2 dagen achter elkaar yup. Vanochtend voelde me rug beter aan dan gisteren en wilde het er gewoon op wagen.
Fal's Zware Metalen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Zoals men wel weet. De zin om te sporten is al lange tijd laag bij mij. Toch dwing ik mezelf vaak om toch wat te doen. Vandaag weer zo'n dag en heb echt het minimale gedaan.
Met 531 kun je gelukkig kiezen om de hoofd oefening te doen en daarna klaar te zijn. Toch heb ik nog 1 oefening er bij gedaan. De laatste dagen heb ik veel gefietst in de zwaarste versnelling op hoog tempo. Me quads verzuurde toen aardig wat. En datzelfde gevoel had ik al vanaf het moment dat ik wat bodyweight squats deed. Dus je kan wel indenken hoe ik tegen de rest op keek en me vertrouwen in het succesvol afronden was ook niet bepaald groot. Door verzuring heen training is ook niet bepaald prettig te noemen.
Squat deed ik meer in een Olympische uitvoering dan een powerlift. Dus in plaats van naar achter zitten en meer hamstring gebruik ging ik naar beneden met knieen naar voren, gezeur van me rechter enkel en me quads die dominant werk leverde. Lekker slim om een quad georienteerde dag te doen als ze al vermoeid zijn.
Heb tussen elke set en oefening wissel 2mins rust gehouden als max.
Droge Cijfers
Olympische Squat
Warming up sets: 60kgx5, 72,5kgx5, 85kgx3
Werk Sets: 3x 85kg, 100kg, 115kg
Met 130kg moest ik minimaal 3 halen. Uiteindelijk deed ik er 5, 20sec rust en nog eens 3reps a la rest-pause.
Zercher Squat
60kg x 10
80kg x 10
100kg x 10
110kg x 4
75kg x 23
Comment
-
Falstyr de zin om te sporten op n laag pitje? Kun je er niet beter n weekje of 2 tussenuit dan, voordat de zin er straks helemaal uit is? Meestal komt het dan weer vanzelf terug, het zou toch wel erg jammer zijn als je straks jaren voor niets bezig bent geweest...
Comment
-
Bleh. Heb een 2 maanden terug al een rust week gehad. Ga voorlopig gewoon de basics doen. Alleen dat wat qua oefening echt moet van de work-out. Als ik er zin in heb doe ik wat meer en zo niet...dan niet.
Ook wordt ik gek dat er alleen squat en deadlift varianten zijn voor me been spieren. Lunges heb ik geen evenwicht voor en Glute Ham Raises ben ik ook niet bepaald geweldig mee. Heb even wat in me kamer opgemeten en met een beetje her inrichten aan de raamkant tussen de boekenkast en archiefkast kan nog een toestel. En wil zoiets als...
Een leg curl/extention...
En dan me kabelstation nog eens aan de praat krijgen en dan heb ik alles werkend en wel.
Comment
-
hey fallstyr, het lijkt erop of je berekening voor je onderhoud dus echt niet klopt. Vond het ook raar, want ons postuur is enigzins vergelijkbaar. (eventueel ben jij iets massiever) daarbij voer ik dus echt helemaal nix uit de hele dag behalve op me reet zitten op bureau, en mijn onderhoud is 3200.
ik gok dus dat jij gerust 3500-3700 als onderhoud kan hebben.
Hoe komt het trouwens dat je motivatie weg is?
ik zelf merk ook dat dit bij mij het geval is,
maar dit komt meer doordat er geen krachtgains zijn.
(zou ik 1-2x een brute pr neerzetten dan is de motivatie er zo weer)
anyways succes,
en ik hoop dat je financiele situatue binnenkort weer goed is,
en dat je een lekker kuurtje kan pakken, en moge je binnenkort de 200 kg deadliften.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Als je dat mokkeltje erbij krijgt zou me zin om te trainen zo weer terug zijn hoor
Even terzeide is misschien idee om met partner te gaan trainen, snap dat je de soltitude e.d. situatie op prijs stelt, maar misschien is afwisseling juist goedThe internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
-
Partner? Die moet dan bij mij thuis komen om te sporten. Ken niemand in de omgeving die beetje fatsoenlijk traint. En om nu te gaan scouten op me werk plek zie ik niet zitten.
Die meid vind ik ook niet echt boeiend. Ken een lekkere
Wat betreft kcal. Heb even andere berekening er op los gelaten. Onderhoud is 3661kcal ipv de 2600-2800kcal wat ik altijd dacht. 3650kcal*7=25.550kcal per week. Nu eet ik (3200*4)+(3800*3)=24.200kcal per week. Ik verbrand dus 1350kcal per week exclusief wat ik verbruik tijdens het trainen. Dus zit rond de 3000kcal verbrand per week bijna een halve kilo zoals het hoort :P
Comment
-
Vince waar heb je die gevonden, ik dacht bij fitnesseller maar kom ze niet direct tegen ??
