Bodybuilding, a way of life

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Enige waar je misschien even op moet letten wat ik paar keer heb gehad (vroeger toen ik niet echt goed archte) is dat als je bijna tot fail zit, je megahard met je voeten gaat pushen en je niet helemaal rechtduwt en dus 1e kant van je rug harder naar je hoofd toe drukt dan de andere, klintk vaag maar hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel toen heb ik wel 2-3 dagen last van me onderrug gehad, maar zoals ik nu lig kan ik me niet voorstellen dat dat gebeurd lig echt als een rock nu.

Grappig he dat deadliften niet voor rug-last zorgt maar slecht archen op de bench wel

Wat mij meeste hielp was die laatste beweging, dat je je handen op het gladde zet en dan je schouderbladen naar elkaar, naar achter en dan drive into the bench en dan gaan, want het ligt wel echt oncomfortabel omdat je echt alles onder spanning zet, dus raad je aan je spotter wel goed af te richten zodat als jij 123 UP zegt, dattie dan ook doet en niet ff wacht of te vroeg o.i.d. want dat fuckt je echt

Suc6!
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by jordy View Post
      Training van vrijdag. Was een krachtdagje bestaande uit toppen op de deadlift, 5x5 squat en nog wat onderarmen.

Deadlift

10x20
      8x60
      6x90

Dat was de warming-up.

1x120
      1x130
      1x140
      1x150 (PR!!)

Ben echt super blij met deze PR. Tot mijn verbazing gingen de 130 en zelfs de 140 ook vrij makkelijk. Dus toen maar gelijk voor de 150 gegaan en met succes!

Squat

5x5x60

Ging veel te makkelijk. Volgende keer zwaarder.

Wrist Curls

15x60
      15x70
      13x70

Wat schiet je nou op met 1x 120, 1x 130 etc? Geen kritiek vraag hoor, zo klinkt hij, maar serieuze vraag.
      Je doet 1 rep, is dat puur om je record te verbreken of doe je het echt elke keer zo? Na die andere sets dan
      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
        Wat schiet je nou op met 1x 120, 1x 130 etc? Geen kritiek vraag hoor, zo klinkt hij, maar serieuze vraag.
        Je doet 1 rep, is dat puur om je record te verbreken of doe je het echt elke keer zo? Na die andere sets dan
        het was een krachtdag met toppen op deadlift dus weet je wel wrom hij 1x kiest te doen
        No means Try Again

Comment

Idd, zoals ffos al zegt het was krachtdag en we gingen toppen. Oude pr stond nog op 130 en die wou ik verbeteren. Die 120 was slechts een tussenstap omdat ik de sprong van 90 naar 130 te groot vind, teminste wel als 130 mijn oude PR is snapje. Daarna heb ik 130 gedaan omdat als je een nieuwe PR wil zetten kun je in mijn ogen beter eerst kijken of je je oude PR kan evenaren voor je een nieuwe zet. Dit heb ik gedaan, ging lekker en toen voor de 140. Die ging echter zo verbazend makkelijk dat ik besloot om de 150 ook te proberen. Met succes!

Edit: Dat doe ik niet elke keer zo nee.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

Om het log toch nog een beetje bij te houden.

Vandaag getraind bij mijn trainingsmaat. Om niet al te moeilijk te doen gewoon met hem mee gedaan. Aangezien hij een borst/rug dag heeft op zaterdag en hij me vroeg mee te trainen heb ik dat dus maar gedaan. Hoewel ik er niet zo'n voorstander van ben is het dus toch borst/rug geworden. Al bij al wel een lekkere training.

Bench Press

5x5x60
            Powerlifting style met arch in de rug.
            Ging easy.

Incline DB Press

4x27 (en vanaf hier word het al moeilijk om in m'n geheugen te vissen vandaar dat ik altijd alles opschrijf aangezien ik dat moeilijk onthoud.)
            8x24?
            en 8x22?

Weet het niet meer precies maar denk in deze richting.
            Ben zeer slecht in getalletjes onthouden dus vandaar.

Incline DB Fly

stripsetje 10x14 en 9x7 daarna nog een straight set 8x14? ofzo

BOR

7x60
            8x80?
            8x90?
            10x80?
            12x70

Die 7x60 was nog ff warming up dus 4 werksetjes totaal.

Pullup

5xbw
            5xbw + 14kg
            8xbw en 7xbw

DB Bor

10x32
            10x37
            12x42

En volgens mij was dat het. Toch ben ik er op moment van schrijven van overtuigd dat ik toch echt vier sets gedaan heb, maar ik zou het niet weten.

