Bodybuilding, a way of life

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

http://www.technogym.com/media/immag..._diago_big.jpg

zoiets bedoel je. is wel gaar ding om te wennen maar je kan er meer op drukken dan bankdruk e.d. als goed is..

Comment

Zoiets was het idd. Het vreemde was juist dat ik de helft minder kon drukken als bij het normaal bankdrukken, maar goed misschien is het ook omdat je er eerst aan moet wennen inderdaad, ik weet het niet. Ik vond hem ook best kut voor m'n schouder en in m'n borst voelde ik niets. Misschien dat ik hem nog wel is een paar keer probeer maar dat moet ik dan weer ff zien.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Training van gisteren ging kut. Ik geef Labrada Supercharge de eer om de schuld daarvan op zich te mogen nemen. Waarom kun je lezen in m'n blog ga niet nog een keer alles uitschrijven. Voor degene die niet aan hyves doen maar het wel interessant mochten vinden mijn blog te volgen kan dat ook op google blogspot. Is een site met alleen maar een blog en verder niets. Heb je dus ook al dat irritante gezeik van hyves niet. Hier de link: Bodybuilding, A way of life

De training:

Rug & Biceps

Deadlift

8x60
        6x90

8x110
        5x120
        7x100

Chin up

8xbw +7kg
        9xbw +5kg
        7xbw
        7xbw

BB Bor

8x50
        4x90
        8x80
        11x70

DB Bor

10x42
        8x42

BB Shrugs

9x90
        9x80
        12x70
        9x70
        8x70

DB curl

8x20
        11x17
        9x17

Comment

Nu is het allemaal wel heel leuk dat ik een logje begonnen ben, maar dan moet ik hem natuurlijk ook wel bijhouden. Zal hier vandaag dus maar weer is posten. Omdat ik nu niet echt een training kan uitschrijven vanwege het gebrek aan getalletjes en dat soort dingen leek het me ook wel eens leuk om het stuk van mij blog over de training van vandaag over te nemen en hier te plaatsen.

Wat een prachtige dag was het gisteren! Ja inderdaad, je leest het goed, prachtig! Dit was een dag waar ik al een aantal weken op wachtte. Het was eindelijk weer eens lekker fris en het regende zelfs! Ideaal dus om de benen eens lekker aan te pakken. Dat is dan ook wat ik gedaan heb. En goed ook! Heel veel oefeningen heb ik dit keer niet gedaan, maar ondanks dat was het een zeer geslaagde training. Ik was gesloopt. Heel fijn in de sportschool, maar toch was ik wel blij dat ik weer thuis was achteraf.

Ik zou graag wat getallen willen neerzetten, maar zoals je misschien al eerder hebt kunnen lezen in de blog wil ik nog wel is het een en ander vergeten. Onthouden daar ben ik al helemaal geen ster in en ik was mijn trainingsboekje dus weer is vergeten. Het boeit me geen flikker wat andere mensen ervan vinden dat ik een a4-tje meeneem ofzo naar de sportschool, ik was het echt gewoon weer vergeten. Ondanks het weer was het verder wel een vrij typische zomerdag in de sportschool. De plaatselijke beachboys stonden er strak bij in hun tanktop, zwembroek en slippers en ook het gebruikelijke theekransje bij de bench press mocht niet ontbreken. Mooi moment om dus te laten zien hoe je nu eigenlijk ECHT moet trainen. Benen nog wel liefst. Dat kennen ze namelijk niet. Ook dat is dus wat ik gedaan heb.

Begonnen met de squat. Eerst twee lichte opwarmsetjes gedaan bestaande uit een setje met lege stang en een setje met 40kg. Verder heb ik vier werksets gedaan met hoog volume waarvan ik het gewicht dus niet weet. Boeit me eigenlijk ook niet eerlijk gezegd, want het gevoel in mijn benen was heerlijk! Wat dat betreft wel behoorlijk op gevoel getraind gisteren.
          Na het squatten had ik het al zwaar. Het nadeel met deze oefening is wel dat je conditie ook komt kijken als je hoog in volume zit. Nu is mijn conditie sowieso niet meer zoals die geweest is sinds ik met bodybuilding bezig ben, maar het bulken maakt dat alleen nog maar erger. Wil daar dus wel graag een oplossing voor vinden want het belemmert me af en toe wel wat.

