en dat was jammer. Maar goed ga niet zitten treuren volgende keer beter. Spotter zou ook wel handig zijn. Borst was gewoon ruk, triceps ging wel maar kon ook beter. Volgende training zal denk ik benen zijn of schouders moet ff kijken.
    Last edited by jordy; 16-04-2009, 21:24.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

ff een update.

Vandaag na een tegenvaller gelukkig wel weer een wat betere training. Bestond uit rug & biceps. Dikke Pr gezet op de BOR en een goede pomp te pakken, zoals het hoort dus.

Chins

11xbw
      9xbw
      9xbw
      7xbw

BB BOR

10x50
      8x90 (PR!)
      10x85
      12x80

shoulder shrugs

3x100
      7x90
      11x80
      9x80
      14x70

behind the back shoulder shrugs

7x70
      10x65
      12x60

BB curls

11x40
      10x35
      15x30
      11x30

Concentration curls

8x14
      6x13
      8x12
      10x10

Captain of Crush grippers (Trainer)

12x
      11x
      10x
      8x
      6x

Douchen was niet meer nodig. Goeie pomp in de biceps ook kon ze niet echt goed meer spannen. De reden dat ik COC grippers gebruik is omdat ik mijn gripkracht wil verbeteren. Dit door zwaar te deadliften (waar ik een aparte dag voor heb), gebruik te maken van de om- en om grip en dus door middel van de captain of crush grippers.

Wil van de week weer proberen schouders te trainen. Deze heb ik een hele tijd niet meer gepakt vanwege problemen. Wel een grote fout gemaakt want ik had ze in vorm kunnen houden door bijv. wel front & side raises en reversed flyes te doen maar dat heb ik dus niet gedaan. Opgelopen schade gaan we dus nu weer inhalen.

Comment

je bent nog wel best sterk als ik het zo zie
        ik had er trouwens nog 1 rugoefening erbij gedaan. v-grip pulldowns ofzo, is ook zó'n lekkere oefening

je hebt tog geen verneukte schouders ofwel?
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

Grip train je juist minder met de om-en-omgrip.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ bodybuildr1990: Bedoeling was ook om nog een oefening erbij te doen wou is een keer DB Bor doen na de gewone BOR maar dat heb ik niet meer gedaan.

Heb geen verneukte schouders nee maar ik had er wel last van plus dat ik een blessure heb gehad die nogal lang duurde. Begint nu pas weer een beetje weg te trekken.

@ general: Wat kun je volgens jou beter wel doen dan? Ik merk wel sinds ik de om en om grip gebruik zwaarder kan pakken kwa gewicht. Onder andere bij de deadlift en shrugs. Normaal pakte ik met allebei de handen naar boven. Maar 9 van de 10 keer hield m'n grip het niet meer en gleed de stang gewoon uit m'n handen. Nu sinds ik ook vaker gebruik maak van de om-en-om grip heb ik daar dus geen last van.

Comment

Heb in de tussentijd dat ik hier niets gepost heb wel getraind, alleen die heb ik niet allemaal geplaatst hier. Beentraining bijvoorbeeld maar die was bij Bart en ik heb dus geen idee wat we precies gedaan hebben. Zoiezo het squatten ging kut had geen balans dus om dan toch een beetje de benen te voelen wat killersetjes gedaan, voor de rest zou ik het niet meer weten.

Ook nog gedeadlift vrijdag, bedoeling was om mijn PR te verbreken maar het ging zwaar kut. Kwam nog niet eens in de buurt. Ik had 's ochtends eigenlijk al een soort training gehad. We gingen namelijk met school naar de fitness. Ik dacht dan ga ik gewoon een beetje rondlopen en bij die andere kijken, niet trainen anders komt er vanavond niets van terecht. Bleek dus dat we niet gingen fitnessen maar met de groepslessen mee moesten doen. Dat was dus eerst bodypump en daarna spinnen. Ik vond eigenlijk ook niet dat ik kon zeggen dat ik niet mee ging doen enzo en een drama gaan lopen maken dus toch maar mee gedaan.

Damn dat bodypump ik weet niet of een van jullie dat al is gedaan heeft maar dat viel nog best tegen. Stang die ik had was geloof ik totaal zo tussen de 15 en 20 kilo schat ik. 2 schijven van 5 en 2 van schijven van 2,5 kilo. Barbell zoals die gast het noemde weet ik niet zal zo'n 5 kilo geweest zijn was maar een hele kleine. Ik vond het nog niet eens in de buurt komen van een barbell maar goed Qua kracht was het niet echt zwaar maar kwa uithoudingsvermogen vond ik het zelf best pittig. Er waren er ook wat uit m'n klas die het niet meer volhielden. Hele fullbody workout gedaan. Heel veel voor mij ook bekende oefeningen gedaan. Squat, bench press, soort van bor, skullcrusher, barbell curl, voor elke spiergroep zoiezo wel een oefening. En dan overdreven veel reps met daarbij ook nog is in intervallen. Explosief en snel, dan weer langzaam. Viel toch nog best tegen. En dat met een gewicht van 15kg ofzo Vond het wel leuk om een keer gedaan te hebben.

Daarna nog spinning gedaan een halfuur lang weer met intervallen. Was dus al bang voor de training van die avond. Cardio had ik in elk geval gehad en was helemaal kapot. Maar goed was de rest van de middag vrij dus ondertussen goed gerust en gegeten en dacht dat het opzich wel moest kunnen. Nou, niet dus.