Omdat ik dinsdag examens heb, heb ik de beentraining verplaatst naar maandag. Had er alleen geen rekening mee gehouden dat de sportschool dan dicht is. (kut-feestdagen) Dus word beetje improviseren. Zoiezo wel squatten, leg pressen kan dus niet, verder zijn er wel genoeg alternatieven. Romanian deadlift, stiff legged deadlift, leg extension, leg curl, calve raise kan gewoon. Moet ff kijken wat het precies word maar we komen er vast wel uit.

Comment

Goeie gewichten bij de BOR. Ik ken maar weinig mensen die zo zwaar gaan bij deze oefening, en dan zeker nog met het aantal reps wat jij er uit perst! Petje af.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Thanks. Moet er dan wel bij zeggen dat er ook een altijd een setje bij zit, waarbij de uitvoering niet helemaal is zoals die hoort te zijn zoals bij het zwaarste setje. Maja goed een beetje cheaten mag vind ik, zolang je het maar niet te gek maakt. Als je wil groeien moet je ook zware gewichten pakken.

Comment

Thanks. Moet er dan wel bij zeggen dat er ook een altijd een setje bij zit, waarbij de uitvoering niet helemaal is zoals die hoort te zijn zoals bij het zwaarste setje. Maja goed een beetje cheaten mag vind ik, zolang je het maar niet te gek maakt. Als je wil groeien moet je ook zware gewichten pakken.
                  Juist. Maar vergis je niet. Altijd zwaar gaan gaat juist ten koste van je massa. Dat heb ik inmiddels ondervonden en daarom train ik nu weer met matige en lichte gewichten erbij.
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik zorg dan ook altijd dat ik blijf varieren. Zo pak ik de ene keer relatief zwaar gewicht met minder reps en de andere keer wat lichter met meerdere reps.
                    Verder heb ik het idee dat het zoiezo niet zo gek is om het gewoon 'allemaal' te doen zeg maar zodat je lichaam niet aan eenzelfde soort training went. Ik merk bijvoorbeeld dat als ik voor een langere periode zware gewichten pak en weinig reps maak dat mijn conditie daar op achteruitgaat.

Comment

Hieronder de training van gisteren. Aangezien de sportschool gesloten was maar ik wel van plan was te gaan trainen is het een beetje improviseren geworden. Had dus met Bart (m'n trainingsmaat) afgesproken om bij hem te gaan trainen. Gelukkig kom je met een barbell, dumbells en genoeg schijven al best ver.

Full Squat

10x20 (opwarmen)
                      8x40 (opwarmen)

10x75
                      4x80 Dat was jammer viel beetje tegen.
                      9x70

Het was lekker mooi weer dus we hebben lunges gedaan met een barbell op het gras. Killer! Eigenlijk heb ik ook nog een clean & jerk gedaan aangezien er buiten geen rack stond en we het gewicht toch op een of andere manier in onze nek moesten krijgen.

BB Lunges (buiten)

1 rondje met 50kg

M'n benen trokken het opzich wel alleen had toch weinig controle over het gewicht, moeite om m'n balans te bewaren enzo. Normaal als ik lunges doe is het meestal met dumbells dus denk dat ik hier weer ff aan zal moeten wennen als ik hem vaker ga doen.

2x 2 rondjes met 40kg

Sumo deadlift

8x80
                      5x110?
                      10x100

Deze is altijd zo kut voor m'n onderrug. Ga zoiezo een riem aanschaffen merk dat dat wel een stuk scheelt.

Romanian deadlift

8x90
                      14x80
                      3 setjes gedaan maar dit is alles wat ik nog weet.

Leg extensions

Ik dacht eerst wtf 40kg? Maar toen begreep ik het. We waren al behoorlijk gesloopt dus dit was wel een redelijk gewicht op dat moment.

20x40
                      18x40
                      15x40
                      13x40

Pijn!!!

Calve raise

10x90
                      20x60 (knijpen!)
                      15x60

Ok, de gewichten stelden misschien niet zo veel voor, maar neem van mij aan het was een super lekkere training. Waren allebei helemaal kapot. Na het squatten stond ik al licht te trillen op m'n benen. Vervolgens gingen we dus buiten op het gras lunges doen wat ik echt een killeroefening vind. Die kan je echt zo goed voelen, heerlijk! En dan die leg extensions die haalde alles er uit wat we nog in ons hadden. Tering m'n benen brandden zeg op dat moment. Alles deed zeer m'n quads, m'n hams, m'n calves en zelfs m'n reet. (Dat krijg je van die reet-oefeningen als sumo en romanian deadlift) Hoe dan ook 't was in elk geval een geslaagde training.

Morgen rustdagje, donderdag borst/triceps vrijdag rug/biceps en dan maandag schouders en dan klopt het weer.