De bedoeling was om na het squatten te deadliften. Normaal staat deze massabouwer op rug-dag maar ik heb wat wijzigingen gebracht in mijn schema en nu staat deze dus bij benen. De deadlift is namelijk ook een zeer goede oefening voor de benen! Toch heb ik maar van deze oefening afgezien. Het zat er gewoon niet in. Ik was een beetje de fout gegaan bij het laatste setje squat. Mijn techniek is netjes, maar ik wil altijd zoveel mogelijk eruit halen als dat er nog in zit. Blijven pushen, komaan nog 1 rep. Dat is heel mooi, maar daardoor ben ik soms geneigd om te gaan cheaten. Bij squatten betekent dat dan vooral dat je vaak je onderrug op die manier in de strijd gooit. Dat was bij mij dit keer ook het geval. Een beetje cheaten moet wel kunnen maar waarschijnlijk was het net iets teveel van het goede. Had namelijk flink last van m’n onderrug waardoor het deadliften er niet meer in zat. Was bezig met gewichten op de barbell te gooien maar ik moest telkens gaan zitten omdat het in m’n rug niet lekker zat. Eigenwijs als ik ben probeerde ik gewoon door te gaan en heb nog wel een setje gedaan met 70kg. Toen heb ik de hoop maar opgegeven. Niet getreurd, ik heb het roer omhoog gegooid. Ik wil namelijk proberen vanaf nu twee keer per week benen te trainen! Groeien zullen ze.

Na een tevergeefse poging gedaan te hebben om te deadliften, waarvan ik eigenlijk direct na het squatten al wist dat het er niet in ging zitten gedaan te hebben, keek ik naar boven. Daar staan heel wat apparaten maar ik was er op dat moment maar in twee geïnteresseerd. Namelijk de leg extension en de leg curl. Voorzichtig liep ik de trap op, om mezelf voor te bereiden op de marteling die komen ging. Nog even een setje opwarmen, voornamelijk om het gewicht even aan te voelen en vervolgens twee werksetjes full stack (al het gewicht) gedaan en nog twee afbouwend. Dat deed pijn! Ik heb geloof ik na elk setje AAH FAK geroepen:P

Ik trok volgens mij ook een kop alsof ik met een zweep geslagen werd maar goed dat hoort erbij. Wel een chille leg extension bij bodylook vind ik. Heel comfortabel maar toch lekker pijnlijk. Ook lekker stevig, wat wel zo handig is. Die bij Bart en bij mij thuis zijn namelijk allebei al gemold. Wel jammer is dat ik nu al op fullstack zit en je kan geen extra gewicht toevoegen. Beetje balen dus, maar goed dan doen we hem gewoon wat langzamer, gaan je beentjes lekker branden.

Trillend en al kwam ik uit het stoeltje om een bezoek te brengen aan zijn broertje. Namelijk de leg curl. Dit vind ik echt een heerlijke oefening voor de hamstrings. Als je bent vergeten waar die zitten moet je dus echt gaan leg curlen. Een vrij basic oefening, maar echt een aanrader! Ook hier deed ik zo’n drie a vier sets op gevoel, waarvan ik het gewicht niet meer weet. Wat ik nog wel weet en waar ik op dit moment ook nog steeds aan herinnerd word, door middel van te erge spierpijn is dat het lekker voelde. Oke, ik voelde me wel even ‘raar’ toen ik van het bankje af kwam. Ik werd namelijk een beetje verrast door het feit dat ik niet meer fatsoenlijk recht kon staan, alhoewel ik het natuurlijk had kunnen weten. Ik kon serieus NIET meer volledig recht staan, dat kreeg ik gewoon niet voor elkaar. Hevig trillend op mijn benen pakte ik mezelf vast aan de leuning om toch enigszins overeind te blijven. Nu het leuke, ik moest namelijk weer terug naar beneden om mijn kuiten diezelfde pijnlijke marteling te laten ondergaan. Ik pakte mezelf stevig vast aan de trapleuning en liep nog voorzichtiger als dat ik eerder al naar boven liep naar beneden en eenmaal beneden aangekomen wankelde ik verder naar het squatrack. Als je me had zien lopen had het er waarschijnlijk op geleken alsof ik mijn been was geschoten aangezien ik zo mank liep. De ‘WTF’ blikken van de beachboys gaven me een fantastisch gevoel. Kijk, dacht ik bij mezelf. Kijk jongens. Zo moet je nou trainen. Zo laat je jezelf doodgaan, om vervolgens terug te keren in een leven waarin je net weer wat sterker en massiever bent geworden. Keer op keer en steeds weer opnieuw.

