Waterpoloboy - trainingslogje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nette training.

Originally posted by Unexist View Post
    Als je kijkt naar meeste oly lifters is dat kont tegen de hielen maar denk dat meeste hier bij ons niet zo diep komen zonder hun onderrug te verkloten.
    Dan scheur ik uit m'n broek .
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
      Dan scheur ik uit m'n broek .
      Zet dit dan extra in je signature
      Squat till your pants tear up
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Haha, ik wil me onderrug niet verkloten dus een normale squat vind ik wel in orde..

Ik vind het alleen wel kut dat ik nog steeds zo laag zit qua gewicht met benchen. Komt misschien omdat me broer te lui is om te trainen en me dus niet kan helpen mocht ik het niet meer trekken om er nog 1 rep uit te halen.

Het weekend goed uitrusten en kijken of ik de 55kg of misschien wel 60kg kan halen.

Military press gaat ook niet erg hard vooruit qua gewicht maar .. 35kg

Iemand tips of iets dergelijks?
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Haha, ik wil me onderrug niet verkloten dus een normale squat vind ik wel in orde..

Ik vind het alleen wel kut dat ik nog steeds zo laag zit qua gewicht met benchen. Komt misschien omdat me broer te lui is om te trainen en me dus niet kan helpen mocht ik het niet meer trekken om er nog 1 rep uit te halen.

Het weekend goed uitrusten en kijken of ik de 55kg of misschien wel 60kg kan halen.

Military press gaat ook niet erg hard vooruit qua gewicht maar .. 35kg

Iemand tips of iets dergelijks?
          Gaat toch prima zo die MP, je bench gaat omhoog dus grote kans dat je MP meegroeit, zou me er geen zorgen over maken, mits je aankomt in gewicht, anders gewoon meer eten, maar dat lijkt me logisch

MP pakken veel mensen (lees beginners) vaak wat te wijd waardoor ze heel erg zwak zijn onderin de beweging, misschien dat je dat ook doet? Niks mis mee, net als wide grip bench press, maar als je even een boost in kg's wilt hebben misschien iets om over na te denken

Overigens zal je squat wel enorm hoog zijn (in de trant van, lang geen parallel) als je zoveel meer squat dan je SLDL (dik over de 2x zoveel). Hoe closer je stance hoe dieper je kunt komen (mits je eens een fullsquat wilt proberen, er van uitgegaan dat je het kan gezien je onderrug en hamstring flexibiliteit)
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Unexist View Post
            Als je kijkt naar meeste oly lifters is dat kont tegen de hielen maar denk dat meeste hier bij ons niet zo diep komen zonder hun onderrug te verkloten.
            bullshit.... bij een correcte uitvoering heb je nergens last van maar dan pak je gewoon geen 90kg...en dat is wat de meeste stoort ze willen dat gewicht hoog hebben....
            The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
            Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Gaat toch prima zo die MP, je bench gaat omhoog dus grote kans dat je MP meegroeit, zou me er geen zorgen over maken, mits je aankomt in gewicht, anders gewoon meer eten, maar dat lijkt me logisch

MP pakken veel mensen (lees beginners) vaak wat te wijd waardoor ze heel erg zwak zijn onderin de beweging, misschien dat je dat ook doet? Niks mis mee, net als wide grip bench press, maar als je even een boost in kg's wilt hebben misschien iets om over na te denken

Overigens zal je squat wel enorm hoog zijn (in de trant van, lang geen parallel) als je zoveel meer squat dan je SLDL (dik over de 2x zoveel). Hoe closer je stance hoe dieper je kunt komen (mits je eens een fullsquat wilt proberen, er van uitgegaan dat je het kan gezien je onderrug en hamstring flexibiliteit)
              Okay ja BP verhoog ik langzaam nu ik probeer 2,5kg per week vol te houden.

Verder denk ik dat ik met SLDL nog wel flink hoger kan, maar ik wil het rustig opbouwen voor me onderrug namelijk. Ik heb afgelopen maandag 50kg geprobeerd en dat ging goed. Ik probeer misschien wel 60kg woensdag ipv volgende week pas naar 55kg te gaan!

@ the MP hoe breed zou ik die dan ongeveer moeten pakken?

Me gewicht is toegenomen en neemt volgens mij nog steeds toe, dus wat eten betreft zit het wel goed

/edit even de training van Maandag heb vanaf zaterdagavond geen internet meer gehad. Kwam door de bliksem

Warming up 5 mins cross

bench press 3 x 8 55kg
              squat 3 x 8 105kg
              chin ups, pull ups 3 x 8 4 varianten (superset)
              standing calf raise 3 x 10 (volgende keer gewicht vragen, hoeveel het is )(superset)
              military press 2 x 8 35kg 1 x 7 35kg (failure), 1 x 6 35kg (failure)
              good morning 3 x 8 40kg
              stiff legged deadlift 3 x 8 50kg
              side raises 3 x 8 8kg
              hanging leg raise 3 x 25
              bicep curl 3 x 8 12kg
              torso rotation 3 x 8 95kg
              shrugs 3 x 8 28kg

Aankomende woensdag SLDL verhogen grote kans om de belasting van me quads en hamstrings niet te ver uit mekaar te laten lopen!
              Last edited by Iron Mind; 13-07-2010, 18:18.
              "Straight outta gym"

Comment

Weer een trainingsdagje op een regenachtige dag in de avond..

Warming up 5 mins cross

squat 3 x 8 105kg
                bench press 3 x 8 55kg
                standing calf raise 3 x 10 (volgende keer gewicht vragen, hoeveel het is )(superset)
                military press 3 x 8 35kg (MUEWHAHA :P)
                good morning 3 x 8 40kg
                stiff legged deadlift 3 x 8 60kg (volgende keer 70kg :O?)
                side raises 1 x 8 8kg, 2 x 8 9kg
                hanging leg raise 3 x 25
                bicep curl 3 x 8 12kg
                shrugs 3 x 8 28kg

Hongerig naar hogere SLDL
                "Straight outta gym"

Comment

Huh, 2 dagen achter elkaar squad en bench?!?!

Edit: Ow, zie al dat het een training van maandag was.

Comment

Training van vanmiddag

Warming up 10 minuten op de crosstrainer hs 150 denk

squat 3 x 8 105kg (ging niet zo lekker vandaag, had wat buikpijn..)

bench press 1 x 5 55kg, 1 x 6 55kg, 2 x 5 55kg, 1 x 8 55kg
                    military press 3 x 8 35kg
                    dips 3 x 10
                    good morning 3 x 8 40kg
                    stiff legged deadlift 3 x 8 60kg
                    side raises 3 x 8 9kg
                    hanging leg raise 3 x 25
                    bicep curl 3 x 8 12kg
                    shrugs 3 x 8 28kg

Benchen en squatten ging niet zo lekker vandaag voelde met vrij moe, maar na het benchen mezelf aangepraat dat ik me niet moest aanstellen en verder is de training wel lekker verlopen..
                    "Straight outta gym"

Comment

• Als je bSQ's (3x p/w) doet en SLDL's (3x p/w) is die GM misschien een beetje overbodig. SLDL zou je vrij weinig hoeven te voelen in je onderrug (tenzij je die al zwaar voorvermoeid met GM's) als je hem gewoon strict doet, zeker met jouw gewichten. Romanian deadlift voel je wel aardig in je onderrug, maar zelfs als ik SLDL's voor 8reps pak van een verhoging met 100kg krijg ik nog weinig tot geen pump in onderrug, terwijl als ik 100kg op RDL's pak mijn onderrug al vrij snel vol zit. Zonder belt uiteraard.

Maakt ook nog verschil hoe breed je zult staan (verschilt misschien per persoon), maar persoonlijk voel ik de SLDL veel sterker in mijn hamstrings wanneer ik deze close zet (zelfde verhaal als ik een GM doe, maar persoonlijk vind ik SLDL>GM altijd tenzij ik aan powerliften zou doen) dan wanneer ik deze schouderbreedte zet. Je hebt niet alleen een langere ROM, maar ook een beter voelbare stretch.

Aan de andere kant, misschien doe je ze al perfect en is er niks aan de hand, ga zo door
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

• Originally posted by Yawgmoth View Post
                        Als je bSQ's (3x p/w) doet en SLDL's (3x p/w) is die GM misschien een beetje overbodig. SLDL zou je vrij weinig hoeven te voelen in je onderrug (tenzij je die al zwaar voorvermoeid met GM's) als je hem gewoon strict doet, zeker met jouw gewichten. Romanian deadlift voel je wel aardig in je onderrug, maar zelfs als ik SLDL's voor 8reps pak van een verhoging met 100kg krijg ik nog weinig tot geen pump in onderrug, terwijl als ik 100kg op RDL's pak mijn onderrug al vrij snel vol zit. Zonder belt uiteraard.