Comment

ziet er goed uit

kuiten mochten wel wat meer, 3 setjes groeien ze niet van he
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

Klopt. Kan ik je niets anders als gelijk in geven. Heb er dan ook geen excuus voor.

Comment

Was om 4 uur vanmiddag gaan trainen, dan is er namelijk (bijna) niemand en heb ik zowat de hele sportschool voor mezelf. Heerlijk! Kan je teminste doen wat je wil doen en hoef je niet te wachten omdat er al iets bezet is.

Heb dus zoals gepland borst en triceps gedaan en omdat ik het niet kon laten ook nog ff wat shrugs.

DB Incline Bench Press

warming-up

12x10
                            10x15

10x22
                            8x25
                            8x22
                            10x20

Nog niet echt bijzondere gewichten zoals je ziet, maar goed voorheen deed ik zowat alles met de barbell en ben eigenlijk nog maar kort met dumbells bezig. Plus dat ik natuurlijk incline wat minder sterk ben als flat. Ik heb het idee dat die gewichten vanzelf wel omhoog zullen schieten dus dan komt het wel goed.

DB incline fly's

8x15
                            10x12
                            9x10

Dat stelt al helemaal niet veel maar toch voelde ik hem goed. Die DB Press kostte me dan ook veel meer kracht als dat ik had verwacht.

Bench press machine (of hoe het ook mag heten het is in elk geval een machine. Je zit in een stoeltje en je moet het gewicht zeg maar recht voor je uit drukken. Ik wou het gewoon is een keer proberen.)

10x25
                            8x30
                            8x25

Ok. Nu weet ik niet of dat dat komt door die machine, dat die een bepaalde weerstand heeft die niet te vergelijken is met het 'gewone' bankdrukken, of dat het is omdat ik deze voor de 1e keer serieus deed, maar in elk geval de gewichten zijn niet echt te vergelijken. Moet ook zeggen dat deze oefening meer last aan mijn schouders bezorgde dan dat ik daadwerkelijk iets voelde in mijn borst. Handig dat ik deze een keer gedaan heb, maar ik blijf toch maar bij de losse gewichten:P

Ik wou nog een flat oefening voor borst doen, maar zowel de gewone bench press en de smith waren bezet. Dus ben toen maar aan triceps begonnen.

Cable V-bar Pressdown

10x50
                            8x60

En toen kreeg ik de v-bar op m'n kop. WTF. Ik weet niet wat het probleem was, maar opeens donderde dat ding op m'n kop. Ik had hem toch echt goed vastgemaakt. Waarschijnlijk deed ik het niet helemaal goed bij het versteken van het gewicht ofzo. Gelukkig had ik tot mijn verbazing ook nergens last van:P Ik vond het alleen een beetje vreemd maar goed. Zo'n gast die ik eerder al ff had aangesproken toen die bezig was met deadliften (mijn lievelingsoefening) keek ook ff van gaat het wel goed:P Naja heb ik dat ook weer gehad.

Hierna nog een setje met 55 en 50 waarvan ik de reps niet meer precies weet. Volgende keer neem ik toch maar een a4-tje mee want ik ben heel slecht in het onthouden van dit soort dingen.

10x55?
                            10x50?

Triceps Rope Pushdown

8x50
                            10x45
                            8x45?
                            11x40?

BB Shrug (ik kon het gewoon niet laten)

10x70
                            6x120
                            8x100

Niet zo super bijzonder maar goed ik was al behoorlijk vermoeid dus vandaar. Paar gasten zaten me wel ff aan te staren toen ik 120kg op de bar gooide:P

Ik merk trouwens ook dat ik de laatste tijd weer wat meer last heb van me pols en dat is niet goed. Ga dus toch maar de handschoenen gebruiken. Stoppen met trainen en wachten tot het over is kan ik in elk geval niet dus dat weiger ik. Verder wil ik ook nog een riem aanschaffen wat geen gek idee is. Ze hebben er bij Bodylook ook hangen maar het is wel handig als je gewoon die van jezelf kan gebruiken.

Morgen staat de rugtraining op het menu.

Comment

Bench press machine (of hoe het ook mag heten het is in elk geval een machine. Je zit in een stoeltje en je moet het gewicht zeg maar recht voor je uit drukken. Ik wou het gewoon is een keer proberen.)
                              chestpress
                              160kg squat
                              225kg deadlift
                              130kg benchpress

Comment

YouTube - Weight Lifting Exercises for Beginners : The Vertical Chest Press Weight Lifting Exercise

Daar lijkt ie idd het meest op. Chestpress ken ik wel alleen toch deed hij me d'r niet echt aan denken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X