Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Rack Lockouts zijn voor verbeterde glute/hamstring activatie. Er zit kracht in, maar kan het niet explosief en full power naar buiten brengen wanneer ik dat wil. Hierdoor zit ik onderin bij de squat nog wel eens stil en bij zware deadlifts kom ik hierdoor niet eens van de grond. Dus Rack Lockouts helpen met beter en bewuster activeren van die spiertjes.
Lekkere Deadlifts,alleen je nek hou je in een slijtbare positie.Je moet je hoofd+nek in dezelfde baan houden als je rug.Nu komt er veel te veel spanning op je nek.
Vandaag dus de eerste ME dag voor Upper Body gedaan. Begon zoals gewoonlijk met me rek en strek werk en wat foam rollen. Ben er achter dat ik voortaan bij het benchen ook wat foam roll werk voor me onderrug ga toepassen.
Het begon met de Bench Press. Heb me techniek even onder de loep genomen. Dusver plaatste ik me handen op schouderbreedte op de barbel, maar van de week met DE dag had ik het eens met pink op de ringen gedaan...zoals het hoort als je PL stijl tracht te benchen. Er zat toen geen explosiviteit in en de vorm liet ook veel te wensen over. Dus van af nu probeer ik wat meer met pink op de ringen te drukken en dat is wennen. Ik kan nu beter de spanning in me lichaam houden, maar de eerste paar sets voelde ik me ellebogen naar buiten neigen ipv aan de binnenkant.
Het is wennen en voel me borst nu meer bijdragen tijdens het benchen...en toch voelt het veel zwaarder aan. Ach ja...ondanks alles toch een volume PR met 2 reps op de 100kg. De eerste was geen mooie aangezien me rechterhand al boven was terwijl me linker er achter aan sjokte en de barbel dus scheef hing. De tweede had ik last bij me sticky point vlak voordat de borst bijdrage minder wordt en de triceps aanspraak meer. Dus het was echt slow-mo en daarna als een raket weer naar boven.
Hierna de Reverse Grip Bench Press. Nog nooit gedaan dus begon met de stang, 40kg en uiteindelijk de 60kg. Met de 60kg had ik al moeite om de stang uit het rack te krijgen en de reps waren ook niet makkelijk. Me borst, schouders, triceps en biceps stonden nu al aardig opgepompt te wezen. Het leek net alsof de borst voorbij me dikke buik kwam vanwege de pomp hehe.
Close Grip Bench Press volgde en aan het eind waren me voorste schouderkoppen voor me gevoel helemaal op en de triceps had ook niet veel meer te leveren. Enkelvoudig DB Tricep Extention moest de triceps afmaken en dat deed het. De laatste set heb ik het oh zo lichte gewicht maar met 2 handen gedaan om de restjes er uit te persen. En toen moest de Militairy Press nog terwijl me schouders en triceps al naar de klote waren. Heb twee stricte sets qua presses gedaan en de laatste maakte ik er Push Presses van en als nog moeite om het gewicht te verplaatsen om aan het nodige minimum aantal reps te voldoen.
Reverse Rows waren eitje bodyweight 3sets 10reps waardoor me biceps ook helemaal klaar zijn. Om vervolgens te eindigen met Hanging Leg Raises.
Droge Cijfers
Bench Press
40% 42,5kg x 10
55% 57,5kg x 10
70% 72,5kg x 10
85% 90kg x 3
90% 95kg x 3
90% 95kg x 3
95% 100kg x 2
- Berekend met 105kg als me 1RM max aangezien ik vermoed dat nu te kunnen drukken en niet de 110kg wat me huidige 1rm best is. Moet realistisch blijven.
Reverse Grip Bench Press
Stang a 20kg x 7
40kg x 7
60kg x 7
Close Grip Bench Press
70kg x 7
80kg x 4,5
60kg x 9,5
-halfjes is dus halverwege omhoog en fail
DB Laying Tricep Extention
10,5kg x 7
15,5kg x 7
15,5kg x 3 en 6reps met beiden handen overhead
Militairy Press
40kg x 7 strikt
50kg x 6 strikt
Push Press 50kg x 5
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Cenforce est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du sildénafil, l'ingrédient actif...
Vidalista est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du tadalafil, l'ingrédient actif...
Comment