Wrom begin je trouwens eens niet volledig opnieuw, los van alle doelen en nog wat volledig back to basic. Gooi je gewichten weer naar beneden begin op een 75-80% van je rm en start all over ?? Is maar een suggestie natuurlijk . Ik ga het ook zo doen, staat hier in de trainingsschema´s echt zo enen tussen die me direct aansprak, is heel rippetoe met extra oef erbij, lijkt me wel nice om weer mee te starten.No means Try Again
Comment
-
Originally posted by Falstyr View PostOok wordt ik gek dat er alleen squat en deadlift varianten zijn voor me been spieren. Lunges heb ik geen evenwicht voor en Glute Ham Raises ben ik ook niet bepaald geweldig mee. Heb even wat in me kamer opgemeten en met een beetje her inrichten aan de raamkant tussen de boekenkast en archiefkast kan nog een toestel. En wil zoiets als...
Een leg curl/extention...
Alle gekheid op een stokje. Als deze machine er voor zorgt dat je er weer lol in krijgt en je er weer gemotiveerd van raakt dan moet je dat zeker doen!Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Overstappen op machines? Nee dat absoluut niet. Wat leg extention en leg curl vind ik een prettige aanvulling en variatie voor benen. Net zoals af en toe diagonaal leg press welk je met losse schijven vol laad. Werken met een kabelstation is ook erg prettig voor tricep oefeningen en wat variatie voor andere oefeningen. Dan een Glute Ham Raise en Back Extention machine. Overige machines zie ik het nut niet van.
Gisteravond een "gesprekje" gehad met Generalix. Hij stelde voor om met me kuur te beginnen. Zodra ik het gebruik zou het wellicht me motivatie ten goede kunnen komen. Enerzijds wil ik het best doen, anderzijds ben ik bang dat het verspilde moeite is en me resultaten zullen tegen gaan vallen. Moet ik even goed over nadenken.
Misschien dat een trainingspartner helpt. Met MichaelP afgesproken dat hij vanaf 26 oktober op Ma-Wo-Vr om 20:00 komt zodat we gaan trainen. Als hij vrij heeft wordt dat 18:30. Zal veel uitleg geven en techniek aan leren. Qua schema zullen we het moeten afstemmen...eigenlijk gaan we mijn soort schema doen. Lekker makkelijk sinds onze doelen gelijk zijn. Enig verschil in het begin is het aantal reps per set en percentueel gewicht qua gebruik. Hij moet in begin immers nog warm draaien en kan niet op zijn 90% trainen. Rustig opbouwen en PR's zetten qua reps en gewicht zal motiverend genoeg moeten zijn.
Concept idee (even vlug uit me mouw geschut) qua schema opzet
-maandag: 531 squat, box squat, stiff deadlift, T-bar Row, DB Row, Hammer Curl, Plank Hold
-woensdag: 531 Bench Press, DB Press, Incline DB Press, Small Bench Press, Skullcrusher
-vrijdag: Coan Deadlift schema
-maandag: 531 Push Press, DB Press, Incline DB Press, DB Shoulder Press, DB Tricep Extention, Side Raises
-woensdag: 531 squat, box squat, stiff deadlift, T-bar Row, DB Row, Hammer Curl, Plank Hold
-vrijdag: 531 Bench Press, DB Press, Incline DB Press, Small Bench Press, Skullcrusher
etc etc
In plaats van de-load weken maak er ik een top week van. En om de paar weken her en der wat oefeningen veranderen.Last edited by Falstyr; 14-10-2009, 16:54.
Comment
-
Tof dat je een trainingspartner heb gevonden. Zal wellicht motiveren.
En MichaelP heeft geboft met een trainingspartner die verstand van zaken heeft.
Ga je nu ook meer oefeningen doen die je normaal gesproken niet doet?ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Ik doe regelmatig oefeningen die anderen niet doen of nooit van gehoord hebben. Zat te denken aan Atlas Rows, of Glute Ham Raise weer een kans geven nu iemand de enkels vast kan houden. Anders dan dat...nee doe gewoon wat ik altijd doe. Zal wellicht wat meer oefeningen toevoegen zover de ruimte er voor is. We shall see...
Comment
-
Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken , ik als beginner heb zeker erg mazzel om samen met iemand te trainen die echt verstand van zaken heeft.
In men eentje in een sportschool zou ik het er minder vanaf brengen denk ik, we shall see.. op de 26ste .
Het is wel raar ik ben pas een week of 2 geregged op dit forum dus ik ken eigenlijk nog niemand, ook ken ik falstyr nog helemaal niet maar daar zal vast wel verandering in komen.
Comment
-
Zolang je maar niet je benen in de lucht houdt tijdens het benchen heb ik zo'n vermoeden dat je het wel zult redden
Fallus, merk zelf ook nu er iemand meetraint, zelfs al kan die volkomen niet meekomen qua intensiteit of gewicht dat het toch motiveert al is het maar om je trainingstijden constant te houden en altijd te gaan trainen. Kuur zou ik even mee wachten tot je eventueel erachter komt of je wel of niet even pauze in last. Moet niet voorstellen dat je na je kuur terugzakt in gewicht, ben bang dat dat nogal demotiverend werkt, dus zou even uitstellen.The internet, SERIOUS business!
Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
5 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...7 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment