Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Yawgmoth View Post
    Hey micheal, 50 eu als je gaat benchen met je benen in de lucht ondanks alles wat fallus zegt
    hahaah

100 eu als je alleen komt voor borst biceps elke keer
    Groeten

Comment

Ben benieuwd hoe het zal gaan met jullie, en zal het zeker gaan volgen.. Succes Fallus en Michael

Comment

Leuk!

Ik ga hier lezen en leren!
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Originally posted by Osterich View Post
          Leuk!

Ik ga hier lezen en leren!
          Idem!
          RAW: 155 - 155 - 220
          EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Ben benieuwd.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zal proberen meer dan me boxers aan te doen en zo min mogelijk scheten te laten :P

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Fase 1
                [...]
                Michael zal de eerste 4 weken met 50% lichaamsgewicht trainen. Veel sets, weinig reps, licht gewicht...kortom een ideale omgeving om de techniek te leren van de belangrijke oefeningen.
                [...]
                Deze zin viel me op omdat altijd gezegd wordt dat beginners het beste beginnen met veel reps per set. En dus hoor je vaak dat "3 sets x 15 reps" wordt aangeraden. Is dat advies incorrect?
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                  Deze zin viel me op omdat altijd gezegd wordt dat beginners het beste beginnen met veel reps per set. En dus hoor je vaak dat "3 sets x 15 reps" wordt aangeraden. Is dat advies incorrect?
                  De reden dat er 3x15 of 3x20 wordt geadviseerd bij beginners is zodat het gewicht niet al te zwaar zal zijn. Hierdoor raken de pezen e.d. minder snel overbelast tot de begin fase voorbij is. We zitten ook vast met bepaalde dogma's dat je per se sets van 8-12 reps moet doen voor massa en weet ik veel wat nog meer. Je zit ook met beperkte tot niet bestaande begeleiding op fitness gyms met hun standaard schema's.

Zolang je licht gewicht blijft gebruiken kun je rustig meer sets en minder reps gebruiken. Het totale volume van de training blijft dan alsnog hoog en uitdagend. Ook is het zo dat de eerste 1-2reps van een set de meest perfecte zijn. Hoe meer reps je maakt, hoe meer je afwijkt. Wil je goede techniek leren moet je vaker de eerste 2 reps zien te maken. Dat gaat lastig als je 3-4sets doet en maar 8 technisch echt goede reps maakt. De methode die ik hanteer zal Michael zo'n 10-15x die eerste 2 technisch goede reps maken en zijn er meer rust momenten waarin ik zijn techniek kan verbeteren.

Comment

Hmm interessant ik ga deze zeker volgen! Good luck

Comment

interessant dit , zeker omdat ik al een tijdje zit te denken om ook een vechtsport te gaan doen.....alhoewel eerst maar eens een beetje lichaam ontwikkelen

succes iig !!
                      je kan trainen voor een sixpack, of neem een sixpack voor een bierbuik...

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Zolang je licht gewicht blijft gebruiken kun je rustig meer sets en minder reps gebruiken. Het totale volume van de training blijft dan alsnog hoog en uitdagend. Ook is het zo dat de eerste 1-2reps van een set de meest perfecte zijn. Hoe meer reps je maakt, hoe meer je afwijkt. Wil je goede techniek leren moet je vaker de eerste 2 reps zien te maken. Dat gaat lastig als je 3-4sets doet en maar 8 technisch echt goede reps maakt. De methode die ik hanteer zal Michael zo'n 10-15x die eerste 2 technisch goede reps maken en zijn er meer rust momenten waarin ik zijn techniek kan verbeteren.
                        Duidelijke uitleg, dank je wel.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

De eerste work-out van ons twee zit er op. MichaelP heeft vrij dus kwam om 18:30 en we waren rond 21:00 klaar. De tijd vloog voorbij dus zijn we lekker bezig geweest.

Als eerste wat mobiliteit en flexibiliteits tests gedaan. Het zit merendeels wel goed. Heupen, groin reflex en schouders mogen nog wel wat werk. Qua hamstrings is hij leniger dan mij dus no probs daar. De deadlift qua begin houding kon hij niet, bodyweight squats kon hij niet...dus dan maar wat anders verzonnen. Fallus les 1...leer zitten.

Hij heeft ook last van een Mosco. Dit betekend een bolle rug waardoor hij lastig de juiste houding kan nemen voor een hoop oefeningen. Ook hier moeten we aan werken. Dus ik ga even vragen of me pa zijn bamboe stok komt langs brengen. Dat werkte immers ook bij mij :P De rest verteld hij later zelf wel.

