Fal's Zware Metalen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Het rek en strek werk voor me hamstrings werkt goed. Kan me tenen nu aanraken zonder problemen hehe. Dacht dus een goede work-out te krijgen vandaag, maar viel vies tegen.

    Na het Explosieve deel van de Squat was het tijd voor een gewone squat. Iets ging niet goed. Druk in de linker onderrug werd erger en heb de laatste set niet gedaan. Zercher Squat ook over geslagen. De rest wel gewoon gedaan.

    De Bulgarian Split Squat deed ik puur om evenwicht te leren houden en niet omvallen tot ik het gewicht ga verhogen.

    Droge Cijfers
    Wide Stance Box Squat
    3x2 40kg
    3x2 60kg
    8x2 80kg

    Paralel Squat
    10x 95kg
    10x 110kg
    125kg overgeslagen ivm de rug pijn

    Zercher Squat
    overgeslaten ivm de rug

    Bulgarian Split Squat
    3x15 met 10,5kg DB's.

    Barbel Curl
    10x 30kg
    10x 35kg
    10x 40kg
    7x 40kg

    Skullcrusher
    10x 30kg
    10x 40kg
    10x 40kg
    8x 40kg

    Comment


    • Wat een umglaublich irritante blog heb je toch, ik moet veel dingen altijd tig keer lezen of opzoeken voor ik snap wat je hebt gedaan. Hehe, maar ja, leerzaam, optimistisch blijven he.

      Maar er rest je nog 1 ding: een leg extension aanschaffen..

      Maar rugpijn?? Klinkt niet best bij die oefening?:S....
      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

      Comment


      • Ik doe geen gekke dingen ofzo. En een leg extention zou prettig zijn, maar heb er geen ruimte en geld voor. Eerst sparen voor nieuwe olympische barbel en nog lading schijven.

        Comment


        • Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
          Wat een umglaublich irritante blog heb je toch, ik moet veel dingen altijd tig keer lezen of opzoeken voor ik snap wat je hebt gedaan. Hehe, maar ja, leerzaam, optimistisch blijven he.
          was net hetzelfde aan't denken, hoeveel squat varianten ken jij wel niet??
          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

          Comment


          • Ik ken een heleboel varianten op elke oefening :P

            Comment


            • Originally posted by Falstyr View Post
              Ik ken een heleboel varianten op elke oefening :P

              joh!
              Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

              Comment


              • Even wat cardio gedaan. Begon met rek-strek-mobiliteit-flexibiliteit werk. Daarna een complex met barbel tot 30kg. Je doet dan alle oefeningen zonder rust voor 6reps elk. Dan 90sec rust en vervolgens alles op 5reps. Dit doe je net zolang tot je nog maar 1rep doet en klaar bent. Het lijkt simpel, maar de rust is na een tijdje niet genoeg meer om je hartslag volledig te drukken en daardoor wordt de resterende sets met 1-4reps alsnog pittig.

                Deadlift
                Stiff Legged Deadlift
                Bent over Row
                Hang Cleans
                Front Squat
                Push Press
                Back Squat
                Good Morning
                en 1 Neck Press om het gewicht weer voor je te krijgen en op de grond te leggen.

                Ik doe geen Push Press, want het gewicht is licht genoeg om er gewone Militairy Presses mee te doen.

                De gehele complex duurde iets van 10mins. Wellicht vanavond nog een keertje doen.

                Comment


                • Dan kan je beter om het nog zwaarder te maken je beginsets(6x)een maximaal gewicht nemen en dan de rest van de andere sets(5x,4xetc)steeds iets lichter.Nu zul je de eerste reeks sets vrij makelijk het gewicht kunnen verplaatsen om daarna pas wat meer moeite te krijgen met het gewicht.Bij mijn variatie krijg je het al direct moeilijk en zul je je spiervezels nog meer uitputten.

                  Comment


                  • Dit complex is niet bedoeld voor spiervezel vermoeiing. Dit is een cardio-complex.
                    Zoiets als tabata en HIIT en zo.

                    Comment


                    • Ja begrijp ik vriend.Maar zal je niet met iets zwaardere gewichten nog meer tot het gaatje moeten gaan?
                      By the way zijn dit al maximum gewichten voor jou?Als dat zo is doe je het natuurlijk goed.
                      Wel weer een leuke variatie op doorsnee trainingen.Hou ik ook van om andere soorten trainingen te verzinnen.

                      Comment


                      • 30kg is geen maximum op het circuit. Maar wil nog wel beetje kunnen ademhalen op het eind. Nu stond ik te hijgen en te zweten als een paard in de sauna. Als me conditie verbeterd zal het gewicht vanzelf omhoog kruipen.

                        Had het vorige week met 60kg geprobeerd. Maar toen ik de 3reppers gedaan had lag ik voor dood op de grond hehe.

                        Reden dat ik geen zwaardere gewichten op vezel vermoeiing wil is...Ik doe op ma-wo-vr kracht training. Wanneer precies moet me lichaam zich dan herstellen? Het zou overkill zijn in het totaal plaatje.

                        Comment


                        • Ik begrijp het.Goede trainingen!
                          Moet je toch ook is Spartan proberen als je toch voor je conditie bezig bent.

                          Comment


                          • Niet weer dat Sparta verhaal he.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                            sigpic

                            "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                            Comment


                            • Even een vraagje over die complexes, doe je dit puur omdat je het leuker vindt om te doen dan HIIT of andere cardio, of is het ook vooral erg goed, simpel gezegd.
                              Zit er namelijk aan te denken het ook te gaan doen.
                              Groeten

                              Comment


                              • Originally posted by GeneralIx View Post
                                Niet weer dat Sparta verhaal he.
                                Nee,maar Sparta is nog altijd beter dan Feijenoord.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X