Alsof ik het nog niet erg genoeg had, richtte ik mijn ogen weer op het squatrack waar ik eerder al die heerlijke ervaring had gehad met behulp van wat oerwoudgeluiden. Het fijne is wel dat je jezelf in de spiegel kunt zien zodat je kunt zien wat je nou eigenlijk staat te doen. Ik wist niet dat ik zulke gekke bekken kan trekken zeg. Was rood als een tomaat, nat als een vaatdoek en zowel m’n haar en mond stond alle kanten op maar schijnbaar werkte het wel. Mijn kuiten kregen op deze manier dus toch nog de afstraffing die ze al tijden verdiend hadden. Ook standing calve raises zijn bij de lokale beachboys niet bekend als je die blikken zo zag. Ik was echt kapot hierna. Ik liep gigantisch te kloten met het opruimen van de schijven. Bij het squatrack hebben ze namelijk bijna alleen maar grote schijven van 25 en verder nog wat van 10. De 20 en 15 liggen voor de rest allemaal altijd bij de bench. Opzich geen probleem, maar ik was niet echt meer in staat de 25kg schijven fatsoenlijk van de barbell te krijgen, wat overigens sowieso wel een kutbarbell is! Stond daar dus lekker te kloten. Liet ook nog een 10kg schijf uit me poten flikkeren en verder kwamen er nog wel redelijk wat scheldwoorden voorbij. Dat kan misschien een beetje de indruk gegeven hebben dat ik asociaal ben, maar uiteraard ben ik dat niet. Maarja, hardcore trainen en asociaal gedrag gaan nou eenmaal goed samen. Anyway, het was een heerlijke training. Toen ik thuis kwam ging ik na mijn kip weggewerkt te hebben in een stoel chillen voor de tv en ik voelde me fantastisch. Ik voelde het op dat moment al in mijn benen dat ze het zwaar te verduren hadden gehad. Ik dacht bij mezelf dat zal wel wat worden morgen. En ik had gelijk! Ik had behoorlijke spierpijn vandaag en traplopen is op dat moment dan niet echt mijn favoriete bezigheid.

Morgen word het weer borst en vrijdag wil ik kijken of benen alweer voor de volgende ronde kunnen. Zo ja doe ik dat vrijdag en zondag rug en anders gewoon vrijdag rug en zondag rust.

Comment

lekker he, dat gevoel in je benen
            goede training
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Veel lees werk (ik lees niet alles) maar een leuk logje hoor Jordy.
              Het valt mij op dat jou'n pulls sterker zijn dan jou'n presses klopt dat ?

Comment

Klopt idd. Ik ben nu eenmaal sterker met pullen (bor 100kg, deadlift 150kg) dan pressen (bp 80kg) hoewel overhead press in verhouding tot bench nog wel redelijk meekomt. (65kg)

@dynobet: Zeker weten, was echt een fantastisch gevoel!

Comment

Shti gast 65kg MP en dan maar 80kg bench, je moet echt wat fout doen daar man kan niet anders. Ik trek zelf ook nog geen 65kg denk ik (al was me laatste max een maand terug op net 60) maar bench 20kg meer. Maak is een filmpje want misschien kunnen we je even vooruit helpen. Iemand die zo beer is op rug moet meer kunnen

Jij kan echt wel zwaarder heb ik alle vertrouwen in
                  The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Filmpje van bench bedoel je? Of van mp? Verder tja, moet ik wel ff zien hoe ik dat ga doen train meestal namelijk alleen. Maar goed ik ga ook nog een keer afspreken met Bart om weer is samen te trainen, misschien dat ik dan wel is aan hem kan vragen.

En ik zou nu eigenlijk niet weten wat ik nog fout doe. Hetgene waarvan ik wist wat ik fout deed, heb ik namelijk al verbetert en dat is m'n techniek. Dus de enige conclusie die ik kan bedenken dat me bench achterloopt op dit moment is omdat ik gewoon veel te lang met die kuttechniek heb zitten benchen, heeft dus gewoon z'n tijd nodig om bij te trekken. Ga nu dan ook veel harder vooruit.

Ps. misschien dat ik binnenkort ook is wat foto's ga maken als ik in een goede bui ben. Weten jullie ook is hoe ik er bij sta. Maar dat moet ik dan nog wel ff zien.

Comment

Kweet niet waar je woont maar als je dichtbij woont en je gym is klaar kom ik wel keertje traine Kunnen we meteen je bench fixen en ff PR zetten voor je

EDIT; zaamslag zegt me niks en kheb ff geen zin om op te zoeken doe mrogen wel

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Nee niet echt dichtbij:P Maar je mag best komen trainen als m'n gym klaar is meen ik serieus. Alleen is het dan aan jou de vraag of dat je het d'r voor over hebt:P Woon in Zaamslag klein kutdorpje maar opzich nog best redelijk bekend, is namelijk al meerdere keren in het nieuws geweest enzo. 7km van Terneuzen in het saaie Zeeland.

Comment

Sup man las net je log, ken het gevoel en het gaat soms neit zo snel wals we willen, maar jij kan dit dus gewoon volhouden. Dat gezegd hebbende;

Maar even realistisch vriend, 15kg in 3 maanden is echt compleet van de zotten, das 5kg per maand er is no way dat dat alleen spiermassa kan zijn. Verder snap ik dat je hard traint maar 6000cal ik weet niet hoor, ik ben ook verdomde hardgainer (aka ik kom van 52kg) maar na 4500+ CONSEQUENT eten begin ik al hompen vet aan te zetten...

Je progressie gaat kijhard en ik denk niet dat je jezelf nou teniet moet gaan doen door te hoge doelen stellen. Tis al lang aangetoond dat doelen die within reach liggen gigantisch meer motiveren dan doelen die je may or may not kunt accomplishen (yes zit toevallig net stukkie te leren voor herkansingen en daar kwam dit gedreuzel in voorbij)

Check je lifting stats van 3 maanden terug op alle grote compounds en vergelijk, ik kan me niet voorstellen dat daar geen dik verschil in ligt. Mik op 1,5kg per maand schone massa of 3 als je dirty bulkt en dat zou al enorm zijn voor een naturel

Je verhaal doet me beetje denken aan dat van jake, die enorme doelen stelde voor de kortste periode maar telkens ergens tegenaan loopt en vervolgens weer van 0 moet beginnen en dan weer een te ver gezocht doel neer te zetten. Zet je doelen voor een maand vooruit, cross reference het tegen je prestaties van vorige maand en probeer dat tenminste vol te houden. Der is zoiets als een law of deminishing returns, als jij in maand 1 twee kilo spiermassa aankomt wordt het al lastiger om in maand 2 diezelfde twee kilo aan te komen, zelfde princiepe voor krachtstats. Dus als een periode heerlijk gaat kan je er niet zomaar vanuitgaan dat de volgende minstens net zo hard gaat (tenzij je iets verneukt hebt in die vorige periode)

Zet een paar lifting goals op kg's die je binnen 2 maanden wilt bereiken, plan je training accordingly zodat je toewerkt naar je goals. Jezelf een doel zetten op lichaamsgewicht is leuk, maar er zijn zo oneindig veel factoren die daar invloed op hebben dat het gewoon geen goede maatstaaf is. Wil je 4kg aankomen, drink 2 liter melk per dag en ga aan de crea, maar wat heb je er mee bereikt, helemaal niks behalve dat je nu 4kg meer weegt. Zet je goal voor een squat PR op 15kg over 2 maanden en je kunt gegarandeerd ervan uitgaan dat je gegroeit bent zelfs al is je BW door god mag weten wat niet met 2kg gestegen zoals je had gehoopt.