Omdat ik tussen door bezig was om te kijken naar zijn techniek en uitleg te geven kon ik me niet super aan de rust intervals houden. Ze waren vaak langer dan de bedoeling was. Ook voelde me onderrug niet echt geweldig aan. Maar toen ik de laatste set van de reguliere deadlifts had gedaan voelde me rug opeens opgewarmd aan...beetje vaag. Daarna voelde een aantal gewichten super easy aan en de explosiviteit zat er erg goed in vandaag. Verder ben ik wel redelijk tevreden over me trainings resultaat.

De Power Shrugs voelde super licht aan met 100kg en om nu 3sets a 5reps te doen er mee volgens Coan...uhm...nee. Dus heb het op gevoel aangepast. Qua gewichten lijkt het een soort van ouderwetse Fallus training. En moet zeggen samen trainen is inderdaad motiverend. Zoiets van: "kijk jij met 40kg en ik met 150kg mwahahhaa". Voor de gein vroeg ik of Michael mijn DB Row op wilde pakken om te voelen hoe zwaar het was. Hopelijk kan hij dat ook over een jaartje of anderhalf.

Droge Cijfers
                          Deadlift
                          3x3 60kg
                          2x3 82,5kg
                          x3 105kg
                          x3 127,5kg
                          3x3 150kg
                          3x3 122,5kg

Power Shrugs
                          x5 100kg
                          x10 110kg
                          x10 120kg

Stiff Legged Deadlift
                          x5 100kg
                          x5 110kg
                          x5 120kg

DB Row
                          x5 35,5kg
                          x5 45,5kg
                          x5 45,5kg

Good Morning
                          x5 60kg
                          x5 80kg
                          x5 100kg

Barbel Curl
                          x15 20kg
                          x12 30kg
                          x10 35kg
                          x10 40kg
                          x6 45kg

Comment

Zoals Falstyr zij zit de eerste work-out er inderdaad op, ik kwam rond 18:30 aan en het was inderdaad echt zo om had het naar me zin.

Ik zal het niet al te veel over de oefeningen zelf houden, ik weet zelf toch niet veel van de techniek dat moet ik nog leren.
                            Ik had Falstyr nog nooit gezien en ook nog nooit bij zen huis geweest het was wel even zoeken ik was wreed verkeerd gereden maar goed dat ik wat vroeger van huis weg was gegaan .
                            Toen ik aankwam zijn we eigenlijk gelijk begonnen, Falstyr liet me wat oefeningen doen om men flexibiliteit te testen, dit ging goed want hier ben ik bij sommige dingen beter in als hem =P.

Falstyr legde uit hoe ik moest squatten ik probeerde het maar ik kon niet diep genoeg zakken, hier hebben we dus maar box squats van gemaakt dit ging vrij moeilijk aan het begin want ik kon geen spanning houden op men spieren, bij het laatste stukje viel ik dus gewoon naar beneden, in de laatste set ging het al een stuk beter ik ben hier zeer benieuwd naar de volgende keer.

Verder heb ik veel geleerd deze kennis makings sessie =), veel techniek die ik hopelijk steeds beter ga toepassen Falstyr is een goede trainer hij legt alles rustig uit en is echt heel vriendelijk .

Ik heb inderdaad last van een bolle rug en dat is gewoon iets waar tijd overheen gaat tot het goed komt, ik hoop inderdaad dat het met een stok al een stuk beter word zoals bij de pendlay row kon ik men bovenlichaam niet goed krijgen hier hebben we dan maar yates row van gemaakt.

Ik vond het een coole training had het echt naar me zin en ik kijk uit naar de volgende keer op woensdag.

Droge Cijfers
                            Box Squat
                            10x10 BW

Stiff legged deadlift
                            5x3 15,5kg
                            5x3 20,5kg
                            5x3 25,5kg
                            5x3 30,5kg
                            5x3 35,5kg

Pendlay row
                            5x 15,5kg

Yates row
                            5x6 15,5kg

Good morning
                            5x7 15,5kg

Biceps curl
                            9x 20kg
                            8x 20kg
                            20x 15,5kg
                            14x 15,5kg
                            16x 15,5kg 3 assisted
                            20x 15,5kg 3 assisted

Comment

Michael heeft morgen spierpijn

Michael wat voor muziek luister jij eigenlijk?
                              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                                Michael heeft morgen spierpijn

Michael wat voor muziek luister jij eigenlijk?
                                Ja ik ga het wel voelen denk ik :P.
                                Ik kan naar alle muziek luisteren als het maar geen rap is .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X