Waterpoloboy - trainingslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afgelopen vrijdag wat getraind op me fitnessapparaat dat bij me thuis staat in de garage.

Zit daar al tijdje op max stack op chest press, lat pulldown en leg extension bij zo'n 20 reps per set, maar enfin. Uiteindelijk maar richting de 20-30 reps dan maar.

Net hardgelopen HIIT
    Verhouding: 30/30
    Uitleg: 30 seconden versnellen, 30 seconden rust
    Tijd: 20 minuten totaal.

Net caseine op, nog even een opdracht maken, daarna douchen en om uurtje of 00.00 uur inliggen of later, ik ga proberen minder te slapen wat mijn dagen wat langer maakt, waardoor ik meer tijd kan besteden aan school, sport en andere verplichtingen in 1 dag.
    "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Net hardgelopen HIIT
      Verhouding: 30/30
      Uitleg: 30 seconden versnellen, 30 seconden rust
      Tijd: 20 minuten totaal.
      Oei, hard man, 30/30, 20 min totaal. Respect! ging ie lekker? xD

Comment

• Originally posted by Fossah View Post
        Oei, hard man, 30/30, 20 min totaal. Respect! ging ie lekker? xD
        Merk wel dat als ik deze methode hanteer het niet echt een sprint meer wordt, maar dat is sowieso al discutabel bij 20 minuten, aangezien de rust zo kort is. Dus ik noem het dan maar versnellen tot een topsnelheid op dat moment, waarbij ik zelf de minder comfortabele zone aantik tijdens het einde van de 30 seconden.

Ging wel aardig, kreeg alleen bij de 15 minuten buikkrampen, dus dat was even wat aanspannen de laatste 5 minuten .
        "Straight outta gym"

Comment

• Kan je geen schijf/dumbell gebruiken om m te verzwaren

Comment

• Originally posted by melvinafca View Post
            Kan je geen schijf/dumbell gebruiken om m te verzwaren
            Nee, ik denk het niet. Het is zeg maar zo'n apparaat waarbij de gewichten in een soort omhulsel zitten waarbij je enkel met een pin de hoeveelheid gewichten kan aanpassen, dus er past niks op of bij, helaas.
            "Straight outta gym"

Comment

Merk wel dat als ik deze methode hanteer het niet echt een sprint meer wordt, maar dat is sowieso al discutabel bij 20 minuten, aangezien de rust zo kort is. Dus ik noem het dan maar versnellen tot een topsnelheid op dat moment, waarbij ik zelf de minder comfortabele zone aantik tijdens het einde van de 30 seconden.

Ging wel aardig, kreeg alleen bij de 15 minuten buikkrampen, dus dat was even wat aanspannen de laatste 5 minuten .
              Ghehe das toch t mooiste, en de bedoeling, helemaal kapot xD.

Comment

• Originally posted by Fossah View Post
                Ghehe das toch t mooiste, en de bedoeling, helemaal kapot xD.
                Zeker, die momenten heb ik wel en ik ga er nog veel meer krijgen in de toekomst..
                "Straight outta gym"

Comment

• Wilde eigenlijk vandaag soort crossfit fullbody doen, maar had echt geen puf, energie voor me gevoel en had geen zin om met 30kg bezig te gaan. Dus UB workout van gemaakt, morgen LB dan ipv 2x FB crossfit.

UB

Bench press (was nooit goed in bankdrukken, maar nu ik het amper train is het alleen maar nog slechter geworden, wat ook logisch is, maar voelt wel kut..)

Borst
                  Barbell Bench press
                  4 x 6 x 60kg
                  Incline dumbbell fly
                  3 x 10 x 13kg ea
                  Decline cable fly
                  3 x 10 x 30kg

Rug
                  Chin ups
                  3 x 10 bw
                  Dumbbell row
                  3 x 10 x 36kg ea
                  Cable row + face pulls
                  3 x 15 full stack + 3 x 10 x 45kg

Schouders
                  Push press (nieuw, voor me maar voelt wel beter, doordat ik meer kg's pak)
                  3 x 6 x 50kg
                  Dumbbell front raise
                  3 x 10 x 13kg ea
                  Dumbbell side raise
                  3 x 10 x 12kg ea
                  Dumbbel reverse fly
                  3 x 10 x 12kg ea

Morgen LB + traps (+ armen.)
                  "Straight outta gym"

Comment

Nee, ik denk het niet. Het is zeg maar zo'n apparaat waarbij de gewichten in een soort omhulsel zitten waarbij je enkel met een pin de hoeveelheid gewichten kan aanpassen, dus er past niks op of bij, helaas.

Daar kan je als t zelfde type als die technogym dingen is gewoon een schijf tussen stoppen hoor

Comment

• Originally posted by melvinafca View Post
                      Daar kan je als t zelfde type als die technogym dingen is gewoon een schijf tussen stoppen hoor
                      Klopt, maar het is er een van hammer strength als ik me niet vergis.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Zit te denken, wat ik zou doen qua de aankoop van eiwitpoeder.