Comment

Maandag weer voor het eerst sinds hele lange tijd schouders getraind, samen met traps en onderarmen. Ging best lekker als je ziet dat ik ze al zo lang niet getraind heb. Ook nog is dikke PR gemaakt bij het shruggen.

BB Overhead Press

12x20 (opwarmen)
                10x40
                6x50
                10x45
                8x45

BB Shrugs

15x100 (PR!!)
                8x105 (PR!!)
                10x100
                10x95
                12x90

DB Front Raise

12x12
                12x15
                12x17 ( wel beetje gecheat)

DB Side Raise

12x14
                12x12
                12x12

DB Rear lateral raise

12x12
                10x14
                10x12

DB Wrist Curls

20x27
                20x27
                20x27
                27x27

Voel onderarmen lekker branden op veel herhalingen. Volgende keer wel gewoon weer met barbell en dan meer gewicht 8-12 reps.

Captain of Crush (Trainer)

12x
                10x
                8x

Schouders lopen op dit moment best achter maar ik heb er vertrouwen in dat wel weer bij zal trekken. Schouders zijn immers altijd een van mijn betere punten geweest. Ook hoop en denk ik dat vooral de gewichten bij het pressen snel weer omhoog zullen gaan. Ik hoop ook doordat ik schouders nu weer apart kan trainen ook meer kracht kan halen uit mijn bench en DB press.

Comment

Dat je om en om grip meer kan tillen is niet gek. Je zet je zwakke hand in een sterkere positie. Wil je grip verbeteren moet je gewoon bovenhands pakken en deadliften. Of doe Farmer Holds. Hammer Curls doen helpt ook om onderarmen te versterken zodat knijp krijg iets verbeterd.

Bodypump klasjes heb ik tijdje gedaan vorig jaar. Maar die stang was echt geen 15-20kg. Zijn van die dunne stoffige dingen die net een paar kg wegen. Maar als je er een tijdje mee bezig bent gaat het wel zwaar aanvoelen.

Comment

Stang was geen 15-20 kg nee misschien nog niet eens 5 maar ik bedoel het gewicht in totaal plus de 2 schijven van 5 en 2,5. Dus dat is zoiezo al 15kg exclusief stang.

Maar jij zegt dat je je zwakke hand in een sterkere positie zet. Ik pak nu mijn linkerhand naar boven en mijn rechterhand naar beneden. Maar het is juist links die zwakker is, moet ik het dan omdraaien? Dus rechts naar boven en links naar onder?

Bovenhands deadliften deed ik normaal ook juist. Maar ben om-en-om gaan doen doordat ik hiermee zwaarder kon gaan. Hammer curls doe ik ook al. En voor knijpkracht zijn die COC grippers dus weer goed.

Comment

ze proberen mij ook nog altijd aan die groepslessen te krijgen, maar mij niet gezien

om en om doe ik altijd rechte hand boven en linkerhand onder, andersom kan ik ook niet eens

chinnen helpt ook voor je grip
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Originally posted by jordy View Post
                        @ general: Wat kun je volgens jou beter wel doen dan? Ik merk wel sinds ik de om en om grip gebruik zwaarder kan pakken kwa gewicht. Onder andere bij de deadlift en shrugs. Normaal pakte ik met allebei de handen naar boven. Maar 9 van de 10 keer hield m'n grip het niet meer en gleed de stang gewoon uit m'n handen. Nu sinds ik ook vaker gebruik maak van de om-en-om grip heb ik daar dus geen last van.
                        Hook grip zodra je het normaal niet meer houdt, of straps vanaf het moment dat je grip faalt. Dus niet meteen straps pakken, pas als je grip het niet meer uithoudt. Dan train je je grip maximaal, en je rug maximaal. Ik heb het idee dat je met die om en om grip je rug asymmetrisch belast.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

@ general: Ik heb juist meer het idee dat straps ook niets doen voor je grip. Want in feite nemen de straps het dan meer van je over en elke keer dat je grip faalt zou je deze dan moeten gebruiken.

@ bodybuilder: chin up, pull up inderdaad maar die zet ik zoiezo al in mijn rugtraining.

Comment

Hook Grip vind ik zo ontzettend kut :P

Straps nemen het gewicht inderdaad gedeeltelijk van je over. Maar je zal nog steeds lichtelijk vooruitgang boeken qua grip. Ik herinner me nog niet al te lang geleden dat ik niet eens 60kg van de grond kreeg zonder straps. Nu kan ik de 140kg zonder straps doen voor een aantal reps. Maar op echte top zware sets zijn die krengen nog nodig. Maar alleen dan moet je ze hanteren. Niet de sets er voor.

Falen van grip is niet zozeer dat je zwakke grip hebt. Het heeft meer te maken met je onderarmen die te weinig uithoudings vermogen hebben. Daarom moet je meer reps er uit pompen om het op te bouwen. Croc Rows waarbij je DB Row voor 30-40reps doet met zo'n zwaar mogelijk gewicht. Dat je Farmer Hold's op tijd doet. Dat soort shit.

Comment

geen blog op je hyves te vinden ouwe :P

Comment

heey ja leuk stukje ik ga het volgens hoor nice

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X