Gewoon door blijven beuken en realistisch blijven, je kent de theorie, je traint hard dus der is geen reden om het somber in te zien. Ik heb vertrouwen in je en aan je log te zien is dat niet misplaatst

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                            Shti gast 65kg MP en dan maar 80kg bench, je moet echt wat fout doen daar man kan niet anders. Ik trek zelf ook nog geen 65kg denk ik (al was me laatste max een maand terug op net 60) maar bench 20kg meer. Maak is een filmpje want misschien kunnen we je even vooruit helpen. Iemand die zo beer is op rug moet meer kunnen

Jij kan echt wel zwaarder heb ik alle vertrouwen in
                            Nou....deadlifts ben je normaal ook veel sterker in dan bankdrukken. Da's toch logisch?
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

mooie post yawgmoth,
                              wat je schrijft is zeker waar. daar heeft jordy zeker wat aan

@ jordy
                              ben wel benieuwd als je fotos gaat plaatsen.
                              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@dynobet: Als alles goed gaat kan je volgende week de foto's verwachten. Ik hoop dan dat ze niet tegenvallen want ik ben dan nog wel is geneigd ze alsnog niet te plaatsen. Wil nog wel is moeilijk dan op dat gebied, maar goed.

Nog ff een reactie op jou post Yawg die had ik namelijk nog niet eens gezien.

Ik weet niet of je de comments op de blog ook nog hebt gelezen, maar ik ben teruggekomen op mijn mening. Ik was inderdaad misschien wat minder realistisch, alleen ik had er gewoon de volle vertouwen in dat het zou lukken. En in principe ga ik m'n doel alsnog halen want ik heb nog tot september de tijd. Min de 2 weken dan dat ik op vakantie ga.

Het is trouwens geen 6000 kcal he, maar ik zit er wel dicht tegen aan. Maar dat is de enige manier op binnen korte tijd zoveel te gainen voor mij. Op 4000kcal zou ik ook wel aankomen maar dan duurt het veel te lang. En geloof het of niet maar ik heb tot nu toe amper wat vet aangezet. Ok, m'n buik is wat meer opgeblazen, maar dat vind ik niet echt vreemd in een bulk. Verder valt het echt ontzettend mee. Als ik in de spiegel kijk komen m'n abs soms nog steeds door. Zolang ik hard blijf trainen zet ik amper vet aan en op deze manier probeer ik dat dus in m'n voordeel te krijgen, wat goed aan het lukken is.

Je hebt inderdaad ook gewoon gelijk, ik ga hard en dat is de fout die ik maakte, namelijk geen genoegen meer te nemen met minder. Maar zoals ik al zei heb ik daar op terug gezien en ik kwam tot besef dat ik inderdaad niet mag klagen. Wat betreft m'n kracht die is inderdaad ook wel hard vooruit gegaan de laatste tijd dus ook daar mag ik niet over zeuren. Iedereen zegt ook dat ik breder aan het worden ben en als ik zeg dat dat niet zo is zeggen ze ook van doe ff normaal. Zelfs m'n trainingsmaat zegt dat ik niet moet zeuren en trust me, die zegt dat echt niet snel. Heb bij nader inzien dus misschien toch wat overdreven maar goed. Wat betreft die lifting goals die heb ik al allemaal gezet. Wat betreft de plannen, heb ik overal aan gedacht.

Verder zet jij wat maken die kilo's uit, nou voor mij heel veel. Ik heb een hele tijd lang op het zelfde gewicht gezeten en daar wilde ik nu eindelijk eens verandering in brengen. De spiegel is niet meer genoeg. Meer kilo's en dus meer gewicht staat voor mij aan meer massa. Daar kan je niet over discussieren want dat is ook gewoon een feit. Natuurlijk is massa niet alleen spieren, maar ook vet en vocht, maar dat mag de spiegel dan weer beoordelen. Verder drink ik geen 2 liter melk per dag maar 4 dus ook dat zit wel goed.

Bedankt verder voor de opbouwende kritiek, niet alleen van jou, maar van iedereen. Dat waardeer ik.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X