Maakt ook nog verschil hoe breed je zult staan (verschilt misschien per persoon), maar persoonlijk voel ik de SLDL veel sterker in mijn hamstrings wanneer ik deze close zet (zelfde verhaal als ik een GM doe, maar persoonlijk vind ik SLDL>GM altijd tenzij ik aan powerliften zou doen) dan wanneer ik deze schouderbreedte zet. Je hebt niet alleen een langere ROM, maar ook een beter voelbare stretch.

Aan de andere kant, misschien doe je ze al perfect en is er niks aan de hand, ga zo door
                        Ja hoewel ik voor mijn gevoel mijn onderrug meer voel bij SLDL dan bij GM. Ik probeer het rustig op te bouwen voor me rug. Ik wil niet iets naar de vernieling helpen door boven mijn kunnen te gaan in ieder geval niet met me rug!

Ik pak de SLDL op schouderbreedte.

Mijn military press pak ik nu ook op schouderbreedte en het ging al beter. Ik haal nu 3 sets met 8 reps. Bedankt voor de tip Yawg
                        "Straight outta gym"

Comment

• Und wieder ein Training

Warming up 10 mins op de cross

squat 3 x 8 107,5kg
                          bench press 1 x 8 57,5kg, 1 x 7 57,5kg, 1 x 5 55kg, 1 x 8 55kg

standing calf raise 3 x 10
                          dips 3 x 10
                          MTS ROW (machine) 3 x 8 40kg en 1 x 8 25kg (even lekker doorhalen)
                          good morning 3 x 8 35kg (ik kreeg de 40kg stang niet meer gelift
                          stiff legged deadlift 3 x 8 65kg
                          side raises 3 x 8 10kg
                          hanging leg raise 3 x 25
                          bicep curl 1 x 8 14kg, 2 x 5 14kg, 1 x 8 10kg
                          shrugs 3 x 8 30kg

Ik moet me side raises even in de gaten houden dat ik daarbij niet ga smokkelen in de vorm van niet tot schouderhoogte komen dat merkte ik namelijk bij de laatste set wel een beetje..
                          "Straight outta gym"

Comment

• Wow gozer, hoezo zoveel oefeningen?
                            Een reden ervoor of? Heb verder niet je logje gelezen, maar check het net even, maar vind het toch erg veel oefeningen hoor... Als je hier een reden voor hebt, wil ik hem wel horen

Comment

• Originally posted by Yushmkay View Post
                              Wow gozer, hoezo zoveel oefeningen?
                              Een reden ervoor of? Heb verder niet je logje gelezen, maar check het net even, maar vind het toch erg veel oefeningen hoor... Als je hier een reden voor hebt, wil ik hem wel horen
                              Ik train nu nog full body volgende week ga ik waarschijnlijk splitsen. Mijn reden waarvoor ik "zoveel" oefeningen heb. Om mijn lichaam goed te laten wennen aan belasting over mijn gehele lichaam dmv compounds en ook wat iso's.. Zit verder geen onderbouwde theorie achter ben ik bang..
                              "Straight outta gym"

Comment

• Warming up 5 mins op de cross

squat 3 x 8 107,5kg
                                bench press 2 x 8 55kg, 1 x 6 55kg, 1 x 5 50kg (2,5kg gewichten waren op :S)

standing calf raise 3 x 8 verschillende varianten
                                dips 3 x 10
                                MTS ROW (machine) 3 x 8 35kg (geprobeerd me schouders goed naar achter te trekken)
                                good morning 3 x 8 40kg
                                stiff legged deadlift 3 x 8 65kg (voel me onderrug nu aardig, lekker joh)
                                side raises 2 x 8 10kg en 1 x 8 9kg (laatste was voor de techniek)
                                hanging leg raise 3 x 25
                                bicep curl 3 x 8 12kg (14kg was bezet, dus toen maar nette herhaling gemaakt)
                                shrugs 3 x 8 30kg
                                paar buikspieroefeningen op het matje voor de fun
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X