Ik heb nu tijdje whey perfection, dus een mix van verschillende soorten eiwitten en ik zit misschien te denken om over te stappen naar een isolaat variant..

Hebben jullie daar een mening over, de een zegt namelijk dat een mix van verschillende type eiwitten een beter resultaat zou geven dan een specifieke versie.. Isolaat heeft wel als voordeel minder carbs en vetten per shake, maar dus geen mix..

Dus de vraag is waar gaan jullie voor, isolaat varianten of concentraat of een mix hiervan.

Verder ga ik binnenkort wat whey en caseine single packets bestellen voor wat verschillende smaken, want ik hoor verschillende meningen over bepaalde smaken en heb geen zin om 4-4,5kg niet lekker smakende whey weg te moeten werken, haha.
                        "Straight outta gym"

Comment

• Net LB training, zelfs de lege stang voelde al zwaar in de beentjes tijdens warm up sets bij squatten..

Back squat
                          3 x 5 90kg
                          Deadlift
                          1 x 5 90kg
                          2 x 5 110kg
                          Horizontale leg press
                          2 x 10 260kg
                          Standing leg curl
                          2 x 10 x 40kg
                          Calf raise op machine
                          1 x 10 80kg
                          1 x 6 120kg

Barbell upright row
                          2 x 6 40kg
                          1 x 8 40kg

Barbell curl
                          1 x 6 30kg
                          2 x 6 32,5kg
                          Concentration curl
                          3 x 6 14kg ea

Tricep pushdown op machine
                          3 x 6 70kg
                          Cable tricep extension
                          3 x 6 50kg

Dat was hem weer, squat en deadlift gewichten zijn in ieder geval niet helemaal verloren gegaan in die tijd dat ik niet train voor kracht of massa .
                          "Straight outta gym"

Comment

• Net thuis getraind op fitnessapparaat..

Chest press
                            5 x 25 full stack
                            Lat pulldown drie verschillende grepen
                            5 x 25 full stack
                            Leg extenstion
                            3 x 25 full stack (vaak bij 20 even 10 seconden rust en dan nog 5)
                            Standing leg curl
                            3 x 25 4 gewichten
                            Db shoulder press
                            3 x 25 max volgeladen
                            Side raise
                            3 x 15 4 grootste gewichten erop
                            Lying reverse fly
                            3 x 15 4 grootste gewichten erop
                            Db hammer curl
                            5 x 6 max volgeladen
                            Tricep pushdown
                            5 x 6 op gevoel niet naar gewichten gekeken

Dat was hem weer voor thuis..

Ik ben er nog steeds niet uit wat betreft het aanschaffen van ander eiwitpoeder. Ik zit nog steeds te twijfelen tussen whey isolaat en de whey van verschillende soorten eiwit..

Iemand suggesties?
                            "Straight outta gym"

Comment

• Even voedingsupdate. Ik ga me kcalintake langzaam verhogen, want afgelopen weekend woog ik 74kg terwijl ik toch 3-4x per week op 3200kcal zit (schatting, want precieze gewichten van mijn middagmaaltijd weet ik nooit helemaal dus een stuk vlees, met een shit load aan groente gok ik qua kcal op het oog.

Op rustdagen zit ik op 2200kcal als ik de hele dag zit en op cardio dagen tegenwoordig 2600kcal. (was eerst 2300-2400kcal), intake verschilt ook per duur van cardio. Bij 2 uur cardio eet ik uiteraard meer dan bij een 30 minuten HIIT sessie.

Plan voor nu qua kcal intake en e/k/v:
                              Rustdag (geen cardio): 2200kcal, 200g e/100-150g k/88-110g v
                              Rustdag (cardio): 2400-2600kcal, 200g eiwit, 200-250g k/88-110g v
                              Trainingsdag:3200-3400kcal, 200-220g eiwit, 400-500g k, 50-60g v

Zit nu al tijdje dus op 3x per week op 3200kcal en zit er aan te denken dit op te voeren tot 3400kcal om zo langzaam gewicht terug te krijgen. Ik train afwisselend in een rep range van 5-15 herhalingen en soms in circuit vorm waarbij ik dus zonder rust allerlei oefeningen achter elkaar uitvoer. Ik train overigens in de vorm van UB/LB of FB afhankelijk van mijn mogelijkheden per week, dus als ik op eigen initiatief train is het vaak UB/LB en als ik sportles heb is het FB.

Suggesties zijn altijd welkom.
                              Last edited by Iron Mind; 29-05-2012, 20:40.
                              "Straight outta gym"

Comment

• Gister LB training gehad, af en toe wat meer sets gedaan om gewichten af te tasten en diepte met squatten af te wisselen.

Werksets
                                Back squat
                                2 x 6 90kg, 1 x 8 80kg (hier nog wat dieper gegaan)
                                Romanian deadlift
                                3 x 6 90kg
                                Leg press verticaal
                                3 x 12 260kg (full stack)
                                Standing leg curl
                                3 x 12 35kg
                                Standing calf raise
                                3 x 15 100kg

Nog wat buikspier en core werk gedaan tot een flinke burn in me core.

Vanavond UB.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X